LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Itt az első éjszakai MARB futam
A déli régió nem játék! - a soron következő MARB versenyről kérdeztük a rendezőt
2016-09-03
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770283842
Napi oldal:
62522
Jelenleg:
851
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Int. M6 LOG Baranya Kupa után, az első éjszakai MARB futam előtt

Két hete ért véget az Int. M6 LOG Baranya Kupa aztán a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. A 2003 óta egyetlen önálló Rallye2 – Historic OB futam a nemzetközi Mitropa Rally Cup mezőnyének csatlakozásával vált nemzetközivé idén. A Baranya Kupáról és a déli régió előttünk álló versenyéről kérdeztük Markó Tibor rendezőt.
 
Kezdjük a Nemzetközi M6 LOG Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
Az idei évben picivel nehezebb dolgunk volt, mint eddig. A verseny nemzetközivé válása tett szükségesség sokkal több és korábbi egyeztetést, és ugyan ez az ok kívánt többletmunkát az operatív feladatokban is. A verseny nagyon jól zárult, amiben kiemelt szerep jutott a stábnak: a baranyai sportbíróknak, az erősítésként érkező nógrádi sporiknak, a pályabiztosítóknak, a biztonságiaknak, a versenyzői összekötőknek, a versenyirányításban dolgozóknak, a verseny-, és sajtó iroda komplett személyzetének, Komló Városának és a város vezetésének valamint a kb 10 emberkéből álló kemény magnak, akik hosszú évek óta erősítik a Marco Racing Team csapatát.       
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_1
 
És a szakmai oldal?
Szubjektív jó érzésünket csak erősítik az objektív visszajelzések: a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget a helyszínen képviselő Oláh Gyárfás elnök és Berényi Ákos Rallye szakágvezető egyhangúan értékelték sikeresnek a versenyünket. A hab a tortán a Mitropa Rally Cup olasz elnökének és német alelnökének valamint stábjuk versenyt követő gyorsértékelése. Norberto Droandi elnök és Walter Klösch alelnök ugyanis egyértelművé tették, hogy annyira elégedettek a versenyen tapasztaltakkal, a rendezéssel, hogy biztosra vehetem a jövő évi szerződésünket, azaz, a Mitropa Rallye Cup örömmel tér vissza a Baranya Kupára. Persze nem szabad megfeledkeznünk a versenyzőkről sem, hiszen Ők az igazi „ügyfeleink”. Örülök, mert az eddigi visszajelzések alapján itt is pozitív a mérleg, így remélem, minél többen visszatérnek hozzánk a jövőbeni versenyeinkre is.
 
Mi befolyásolja egy verseny sikerét?
Egyszóval? Minden. Ha kicsit ezt kibontanám, Montecuccoli-t itt is idézhetnénk, ugyanis alapvetően a pénz határozza meg a lehetőségeket, így itt is az első három szükséges összetevő a: pénz, pénz és a pénz. Nagy örömünkre az idei évben az M6 LOG és a KF Service Solution cégekkel új partnerek csatlakoztak a Baranya Kupához – amit ezúttal is köszönünk – és az eddigi visszajelzések alapján elégedettek voltak a közös munkával, így remélem, dolgozhatunk még együtt. Persze a megfelelő házigazda legalább annyira meghatározó – köszönöm Komló! –, mint, hogy az előkészítésben az MNASZ vezetése mögénk, helyesebben az ügy mögé álljon és köszönöm, ez is meg volt. A sportbírók és a pályabiztosítók vezetőivel – a verseny operatív irányítóival – több alkalommal is egyeztettünk, de a menet közben felvetődő kérdésekben, problémák kezelésében rájuk, a tudásukra, tapasztalatukra és a sport iránti elkötelezettségükre támaszkodunk. Szerencsém van, hiszen lassan 20 éve dolgozhatom együtt Magyarország egyik legjobb vezetőbírójával Vida Gizussal és csapatával. Ő továbbra is az egyik legnagyobb segítség az előkészítésben és a háttérmunkában, és egyszerűsíti a többi vezetőbíró és a rendezői oldal dolgát is. Az is nyilvánvaló, hogy sokkal könnyebb és jobb úgy együtt dolgoznunk a sporikkal, hogy az elmúlt másfél évtizedben minden évben 6-8 rendezvényt csináltunk és csinálunk együtt és ezért ismerősként köszönünk egymásnak és félszavakból is megértjük egymást. És végül, de nem utolsó sorban kell az a bizonyos kemény mag. Szerencsések vagyunk, mivel ezekkel a „kollégákkal” nem csak a versenyeken találkozunk hanem „civilben” is, azaz egy baráti társaságról beszélhetünk. Nélkülük, nem menne! Mitől lehet jó egy verseny? Ha a fentiek megvannak, akkor még kell egy nagy adag szerencse. Ha jó a csapat, és jó emberek irányítanak, szinte nincs leküzdhetetlen akadály. Ez nem egy „onemanshow” műfaj, ez csapatjáték. Ha minden együtt van, komoly eséllyel sikerülhet jól az adott verseny feszkó és görcsösség nélkül. Ez pedig a közös folytatás lehetősége szempontjából meghatározó. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy nincs tökéletes rendezvény. Nálunk a tesóm a legnagyobb kritikus és a versenyek után mindig kialakul egy lista, hogy mit kell legközelebb másként megoldanunk. Igyekszünk felismerni és tanulni a hibáinkból, hiszen ezzel is a saját dolgunkat könnyítjük a jövőben. 
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_2
 
Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő másfél évtizedben újra sikerült „meghonosítani” Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Szeretném itt is kiemelni és megköszönni a segítséget Bareithné Benke Nikolett Alpolgármester asszonynak, Mayerhoff Attilának a Komlói Fűtőerőmű vezérigazgatójának, Nagy Ildikónak a komlói Sportközpont igazgatójának és Bogyay Lászlónak a Városgondnokság vezetőjének és kollégáiknak. Mindannyian kellettek ahhoz, hogy Komlón az idei évben is újíthassunk és a prológ után „boksz utcává” alakíthassuk a belvárost. Szuper volt! A versenyzőknek, a városlakóknak, nézőknek is tetszett, így sanszos, hogy az újítást megtartjuk.     
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_3
 
Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot. A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés. Remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlón. 
 
Térjünk át a MARB déli régióra és a soron következő MRT Rallye Sprintre. Azt állítjátok, hogy „a déli régió nem játék!”. Annyira belejöttetek a Baranya Kupán a sötétben rendezésbe, hogy abba sem tudjátok hagyni?
Kényszerű helyszínváltozással folytatódik a déli régió sorozata, és az újabb helyszínt, az egyébként klasszikus Vasas – Béta – Zobákpsuzta szakaszt szeretném érdekesebbé tenni a körülmények változtatásával. Ezért variáltuk meg a programot éppen csak annyira, hogy valami szokatlant tudjunk adni a versenyzőknek.
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_4
 
…és ez lesz a sötétben menés?
Részben. A versenyt egy szuperspeciál szakasszal kezdjük, ami szerintem kellőképpen megalapozza majd a hangulatot. Mivel ez nem prológ, hanem szuperspeciál, bele számít a versenybe, azaz, ez lesz a hivatalos Gy1., viszont, mivel szuperspeciál, ezért külön értékelése is lesz a nyitó szakasznak. Ez 2016. szeptember 24-én, szombaton 15:00h-kor rajtol majd és ezt követően, egy gyors pálya átalakítást követően folyamatosan folytatjuk a versenyt a Gy2-vel és a többi szakasszal. Szerintem már a 3. szakaszon is kelleni fognak a lámpasorok. :o)
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_5
 
Aki ismeri a szakaszt tudja, hogy ez valóban nem lesz játék!
Ugyebár: „a déli régió nem játék!” Ehhez tartjuk magunkat. A tapasztalatlanok ezt a helyszínt elintézik egy könnyed legyintéssel, aztán kapnak rajta egy fényévet és nem értik, hogy hogyan, miért. Ez a szakasz a „Rallye Sprint Monzája”. És valóban! Ez, az! Ráadásul sötétben! Tessék, csak tessék…
 itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_6
 
 
Összesen hány gyorsasági szakaszt terveztek?
A szuperspeciál szakasszal együtt 6-ot. És váltott irányban bonyolítjuk mindegyiket, hogy ne legyen annyira egyhangú.
 
Akkor itt nem csak sötétben kell menni, hanem ez egy éjszakai verseny lesz!
Pontosan! Folyamatosan tervezünk rajtoltatni, és ha minden rendben megy, akkor hajnali 2-3 óra körül fogunk eredményt hirdetni és díjakat átadni.
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_7
 
Milyen extrával készültök a versenyzőknek?
Őszintén remélem, hogy a szuperspeciál és a sötétben autózás már eleve érdekessé teszi a versenyzők számára versenyt, hiszen Magyarországon egyedülálló lehetőséget kínálunk ezzel. Ugyanakkor most is készülünk néhány kiegészítő szolgáltatással, de erről majd később! 
 
A MARB-ban ez mindenképpen egyedülálló, de úgy tudom, hogy nálatok ez nem új.
Az egykor még Rallye Sprint Bajnokság néven ismert déli régióban ez valóban nem újdonság. Az elmúlt néhány évet kivéve, minden szezonban rendeztünk egy éjszakai versenyt, hasonló kondíciókkal. Így most pár év szünetet követően újraélesztünk egy hagyományt.  
  itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_8
 
 
Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban!
 
A Licencesek tesztelhetik a lámpasoraikat a bajnokság hátralévő futamaira!
Ez sem egy utolsó szempont! Várjuk őket is szeretettel.
 
Nevezési zárlat mikor?
MARB verseny lévén, itt, még a helyszínen is lehet nevezni, de az előnevezési zárlatig elküldött nevezésekkel pénzt spórolhat a versenyző.
AZ előnevezési zárlat: 2016. szeptember 14. (szerda).

 

Ez a hír most jelenik meg 3697. alkalommal
Share |
2016.09.24-25.
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2016
MRT Rallye Sprint 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k