Jaj, mit keresek én egy szlalomon?
Élménybeszámoló, tele élménnyel!
2011-10-02
élménybeszámoló • Szpíd
h i r d e t é s
Összes oldal:
776553301
Napi oldal:
127331
Jelenleg:
1032
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Jaj, mit keresek én egy szlalomon?

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__1

Persze nem azért, mert azzal bármi baj lenne, hanem mert olyan nekem, mintha az ügetőn lennék. Kereke is van, lóerő is van, megyen is, mégsem tudom, hogy mit kell nézni egyáltalán, pláne mit kell róla írni. Egyszer voltam szlalomon, a rakparton, de annyira tizensok éve, hogy még az is lehet, hogy húszon. Volt kilencszázhetven műanyag bója, harminchét Trabant, meg egy Lada. A Lada nyert.

Szóval forgattam a kezemben a verseny honlapjának főoldalán is látható flyert, mint Aranypart Niki a szorzótáblát. Néztem természetes fénynél, gyertyánál is, há mondom, nagy trükk nincs, ez itt egy Prelude. Úgy néz ki, hogy ráadásul ez valami fő műsorszám. Na, ebből mi lesz. Ennél a résznél azért már látszik, hogy mekkorát bír tévedni, aki picit szemellenzős, közepesen felkészületlen és nagyon hülye.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__2

Aki tudta eddig is, annak úgyis mindegy, aki meg nem, annak leverem a lasztit, az a Prelude, az nem az. Hanem egy középre rendezett Audi S8 hosszmotor, alaposan felpöckölve, meg a köré szervezett, épített versenyfutómű. Meg valami Honda kasztni, mert az volt raktáron. Olyan szürreálisan típusidegen hangja van, hogy sokkotkapsz.
De én ezt reggel még nem tudtam, csak annyit, amennyit BravaLaci barátom mondott, hogy érdemes lemenni, mert ércsemmármeg, hogy ez eleve nem sima szlalom, hanem extrémkupa, ahol nagyon sok múlik a pilóták ügyességén, meg hát kivonulunk szakmailag fényképezni (galéria!), meg különben is, ott van a Bakonyi Csaba, aki beígért egy jobb1 ülést az egyik futamra nekem a sokkerékhajtású Audi nyolcvanassal. Versenyautóban ülni márpedig remek dolog, még azon az oldalon is. Innentől nem volt kérdés.

Ennek megfelelően szombaton, hajnali fél nyolckor Budapesten motorbiciklire fagytam, majd fél kilenckor leolvadtam róla Veszprémben és kimentünk a régi szomszéd katonai reptérre. Pályarajz. Velem ellentétben a nevezők képesek voltak épeszű időben felkelni, úgyhogy tele volt a parkoló mindenféle, csupa életszagú sárkánnyal. Bakonyi Csabi pedig épp utánunk érkezett.

Így volt alkalmam benézni a még tréleren álló Audi alá. Természetesen erről is kiderült, hogy épp ilyen kasztni volt kéznél, a többi dolog pedig épített. Bár nem teljesen típusidegen, az orrában egy biturbo V6 csattog, persze nem holmi sima, gyári kivitelben, mire lenne elég 381 ló. A hajtás pedig szintén egy megreszelt, 3db torsen-es quattro. A futóművek részben saját tervezésűek és építésűek. A hátsó érzésre is zseniális dolog, nem győztem nyáladzani a kanyar közben, de erről később.

A verseny két különböző vonalvezetésű, helyenként szemcsésen málló típusú, MIG-ekhez szokott reptéri betonburkolaton folyik. Mindenkinek illik végigmenni az egyes, és kettes pályán többször is, ezek majd kiadnak valami időeredményt, a pálya végén a stop táblánál meg nyomatékosan kötelezően előírásosan meg kell állni, mert levágják a lábadat. A tervezett útvonalat gumibálák mutatják. A legügyesebb a végén bádogpoharat, meg pezsgőt kap, ahogy szokik lenni.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__4

