Külföldön indulsz? Figyelj a szabályokra!
Október 1-től változtak az üzemanyag-ellátásra vonatkozó szabályok!
2019-11-15
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
550092724
Napi oldal:
49547
Jelenleg:
1165
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_4

KÜLFÖLDÖN INDULSZ? FIGYELJ A SZABÁLYOKRA!
ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS
 
Ahogyan minden negyedév első hétvégéjén, így most is összeült az FIA Technikai Bizottsága áttekinteni az eltelt időszakban tapasztalt eseményeket, meghozni új döntéseket melyek az eddigi szabályozást érintik, és előre mutatnak már a jövő évi bajnokságokra.
 
Földesi Csabát, az SRTEAM Bt értékesítési vezetőjét kértük meg, hogy segítségünkre legyen.
 
Az FIA fő feladatának tekinti a biztonság fejlesztését. Mit látsz, mire kell figyelniük a versenyzőknek, versenyautó építőknek?
Igen, jól látod: a tűzesetekből fakadó károkat és a balesetekből adódó becsapódások, roncsolások kimenetelét szeretnék tompítani. Ez nagyon fontos és erőteljes irány a technikai szabályok alakításánál, de természetesen a technológiai fejlődésből fakadó műszaki előnyszerzést is kordában szeretnék tartani. 

Hoztak-e új szabályokat?
Igen, az ülést követően már október 7-i dátummal meg is jelentettek 3 függeléket, s a napokban jön a többi függeléket érintő változtatás is. 
Most a tűzesetekhez kapcsolódó területet szabályozták újra. A versenyautók egyik legveszélyesebb „felszerelése” a folyékony üzemanyag. Rendkívül gyorsan tud rendkívül nagy kárt okozni egy begyulladás.

A külföldön indulók már megtapasztalhatták, hogy a gépátvételen megkövetelik tőlük a biztonsági tankot (gumitank), az „aviatic type” benzinvezetékeket és csatlakozókat. Ez már egy régi szabály. Az FIA 2017 január 1-től szerette volna bevezettetni a regionális bajnokságokban is, ám váratlanul ellenállásba ütköztek, pl a német szövetség sem vette át azonnal.

Eltelt két év és a környező országokban (pl Németország, Ausztria, Szlovénia, Olaszország) kötelező lett a minimum FT-3 szabványú gumitank. Véleményem szerint itthon is kötelező lesz, bár hivatalosan az ATB még nem erősített meg.

A 2017-es szabályt most még jobban körbeírták: meghatározták, hogy a benzintank fedelén hány darab nyílás lehet, s azokon milyen irányban és mi folyhat!

Ha jól gondolom, egy gumitank nagy kiadásnak számít. Jó „magyarosan” ki lehet-e kerülni, vagy másképp megoldani?
Látom, ismered a hazai viszonyokat :) . Az a rossz hírem, hogy külföldön nem lehet ezzel játszani, sőt a hologramos címke sorszámát is felírják a gépátvételen és vezetik egy táblázatban.
Az anyagi oldalát tekintve viszont jó hírem van. A szabály nem követeli meg, nem írja elő, hogy az eredeti tank helyére kell a gumitankot beilleszteni. Használható a sokkal olcsóbb univerzális tégla alakú tank is, vagy, akár a pótkerék helyére is gyártanak kör alakú benzintankokat.

Mi a különbség árban?
Jelentős, több ezer euro! Cégünk, az SRTEAM látja el az ATL üzemanyagtank gyár hazai képviseletét. Egy 60 literes gumitank már 700-800 euro költséggel beszerezhető, míg egy kézzel összerakott Mitsubishi nyeregtank ára elérheti a 3000 eurot. Természetesen mindkét kivitel megrendelhető nálunk. Egy benzintank 5 évig homológ utána 2 évre hosszabbítható az érvényessége.

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_3
Az üzemanyag-vezeték beszerzésénél is a legjobb minőséget tudjuk biztosítani az autóépítőknek a Krontec német gyár termékeivel. (a minőségre egy jellemző, hogy hadiipari beszállítók).
Az árérzékenyebb versenyzőknek alternatív megoldásként más gyártó termékeit is be tudjuk szerezni.

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_2

Nem kis beruházás. Tudsz-e valamilyen érdekességet említeni, hogy eltereljük a gondolatot a benzintankról?
Persze, ne sokkoljuk túlságosan az olvasókat.
Érdemes olvasgatni a szabályokat: jövőre csak olyan akkumulátor lesz beépíthető az R-es autókba, aminek a teljesítménye max. 250 Ah. 

Köszönöm Csabi! Gondolom majd erről is beszélünk később...i
 
Ez a hír most jelenik meg 1967. alkalommal
címkék: SRTeam, ATL, KronTec
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1516 17 18 192021
2223 24 25 262728
0102 03 04 050607
0809 10 11 12 1314
15 16 17 18 192021
2021.02.26-03.01.

részletes infóink


2021.02.26-28.

részletes infóink


2021.02.28.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021.03.26-27.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k