LCH Tavaszi LADA találkozó
Itt az első éjszakai MARB futam
A déli régió nem játék! - a soron következő MARB versenyről kérdeztük a rendezőt
2016-09-03
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685295562
Napi oldal:
1402
Jelenleg:
1441
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Int. M6 LOG Baranya Kupa után, az első éjszakai MARB futam előtt

Két hete ért véget az Int. M6 LOG Baranya Kupa aztán a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. A 2003 óta egyetlen önálló Rallye2 – Historic OB futam a nemzetközi Mitropa Rally Cup mezőnyének csatlakozásával vált nemzetközivé idén. A Baranya Kupáról és a déli régió előttünk álló versenyéről kérdeztük Markó Tibor rendezőt.
 
Kezdjük a Nemzetközi M6 LOG Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
Az idei évben picivel nehezebb dolgunk volt, mint eddig. A verseny nemzetközivé válása tett szükségesség sokkal több és korábbi egyeztetést, és ugyan ez az ok kívánt többletmunkát az operatív feladatokban is. A verseny nagyon jól zárult, amiben kiemelt szerep jutott a stábnak: a baranyai sportbíróknak, az erősítésként érkező nógrádi sporiknak, a pályabiztosítóknak, a biztonságiaknak, a versenyzői összekötőknek, a versenyirányításban dolgozóknak, a verseny-, és sajtó iroda komplett személyzetének, Komló Városának és a város vezetésének valamint a kb 10 emberkéből álló kemény magnak, akik hosszú évek óta erősítik a Marco Racing Team csapatát.       
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_1
 
És a szakmai oldal?
Szubjektív jó érzésünket csak erősítik az objektív visszajelzések: a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget a helyszínen képviselő Oláh Gyárfás elnök és Berényi Ákos Rallye szakágvezető egyhangúan értékelték sikeresnek a versenyünket. A hab a tortán a Mitropa Rally Cup olasz elnökének és német alelnökének valamint stábjuk versenyt követő gyorsértékelése. Norberto Droandi elnök és Walter Klösch alelnök ugyanis egyértelművé tették, hogy annyira elégedettek a versenyen tapasztaltakkal, a rendezéssel, hogy biztosra vehetem a jövő évi szerződésünket, azaz, a Mitropa Rallye Cup örömmel tér vissza a Baranya Kupára. Persze nem szabad megfeledkeznünk a versenyzőkről sem, hiszen Ők az igazi „ügyfeleink”. Örülök, mert az eddigi visszajelzések alapján itt is pozitív a mérleg, így remélem, minél többen visszatérnek hozzánk a jövőbeni versenyeinkre is.
 
Mi befolyásolja egy verseny sikerét?
Egyszóval? Minden. Ha kicsit ezt kibontanám, Montecuccoli-t itt is idézhetnénk, ugyanis alapvetően a pénz határozza meg a lehetőségeket, így itt is az első három szükséges összetevő a: pénz, pénz és a pénz. Nagy örömünkre az idei évben az M6 LOG és a KF Service Solution cégekkel új partnerek csatlakoztak a Baranya Kupához – amit ezúttal is köszönünk – és az eddigi visszajelzések alapján elégedettek voltak a közös munkával, így remélem, dolgozhatunk még együtt. Persze a megfelelő házigazda legalább annyira meghatározó – köszönöm Komló! –, mint, hogy az előkészítésben az MNASZ vezetése mögénk, helyesebben az ügy mögé álljon és köszönöm, ez is meg volt. A sportbírók és a pályabiztosítók vezetőivel – a verseny operatív irányítóival – több alkalommal is egyeztettünk, de a menet közben felvetődő kérdésekben, problémák kezelésében rájuk, a tudásukra, tapasztalatukra és a sport iránti elkötelezettségükre támaszkodunk. Szerencsém van, hiszen lassan 20 éve dolgozhatom együtt Magyarország egyik legjobb vezetőbírójával Vida Gizussal és csapatával. Ő továbbra is az egyik legnagyobb segítség az előkészítésben és a háttérmunkában, és egyszerűsíti a többi vezetőbíró és a rendezői oldal dolgát is. Az is nyilvánvaló, hogy sokkal könnyebb és jobb úgy együtt dolgoznunk a sporikkal, hogy az elmúlt másfél évtizedben minden évben 6-8 rendezvényt csináltunk és csinálunk együtt és ezért ismerősként köszönünk egymásnak és félszavakból is megértjük egymást. És végül, de nem utolsó sorban kell az a bizonyos kemény mag. Szerencsések vagyunk, mivel ezekkel a „kollégákkal” nem csak a versenyeken találkozunk hanem „civilben” is, azaz egy baráti társaságról beszélhetünk. Nélkülük, nem menne! Mitől lehet jó egy verseny? Ha a fentiek megvannak, akkor még kell egy nagy adag szerencse. Ha jó a csapat, és jó emberek irányítanak, szinte nincs leküzdhetetlen akadály. Ez nem egy „onemanshow” műfaj, ez csapatjáték. Ha minden együtt van, komoly eséllyel sikerülhet jól az adott verseny feszkó és görcsösség nélkül. Ez pedig a közös folytatás lehetősége szempontjából meghatározó. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy nincs tökéletes rendezvény. Nálunk a tesóm a legnagyobb kritikus és a versenyek után mindig kialakul egy lista, hogy mit kell legközelebb másként megoldanunk. Igyekszünk felismerni és tanulni a hibáinkból, hiszen ezzel is a saját dolgunkat könnyítjük a jövőben. 
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_2
 
Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő másfél évtizedben újra sikerült „meghonosítani” Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Szeretném itt is kiemelni és megköszönni a segítséget Bareithné Benke Nikolett Alpolgármester asszonynak, Mayerhoff Attilának a Komlói Fűtőerőmű vezérigazgatójának, Nagy Ildikónak a komlói Sportközpont igazgatójának és Bogyay Lászlónak a Városgondnokság vezetőjének és kollégáiknak. Mindannyian kellettek ahhoz, hogy Komlón az idei évben is újíthassunk és a prológ után „boksz utcává” alakíthassuk a belvárost. Szuper volt! A versenyzőknek, a városlakóknak, nézőknek is tetszett, így sanszos, hogy az újítást megtartjuk.     
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_3
 
Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot. A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés. Remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlón. 
 
Térjünk át a MARB déli régióra és a soron következő MRT Rallye Sprintre. Azt állítjátok, hogy „a déli régió nem játék!”. Annyira belejöttetek a Baranya Kupán a sötétben rendezésbe, hogy abba sem tudjátok hagyni?
Kényszerű helyszínváltozással folytatódik a déli régió sorozata, és az újabb helyszínt, az egyébként klasszikus Vasas – Béta – Zobákpsuzta szakaszt szeretném érdekesebbé tenni a körülmények változtatásával. Ezért variáltuk meg a programot éppen csak annyira, hogy valami szokatlant tudjunk adni a versenyzőknek.
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_4
 
…és ez lesz a sötétben menés?
Részben. A versenyt egy szuperspeciál szakasszal kezdjük, ami szerintem kellőképpen megalapozza majd a hangulatot. Mivel ez nem prológ, hanem szuperspeciál, bele számít a versenybe, azaz, ez lesz a hivatalos Gy1., viszont, mivel szuperspeciál, ezért külön értékelése is lesz a nyitó szakasznak. Ez 2016. szeptember 24-én, szombaton 15:00h-kor rajtol majd és ezt követően, egy gyors pálya átalakítást követően folyamatosan folytatjuk a versenyt a Gy2-vel és a többi szakasszal. Szerintem már a 3. szakaszon is kelleni fognak a lámpasorok. :o)
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_5
 
Aki ismeri a szakaszt tudja, hogy ez valóban nem lesz játék!
Ugyebár: „a déli régió nem játék!” Ehhez tartjuk magunkat. A tapasztalatlanok ezt a helyszínt elintézik egy könnyed legyintéssel, aztán kapnak rajta egy fényévet és nem értik, hogy hogyan, miért. Ez a szakasz a „Rallye Sprint Monzája”. És valóban! Ez, az! Ráadásul sötétben! Tessék, csak tessék…
 itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_6
 
 
Összesen hány gyorsasági szakaszt terveztek?
A szuperspeciál szakasszal együtt 6-ot. És váltott irányban bonyolítjuk mindegyiket, hogy ne legyen annyira egyhangú.
 
Akkor itt nem csak sötétben kell menni, hanem ez egy éjszakai verseny lesz!
Pontosan! Folyamatosan tervezünk rajtoltatni, és ha minden rendben megy, akkor hajnali 2-3 óra körül fogunk eredményt hirdetni és díjakat átadni.
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_7
 
Milyen extrával készültök a versenyzőknek?
Őszintén remélem, hogy a szuperspeciál és a sötétben autózás már eleve érdekessé teszi a versenyzők számára versenyt, hiszen Magyarországon egyedülálló lehetőséget kínálunk ezzel. Ugyanakkor most is készülünk néhány kiegészítő szolgáltatással, de erről majd később! 
 
A MARB-ban ez mindenképpen egyedülálló, de úgy tudom, hogy nálatok ez nem új.
Az egykor még Rallye Sprint Bajnokság néven ismert déli régióban ez valóban nem újdonság. Az elmúlt néhány évet kivéve, minden szezonban rendeztünk egy éjszakai versenyt, hasonló kondíciókkal. Így most pár év szünetet követően újraélesztünk egy hagyományt.  
  itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_8
 
 
Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban!
 
A Licencesek tesztelhetik a lámpasoraikat a bajnokság hátralévő futamaira!
Ez sem egy utolsó szempont! Várjuk őket is szeretettel.
 
Nevezési zárlat mikor?
MARB verseny lévén, itt, még a helyszínen is lehet nevezni, de az előnevezési zárlatig elküldött nevezésekkel pénzt spórolhat a versenyző.
AZ előnevezési zárlat: 2016. szeptember 14. (szerda).

 

Ez a hír most jelenik meg 3600. alkalommal
Share |
2016.09.24-25.
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2016
MRT Rallye Sprint 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k