Kovács Anti és az R5
Egy újabb modern autó a mezőnyben
2015-03-16
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785523145
Napi oldal:
200378
Jelenleg:
1739
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Kovács Anti Istovics Gergővel az oldalán sok erős autóval ment már. A P csoportos autók után egy igazi, izzig vérig modern versenyautóról szól a 2015-ös évük...

Úgy hallottam, hogy valami izgalmas dolgok történnek felétek…
Mondhatjuk :)
A héten megyünk és elhozzuk a JM Engineering egyik Ford Fiesta R5-ös autóját.
A múlt év tapasztalatai alapján azt gondoljuk, hogy ez az irány a helyes…
Gondok voltak az előző években a kategóriákkal, sokszor nem tudtuk, hogy az autónk épp melyik P csoportba felel meg. Lehetett volna opció egy R4-es autó, de azzal is ezek ellen az R5-ösök ellen nagyon nehéz felvenni a ritmust. A három verseny, amit ezzel az autóval mehettünk tavaly egyértelművé tette, hogy gyorsan lehet ezzel az autóval menni.
Persze nem tagadom, üzleti célja is van ennek a lépésnek, ha van aki szívesebben menne vele, mint én, akkor természetesen az élvez prioritást.

kovacs_anti_es_az_r5_1
 
Hol fogtok menni az autóval.
A tervek szerint a teljes magyar bajnokságot szeretnénk autózni. Nagy kihívás, komoly a mezőny. Az évet megpróbáljuk rendesen felépíteni. Kicsit kifordulunk önmagunkból, megpróbálunk nem csak látványosan, de gyorsan is menni, persze úgy, hogy a ránk jellemző jókedv, kacagás is megmaradjon.
 
Mentél aszfalton és murván is az R5-össel, előtte pedig nagyon erős P csoportos szörnyetegekkel… 
Mi a különbség?
A negatívum az egyértelműen a motorerő. Jóval gyengébb, mint bármilyen Mitsubishi.
A futómű és a műszaki megoldásai miatt ez az autó az egyik legfrissebb fejlesztésekkel bíró járgány. A WRC-t kitiltott országokban biztosan ez a legjobb választás. A kanyarsebessége felfoghatatlan. Ha valaki ezzel akar gyorsan menni, akkor a kanyarokat kell nagyon elvállalnia. Természetesen ebben még nagyon sok tapasztalatra lesz szükségünk, sokat kell tanulnunk az autót.
Ami még meglepő volt számunkra, hogy az üzemeltetés költsége sem hatalmas, például egy Mitsubishihez képest. Ha már belelapátolja az ember azt az óriási mennyiségű pénzt, ami a megvételéhez kell, akkor talán olcsóbban lehet vele versenyezni, mint egy Mitsubishivel.

kovacs_anti_es_az_r5_2
 
Ez az autó, amit láthattam Lettországban, ugye?
4 autójuk van, a kasztni az, amit Lukyanuk kicsit mezmozgatott Liepäján, a motor, váltó, difik teljesen felújítottak. Új autóra nagyon sokat kell várni. Sokat húztuk az időt, amíg a font árfolyama az egekig szökött. Ha novemberben vettük volna meg, akkor egy Mitsubishi árát spórolhattuk volna.
Csütörtökön megyünk érte, lesz még pár napunk, hogy kicsit átnézzük, megismerjük…
 
Orfű?
Nem hiszem. Eleve nem nagyon szeretem ilyenkor, mert valami, vagy hó, vagy eső, de mindig esik… De különben sem lennénk kész. Egy hosszabb tesztet tervezünk a verseny hetében. Ad abszurdum még az is lehet, hogy kipróbáljuk Orfűn. Sok papírmunka lesz még vele.
Nyilván amikor elhozzuk, ott még kipróbáljuk, lesz egy 50 kilométeres teszt, megmutatják a beállításokat.
 
kovacs_anti_es_az_r5_3

Marad Gergő és a Maricsek Team?
Minden a változatlan!
Ebben a nem igazán könnyű gazdasági helyzetben, a rallymentes időszakban egy óriási meccset vív mindenki, hogy összerakja a versenyszezonját. Nekünk ez úgy sikerült, hogy január végén már tudtuk, hogy itthon fogunk menni.
Nekem van még ez a fétisem, hogy szeretek Horvátországban is versenyezni, oda is elmegyünk 2-3 verseny erejéig. 
 
Gratulálok az új autóhoz és sok sikert kívánunk!
Köszönjük szépen!
 
Ez a hír most jelenik meg 3981. alkalommal
címkék: Eger, R5, Kovács Anti
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k