Nincs sok gatyázás, a szpíkör kábé annyit mondott reggel a mikrofonba, hogy kinyitott a büfé, a versenykocsikat meg kéretik a rajtba fáradni. Ladák, béemvék, szuzukik, szívvel-lélekkel, kicsi pénzből, sok kacsaszalaggal megépítve. Én szeretem az ilyet, mikor egy kocsinak nem olajsejk-01 a rendszáma, és nem százhetven eurós magnézium szelepsapka van a mankókeréken is. Volt néhány különlegesség, például hátsókerék-hajtású Swift sedan. Amit sokáig kellett nézni, mire elhittem. Szóval ez pont olyan rendezvény, ahová nagyon elmennék egy saját tákolmányt végigkergetni. Mert tisztességesen meg van szervezve, vannak alapjai, már-már tradíciója is, mégis nagyjából aprópénz a nevezési díj, nincs semmiféle presszió, a légkör családias, beállsz a rajtba, zöld után meg segítesz lelkiismeretesen felgumizni a pályát. Ha kifogy a benzined, akkor bemondatod a hangosba, hogy szeretnél venni barátilag diszkont áron vagy tíz litert, helyi használatra, az érdeklődök tessék szíves a hiányos elejű, piros fiátúnó betöltőnyílásához fáradni. Ez a nekem való hely, itt megássák a sírját a továbbértékesíthető üzemanyag rozsdás korlátainak, meg egy gumifüst alatt a jövedéki adónak is. Szóval ilyen a hangulat, na.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__5

Fotóztam a pálya mellett, mondjuk azt nem tudom minek, leginkább azért, hogy legyen intő példa digitalsport.hu fotófenoménjeinek, hogy a helytelenül megválasztott záridő milyen rohadt brutális életlenséget okozhat, amikor odajött hozzám a Bakonyi Csabi, hogy kezd jól működni az Audi, akkor van-e kedvem beülni egy kőrre.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__7

Mondom, nem is tudom, meg kéne kérdeznem anyámat, de hát biztos vásárol, najó. Kerített nekem egy sisakot, betette a fényképezőgépemet az értékmegőrzőbe, megmutatta, hogy kell becsatolni a négypontos övet (Tiszta röhej, de én akárhányszor ültem eddig versenyautóban, engem mindig bekötött valaki, ezért nem volt egyértelmű, hogy mit hova dugjak. Lukszusújságíró baze.). Aztán beálltunk a rajtsorba.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__6

Gondoltam jól fog jönni egy igazán hülye kérdés az elején, például hogy mely alkatrész egyezik meg ebben a kocsiban, és az én 2.8as Audi nyolcvanasomban. Jah, hát egy kárpitpatent furat mérete hátul az hasonló lehet. Meg talán annak is négy a kereke, és a teteje van fölül általában. Remek. Megtört a jég. Akkor a technikáról pár szóban; RS4 motor, 2.7 liter, turbo (strandlabda méret, ráadásul lehet, hogy a gyári konfighoz hasonlóan nem is egy, de erre nem kérdeztem rá), speciális szoftver, rajtautomatika, rengeteg torsen diffi, csomó ló, a szám konkrétan négyessel kezdődik, de inkább az ötszázhoz van közelebb. Kiforratlan, fejlesztés alatt álló paraméter pillanatnyilag; fékrendszer. Kiforratlan, rohaggyommeg, hogy nemműködik paraméter pillanatnyilag; ALS. Csabi előre is jelezte, hogy még nem kerek a szekér, ráadásul most a legújabb, hogy leáll néha alapjáraton. Ami meg is történt. De koncentráljunk arra, hogy megy; orbitális méretű turbólyuk után közepes fordulatszám fölött maga mögé dobja az alatta található burkolatot, és irgalmatlanul elindul, a pörölycsapás jellegű tolóerő egyenletesen megmarad a redline-ig. Nagyon szépen, lelkesen megy. Nem hibátlan, nincs még kész. De van szíve. A hátsó futóműben rendesen érezni menet közben a vele töltött átvirrasztott éjszakákat, az olyat fog, hogy becsuriztam, és mint említettem, egyedi, saját tervezés, pokoli jó munka. A tulajdonos/versenyző/fejlesztőmérnök, Bakonyi Csabi érti a szakmát, nem ma kezdte, ráadásul kedves és közvetlen pasas, hibátlanul passzol a szimpatikus környezetbe, ráadásul a verseny egyik legjelentősebb résztvevője is természetesen. Jó érzéssel szálltam ki a menet végén, de persze most sem szívesen, köztudottan levakarhatatlan vigyorral elüldögélek napokig bármiben, amiben van bukócső, és nagyon gyorsan képes helyet változtatni.  Talán, ha alaposan benyalok, még visszaülhetek egyszer. Még nem is mondtam, hogy az Audinak a színe is nagyon szép.

Ez a hír most jelenik meg 5319. alkalommal
címkék: Szpíd, szlalom, Prelude
Share |
Extrém Kupa 2011
Extrém Kupa 2011 VII.forduló
Szentkirályszabadja
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k