Virtuális Rally Bajnokság 2025
A hatodik szezonját indítja a www.duen.hu weboldal virtuális világban!
A bajnokságban az EA Sports™ WRC játékával játszunk, bárki elindulhat, aki rendelkezik a játék jogtiszta verziójával ás elfogadja a bajnokság szabályzatát!
A bajnokságban és egyéb futamainkon a részvétel díjtalan, nevezési díj nincs!

1. A BAJNOKSÁG SZABÁLYZATA
1.1. - A bajnokságban használható játékprogram: EA Sports™ WRC. Ezt minden játékosnak saját magának kell biztosítania. Csak és kizárólag jogtiszta játékprogrammal lehet részt venni a bajnokságban.
A programot folyamatosan fejlesztik, előfordulhat, hogy frissítések jelenhetnek meg a bajnokság során, olyan frissítések, amelyeket nem a bajnokság rendezője ad ki, hanem az EA Sports™. Ezért kérjük a versenyzőink megértését, bármilyen probléma vagy hiba előfordulhat a frissítések után, és ez megakadályozhatja a versenyek normál futását.
1.2. - A bajnokság és a versenyek lebonyolítása online történik az EA Sports™ hivatalos klubjai között a racenet.com oldalon. A rendező határozza meg egy-egy bajnoki futam lejátszhatósági idejét, amely egyértelműen látszik az EA Sports™ clubjában. Ha valaki nem tudja a megadott időpont előtt befejezni a versenyét, nincs lehetőség korrigálásra.
1.3. - A játékban használt szerver a EA Sports™ tulajdona. A rendező nem vállal felelősséget a szerveren történt hibákért! Minden résztvevő a nevezésével ezt elfogadja és tudomásul veszi, hogy a szerverhibák miatt semmilyen reklamációt nem tudunk elfogadni, bajnoki futamon nem lehet újraindulni, nem lehet megállapított időt kapni, ha nem jelenik meg a versenyzőnek eredménye. Minden gyorsasági szakaszt egyszer lehet teljesíteni, nincs lehetőség javításra!
1.4. - Az alábbi platformokról lehet részt venni a bajnokságban:
PC (Steam), Xbox One, PlayStation 4. Az irányítás kormánnyal, kontrollerrel, joystickkal vagy billentyűzettel lehetséges.
1.5. - A bajnokság 8 futamból áll. 4 aszfalt és 4 murva verseny kerül megrendezésre. A helyszíneket és a sorrendet a rendező dönti el. A nyolc futamból a versenyző legjobb hat eredménye számít a bajnoki pontozásban, az a futam, ahol a legkevesebb pontot éri el, az mínuszolásra kerül.
1.6. - Az adott verseny helyszíne és gyorsasági szakaszai a versenyt megelőző héten kerülnek nyilvánosságra.
1.7. - A bajnokság minden futamán egy adott kategóriában tudnak indulni a versenyzők. Az adott kategórián belül a versenyző dönti el, hogy melyik versenyautóval indul.
1.8. - A bajnokság az alábbi beállításokkal zajlik:
- Segítség: - Engedélyezett
- Szervizpark: - A rendező határozza meg
- Nézet: - Minden nézet engedélyezett
- Útviszonyok: - A rendező határozza meg
- Törésmodell: - Hardcore damage OFF
Amit a játékosnak kell a GAME PREFERENCES menüben beállítani, hogy értékelésre kerüljön a bajnokságban:
- Cross Platform Play ON
- Ghost Sharing ON
- Clubs Data Sharing ON
1.9. - A bajnokságra az alábbi kategóriák valamelyikébe lehet nevezni:
- Licences pilóta (korábban már volt kiváltott MNASZ pilóta licence)
- Amatőr pilóta (egyéb, amatőr sorozatokban már korábban pilótaként indult)
- Navigátor
- Média / Marshal (igazolt médiás és sportbíró)
- Rallyongó
- Senior (1975-ben, vagy előtte születettek)
- PRO (Korábbi szezonban abszolút első 10 helyen végzett versenyzők, vagy bármely korábbi futamon az első háromban végzett versenyzők)
1.10. - A bajnokságba nevezni folyamatosan, egészen az utolsó futam végéig lehet. A versenyeket utólag már nem lehet lejátszani, csak a kiírt időpontokban.
1.11. - Minden futamot, minden gyorsasági szakaszt egyszer lehet teljesíteni, nem lehet újra indulni. Ha egy gyorsasági szakasz teljesítése közben, vagy közvetlenül utána valamilyen okból a kapcsolat megszűnik a szerverrel és ezért a játékosnak nincs kiértékelt ideje a gyorsasági szakaszon, akkor sajnos nincs lehetőség a szakaszt, vagy a versenyt újrakezdeni, esetleges átlagidőt megállapítani! Az ilyen jellegű technikai hibákért a rendező nem vállal felelősséget.
1.12. - A játékprogram fejlesztése során bekerült a játékba a SuperRally szabály. Ez azt jelenti, ha egy versenyző összetörte az autóját és nem tud az adott szakaszon továbbmenni, lehetősége van a versenyen megadott következő szerviztől folytatni a futamot! A be nem fejezett gyorsasági szakaszokért a EA Sports™ szervere büntetést ad.
1.13. A versenyek hivatalos időeredményei a EA Sports™ szerverén található klub oldalon láthatóak. Ezen eredményekre a bajnokság szervezője semmilyen ráhatással nem bír, azokat módosítani nem tudja.
1.14. Minden olyan szituációt, ami nem felel meg a szabályoknak, azt a szervező saját hatáskörében megvizsgál. A szervező fenntartja magának a jogot, hogy a bajnokságból bárkit kizárjon, akár indokolás nélkül is.
1.15. A Szervező fenntartja a jogot, hogy a bajnokság feltételeit tartalmazó jelen szabályzatot indokolás nélkül bármikor módosítsa, ideértve a bajnokság megszüntetését is.
2. A NEVEZÉS MENETE
2.1. - A bajnokságban nevezőnek rendelkeznie kell a EA Sports™ WRC programmal XBOX, PlayStation, vagy PC (Steam) platformon.
2.2. - A nevezőnek a játék indítása után regisztrálnia kell magát a játék fejlesztőjének oldalán (https://racenet.com/ea_sports_wrc) - a regisztráció ingyenes.
2.3. - A bajnokságban az indulás on-line regisztrációhoz kötött. A regisztrációs nyomtatvány itt érhető el:

>> on-line regisztráció <<
https://bit.ly/EAsportsWRC_regisztracio
Akik korábban már kitöltötték a regisztrációt
és benne vannak a clubban, azoknak
NEM KELL ÚJRA REGISZTRÁLNI!
Amennyiben a regisztrációs lap hiányosan kerül kitöltésre, vagy valótlan válaszokat tartalmaz, úgy a szervezőnek nem áll módjában a jelentkezést elfogadni.
A szervező kijelenti, hogy a regisztráció során birtokába került személyes adatokat, mint adatkezelő, csak a játékkal összefüggésben a kapcsolattartás és adminisztráció céljából kezeli és tárolja. Nem használja fel semmilyen reklámtevékenységre, hírlevél küldésre, harmadik félnek át nem adja!
2.4. - A regisztráció után a szervezők a jelentkező által megadott e-mail címre küldik a regisztrációs folyamat további lépéseit! A sikeres csatlakozás végén a játékos be tud lépni a bajnokság hivatalos racenet clubjába és ott elérhetővé válnak számára a bajnoki futamok.
2.5. - Sikeres csatlakozás után lehet jelentkezni a bajnokság hivatalos, zárt facebook csoportjába. A csoport neve :
"Hungarian Virtual Rally Championship - COMPETITORS",

>> versenyzők zárt facebook csoportja <<
fb.com/groups/208550293784045
A csoportba lépés feltétele a kérdések hiánytalan megválaszolása. A csoportnak csak regisztrált játékosok lehetnek a tagjai! A bajnokságban indulásnak nem feltétele a csoporttagság!
2.6. - A versenyekre nem kell külön nevezni, a bajnokságban részt vevők a hivatalos clubban látják, mikor indul a következő futam és abba automatikusan becsatlakozhatnak, teljesíthetik a futamot.
2.7. - Ha a résztvevőnek a regisztráció után bármilyen ott szereplő adata változott, akkor arról a rendezőt email-ben (duen.virtual.rally@gmail.com) vagy a versenyzők zárt facebook csoportjában üzenetben kell értesítenie.

3. TERVEZETT FUTAMOK ÉS IDŐPONTJAIK*
1.forduló - márc. 21-25. - murva - Rally2
2.forduló - április 25-29. - aszfalt - Rally2
3.forduló - május 30.-június 3. - murva - Rally2
4.forduló - július 4-8. - aszfalt - Rally2
5.forduló - augusztus 1-5. - murva - WRC
6.forduló - augusztus 29.-szept.2. - aszfalt - WRC
7.forduló - szeptember 26-30. - murva - WRC
8.forduló - november 7-11. - aszfalt - WRC
* Az időpontok tájékoztató jellegűek.
A szervező fenntartja a jogot az időpontok megváltoztatására és nem vállal semmilyen anyagi kártérítést az időpont változtatás miatt felmerülő esetleges költségekért (szállásfoglalás, autóbérlés, pályabejárásra fordított idő... :) )

