Tóth Zsolt belső felvételeit nézve mindig az jut eszembe: hajtja, űzi a pilótáját és legszivesebben átvenni tőle a kormányt és maga vinné be a levágásokba, tolna át üvegen a 'csakbalos' kanyarokban a versenygépet... De mint kiderül, nagyon jól érzi magát a jobb oldalon. Már negyed százada...
25?
Pontosan 25 éve kezdtem el a Róna Kupán, Debrecenben az autóversenyzést. 17 évesen kezdtem... Akkor még két éves jogosítványhoz kötötték a rajtengedélyt, valahogy kikönyörögtük, hogy két hónapos jogsival elindulhassak. Természetesen navigátorként, beugró navigátorként a bátyám helyett. És akkor még talán az volt az utolsó versenyek egyike, amikor még jóváírott időt kellett számolni... Nem rajtszám szerint rajtoltunk, sokkal bonyolultabb volt.
Összeszámoltad valaha, hogy kik mellett ültél ebben a huszonöt évben?
Cziffra Sanyival mentem túrában, egy ezerkettes Zsigulival. A bátyám pont nászútra ment és helyette ültem be. Aztán Balázs Janival mentünk az ERLA SC színeiben. Az egyesületben hárman voltunk Tóth Zsoltok, én voltam a legfiatalabb, Tóth III. Zsolt. :) A licenszemben is így szerepeltem. Jani arról volt híres, hogy Hetvehely végén 89-ben egy Škodával beestek a betonárokba és a navigátora a kiskőrösi sisaknak köszönhetően egy hónapig feküdt kómában. Onnantól volt kötelező az E jelű sisak használata... Na, ennek a navigátornak a helyére ültem be a következő szezonban a 130 RS-be navigálni.
Dudinszki Pistivel mentem jó pár évet, kockaladával, kocka GSi-vel, kocka Suzukival. Csonti mellett még Trabantban ücsörögtem. Utána jött Ollé, Pandúr. Ugrottam be Ősz Laci mellé, Lipták Sanyi mellé. Rongitssal voltunk pár Barumon. Bereczki Norbinak és Kiss Elemérnek is navigáltam. Kőváry Barnával is mentem és persze a bátyámmal is.
Soha nem akartál vezetni?
Igazából: nem!
Egyszer egy szlalomon indultam, megnyertem, de utána soha nem vezettem. Ja, de: pályán próbálkoztam néhány éve egy M3-as BMW-vel, de mindig megállított a technika.
Úgy érzem, hatékonyabb vagyok a jobb oldalon, mint a kormányos részen.
Azt szeretem ebben az egészben, hogy a jobb oldalról olyan dolgot tudsz elhitetni a társaddal, amit Te is csak szeretnél elhinni... És ha az az 'idióta' megcsinálja, akkor az tök jó!
Ha nem?
Akkor hempergünk egyet.
Aki harcol, az sebesül...
Mindenki a határokat keresi. Ha én hibázok, akkor abból nagyobb baj van, mert hibázik a pilóta is. De ez mind csak azért van, mert én is szeretnék gyorsan menni.
Beszéljünk pár szót a jubileumi szezonról!
Tíz évvel ezelőtt mentem Ollé Sasával, előbb egy Cosworth-al, utána a Subaruval. Kicsit hangosan váltunk el, de azt sem hittem volna sosem, hogy Amerikának színes bőrű elnöke lesz, és azt sem, hogy valamikor mi még összeülünk, de most így hozta a sors... Nem vagyok haragtartó, az idő elmosta már ezeket a dolgokat.
Mindig meg akartam kérdezni: a csakjobb, csakbal megnevezéseket honnan szedtétek?
Én hoztam, de az Autóversenyzők című filmből való. Ott is ezt használják.
Egy dolog van, ami tőlem származik és Sasa azóta is használ, ez a 'pontos' kifejezés. Ez megmaradt.
Az utóbbi két évben nem versenyeztek Kőváry Barnával, hanem a 'Félelem Nélkül...' műsort forgatjátok az autósport kedvelők nagy örömére. Szerintem a címe is sok mindent elárul...
Idénre is aláírtunk a DIGI-hez, gőzerővel dolgozunk a műsorokon.
Sokan megkérdőjelezik a szerepem a műsorban, hiszen csak Barnát látni szerepelni. A produkciónak én vagyok az ötletgazdája. Kőváry Barna pedig a szaktudásával, a tévés rutinjával megvalósítja. Ugyanúgy működik, minden, mint anno amikor együtt versenyeztünk.
Te navigálsz, Ő megcsinálja?
Lesarkíthatjuk így a dolgot, persze ennél sokkal árnyaltabb, de lényegében igen. Mindketten kellünk hozzá!
További legalább ugyanennyit kívánok és Miskolcon találkozunk a csibesárga Ford Fiesta S2000 jobb oldali ülésén.
Várakozással tölt el a hétvége. Egy ízig-vérig versenyautó, kíváncsi vagyok rá nagyon. Egy méltó szerkezet arra, hogy megünnepeljem ezt a jubileumi esztendőt. :)