|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Int. M6 LOG Baranya Kupa után, az első éjszakai MARB futam előtt
Két hete ért véget az Int. M6 LOG Baranya Kupa aztán a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. A 2003 óta egyetlen önálló Rallye2 – Historic OB futam a nemzetközi Mitropa Rally Cup mezőnyének csatlakozásával vált nemzetközivé idén. A Baranya Kupáról és a déli régió előttünk álló versenyéről kérdeztük Markó Tibor rendezőt.
Kezdjük a Nemzetközi M6 LOG Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
Az idei évben picivel nehezebb dolgunk volt, mint eddig. A verseny nemzetközivé válása tett szükségesség sokkal több és korábbi egyeztetést, és ugyan ez az ok kívánt többletmunkát az operatív feladatokban is. A verseny nagyon jól zárult, amiben kiemelt szerep jutott a stábnak: a baranyai sportbíróknak, az erősítésként érkező nógrádi sporiknak, a pályabiztosítóknak, a biztonságiaknak, a versenyzői összekötőknek, a versenyirányításban dolgozóknak, a verseny-, és sajtó iroda komplett személyzetének, Komló Városának és a város vezetésének valamint a kb 10 emberkéből álló kemény magnak, akik hosszú évek óta erősítik a Marco Racing Team csapatát.
És a szakmai oldal?
Szubjektív jó érzésünket csak erősítik az objektív visszajelzések: a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget a helyszínen képviselő Oláh Gyárfás elnök és Berényi Ákos Rallye szakágvezető egyhangúan értékelték sikeresnek a versenyünket. A hab a tortán a Mitropa Rally Cup olasz elnökének és német alelnökének valamint stábjuk versenyt követő gyorsértékelése. Norberto Droandi elnök és Walter Klösch alelnök ugyanis egyértelművé tették, hogy annyira elégedettek a versenyen tapasztaltakkal, a rendezéssel, hogy biztosra vehetem a jövő évi szerződésünket, azaz, a Mitropa Rallye Cup örömmel tér vissza a Baranya Kupára. Persze nem szabad megfeledkeznünk a versenyzőkről sem, hiszen Ők az igazi „ügyfeleink”. Örülök, mert az eddigi visszajelzések alapján itt is pozitív a mérleg, így remélem, minél többen visszatérnek hozzánk a jövőbeni versenyeinkre is.
Mi befolyásolja egy verseny sikerét?
Egyszóval? Minden. Ha kicsit ezt kibontanám, Montecuccoli-t itt is idézhetnénk, ugyanis alapvetően a pénz határozza meg a lehetőségeket, így itt is az első három szükséges összetevő a: pénz, pénz és a pénz. Nagy örömünkre az idei évben az M6 LOG és a KF Service Solution cégekkel új partnerek csatlakoztak a Baranya Kupához – amit ezúttal is köszönünk – és az eddigi visszajelzések alapján elégedettek voltak a közös munkával, így remélem, dolgozhatunk még együtt. Persze a megfelelő házigazda legalább annyira meghatározó – köszönöm Komló! –, mint, hogy az előkészítésben az MNASZ vezetése mögénk, helyesebben az ügy mögé álljon és köszönöm, ez is meg volt. A sportbírók és a pályabiztosítók vezetőivel – a verseny operatív irányítóival – több alkalommal is egyeztettünk, de a menet közben felvetődő kérdésekben, problémák kezelésében rájuk, a tudásukra, tapasztalatukra és a sport iránti elkötelezettségükre támaszkodunk. Szerencsém van, hiszen lassan 20 éve dolgozhatom együtt Magyarország egyik legjobb vezetőbírójával Vida Gizussal és csapatával. Ő továbbra is az egyik legnagyobb segítség az előkészítésben és a háttérmunkában, és egyszerűsíti a többi vezetőbíró és a rendezői oldal dolgát is. Az is nyilvánvaló, hogy sokkal könnyebb és jobb úgy együtt dolgoznunk a sporikkal, hogy az elmúlt másfél évtizedben minden évben 6-8 rendezvényt csináltunk és csinálunk együtt és ezért ismerősként köszönünk egymásnak és félszavakból is megértjük egymást. És végül, de nem utolsó sorban kell az a bizonyos kemény mag. Szerencsések vagyunk, mivel ezekkel a „kollégákkal” nem csak a versenyeken találkozunk hanem „civilben” is, azaz egy baráti társaságról beszélhetünk. Nélkülük, nem menne! Mitől lehet jó egy verseny? Ha a fentiek megvannak, akkor még kell egy nagy adag szerencse. Ha jó a csapat, és jó emberek irányítanak, szinte nincs leküzdhetetlen akadály. Ez nem egy „onemanshow” műfaj, ez csapatjáték. Ha minden együtt van, komoly eséllyel sikerülhet jól az adott verseny feszkó és görcsösség nélkül. Ez pedig a közös folytatás lehetősége szempontjából meghatározó. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy nincs tökéletes rendezvény. Nálunk a tesóm a legnagyobb kritikus és a versenyek után mindig kialakul egy lista, hogy mit kell legközelebb másként megoldanunk. Igyekszünk felismerni és tanulni a hibáinkból, hiszen ezzel is a saját dolgunkat könnyítjük a jövőben.
