Külföldön indulsz? Figyelj a szabályokra!
Október 1-től változtak az üzemanyag-ellátásra vonatkozó szabályok!
2019-11-15
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
794646925
Napi oldal:
302479
Jelenleg:
1236
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_4

KÜLFÖLDÖN INDULSZ? FIGYELJ A SZABÁLYOKRA!
ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS
 
Ahogyan minden negyedév első hétvégéjén, így most is összeült az FIA Technikai Bizottsága áttekinteni az eltelt időszakban tapasztalt eseményeket, meghozni új döntéseket melyek az eddigi szabályozást érintik, és előre mutatnak már a jövő évi bajnokságokra.
 
Földesi Csabát, az SRTEAM Bt értékesítési vezetőjét kértük meg, hogy segítségünkre legyen.
 
Az FIA fő feladatának tekinti a biztonság fejlesztését. Mit látsz, mire kell figyelniük a versenyzőknek, versenyautó építőknek?
Igen, jól látod: a tűzesetekből fakadó károkat és a balesetekből adódó becsapódások, roncsolások kimenetelét szeretnék tompítani. Ez nagyon fontos és erőteljes irány a technikai szabályok alakításánál, de természetesen a technológiai fejlődésből fakadó műszaki előnyszerzést is kordában szeretnék tartani. 

Hoztak-e új szabályokat?
Igen, az ülést követően már október 7-i dátummal meg is jelentettek 3 függeléket, s a napokban jön a többi függeléket érintő változtatás is. 
Most a tűzesetekhez kapcsolódó területet szabályozták újra. A versenyautók egyik legveszélyesebb „felszerelése” a folyékony üzemanyag. Rendkívül gyorsan tud rendkívül nagy kárt okozni egy begyulladás.

A külföldön indulók már megtapasztalhatták, hogy a gépátvételen megkövetelik tőlük a biztonsági tankot (gumitank), az „aviatic type” benzinvezetékeket és csatlakozókat. Ez már egy régi szabály. Az FIA 2017 január 1-től szerette volna bevezettetni a regionális bajnokságokban is, ám váratlanul ellenállásba ütköztek, pl a német szövetség sem vette át azonnal.

Eltelt két év és a környező országokban (pl Németország, Ausztria, Szlovénia, Olaszország) kötelező lett a minimum FT-3 szabványú gumitank. Véleményem szerint itthon is kötelező lesz, bár hivatalosan az ATB még nem erősített meg.

A 2017-es szabályt most még jobban körbeírták: meghatározták, hogy a benzintank fedelén hány darab nyílás lehet, s azokon milyen irányban és mi folyhat!

Ha jól gondolom, egy gumitank nagy kiadásnak számít. Jó „magyarosan” ki lehet-e kerülni, vagy másképp megoldani?
Látom, ismered a hazai viszonyokat :) . Az a rossz hírem, hogy külföldön nem lehet ezzel játszani, sőt a hologramos címke sorszámát is felírják a gépátvételen és vezetik egy táblázatban.
Az anyagi oldalát tekintve viszont jó hírem van. A szabály nem követeli meg, nem írja elő, hogy az eredeti tank helyére kell a gumitankot beilleszteni. Használható a sokkal olcsóbb univerzális tégla alakú tank is, vagy, akár a pótkerék helyére is gyártanak kör alakú benzintankokat.

Mi a különbség árban?
Jelentős, több ezer euro! Cégünk, az SRTEAM látja el az ATL üzemanyagtank gyár hazai képviseletét. Egy 60 literes gumitank már 700-800 euro költséggel beszerezhető, míg egy kézzel összerakott Mitsubishi nyeregtank ára elérheti a 3000 eurot. Természetesen mindkét kivitel megrendelhető nálunk. Egy benzintank 5 évig homológ utána 2 évre hosszabbítható az érvényessége.

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_3
Az üzemanyag-vezeték beszerzésénél is a legjobb minőséget tudjuk biztosítani az autóépítőknek a Krontec német gyár termékeivel. (a minőségre egy jellemző, hogy hadiipari beszállítók).
Az árérzékenyebb versenyzőknek alternatív megoldásként más gyártó termékeit is be tudjuk szerezni.

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_2

Nem kis beruházás. Tudsz-e valamilyen érdekességet említeni, hogy eltereljük a gondolatot a benzintankról?
Persze, ne sokkoljuk túlságosan az olvasókat.
Érdemes olvasgatni a szabályokat: jövőre csak olyan akkumulátor lesz beépíthető az R-es autókba, aminek a teljesítménye max. 250 Ah. 

Köszönöm Csabi! Gondolom majd erről is beszélünk később...i
 
Ez a hír most jelenik meg 2774. alkalommal
címkék: SRTeam, ATL, KronTec
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k