SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Lépcsők és kerekek
Szigetvári Mátyás 30 éve az autósportban
2009-01-08
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773882581
Napi oldal:
53213
Jelenleg:
854
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szigetvári Mátyás 30 éve van az autósportban, és be kell vallanom hősiesen, hogy a mikor Kollár Ati és DuEn felvetette, mi lenne, ha csinálnék vele egy interjút, vakartam a fejem… De kiderült számomra, hogy Mátyás 78-ban kezdte gokarttal, több magyar bajnoki címet szerzett a gyorsasági szakágban, és egy baleset miatt nem versenyez, hanem saját csapatot alapított és irányít a mai napig. Ezekről, és sok érdekességről beszélgettünk még…

- 1978-ban kezdett gokartozni. Ez meddig tartott?
- 8 évig. Utána ültem át formula autóba, Formula Easter, 1600, 2000 és Formula 3 is volt, szépen sorban. Easterben kétszer voltam második a magyar bajnokságban, 2000-rel 3 évet mentem Európa-Bajnokságban, ott a harmadik helyig jutottam, ezután pedig 11 magyar bajnoki címet szereztem.

- De Német-, és Olaszországban is gyűjtött tapasztalatokat…
- Igen, 1988-ban kerültem a németországi Walter Lechner csapathoz, velük versenyeztem az EB-n, és olaszországi Henry Morrogh Autóversenyző Iskolában autóversenyző diplomát szereztem.

- Hogy lehet autóversenyzésből diplomázni?
Milyen volt ez az iskola?
- 1989-ben végeztem el, és nagyon bízom benne, hogy ez még ma is egy működő intézmény, mert nagyon hasznosnak találom. Én már 4-5 autós szezon után kerültem ki ebbe az iskolába. Foglalkoztak az utcáról betévedt érdeklődőkkel, és olyanokkal is, akik már versenyeztek. Ott megtanítanak mindent, ami ahhoz kell, hogy valaki igazán sikeres lehessen - mert az elmélet éppúgy fontos a jó pilótának, mint a gyakorlat. Megtanultuk az autók aerodinamikáját, az első és hátsó szárnyak működését és célját, az autók rugózását, de megtanították, mikor alul-, és mikor túlkormányzott egy autó, mi az, hogy ideális ív, és még sok-sok olyan műszaki és elméleti dolgot, akik elengedhetetlenek ahhoz, hogy megértse a pilóta, mi miért történik a kocsiban. Én magam is ezért végeztem el. Komoly terveim voltak, és azt gondoltam, hogy ez az iskola feltétlenül szükséges az előrelépéshez.

- Aztán volt egy nagyobb balesete…
- Igen, ezért is kellett abbahagynom a versenyzést. 1998-ban volt egy magyar bajnoki futam a Hungaroringen, ami nemzetközi verseny is volt. Egy osztrák sráccal mentem össze. Az ő autója rájött az enyémre, és a jobb első kereke megütötte a fejemet. Volt egy fejsérülésem, és a szemsérülésem maradandó nyomait azóta is viselem: a jobb szemem nem igazán funkcionál.

- Soha többé nem ül versenyautóba?
- Maximum a boxban beleülök, de pályán, versenyben biztos nem. Szeretem a versenyautókat, azért is csináltam a csapatot. Azért nem ülök autóba, hogy menjek egy pár kört, mert az nem izgat. Menni meg nem igazán tudok úgy, hogy az érdekes legyen számomra, mert nem vagyok száz százalékos.

- A baleset előtt is tervezett csapatot alapítani, vagy ez kényszerítette rá?
- Terveztem, csak nem ilyen hamar. Jobban szerettem volna, ha én dönthetem el, hogy mikor hagyom abba… De mivel az élet így hozta, így úgy döntöttem, csinálok egy csapatot, és azóta, kilenc éve azt csinálom. Hál'Istennek megtaláltam benne a boldogságomat, és a számításomat. A pilóták szeretnek nálam versenyezni, mert két fejjel tudok gondolkodni: tudok csapatvezetőként és versenyzőként is.

- Hogy dönti el, hogy ki annyira tehetséges, hogy érdemes legyen vele dolgozni?
- Tesztek eredményei alapján.

- Ezek szerint van úgymond felvételi követelmény?
- Van, mondhatjuk, de én sem szeretem a változatosságot, és a versenyzők sem: ragaszkodunk egymáshoz a régiekkel, idén egy új srác van, aki 15 éves.

- Kik versenyeznek a csapatban?
- Pödör Balázs úgy néz ki, hogy ezt az évet kihagyja, de ez lenne a hatodik éve nálam. Eszenyi Lacinak most lesz a negyedik éve a csapatban, ő indul a magyar bajnokságban.

- Az ő sikereiket és adott esetben kudarcaikat mennyire érzi a magáénak?
- Teljes mértékben. Együtt dolgozunk a nap 24 órájában, az év 365 napjában, egyértelmű, hogy így van. Nagyon jó az emberi kapcsolatunk, barátok is vagyunk, olyan ez, mint egy jó házasság. Szerintem ez kell egy jó csapat működéséhez. Szerintem nagyon fontosak az emberi kapcsolatok. Voltak pilóták, akikkel nem tudtam együtt dolgozni, azt nem is erőltettük.

- Ha már megemlítettük a régi versenyzőit, meséljen, ki a 15 éves legény, és hogy talált rá?
- Ő egy gokartos srác, Juhász Olivérnek hívják. Nagyon fiatal, de rettentő tehetséges pilóta. Két éve a szemem sarkából már figyeltem őt. Jelen pillanatban - és így is került a látókörömbe -, Pödör Balázs csapatában versenyez és az ő gokartiskolájában nevelkedett. Idén az 1,6-os autómmal ő fog versenyezni.

- Év közben mennyire lesi a lehetséges tehetségeket?
- Sok időm nincs rá sajnos. De ha van gokartverseny Kecskeméten, azokra igyekszem elmenni, és észrevenni azokat, akikben látok fantáziát. Tulajdonképpen Pödör Balázs és Olivér is így került a csapatba.

- Hogy látja, mennyire tartják be itthon a kezdők a "lépcsőzetesen elkezdeni és haladni előre" elvet?
- Ennek így kéne működnie, én igyekszem betartani. De vannak, akik azt hiszik, hogy ez nem működhet, és elég mindenhez a pénz. Mivel én is végigjártam a lépcsőfokokat, és mint ahogy az életben máshol is így van - elég ha csak arra gondolunk, hogy az óvoda után általános iskola, majd középiskola, és így tovább - , szerintem ezek igenis szükségesek. Nem véletlenül, hogy mindenhol máshol is így tartják helyesnek. Nem mondom, hogy éveket kell lehúzni egy-egy szinten, de legalább egy évadot mindegyiken, hogy folyamatosan fejlődhessen a pilóta.

- Az elmúlt 30 évben, bár nincs ott minden versenyen, és nincs túl sok ráérős ideje, de mégis mit gondol, mennyire tehetséges az utánpótlás, mennyire vagyunk jók autósportban?
- Szerintem vannak itt ugyanolyan tehetséges srácok, mint bárhol a világon. Nálunk egyértelmű, hogy a pilóták lemaradása csak az anyagiakon múlik csak. Sajnos ezt tudomásul kell venni.

  

a fotókért köszönet Kollár Attilának!

Ez a hír most jelenik meg 6583. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k