![]() Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő másfél évtizedben újra sikerült „meghonosítani” Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Szeretném itt is kiemelni és megköszönni a segítséget Bareithné Benke Nikolett Alpolgármester asszonynak, Mayerhoff Attilának a Komlói Fűtőerőmű vezérigazgatójának, Nagy Ildikónak a komlói Sportközpont igazgatójának és Bogyay Lászlónak a Városgondnokság vezetőjének és kollégáiknak. Mindannyian kellettek ahhoz, hogy Komlón az idei évben is újíthassunk és a prológ után „boksz utcává” alakíthassuk a belvárost. Szuper volt! A versenyzőknek, a városlakóknak, nézőknek is tetszett, így sanszos, hogy az újítást megtartjuk.
![]() Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot. A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés. Remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlón.
Térjünk át a MARB déli régióra és a soron következő MRT Rallye Sprintre. Azt állítjátok, hogy „a déli régió nem játék!”. Annyira belejöttetek a Baranya Kupán a sötétben rendezésbe, hogy abba sem tudjátok hagyni?
Kényszerű helyszínváltozással folytatódik a déli régió sorozata, és az újabb helyszínt, az egyébként klasszikus Vasas – Béta – Zobákpsuzta szakaszt szeretném érdekesebbé tenni a körülmények változtatásával. Ezért variáltuk meg a programot éppen csak annyira, hogy valami szokatlant tudjunk adni a versenyzőknek.
…és ez lesz a sötétben menés?
Részben. A versenyt egy szuperspeciál szakasszal kezdjük, ami szerintem kellőképpen megalapozza majd a hangulatot. Mivel ez nem prológ, hanem szuperspeciál, bele számít a versenybe, azaz, ez lesz a hivatalos Gy1., viszont, mivel szuperspeciál, ezért külön értékelése is lesz a nyitó szakasznak. Ez 2016. szeptember 24-én, szombaton 15:00h-kor rajtol majd és ezt követően, egy gyors pálya átalakítást követően folyamatosan folytatjuk a versenyt a Gy2-vel és a többi szakasszal. Szerintem már a 3. szakaszon is kelleni fognak a lámpasorok. :o)
![]() Aki ismeri a szakaszt tudja, hogy ez valóban nem lesz játék!
Ugyebár: „a déli régió nem játék!” Ehhez tartjuk magunkat. A tapasztalatlanok ezt a helyszínt elintézik egy könnyed legyintéssel, aztán kapnak rajta egy fényévet és nem értik, hogy hogyan, miért. Ez a szakasz a „Rallye Sprint Monzája”. És valóban! Ez, az! Ráadásul sötétben! Tessék, csak tessék…
![]() Összesen hány gyorsasági szakaszt terveztek?
A szuperspeciál szakasszal együtt 6-ot. És váltott irányban bonyolítjuk mindegyiket, hogy ne legyen annyira egyhangú.
Akkor itt nem csak sötétben kell menni, hanem ez egy éjszakai verseny lesz!
Pontosan! Folyamatosan tervezünk rajtoltatni, és ha minden rendben megy, akkor hajnali 2-3 óra körül fogunk eredményt hirdetni és díjakat átadni.
![]() Milyen extrával készültök a versenyzőknek?
Őszintén remélem, hogy a szuperspeciál és a sötétben autózás már eleve érdekessé teszi a versenyzők számára versenyt, hiszen Magyarországon egyedülálló lehetőséget kínálunk ezzel. Ugyanakkor most is készülünk néhány kiegészítő szolgáltatással, de erről majd később!
A MARB-ban ez mindenképpen egyedülálló, de úgy tudom, hogy nálatok ez nem új.
Az egykor még Rallye Sprint Bajnokság néven ismert déli régióban ez valóban nem újdonság. Az elmúlt néhány évet kivéve, minden szezonban rendeztünk egy éjszakai versenyt, hasonló kondíciókkal. Így most pár év szünetet követően újraélesztünk egy hagyományt.
![]() Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban!
A Licencesek tesztelhetik a lámpasoraikat a bajnokság hátralévő futamaira!
Ez sem egy utolsó szempont! Várjuk őket is szeretettel.
Nevezési zárlat mikor?
MARB verseny lévén, itt, még a helyszínen is lehet nevezni, de az előnevezési zárlatig elküldött nevezésekkel pénzt spórolhat a versenyző.
AZ előnevezési zárlat: 2016. szeptember 14. (szerda).
Ez a hír most jelenik meg 3662. alkalommal
![]() 2016.09.24-25.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.02.13-16.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.15.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.15-16.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.22.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |