Itt az első éjszakai MARB futam
A déli régió nem játék! - a soron következő MARB versenyről kérdeztük a rendezőt
2016-09-03
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
752643471
Napi oldal:
155579
Jelenleg:
1221
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Int. M6 LOG Baranya Kupa után, az első éjszakai MARB futam előtt

Két hete ért véget az Int. M6 LOG Baranya Kupa aztán a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. A 2003 óta egyetlen önálló Rallye2 – Historic OB futam a nemzetközi Mitropa Rally Cup mezőnyének csatlakozásával vált nemzetközivé idén. A Baranya Kupáról és a déli régió előttünk álló versenyéről kérdeztük Markó Tibor rendezőt.
 
Kezdjük a Nemzetközi M6 LOG Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
Az idei évben picivel nehezebb dolgunk volt, mint eddig. A verseny nemzetközivé válása tett szükségesség sokkal több és korábbi egyeztetést, és ugyan ez az ok kívánt többletmunkát az operatív feladatokban is. A verseny nagyon jól zárult, amiben kiemelt szerep jutott a stábnak: a baranyai sportbíróknak, az erősítésként érkező nógrádi sporiknak, a pályabiztosítóknak, a biztonságiaknak, a versenyzői összekötőknek, a versenyirányításban dolgozóknak, a verseny-, és sajtó iroda komplett személyzetének, Komló Városának és a város vezetésének valamint a kb 10 emberkéből álló kemény magnak, akik hosszú évek óta erősítik a Marco Racing Team csapatát.       
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_1
 
És a szakmai oldal?
Szubjektív jó érzésünket csak erősítik az objektív visszajelzések: a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget a helyszínen képviselő Oláh Gyárfás elnök és Berényi Ákos Rallye szakágvezető egyhangúan értékelték sikeresnek a versenyünket. A hab a tortán a Mitropa Rally Cup olasz elnökének és német alelnökének valamint stábjuk versenyt követő gyorsértékelése. Norberto Droandi elnök és Walter Klösch alelnök ugyanis egyértelművé tették, hogy annyira elégedettek a versenyen tapasztaltakkal, a rendezéssel, hogy biztosra vehetem a jövő évi szerződésünket, azaz, a Mitropa Rallye Cup örömmel tér vissza a Baranya Kupára. Persze nem szabad megfeledkeznünk a versenyzőkről sem, hiszen Ők az igazi „ügyfeleink”. Örülök, mert az eddigi visszajelzések alapján itt is pozitív a mérleg, így remélem, minél többen visszatérnek hozzánk a jövőbeni versenyeinkre is.
 
Mi befolyásolja egy verseny sikerét?
Egyszóval? Minden. Ha kicsit ezt kibontanám, Montecuccoli-t itt is idézhetnénk, ugyanis alapvetően a pénz határozza meg a lehetőségeket, így itt is az első három szükséges összetevő a: pénz, pénz és a pénz. Nagy örömünkre az idei évben az M6 LOG és a KF Service Solution cégekkel új partnerek csatlakoztak a Baranya Kupához – amit ezúttal is köszönünk – és az eddigi visszajelzések alapján elégedettek voltak a közös munkával, így remélem, dolgozhatunk még együtt. Persze a megfelelő házigazda legalább annyira meghatározó – köszönöm Komló! –, mint, hogy az előkészítésben az MNASZ vezetése mögénk, helyesebben az ügy mögé álljon és köszönöm, ez is meg volt. A sportbírók és a pályabiztosítók vezetőivel – a verseny operatív irányítóival – több alkalommal is egyeztettünk, de a menet közben felvetődő kérdésekben, problémák kezelésében rájuk, a tudásukra, tapasztalatukra és a sport iránti elkötelezettségükre támaszkodunk. Szerencsém van, hiszen lassan 20 éve dolgozhatom együtt Magyarország egyik legjobb vezetőbírójával Vida Gizussal és csapatával. Ő továbbra is az egyik legnagyobb segítség az előkészítésben és a háttérmunkában, és egyszerűsíti a többi vezetőbíró és a rendezői oldal dolgát is. Az is nyilvánvaló, hogy sokkal könnyebb és jobb úgy együtt dolgoznunk a sporikkal, hogy az elmúlt másfél évtizedben minden évben 6-8 rendezvényt csináltunk és csinálunk együtt és ezért ismerősként köszönünk egymásnak és félszavakból is megértjük egymást. És végül, de nem utolsó sorban kell az a bizonyos kemény mag. Szerencsések vagyunk, mivel ezekkel a „kollégákkal” nem csak a versenyeken találkozunk hanem „civilben” is, azaz egy baráti társaságról beszélhetünk. Nélkülük, nem menne! Mitől lehet jó egy verseny? Ha a fentiek megvannak, akkor még kell egy nagy adag szerencse. Ha jó a csapat, és jó emberek irányítanak, szinte nincs leküzdhetetlen akadály. Ez nem egy „onemanshow” műfaj, ez csapatjáték. Ha minden együtt van, komoly eséllyel sikerülhet jól az adott verseny feszkó és görcsösség nélkül. Ez pedig a közös folytatás lehetősége szempontjából meghatározó. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy nincs tökéletes rendezvény. Nálunk a tesóm a legnagyobb kritikus és a versenyek után mindig kialakul egy lista, hogy mit kell legközelebb másként megoldanunk. Igyekszünk felismerni és tanulni a hibáinkból, hiszen ezzel is a saját dolgunkat könnyítjük a jövőben. 
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_2
 
Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő másfél évtizedben újra sikerült „meghonosítani” Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Szeretném itt is kiemelni és megköszönni a segítséget Bareithné Benke Nikolett Alpolgármester asszonynak, Mayerhoff Attilának a Komlói Fűtőerőmű vezérigazgatójának, Nagy Ildikónak a komlói Sportközpont igazgatójának és Bogyay Lászlónak a Városgondnokság vezetőjének és kollégáiknak. Mindannyian kellettek ahhoz, hogy Komlón az idei évben is újíthassunk és a prológ után „boksz utcává” alakíthassuk a belvárost. Szuper volt! A versenyzőknek, a városlakóknak, nézőknek is tetszett, így sanszos, hogy az újítást megtartjuk.     
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_3
 
Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot. A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés. Remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlón. 
 
Térjünk át a MARB déli régióra és a soron következő MRT Rallye Sprintre. Azt állítjátok, hogy „a déli régió nem játék!”. Annyira belejöttetek a Baranya Kupán a sötétben rendezésbe, hogy abba sem tudjátok hagyni?
Kényszerű helyszínváltozással folytatódik a déli régió sorozata, és az újabb helyszínt, az egyébként klasszikus Vasas – Béta – Zobákpsuzta szakaszt szeretném érdekesebbé tenni a körülmények változtatásával. Ezért variáltuk meg a programot éppen csak annyira, hogy valami szokatlant tudjunk adni a versenyzőknek.
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_4
 
…és ez lesz a sötétben menés?
Részben. A versenyt egy szuperspeciál szakasszal kezdjük, ami szerintem kellőképpen megalapozza majd a hangulatot. Mivel ez nem prológ, hanem szuperspeciál, bele számít a versenybe, azaz, ez lesz a hivatalos Gy1., viszont, mivel szuperspeciál, ezért külön értékelése is lesz a nyitó szakasznak. Ez 2016. szeptember 24-én, szombaton 15:00h-kor rajtol majd és ezt követően, egy gyors pálya átalakítást követően folyamatosan folytatjuk a versenyt a Gy2-vel és a többi szakasszal. Szerintem már a 3. szakaszon is kelleni fognak a lámpasorok. :o)
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_5
 
Aki ismeri a szakaszt tudja, hogy ez valóban nem lesz játék!
Ugyebár: „a déli régió nem játék!” Ehhez tartjuk magunkat. A tapasztalatlanok ezt a helyszínt elintézik egy könnyed legyintéssel, aztán kapnak rajta egy fényévet és nem értik, hogy hogyan, miért. Ez a szakasz a „Rallye Sprint Monzája”. És valóban! Ez, az! Ráadásul sötétben! Tessék, csak tessék…
 itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_6
 
 
Összesen hány gyorsasági szakaszt terveztek?
A szuperspeciál szakasszal együtt 6-ot. És váltott irányban bonyolítjuk mindegyiket, hogy ne legyen annyira egyhangú.
 
Akkor itt nem csak sötétben kell menni, hanem ez egy éjszakai verseny lesz!
Pontosan! Folyamatosan tervezünk rajtoltatni, és ha minden rendben megy, akkor hajnali 2-3 óra körül fogunk eredményt hirdetni és díjakat átadni.
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_7
 
Milyen extrával készültök a versenyzőknek?
Őszintén remélem, hogy a szuperspeciál és a sötétben autózás már eleve érdekessé teszi a versenyzők számára versenyt, hiszen Magyarországon egyedülálló lehetőséget kínálunk ezzel. Ugyanakkor most is készülünk néhány kiegészítő szolgáltatással, de erről majd később! 
 
A MARB-ban ez mindenképpen egyedülálló, de úgy tudom, hogy nálatok ez nem új.
Az egykor még Rallye Sprint Bajnokság néven ismert déli régióban ez valóban nem újdonság. Az elmúlt néhány évet kivéve, minden szezonban rendeztünk egy éjszakai versenyt, hasonló kondíciókkal. Így most pár év szünetet követően újraélesztünk egy hagyományt.  
  itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_8
 
 
Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban!
 
A Licencesek tesztelhetik a lámpasoraikat a bajnokság hátralévő futamaira!
Ez sem egy utolsó szempont! Várjuk őket is szeretettel.
 
Nevezési zárlat mikor?
MARB verseny lévén, itt, még a helyszínen is lehet nevezni, de az előnevezési zárlatig elküldött nevezésekkel pénzt spórolhat a versenyző.
AZ előnevezési zárlat: 2016. szeptember 14. (szerda).

 

Ez a hír most jelenik meg 3662. alkalommal
Share |
2016.09.24-25.
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2016
MRT Rallye Sprint 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06 070809
10 11 12 13141516
171819 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
03 04 05 06 07 0809
2025.02.13-16.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k