Információk a szezonzáróról
Sok, korábban felmerült kérdésre, félreértésre kapunk választ..
2014-10-13
közlemény • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
584104767
Napi oldal:
38481
Jelenleg:
631
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 7. futam,
a Rally Hungary után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
135
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
121
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
140
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 6.futam,
a SlovakiaRing után
1. Kárai Tamás
Audi S1
135
2. Benyó Máté
Ford Focus
123
3. Luigi
Ford Fiesta
112
4. Vass Zoltán
Audi A1
100
5. Mózer Márk
Peugeot 208
79
6. Vass Csaba
Skoda Fabia
67
7. Koncseg Zoltán
Audi A1
67
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
62
teljes táblázat

informaciok_a_szezonzarorol_2

(TÁRS)RENDEZŐI TÁJÉKOZTATÁS 2
WALDVIERTEL RALLYE 2014
 
A versennyel kapcsolatos ellentétes előjelű információk felbukkanása sajnos nagyon negatív üzenetet hordoz. A verseny rendezőinek nevében kijelentem, hogy nem szeretnénk, ha a Waldviertel Rallye (akár ORB, akár nem) bármilyen szempontból is részévé válna az RSB körüli sportpolitikai csatározásnak. Jelen rendezői közleménnyel a jelenleg érvényes tényekről kívánjuk tájékoztatni a Versenyzőket.
 
 
Tisztelt Versenyzők!
Tisztelt csapattagok!
Tisztelt érdeklődők!
 
Az elmúlt napokban több hír is napvilágot látott a Waldviertel Rallye hivatalos státuszával kapcsolatosan. Mint a verseny hazai képviselője (társrendezője) szeretnélek tájékoztatni titeket a jelenleg ismert és érvényben lévő tényekről.
 
Az előzmények
Szeretném tisztázni, hogy 1-2 héttel ezelőtt a Waldviertel Rallye mint lehetőség vetődött fel az ORB szempontjából amely szükség esetén "használható megoldást" jelent az ORB 6. versenyének kérdésére. Sem az Event & Organization (A), sem a Marco Racing Team Kft (H) mint rendező nem gyakorolt nyomást az MNASZ-re, tisztségviselőire, sem a versenyzőkre annak érdekében, hogy a verseny hivatalos ORB futammá váljék. 
Tény, hogy a Waldviertel Rallye alapvetően is szerepelt az MNASZ versenynaptárában, mint az Országos Murva Rallye Bajnokság 4. futama, így, miután felütötte fejét a 6. verseny kérdése - és a Porec-i verzió nem valósult meg - logikusan vetődött fel a Waldviertel Rallye mint kézenfekvő megoldás. A 6. ORB verseny kérdésének eldöntése, azaz hogy kell-e, legyen-e vagy sem, nem a mi dolgunk, nem a mi kompetenciánk, sokkal inkább a Versenyzők (többségének) és a sportág, a bajnokság érdekeinek figyelembevételével meghozott sportszakmai döntés.
 
Az érvényes határozat
A mai napig (2014. október 11.) az egyetlen - és egyben hivatalos - sportszakmai határozat, amely az ügyben született: az MNASZ Sporttanács 156/2014E (2014.10.03.) sz. határozata.
"A Sporttanács az ORB részére az elmaradt Budapest Rallye pótlására a Waldviertel Rallye-t teszi a naptárba. Így a futam ORB és OMRB futam is lesz egyben. 
Fenti határozatot a Sporttanács 5 igen szavazattal elfogadta."
 
A verseny biztonságáról
A Waldviertel Rallye idei versenye az alábbi bajnokságokban kerül értékelésre:
" FIA Európa Rally Trophy (3-a szorzó)
" Osztrák Rally Bajnokságok & OSK Rally Kupák 2014 
" Országos Rallye Bajnokság (Magyarország) 2014 6. futama (a 2. szakasz) 
" Osztrák Historic Rally Bajnokság & Kupák 2014
" Országos Murva Rallye Bajnokság OMRB 2014 4. futama (a 2. szakasz)
" Opel Corsa OPC Rallye Kupa 2014
" Osztrák Rally Trophy 2014 (a 2. szakasz) 
" Waldviertel Rallye Challenge (a 2. szakasz)
 
A fentiekből kitűnik, hogy a verseny nemzetközi (FIA) és így nyilvánvalóan megfelelő nívóval rendelkezik, azaz, a korábban elhangzott, a rendezvény biztonságát illető vádak, a résztvevő versenyzők biztonságát megkérdőjelező felvetések alaptalanok.
A verseny - hivatalos FIA sorozat versenyként kötelezően - rendelkezik az FIA által jóváhagyott biztosítási tervvel (amelynek eredeti angol példányát az RSB Vezető részére meg is küldtünk 2014.10.02-án), kiírással és egyéb a verseny lebonyolításához szüksége dokumentumokkal. Habár az ORB verseny a nemzetközi (FIA) verseny egy meghatározott részén (2. szakasz) valósulhat meg, a pályák, a személyzet, a biztonsági eszközök, felszerelések mind-mind kivétel nélkül azonosak a rendezvényen résztvevő valamennyi versenyzőpáros számára (a gyakorlatban nem is lehet másként megoldani).
 
