LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Kovács Anti és az R5
Egy újabb modern autó a mezőnyben
2015-03-16
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770073819
Napi oldal:
21210
Jelenleg:
2065
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Kovács Anti Istovics Gergővel az oldalán sok erős autóval ment már. A P csoportos autók után egy igazi, izzig vérig modern versenyautóról szól a 2015-ös évük...

Úgy hallottam, hogy valami izgalmas dolgok történnek felétek…
Mondhatjuk :)
A héten megyünk és elhozzuk a JM Engineering egyik Ford Fiesta R5-ös autóját.
A múlt év tapasztalatai alapján azt gondoljuk, hogy ez az irány a helyes…
Gondok voltak az előző években a kategóriákkal, sokszor nem tudtuk, hogy az autónk épp melyik P csoportba felel meg. Lehetett volna opció egy R4-es autó, de azzal is ezek ellen az R5-ösök ellen nagyon nehéz felvenni a ritmust. A három verseny, amit ezzel az autóval mehettünk tavaly egyértelművé tette, hogy gyorsan lehet ezzel az autóval menni.
Persze nem tagadom, üzleti célja is van ennek a lépésnek, ha van aki szívesebben menne vele, mint én, akkor természetesen az élvez prioritást.

kovacs_anti_es_az_r5_1
 
Hol fogtok menni az autóval.
A tervek szerint a teljes magyar bajnokságot szeretnénk autózni. Nagy kihívás, komoly a mezőny. Az évet megpróbáljuk rendesen felépíteni. Kicsit kifordulunk önmagunkból, megpróbálunk nem csak látványosan, de gyorsan is menni, persze úgy, hogy a ránk jellemző jókedv, kacagás is megmaradjon.
 
Mentél aszfalton és murván is az R5-össel, előtte pedig nagyon erős P csoportos szörnyetegekkel… 
Mi a különbség?
A negatívum az egyértelműen a motorerő. Jóval gyengébb, mint bármilyen Mitsubishi.
A futómű és a műszaki megoldásai miatt ez az autó az egyik legfrissebb fejlesztésekkel bíró járgány. A WRC-t kitiltott országokban biztosan ez a legjobb választás. A kanyarsebessége felfoghatatlan. Ha valaki ezzel akar gyorsan menni, akkor a kanyarokat kell nagyon elvállalnia. Természetesen ebben még nagyon sok tapasztalatra lesz szükségünk, sokat kell tanulnunk az autót.
Ami még meglepő volt számunkra, hogy az üzemeltetés költsége sem hatalmas, például egy Mitsubishihez képest. Ha már belelapátolja az ember azt az óriási mennyiségű pénzt, ami a megvételéhez kell, akkor talán olcsóbban lehet vele versenyezni, mint egy Mitsubishivel.

kovacs_anti_es_az_r5_2
 
Ez az autó, amit láthattam Lettországban, ugye?
4 autójuk van, a kasztni az, amit Lukyanuk kicsit mezmozgatott Liepäján, a motor, váltó, difik teljesen felújítottak. Új autóra nagyon sokat kell várni. Sokat húztuk az időt, amíg a font árfolyama az egekig szökött. Ha novemberben vettük volna meg, akkor egy Mitsubishi árát spórolhattuk volna.
Csütörtökön megyünk érte, lesz még pár napunk, hogy kicsit átnézzük, megismerjük…
 
Orfű?
Nem hiszem. Eleve nem nagyon szeretem ilyenkor, mert valami, vagy hó, vagy eső, de mindig esik… De különben sem lennénk kész. Egy hosszabb tesztet tervezünk a verseny hetében. Ad abszurdum még az is lehet, hogy kipróbáljuk Orfűn. Sok papírmunka lesz még vele.
Nyilván amikor elhozzuk, ott még kipróbáljuk, lesz egy 50 kilométeres teszt, megmutatják a beállításokat.
 
kovacs_anti_es_az_r5_3

Marad Gergő és a Maricsek Team?
Minden a változatlan!
Ebben a nem igazán könnyű gazdasági helyzetben, a rallymentes időszakban egy óriási meccset vív mindenki, hogy összerakja a versenyszezonját. Nekünk ez úgy sikerült, hogy január végén már tudtuk, hogy itthon fogunk menni.
Nekem van még ez a fétisem, hogy szeretek Horvátországban is versenyezni, oda is elmegyünk 2-3 verseny erejéig. 
 
Gratulálok az új autóhoz és sok sikert kívánunk!
Köszönjük szépen!
 
Ez a hír most jelenik meg 3935. alkalommal
címkék: Eger, R5, Kovács Anti
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k