Miskolc előtt két ERC futamon indultatok, amik után úgy éreztem, el voltál kenődve, mintha nem kedvelted volna meg a kis Subarudat. Mesélnél erről?
Igen. Sajnos mindkét versenyről műszaki hiba miatt estünk ki, és ezért voltam egy kicsit szomorkás. Ezek után elgondolkoztunk az autóváltáson is, de végül maradt a Subaru, mely egyébként egy jó autó, és én nagyon szeretek vele versenyezni.
Én is azt gondolom, hogy ez egy jó autó, melynek lelke van, és Miskolcon bebizonyította, hogy nem kell leírni.
Jó kocsi ez, csak az a baj, hogy évek óta olyanokkal versenyzünk, akik mindig egy lépessel előrébb vannak, és bármennyire szeretnénk nem tudjuk felvenni a versenyt például a Super2000-sek ellen. Minden kanyarban padlón kell mennünk...
Beszéljünk kicsit Miskolcról. Egy jót versenyeztetek; hagytad, hogy a többiek hibázzanak, Ti pedig a saját tempótokkal autóztatok egy jót, és látványra sem volt elhanyagolható. Ahol csak néztelek benneteket, ott látszott, hogy nagyon iparkodtok.
Miskolc hazai versenyünk volt, a pályákat nagyon jól ismerem, még amikor jogsink sem volt, akkor is jöttünk-mentünk rajta, és télen, amikor van hó, akkor a hókocsikázás egyik szakasza.
A versenyen megpróbáltunk minél gyorsabban menni, bár a mályinkai gyorsaságin hiányzott nekem, hogy tavaly ezt váltóhiba miatt már kihagytam. A második körre elég sokat gyorsultunk, főleg, ha azt is figyelembe vesszük, hogy közben beesteledett, és még fékproblémával is küzdöttünk, mely nélkül valószínű jobban ott lehettünk volna az élbolyban a nap végén. Ennyi sikerült :)
Azért nincs panaszra okotok, hiszen a végén elég jó helyen fejeztétek be a versenyt.
Igen, nincs okunk keseregni. Bár a második napon azt gondoltam, hogy motorhibánk lesz. Össze-vissza mindenféle hülyeséget mutatott az olajnyomás mérő, de a szervizparkban kiderült, hogy csak meglazult a egy vezeték a jeladón. Vesztettünk egy kis időt, elénk kerültek páran, de a végén a Jó Isten lenézett ránk és vissza adott egy két dolgot és sikerült beérnünk harmadiknak.
Ez a szlovák értékelésben mit jelentett? Ott a két nap két külön versenynek számított, ugye?
Az első napot mi nyertük, a második nap a lengyel Grzyb után másodiknak végeztünk. Egálban voltunk a verseny után a Szlovák Bajnokságban.
És jött az Eperjes Rallye. Mesélj, hogy sikerült?
Érdekes ez a szlovák bajnokság... Nincsenek nagyon sokan, de az elejében mindenki komoly technikákkal szerepel. A kis Béresék most szereztek egy Mini RRC-t, van pár S2000-es, Ondrejék is kemény csapatot állítanak ki. Gyorsan kell menni, hogy ott tudjál lenni az elejében.
Sajnos a versenyen nem sokat mentünk, egy szerencsétlen dolog miatt nekicsúsztunk egy beton kerítésnek és nem tudtunk továbbmenni. Megsérült a hűtő.
Egy visszafordítóban, kettes sebességi fokozatban. Esett az eső, fényes volt az aszfalt, elrontottam.
Tóth István videója - a baleset 7:15-től
De mentek tovább?!
Persze, versenyzünk! Bükfürdőn nem megyünk. Nem is volt tervben, főleg, hogy most párat oda kell ütni kalapáccsal az autónak, hogy kisimuljanak a ráncai. Szerintem legközelebb Fehérváron megyünk majd.
A belgák nagyon hívnak, tavaly indultunk az Ypres Rallye-n, de annak meg csak akkor lenne értelme, ha több ERC futamon is elindulunk.
Szívem szerint mennék én mindenhol, de sajnos nem csak ezen múlik.