Klasszikus hiba: kihúzták a szőnyeget
Herczig Norbi nagyon sajnálta, hogy nem tudott végigérni az aradi futamon
2011-08-15
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
794664078
Napi oldal:
319632
Jelenleg:
917
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Nagyon várták az új kihívást, a szenzációs pályákat, de a verseny felénél a harmadik helyről esett ki a Herczig-Benics páros. Norbival beszélgettem erről, aki szerint nem volt ez más, mint a klasszikus eset: egyszerűen úgy jártak, mint aki alól kihúzták a szőnyeget!

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_1

Ismét nem túl jó a téma, mi történt veletek Aradon?
Valamiért a sors nem akarja könnyen adni nekem ezt a dolgot, egyszer fenn, máskor lenn! Vagy nagyon jól sikerül, vagy nagyon rosszul! Ez most az utóbbi lett. A 22 km-es gyorsasági szakasz rajtja után kb. 600 méterrel volt jobb derékszögű kanyar, és a féktáv végén, mielőtt szerettünk volna befordulni a kanyarba, kiszélesedett az út, én pedig kihelyezkedtem a bal oldalára. Nem számoltam azzal, hogy az előttem lévő autók jelentős mennyiségű murvát sodornak ki a kanyar bejárati ívének környékére. Egyszerűen az az igazán klasszikus dolog történt, amikor kihúzzák a szőnyeget alólunk! Már ráfordítottam az autót a kanyarra, amikor keresztben csúszva felgyorsult az autó a kanyar külső íve felé. Volt ott egy földes vízelvezető árok, és abban megütődött a bal hátsó kerék. A lengőkar és a csonkállvány között van egy alumínium közbetét, és ez tört el.


videó : rallyeyes.hu

Nagyon-nagyon picit mentünk neki, tényleg nem mondhatnánk azt, hogy hű, mennyire odavertük! Nekem meggyőződésem - és a mérnökkel is ezt beszéltük - hogyha ez egy WRC, akkor semmi nem történik, megyünk tovább. A S2000-es  autóknál alapvetően erős a futómű, de vannak bizonyos részei, amelyek nem annyira erősek, ez egy tény, de nem akarom a bizonyítványomat túlmagyarázni, így jártunk. Nem gondoltam abban a pillanatban, hogy vége a versenyünknek, azt hittem, hogy megyünk tovább... de nem mentünk. A nézők segítségével lerántgattuk az autót és onnét kezdve beálltunk a nézők közé. Nagyon sajnálom, és az elvesztegetett pontoknál is jobban bánt, hogy nem tudtam menni ezeken a pályákon! Szenzációs pályák voltak! Életem egyik legnagyobb kihívása volt ezeken a pályákon versenyezni! Bízom abban, hogy az MNASZ látja ezt, hogy „igen, ide jövőre is ki kell jönni!”.

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_2

A Ti mutatványotoknak is köszönhetően, négy esélyessé vált a bajnokság...
Matematikai esélyek alapján nem is négy, hanem még több! Ha viszont a realitásnál maradunk, akkor az első helyre 3 páros esélyes, hogy rajtuk múljon, és ott az fog dönteni, hogy ki fog előrébb végezni. A mi szempontunkból azt mondhatom, hogy nekünk esélyünk akkor van, ha mi nyerünk és mögöttünk pedig - számunkra kedvezően - alakul a sorrend, de ez már újabb matekozás, úgyhogy nekünk nem kell ezzel foglalkozni. Oda kell mennünk, fel kell készülnünk maximálisan és meg kell próbálni megnyerni a Mecsek Rallye-t és ha ez sikerül, akkor majd eldönti a sors a végső eredményt. Van esélyünk persze, és egyértelmű, hogy nem reménytelen a helyzetünk.

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_4

Mivel lennél elégedett?
Az elsővel! :-) Bükfürdőn perec volt, Veszprémben nyertünk, Aradon megint kiestünk így most megint egy jónak kell következnie! :-) Ráadásul úgy érzem, hogy nekem még jön eggyel a Mecsek a tavalyi miatt! Az utolsó gyorson kiesni, vezető pozícióból, technikai hibával... azt gondolom, hogy ez nem volt túl szép a sorstól, úgy, hogy kb. 6 km választott el a célba éréstől és a győzelemtől! Ezek voltak az érzelmi oldalai, ha pedig a szakmai oldalát nézzük, akkor ez egy nagyon nagy kihívás lesz, hiszen 2 nap alatt teljesítjük a 250 km-t! A megszokott magyar futamokhoz képest kb. 100 gyorsasági kilométerrel többet kell mennünk, és ez egy nagyon nagy falat lesz! Megyünk sötétben is, olyan pályán, ahol sötétben még nem mentünk. Tavaly mentünk ugyan sötétben, de azokat most világosban teljesítjük. Nincs más hátra, oda kell menni, egy jó tesztet kell csinálni. Szerencsére tudtunk úgy spórolni a tesztkilométereinkkel, hogy itt majd most tudunk egy kicsit többet autózni. Alapvetően még arra is van esélyünk, hogy a gyári csapattal majd közösen tudunk tesztelni... bár nem tudom, hogy ez mennyit segít a mi ügyünkön!

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_3

Végezetül?
Jó volt ez az Arad Rallye, és ez tényleg igazi rallye volt, nagyon jó volt a fogadtatás... Amikor év elején kiderült, hogy ez szerepel a bajnokságban, hogy Arad és Románia, akkor tartottam azért tőle, de ahogy közeledett a verseny, úgy múlt el ez az aggályom. Azt láthattuk, hogy nagyon-nagyon korrektek voltak a románok, a versenyzők, a sportbírók, és mindenki, akivel találkoztunk a verseny folyamán. Se hírét, se hamvát nem láttuk a román-magyar ellentétnek, mi ebből semmit nem éreztünk!
Csak pozitívumot kaptam ez alatt a négy nap alatt!

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_5

 

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_6

Ez a hír most jelenik meg 5545. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k