Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Hórally a határ közelében!
Havas futam, Nyíregyházától 190 kilométerre!
2024-01-30
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
683944351
Napi oldal:
14460
Jelenleg:
680
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

horally_a_hatar_kozeleben_1

Hórally a határ közelében!
Még két hét van a nevezési zárlatig! Igen, Február 15-17. között kerül megrendezésre 14. alkalommal a Raliul Zapezii, amelynek rendszeres résztvevői a magyar csapatok, de a tradíció ellenére mégis sokak számára ismeretlen ez a futam.

Máramaros Megyében, Kapnikbányán egy síközpont környezete ad otthont a futamnak. Budapesttől az M3-as autópályán Mátészalkáig, majd csangersimai határátkeléssel Nagybányán keresztül 4-5 óra alatt könnyedén megközelíthető ez a gyönyörű kis település a hegy lábánál. Erdély legtermékenyebb aranybányái voltak itt korábban, de azokat már berobbantották.

Garamvölgyi Zoli többször is rajthoz állt már ezen a futamon, két alkalommal győzött is. Őt kérdezzük az idei versenyről.

Sokat meséltél már erről a futamról, de most valami új híreid is vannak?
- Igen. Nagy szerelmem a hó és a havas táj. Még nagyobb, ha ott autózni is lehet. Cavnic egy kis mesefalu a hegy lábánál, de mivel a környék síparadicsoma is, így évről-évre fejlődik és minőségi szolgáltatásokat sorakoztat fel a vendégeknek. Kiváló lehetőség síelő és autóversenyző családoknak is, mert amíg Apa kocsizik a hegyen, addig a család többi tagja síelhet, hüttézhet, hómobilozhat, hófánkozhat.

Azt hallom, hogy Te nagy megszállottja vagy a környéknek, de mondanál pár szót a versenyről is? :) 
Az elmúlt 13 alkalommal a Cavnic-ról Baiut felé vezető aszfaltos hegyi szerpentínen zajlott a verseny mindössze 4 km hosszan, 3-4 alkalommal. Nagyon élvezetes volt, amikor mentünk, de rövid és kevés, olykor vontatott. Ennek ellenére a baráti körömet is elég jól beszippantotta a közeg, így idén is több mint 30-an nyitjuk itt az évet. :)
A szervező, Claudiu Muresan régi jó barátunk és mertünk egy nagyot gondolni. A távot megötszörözve átkelünk a hegyen és egészen Baiutig tart a gyorsasági, majd onnan vissza is jövünk, mindezt 3x!

Wow! A teljes nyomvonal aszfalt alapú?
Etap gyakorlatilag nincs, a gyorsasági pedig egy téli időszakra évtizedek óta lezárt erdészeti út, amiről csak a szervező takarítja és préseli a havat már 2 hónapja. Ez azt jelenti, hogy helyenként 1,5-2m magas hófalak között 30-40 cm tömörített havon megy a verseny néha fel-, néha lefelé. Nem sok egyenes van sem a régi, sem az új részben. Így az út legtechnikásabb részeit használva egy irányban több, mint 10 km-en keresztül kanyargunk a hegy egyik lábától a túloldalig.

Milyen autókkal szoktak itt indulni? Mi lesz idén?
Eddig gyakorlatilag bárki mehetett bármivel. A tradíciót tartva idén is marad egy ilyen J4F (Just for Fun) kategória, de ők csak hegynek föl mennek Cavnictól a hegy tetejéig, Cantonig és onnan felvezetéssel visszagurulnak.

A Rally kategória szigorúbb. Kizárólag szöges gumival, bukócsővel, biztonsági felszerelésekkel ellátott autókkal és a biztonsági felszerelésekkel felszerelt, tapasztalt versenyzőket fognak csak elengedni. Ez egy nagyon jó játék lesz, de nem szabad hülyének lenni! Egyébként a Rally2-es autóktól kezdve RX- és tereprally autók, side by sideok is rendszeresen részt vesznek és mivel nincs nagy végsebesség sehol, így nagyon kiegyenlített küzdelmek zajlanak végig.

Az út akkor teljes hó és semmi kő?
Az út aszfaltra tömörített hó. Én itt földet még soha nem láttam. Nyilván, ha nincs extrém hideg akkor az erős autók a szögesgumikkal azért fel tudják törni és sokadik használatra helyenként ki tud gödrösödni, de tervben van az is, hogy szükség esetén a munkagépek visszajavítanak két kör között. Van olyan gumim, amit 6 éve használok és sem a minta sem a szög nem kopott, nem fogyott belőle.

Csak nappal mentek?
Nem. Szándékos sötétbe menés is van! Tavaly az utolsó gyors sötétben és ömlő hóban ment le mindenkinek ,amiben valójában senki nem látott szinte semmit, de életem egyik legnagyobb élménye volt.
A menet az, hogy pénteken reggel adminisztratív- és technikai átvételek vannak a Royal Alpinnál.
Délelőtt és délután 2-2 alkalommal lehet bejárni a pályát felvezetéssel és GPS kontroll alatt.
Délután Briefing és este 18:00-tól pedig sötétben rajtol a Prológ (3km) a hegyre.
Szombaton reggel szintén Briefinggel kezdünk majd egész nap négyszer világosban és kétszer sötétben szeljük át a hegyet. Tehát jól jön a kiegészítő fényszóró...

horally_a_hatar_kozeleben_2


Hol és meddig lehet nevezni?
A Rally kategóriát 50 autóban maximalizáltuk, a J4F kategóriát 20-ban. A versenykiírások, nevezési felület, megtalálhatóak itt és akinek további információra van szüksége, kérem lépjen velünk kapcsolatba a Garilla Racing felületein.
Szívesen segítünk, ha tudunk, hogy minél többen meg tudják tapasztalni, mi miért töltünk itt minden februárban néhány napot. Egyébként még van egy kiadó CanAm X3 autónk is szöges gumival... ;)

Ez a hír most jelenik meg 1548. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
222324 25 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-23.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k