Jubileum méltó megünneplése
Tóth Zsolt 25 éve kezdte a versenyzést.
2014-03-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785689794
Napi oldal:
163359
Jelenleg:
1704
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

jubileum_melto_megunneplese_1


Tóth Zsolt belső felvételeit nézve mindig az jut eszembe: hajtja, űzi a pilótáját és legszivesebben átvenni tőle a kormányt és maga vinné be a levágásokba, tolna át üvegen a 'csakbalos' kanyarokban a versenygépet... De mint kiderül, nagyon jól érzi magát a jobb oldalon. Már negyed százada...

25?
Pontosan 25 éve kezdtem el a Róna Kupán, Debrecenben az autóversenyzést. 17 évesen kezdtem... Akkor még két éves jogosítványhoz kötötték a rajtengedélyt, valahogy kikönyörögtük, hogy két hónapos jogsival elindulhassak. Természetesen navigátorként, beugró navigátorként a bátyám helyett. És akkor még talán az volt az utolsó versenyek egyike, amikor még jóváírott időt kellett számolni... Nem rajtszám szerint rajtoltunk, sokkal bonyolultabb volt.

Összeszámoltad valaha, hogy kik mellett ültél ebben a huszonöt évben?
thumb_jubileum_melto_megunneplese_2Cziffra Sanyival mentem túrában, egy ezerkettes Zsigulival. A bátyám pont nászútra ment és helyette ültem be. Aztán Balázs Janival mentünk az ERLA SC színeiben. Az egyesületben hárman voltunk Tóth Zsoltok, én voltam a legfiatalabb, Tóth III. Zsolt. :) A licenszemben is így szerepeltem. Jani arról volt híres, hogy Hetvehely végén 89-ben egy Škodával beestek a betonárokba és a navigátora a kiskőrösi sisaknak köszönhetően egy hónapig feküdt kómában. Onnantól volt kötelező az E jelű sisak használata... Na, ennek a navigátornak a helyére ültem be a következő szezonban a 130 RS-be navigálni.
Dudinszki Pistivel mentem jó pár évet, kockaladával, kocka GSi-vel, kocka Suzukival. Csonti mellett még Trabantban ücsörögtem. Utána jött Ollé, Pandúr. Ugrottam be Ősz Laci mellé, Lipták Sanyi mellé. Rongitssal voltunk pár Barumon. Bereczki Norbinak és Kiss Elemérnek is navigáltam. Kőváry Barnával is mentem és persze a bátyámmal is.

Soha nem akartál vezetni?
Igazából: nem!
Egyszer egy szlalomon indultam, megnyertem, de utána soha nem vezettem. Ja, de: pályán próbálkoztam néhány éve egy M3-as BMW-vel, de mindig megállított a technika.
Úgy érzem, hatékonyabb vagyok a jobb oldalon, mint a kormányos részen.

Azt szeretem ebben az egészben, hogy a jobb oldalról olyan dolgot tudsz elhitetni a társaddal, amit Te is csak szeretnél elhinni... És ha az az 'idióta' megcsinálja, akkor az tök jó!

Ha nem?
Akkor hempergünk egyet.
Aki harcol, az sebesül...
Mindenki a határokat keresi. Ha én hibázok, akkor abból nagyobb baj van, mert hibázik a pilóta is. De ez mind csak azért van, mert én is szeretnék gyorsan menni.

Beszéljünk pár szót a jubileumi szezonról!
Tíz évvel ezelőtt mentem Ollé Sasával, előbb egy Cosworth-al, utána a Subaruval. Kicsit hangosan váltunk el, de azt sem hittem volna sosem, hogy Amerikának színes bőrű elnöke lesz, és azt sem, hogy valamikor mi még összeülünk, de most így hozta a sors... Nem vagyok haragtartó, az idő elmosta már ezeket a dolgokat.

Mindig meg akartam kérdezni: a csakjobb, csakbal megnevezéseket honnan szedtétek?
Én hoztam, de az Autóversenyzők című filmből való. Ott is ezt használják.
Egy dolog van, ami tőlem származik és Sasa azóta is használ, ez a 'pontos' kifejezés. Ez megmaradt.

jubileum_melto_megunneplese_3


Az utóbbi két évben nem versenyeztek Kőváry Barnával, hanem a 'Félelem Nélkül...' műsort forgatjátok az autósport kedvelők nagy örömére. Szerintem a címe is sok mindent elárul...
Idénre is aláírtunk a DIGI-hez, gőzerővel dolgozunk a műsorokon.
Sokan megkérdőjelezik a szerepem a műsorban, hiszen csak Barnát látni szerepelni. A produkciónak én vagyok az ötletgazdája. Kőváry Barna pedig a szaktudásával, a tévés rutinjával megvalósítja. Ugyanúgy működik, minden, mint anno amikor együtt versenyeztünk.

Te navigálsz, Ő megcsinálja?
Lesarkíthatjuk így a dolgot, persze ennél sokkal árnyaltabb, de lényegében igen. Mindketten kellünk hozzá!

További legalább ugyanennyit kívánok és Miskolcon találkozunk a csibesárga Ford Fiesta S2000 jobb oldali ülésén.
Várakozással tölt el a hétvége. Egy ízig-vérig versenyautó, kíváncsi vagyok rá nagyon. Egy méltó szerkezet arra, hogy megünnepeljem ezt a jubileumi esztendőt. :)

 
Ez a hír most jelenik meg 3627. alkalommal
Share |
Országos Rallye Bajnokság 2014
20.VREDESTEIN Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k