LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Jubileum méltó megünneplése
Tóth Zsolt 25 éve kezdte a versenyzést.
2014-03-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770145545
Napi oldal:
92936
Jelenleg:
1036
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

jubileum_melto_megunneplese_1


Tóth Zsolt belső felvételeit nézve mindig az jut eszembe: hajtja, űzi a pilótáját és legszivesebben átvenni tőle a kormányt és maga vinné be a levágásokba, tolna át üvegen a 'csakbalos' kanyarokban a versenygépet... De mint kiderül, nagyon jól érzi magát a jobb oldalon. Már negyed százada...

25?
Pontosan 25 éve kezdtem el a Róna Kupán, Debrecenben az autóversenyzést. 17 évesen kezdtem... Akkor még két éves jogosítványhoz kötötték a rajtengedélyt, valahogy kikönyörögtük, hogy két hónapos jogsival elindulhassak. Természetesen navigátorként, beugró navigátorként a bátyám helyett. És akkor még talán az volt az utolsó versenyek egyike, amikor még jóváírott időt kellett számolni... Nem rajtszám szerint rajtoltunk, sokkal bonyolultabb volt.

Összeszámoltad valaha, hogy kik mellett ültél ebben a huszonöt évben?
thumb_jubileum_melto_megunneplese_2Cziffra Sanyival mentem túrában, egy ezerkettes Zsigulival. A bátyám pont nászútra ment és helyette ültem be. Aztán Balázs Janival mentünk az ERLA SC színeiben. Az egyesületben hárman voltunk Tóth Zsoltok, én voltam a legfiatalabb, Tóth III. Zsolt. :) A licenszemben is így szerepeltem. Jani arról volt híres, hogy Hetvehely végén 89-ben egy Škodával beestek a betonárokba és a navigátora a kiskőrösi sisaknak köszönhetően egy hónapig feküdt kómában. Onnantól volt kötelező az E jelű sisak használata... Na, ennek a navigátornak a helyére ültem be a következő szezonban a 130 RS-be navigálni.
Dudinszki Pistivel mentem jó pár évet, kockaladával, kocka GSi-vel, kocka Suzukival. Csonti mellett még Trabantban ücsörögtem. Utána jött Ollé, Pandúr. Ugrottam be Ősz Laci mellé, Lipták Sanyi mellé. Rongitssal voltunk pár Barumon. Bereczki Norbinak és Kiss Elemérnek is navigáltam. Kőváry Barnával is mentem és persze a bátyámmal is.

Soha nem akartál vezetni?
Igazából: nem!
Egyszer egy szlalomon indultam, megnyertem, de utána soha nem vezettem. Ja, de: pályán próbálkoztam néhány éve egy M3-as BMW-vel, de mindig megállított a technika.
Úgy érzem, hatékonyabb vagyok a jobb oldalon, mint a kormányos részen.

Azt szeretem ebben az egészben, hogy a jobb oldalról olyan dolgot tudsz elhitetni a társaddal, amit Te is csak szeretnél elhinni... És ha az az 'idióta' megcsinálja, akkor az tök jó!

Ha nem?
Akkor hempergünk egyet.
Aki harcol, az sebesül...
Mindenki a határokat keresi. Ha én hibázok, akkor abból nagyobb baj van, mert hibázik a pilóta is. De ez mind csak azért van, mert én is szeretnék gyorsan menni.

Beszéljünk pár szót a jubileumi szezonról!
Tíz évvel ezelőtt mentem Ollé Sasával, előbb egy Cosworth-al, utána a Subaruval. Kicsit hangosan váltunk el, de azt sem hittem volna sosem, hogy Amerikának színes bőrű elnöke lesz, és azt sem, hogy valamikor mi még összeülünk, de most így hozta a sors... Nem vagyok haragtartó, az idő elmosta már ezeket a dolgokat.

Mindig meg akartam kérdezni: a csakjobb, csakbal megnevezéseket honnan szedtétek?
Én hoztam, de az Autóversenyzők című filmből való. Ott is ezt használják.
Egy dolog van, ami tőlem származik és Sasa azóta is használ, ez a 'pontos' kifejezés. Ez megmaradt.

jubileum_melto_megunneplese_3


Az utóbbi két évben nem versenyeztek Kőváry Barnával, hanem a 'Félelem Nélkül...' műsort forgatjátok az autósport kedvelők nagy örömére. Szerintem a címe is sok mindent elárul...
Idénre is aláírtunk a DIGI-hez, gőzerővel dolgozunk a műsorokon.
Sokan megkérdőjelezik a szerepem a műsorban, hiszen csak Barnát látni szerepelni. A produkciónak én vagyok az ötletgazdája. Kőváry Barna pedig a szaktudásával, a tévés rutinjával megvalósítja. Ugyanúgy működik, minden, mint anno amikor együtt versenyeztünk.

Te navigálsz, Ő megcsinálja?
Lesarkíthatjuk így a dolgot, persze ennél sokkal árnyaltabb, de lényegében igen. Mindketten kellünk hozzá!

További legalább ugyanennyit kívánok és Miskolcon találkozunk a csibesárga Ford Fiesta S2000 jobb oldali ülésén.
Várakozással tölt el a hétvége. Egy ízig-vérig versenyautó, kíváncsi vagyok rá nagyon. Egy méltó szerkezet arra, hogy megünnepeljem ezt a jubileumi esztendőt. :)

 
Ez a hír most jelenik meg 3571. alkalommal
Share |
Országos Rallye Bajnokság 2014
20.VREDESTEIN Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k