4. EGYÉNI ÉRTÉKELÉS
4.1. - A versenyek hivatalos időeredményei EA Sports™ szerverén található club oldalon láthatóak. Ezen eredmények és büntetések alapján jelennek meg a versenyzők adatai, eredményei a bajnokság hivatalos eredményközlő oldalán, a Rallylive.hu oldalon. Ez alapján készül el minden futam után a bajnoki ponttáblázat, abszolútban és kategóriánként. A kupák (platformok és irányítás szerint) nincsenek külön értékelve!
Amennyiben valamely versenyzőnek nincs időeredménye vagy büntetése egy adott gyorsasági szakaszon, így az adott versenyen nem kerül értékelésre. Az esetleges szerverhibák miatt semmilyen felelősséget nem tudunk vállalni.
Az utolsó szerviz után kiesett versenyzőknek nincs lehetőségük a SuperRally szabály szerint visszaállni, így az Ő számukra a futam befejezetlennek minősül, bajnoki pontot nem kapnak érte.
4.2. – Minden célba ért versenyző legalább 1 bajnoki pontot kap. A futam győztese 200 pontot szerez. A bajnokság pontrendszere és aktuális állása itt található:
https://bit.ly/virtual_bajnoksag_allasa_2025
4.4. – Minden futam utolsó gyorsasági szakasza az ún. PowerStage. Külön bajnoki pontok szerezhetők a PowerStage-en elért eredmények alapján. Az abszolút és a kategória első 5 helyezettje 10-8-6-4-2 pontot szerez. Csak az kap PowerStage pontot, aki teljesítette az utolsó szakaszt!
4.3. - Ha valamely versenyzőnek megváltozott a felhasználóneve a regisztráció után és a bajnokság hivatalos eredményközlő oldalán ( Rallylive.hu ) nem látja a saját nevét és a kategóriáját a versenyen csak a felhasználónevét, vagy azt sem, akkor köteles jelezni a változást a rendezőnek. Amennyiben valamelyik versenyző a regisztrációja alapján nem beazonosítható és a futam végéig ezt nem jelzi, akkor az adott versenyen nem vesz részt az egyéni és a csapat értékelésben!

5. CSAPATBAJNOKSÁG
5.1. - A rendezők kiírnak úgynevezett Csapatbajnokságot is. Egy csapat minimum 1 versenyzőből állhat, felső létszámmegkötés nincs.
5.2. - A Csapatbajnokságra a regisztrációkor kell jelentkezni. Korábban regisztrált játékosaink a bajnokság első futama előtt a facebook csoportban vagy emailben tudják megnevezni a csapatukat az első futam rajtjáig.
5.3. – A versenyzők a harmadik futam rajtjáig dönthetik el, hogy mely csapatban szeretnének versenyezni. Eddig az időpontig van lehetőség csapattag cserére is. Ezen időpont után már nem lehet új csapatba belépni, másik csapatból átlépni.
Csapatcserére az első futam rajtja és a harmadik futam rajtja között egyszer van lehetőség.
A szezon során megszerzett csapatpontok át nem vihetők másik csapatba!
5.4. – A csapatbajnokságba a csapattagok az adott futamon az egyéni értékelésben megszerzett pontjaikkal vesznek részt! A csapatbajnokság értékelésébe az adott versenyen a csapat három legtöbb pontot szerzett versenyzőjének pontjai adódnak össze.

6. PEUGEOT KUPA
6.1. - A bajnoksággal párhuzamosan a rendezők kiírnak egy ún. Virtual Peugeot Rally Cup Hungary sorozatot. Ebbe a sorozatba nem kell külön regisztrálni, a futamok a bajnokság clubjában kerülnek megrendezésre!
6.2. - A Peugeot Kupa minden futama a Virtuális Bajnokság versenyeit megelőző héten, a bajnoki fordulóval megegyező helyszínen, ugyanazokon a gyorsasági szakaszokon és ugyanolyan időjárási körülmények között kerülnek megrendezésre. Ezt a sorozatot lehet a Virtuális Bajnokság 'pályabejárásának' is tekinteni.

6.3. - A Peugeot Kupában kizárólag Peugeot 208 Rally4 versenyautóval lehet indulni, minden más tipussal elrajtoló versenyző eredménye nem kerül értékelésre!
6.4. - A Peugeot Kupában nem lehetséges az autót setupolni, csak az alapbeállítás elérhető.
6.5. - A Peugeot Kupa külön kerül értékelésre a Virtuális Bajnokságtól, a pontozás megegyezik a Virtuális Bajnokság pontozásával.
7. DÍJAZÁS
7.1. - A Bajnokság minden futama külön-külön is értékelésre kerül. Az abszolút első három helyezettről emléklap készül, ami digitális formában elérhető az adott futam hivatalos facebook eseményében.
7.2. - A Bajnokság végén az első három helyezett serleg díjazásban részesül. Amennyiben sikerül támogatókat szerezni a bajnokság mögé, úgy azok segítségével egyéb díjak is kiosztásra kerülhetnek.
7.3. – A Szervezők dolgoznak azon, hogy egyéb díjak is kiosztásra kerülhessenek a szezon végén. Amennyiben ezek a tárgyalások sikeresek, arról értesítik a játékosokat
8. EGYÉB INFORMÁCIÓK
- A bajnokság és versenyei hivatalos honlapja: www.duen.hu
- Sportszakmai igazgató : Pannuska Dávid
- Promóter és sajtófőnök : Dudás Endre - DuEn

Mindenkinek jó játékot, jó szórakozást kívánnak a szervezők!