A versenykiírásról
A versenykiírás ORB szabályokhoz történő igazítása a mai napon is folyamatban van, a szükséges sportszakmai egyeztetések megkezdődtek, köszönet ezért az együttműködő és segítőkész bizottság vezetőknek. A kiírás végleges formáját - a vonatkozó előírások szerint - természetesen elküldjük az MNASZ Rallyesport Bizottság részére is.   
Addig is, hogy az utóbbi napok "viharai" okán elbizonytalanodott Versenyzők versenybe fektetett bizalmát, hitét erősítsük, csatoltan közre adjuk a Waldviertel Rallye - ORB mezőnye számára készített - útvonalapját, amelyet természetesen a kiírás (tervezet) is tartalmaz.
 
A netes pletykákról
Megjegyzés: az interneten napvilágot látott információ - miszerint a szakágvezető úr a Mikulás Rallye-t javasolja ORB versenynek - tévedés. A szakágvezető úr a Mikulás Rallye-t, mint Országos Meghívásos versenyt javasolta az MNASZ versenynaptárba történő felvételre.  
 
Az ORB mezőny résztvételéről
A városi legendákat cáfolandó szeretnék tájékoztatni mindenki, hogy mit jelent pontosan az, hogy ORB mezőnye a nemzetközi mezőny után 5 perccel rajtol a verseny 2. szakaszán (2. nap). Nem órákkal és nem szétütött pályákon történő autózást takar, hanem várhatóan kevesebb, mint 1 óra differenciával történő rajtolást az első rajtoló autó után, az aktuális lehetőségek szerint (az útvonallapon piros színnel szereplő adat "rugalmas"). Arra, hogy miért így, miért egy és külön mezőnyben rajtol az ORB, már ejtettünk szót, de a rend kedvéért a lényeg még egyszer: mivel a magyarok számára az ORB értékelés az igazi prio, így, ezzel a megoldással biztosítható az esélyegyenlőség magyar-magyar versenyzői viszonylatban, azaz a pálya minősége, a pálya változása és az időjárás tekintetében. 

"És miért csak a 2. napon megy az ORB?" A versenyzők anyagi terheit vettük figyelembe az alábbiak szerint (zanzásítva):

informaciok_a_szezonzarorol_1 
A fentiekből reményeink szerint kitűnik, hogy az RVSZ által előírt ORB bajnoki gyorsasági táv (120-140km*) teljesítése esetén milyen költségtételekkel lesz kevesebb az anyagi teher. A közel 120km gyorsasági táv és a pályák adottságai együtt, mint ORB futam tökéletesen ki tudják szolgálni azokat a versenyzőket, akik versenyezni szeretnének. Azt is figyelembe vettük, hogy az ORB mezőnyben is akadnak olyan "kis" csapatok, akik kisebb vagy kevésbé rugalmas költségvetéssel működnek és nem szerettük volna az anyagiakkal diszkriminálni őket.
*(a táv 1,80km-el kevesebb mint az előírt és az RVSZ rendelkezése szerint ilyen esetben az RSB bizottsági szavazáson alapuló határozattal 10%-kal csökkentheti a nevezési díj maximumát - de mi (rendezők) már eleve 23% ill. 30%-kal csökkentettük azokat)
 
A lényeg
2014. november 6-8. között megrendezésre kerül a Waldviertel Rallye. A verseny továbbra is kedvezményes nevezési díjakkal és megfelelő színvonalú, komplett szolgáltatással várja a Versenyzőket Magyarországról. A versenykiírás érvényes verziója napokon belül elérhető lesz.
 
Az MNASZ Sporttanács 156/2014E határozata alapján:
a 2014. évi Országos Rallye Bajnokság 6.,
és 
az Országos Murva Rallye Bajnokság 4. versenye
a WALDVIERTEL RALLYE.
 
 
Üdvözlettel:
 
Markó Tibor
Marco Racing Team Kft  
Ez a hír most jelenik meg 3078. alkalommal
címkék: Waldviertel
Share |
2014.11.06-08.
Österreichischen Rallye Staatsmeisterschaft 2014
Rallye Waldviertel 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2223 24 25 262728
2930 01 02 03 0405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
2021.11.26-29.

részletes infóink

2021.11.27-28.

részletes infóink

2021.11.28.

részletes infóink

2021.12.11-12.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k