Idő előtt befejeződött a szezonnyitó Botkáéknak
Az autó nem akart célba érni
2017-04-05
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763460461
Napi oldal:
71311
Jelenleg:
889
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Ido_elott_befejezodott_a_szezonnyito_Botkaeknak_1

Botka Rally Team
52. Azores Airlines Rallye 2017
2017.04.04. – Ponta Delgada, Azori-szigetek

Gyönyörű környezetben, de nagyon nehéz körülmények között versenyeztek az Azores Airlines Rallye két utolsó napján Botka Dávidék. A mezőny fele nem ért be a Ponta Delgada főterén felállított céldobogóra és sajnos a Botka Rally Team párosa is idő előtt feladta a küzdelmet. Eltört kihajtás tengely, törött gátlók, gyár által el nem küldött alkatrészek. Címszavakban ilyeneket lehet felsorolni a kiesés okaként. A pilóta nagyon elkeseredett, hisz az autó tökéletesen fel volt készítve.

Kemény mezőnyben kellett helyt állnia a Botka Dávid – Szeles Péter duónak a szezonnyitó EB futamon. „Az első nap után jó helyről indulhattunk, nem mi takarítottunk. A kezdő két szakasz jól sikerült, nem volt semmi gondunk.” – emlékszik vissza Dávid a pénteki első körre. „A harmadik gyorsaságin - a híres, a kráteren végigfutó hosszú szakasz rajtjában - eltört a váltónkban a kihajtás tengelyünk. Végig két-kerék hajtással tudtuk csak a gyorsaságit teljesíteni. Nehéz volt, lassan haladtunk. Próbáltam figyelni, hogy ne akadályozzam azokat, akik mögöttünk jöttek. Helyenként nagyon szűk ez a szakasz, de hála Istennek sikerült őket úgy elengedni, hogy nem vesztettek legalább ők időt.”

ido_elott_befejezodott_a_szezonnyito_botkaeknak_1

Ahogy az első este, most is hatalmas munka folyt a szervizben, hogy az autó újra versenyképes maradjon: „Kicseréltük a váltót. Ezen a váltón más beállítások voltak, mint az előzőn, nehezebb volt vele közlekedni. Ráadásul mindkét hátsó gátlónk tönkrement. A szervizbusszal csak egy tartalékot hoztunk, hiszen korábban sosem volt vele gond és figyelnünk kellett a kompozás miatt a busz súlyára. Tehát csak az egyiket tudtuk kicserélni, innentől kezdve már pattogott az autó az úton.
Olyan dolgok mentek tönkre, amikkel tavaly nem találkoztunk. Most sikerült új problémákkal megismerkednünk… Eszméletlenül el voltam keseredve. Gondolkoztam azon, hogy abbahagyom az egészet.”

Nem hagyták abba, mentek tovább! Eljutottak a péntek esti szervizig, ahol több csapat is próbálta segíteni a magyar fiúkat „Az éjszakai szervizben mindenki az autó alatt feküdt, még én is. Váltót, difit kellett cserélnünk, váltókábelt, kardánt és még egy csomó mindent. Kikéstünk 14 percet, de tudtuk folytatni” – mesél a további küzdelmekről a pilóta. „Tavaly egyszer sem volt gondunk sem a váltóval, sem a difivel.”

ido_elott_befejezodott_a_szezonnyito_botkaeknak_4

A zárónap első szakaszán aztán újra elszakadt a váltó-bowden, ami nyugodtan nevezhető az autó egyik típushibájának. „Novemberben rendeltem belőle többet is, hiszen már sokszor eltört, a tavalyi belga futamot is emiatt kellett feladnunk… Nem jött meg. Kiálltunk.”

Az egész csapat elkeseredett, hiszen sok munkát fektetett az idei szereplésbe és ez ebben a pillanatban nem látszik az eredményen. „Nagyon szomorúak vagyunk. Tényleg alaposan felkészítettük az autót, azt remélve, hogy idén már csak a versenyzéssel kell törődnünk. Sajnos bebizonyosodott, hogy nehéz úgy felkészíteni, hogy ne történjen semmi baja.”

A versenyautó autó kint maradt Lisszabonban, a Citroën Portugália segítségével egy szervizben várja a folytatást. A csapat ott készíti fel a következő versenyre és onnan indul két hét múlva hajóval a Kanári-szigetekre. „Próbálom túltenni ezen most magam. Megyünk a Kanárin, kicserélünk mindent, amit szükséges. Megint egy zsák pénzt kell rákölteni az autóra.”

ido_elott_befejezodott_a_szezonnyito_botkaeknak_3
 
A pilóta autóváltáson gondolkozik, a csapat meghirdette a Citroën DS3 R5-öt. „Nagyon el vagyok keseredve. Ha most hazahoztuk volna, akkor be is fejeztem az EB-t. Kínlódtunk csak. Áruljuk az autót… Talán az lesz a legjobb megoldás, ha veszünk egy másik kocsit. Váltani kell, elég volt ebből a kínlódásból. Még nem tudom, hogy milyen autót kell venni, de az biztos: nem Citroën-t és nem Peugeot-t!”

ido_elott_befejezodott_a_szezonnyito_botkaeknak_2

A következő megmérettetés tehát a május első hétvégéjén, a spanyol szigeten megrendezendő aszfaltos futam, a Rally Islas Canarias. Még biztosan ezzel az autóval és talán ennél nagyobb szerencsével, kevesebb technikai gonddal.
 
Kövessen minket facebook oldalunkon!

 

Ez a hír most jelenik meg 2895. alkalommal
Share |
2017.03.30-04.01.
European Rally Championship 2017
Azores Airlines Rallye 2017
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k