Hórally a határ közelében!
Még két hét van a nevezési zárlatig! Igen, Február 15-17. között kerül megrendezésre 14. alkalommal a Raliul Zapezii, amelynek rendszeres résztvevői a magyar csapatok, de a tradíció ellenére mégis sokak számára ismeretlen ez a futam.
Máramaros Megyében, Kapnikbányán egy síközpont környezete ad otthont a futamnak. Budapesttől az M3-as autópályán Mátészalkáig, majd csangersimai határátkeléssel Nagybányán keresztül 4-5 óra alatt könnyedén megközelíthető ez a gyönyörű kis település a hegy lábánál. Erdély legtermékenyebb aranybányái voltak itt korábban, de azokat már berobbantották.
Garamvölgyi Zoli többször is rajthoz állt már ezen a futamon, két alkalommal győzött is. Őt kérdezzük az idei versenyről.
Sokat meséltél már erről a futamról, de most valami új híreid is vannak?
- Igen. Nagy szerelmem a hó és a havas táj. Még nagyobb, ha ott autózni is lehet. Cavnic egy kis mesefalu a hegy lábánál, de mivel a környék síparadicsoma is, így évről-évre fejlődik és minőségi szolgáltatásokat sorakoztat fel a vendégeknek. Kiváló lehetőség síelő és autóversenyző családoknak is, mert amíg Apa kocsizik a hegyen, addig a család többi tagja síelhet, hüttézhet, hómobilozhat, hófánkozhat.
Azt hallom, hogy Te nagy megszállottja vagy a környéknek, de mondanál pár szót a versenyről is? :)
Az elmúlt 13 alkalommal a Cavnic-ról Baiut felé vezető aszfaltos hegyi szerpentínen zajlott a verseny mindössze 4 km hosszan, 3-4 alkalommal. Nagyon élvezetes volt, amikor mentünk, de rövid és kevés, olykor vontatott. Ennek ellenére a baráti körömet is elég jól beszippantotta a közeg, így idén is több mint 30-an nyitjuk itt az évet. :)
A szervező, Claudiu Muresan régi jó barátunk és mertünk egy nagyot gondolni. A távot megötszörözve átkelünk a hegyen és egészen Baiutig tart a gyorsasági, majd onnan vissza is jövünk, mindezt 3x!
Wow! A teljes nyomvonal aszfalt alapú?
Etap gyakorlatilag nincs, a gyorsasági pedig egy téli időszakra évtizedek óta lezárt erdészeti út, amiről csak a szervező takarítja és préseli a havat már 2 hónapja. Ez azt jelenti, hogy helyenként 1,5-2m magas hófalak között 30-40 cm tömörített havon megy a verseny néha fel-, néha lefelé. Nem sok egyenes van sem a régi, sem az új részben. Így az út legtechnikásabb részeit használva egy irányban több, mint 10 km-en keresztül kanyargunk a hegy egyik lábától a túloldalig.
Milyen autókkal szoktak itt indulni? Mi lesz idén?
Eddig gyakorlatilag bárki mehetett bármivel. A tradíciót tartva idén is marad egy ilyen J4F (Just for Fun) kategória, de ők csak hegynek föl mennek Cavnictól a hegy tetejéig, Cantonig és onnan felvezetéssel visszagurulnak.
A Rally kategória szigorúbb. Kizárólag szöges gumival, bukócsővel, biztonsági felszerelésekkel ellátott autókkal és a biztonsági felszerelésekkel felszerelt, tapasztalt versenyzőket fognak csak elengedni. Ez egy nagyon jó játék lesz, de nem szabad hülyének lenni! Egyébként a Rally2-es autóktól kezdve RX- és tereprally autók, side by sideok is rendszeresen részt vesznek és mivel nincs nagy végsebesség sehol, így nagyon kiegyenlített küzdelmek zajlanak végig.
Az út akkor teljes hó és semmi kő?
Az út aszfaltra tömörített hó. Én itt földet még soha nem láttam. Nyilván, ha nincs extrém hideg akkor az erős autók a szögesgumikkal azért fel tudják törni és sokadik használatra helyenként ki tud gödrösödni, de tervben van az is, hogy szükség esetén a munkagépek visszajavítanak két kör között. Van olyan gumim, amit 6 éve használok és sem a minta sem a szög nem kopott, nem fogyott belőle.
Csak nappal mentek?
Nem. Szándékos sötétbe menés is van! Tavaly az utolsó gyors sötétben és ömlő hóban ment le mindenkinek ,amiben valójában senki nem látott szinte semmit, de életem egyik legnagyobb élménye volt.
A menet az, hogy pénteken reggel adminisztratív- és technikai átvételek vannak a Royal Alpinnál.
Délelőtt és délután 2-2 alkalommal lehet bejárni a pályát felvezetéssel és GPS kontroll alatt.
Délután Briefing és este 18:00-tól pedig sötétben rajtol a Prológ (3km) a hegyre.
Szombaton reggel szintén Briefinggel kezdünk majd egész nap négyszer világosban és kétszer sötétben szeljük át a hegyet. Tehát jól jön a kiegészítő fényszóró...
Hol és meddig lehet nevezni?
A Rally kategóriát 50 autóban maximalizáltuk, a J4F kategóriát 20-ban. A versenykiírások, nevezési felület, megtalálhatóak itt és akinek további információra van szüksége, kérem lépjen velünk kapcsolatba a Garilla Racing felületein.
Szívesen segítünk, ha tudunk, hogy minél többen meg tudják tapasztalni, mi miért töltünk itt minden februárban néhány napot. Egyébként még van egy kiadó CanAm X3 autónk is szöges gumival... ;)