Lesznek ennél komolyabb meccsek is!
Janikáék murván is dobogón
2015-05-24
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
784998172
Napi oldal:
93084
Jelenleg:
1533
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_1

Janikáék újra a dobogón! A Peugeot Total Rallye Team párosa a harmadik helyn végzett a szombathelyi ISEUM Rallye-n. A pilótával beszélgettünk a futam után:

Nekem még mindig kishitűbbnek tűnsz, mint amilyennek kellene lenned… Azt mondtad a verseny közben, hogy ez még nem az igazi.
Mert így is van! Nem kishitűség. Ebben a sportban – de szerintem mindegyikben – muszáj a realitások talaján állni, ha nem ezt tesszük, akkor seggre ülünk… És ez nem kishitűség.
Ez van. Három évig nem versenyeztem, vissza kell rázódni. Persze, újabban mindig ezt mondom… Sokan azt gondolják, hogy az ember visszaül és lazán megnyeri a versenyt. Ez nem így működik.
 
Milyen volt a verseny előtti tesztetek?
Nem volt igazán hatékony a teszt. Nagy tempóról nem volt lehetőségem kipróbálni megállítani az autót. Igazából ezt az első gyorsaságin bepótoltuk. Kicsit stresszesebb voltam emiatt, de nagyjából megtaláltuk a fékpontokat.

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_3
 
Ezeket a derékszögeket próbáltuk azért a teszten, ami 70 százalékban nem sikerült, amitől nem voltam feldobódva. A szombathelyi pályák különben sem az én szakaszaim. De a lőtéren sem tudtam volna megverni a Herczig Norbit. Nem lehet meghazudtolni azt, hogy ezek a srácok a három év alatt mentek 2500 gyorsasági kilométert, miközben én nullát. Lehetetlen és nem is életszerű, hogy én most tudjak vívni az első helyért.
 
A teszten mentünk negyven kilométert az autóval, ami sokkal jobban működött, mint elsőre aszfalton. Akkor volt gondunk, most sokkal jobban lehetett irányítani, jó érzés volt vezetni.
 
Engem megleptél, de többen mondták, hogy Te mindig át szoktad tolni a söptei ugratót.
Ez kicsit autó függő is. Amikor 2011-ben gyorsan mentünk, elvállaltuk, akkor a második ugrató után megnyílt a hátsó bölcső. Ez az autó sokkal jobban bírja. Egy nyugodt futóművel rendelkező autó, jól be is állítottuk és nagyon jó a balansza. Minimális volt az orra esése. Persze a gödörből kifelé, amikor a hátulját megdobja, ott majdnem minden autó orra esik. Jó az autó súlypontja, ami az ugratóknál nagyon jól kijön.

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_4

Még egy kicsit extrán keresztbe megy az autó háta, ezt próbáljuk majd még orvosolni. Ez kicsit hátráltatott, talán nem mindig tudtam időben gázt adni. Próbáltunk ezen módosítani a verseny közben is, sok mindent kipróbáltunk. Közel vagyunk a megoldáshoz, hogy murván is nagyon jó legyen, mint aszfalton, Miskolcon. Kicsit kell még rajta dolgoznunk és nyilván nekem is vissza kell rázódnom.
 
Komolyat meccseltetek így is. Biztos, hogy ez segít ahhoz, hogy hamarabb visszarázódj.
Nem volt olyan komoly meccs ez, hétköznapi volt.
Lesznek ennél komolyabb meccsek is!
Remélem…
 
lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_6

Szombathely nem egy nagy rali hagyományokkal bíró település, ennek megfelelően nem is szoktak hatalmas tömegek megjelenni a különböző ceremóniákon. Most a rajtceremónián erre rácáfoltak és a legnagyobb ovációban Titeket részesítettek. Örültek a visszatérésednek.
Nagyon köszönjük Szombathelynek és a szombathelyi rali szurkolóknak. Nagyon jó élmény volt!
Utoljára talán 2008-ban volt utoljára szombathelyi központtal ez a verseny. Ez alatt az idő alatt egy kicsit el is lehet felejteni. De itt egy tényleg nagyon lelkes, a technikai sportok iránt érdeklődő közönség fogadott minket és reméljük jövőre is vissza tudunk ide jönni.

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_2
 
Azt azért ne felejtsd el, hogy a szombathelyi rally katlan egy nagyon nagy vonzerő. Egy nagyon látványos szakasz, amit könnyen megközelíthetnek a nézők. Sokan voltak ott és ez jó dolog.
 
Fehérvár Rallye. A pályák ismerősek, ugye?
Igazából szerintem kevés ralipálya van, ahol nem mentem. De van olyan!
Lőtéri szakaszok, átlátsz mindent, látod a kanyarokat. Kevés olyan rész van, amire nem tudsz felkészülni. Az, hogy mentél e pont azon a nyomvonalon, vagy sem, egy jó rali pilótának ez nem okoz problémát. Én nem biztos, hogy jó ralipilóta vagyok, ezt írd még le, kérlek!
Az aszfaltos részek is ismerősek.

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_7
 
Minél több kilométert mész egy autóval, annál inkább jelentenek kevesebb problémát a gyorsaságik.
Ezt érzem magamon is. Amíg Egerben tök nyugodtan ültem az autóban és aludtam a rajt előtt. Szombathelyen már kicsit idegesebb voltam, rosszabbul aludtam. És ez egyre rosszabb lesz! Gondolom Fehérvár előtt már vissza fog jönni az a régi stressz helyzet, ami mindig egy kicsit nyom a teljesítményen. Segít!
 
A SuperSpeciál tavaly is rengeteg néző előtt zajlott a városban. Szűk helyen, időmérés nélkül, de mégis nagyon sok ember előtt. Szerintem szükség van ezekre a szakaszokra is.
Annyira nem érzem ezeket a szakaszokat nagy kihívásnak, de a rendezvény szempontjából ezek nagyon fontos dolgok! Egy nagyon jó megjelenés.
Olvastam a kiírást, most sem lesz időmérés, nem számít bele a versenybe. Ennél is inkább jobb, nem az időre kell figyelni, hanem arra, hogy minél látványosabban tudjál menni. Tudjanak szórakozni azok is, akik esetlen nem tudnak kimenni a gyorsasági szakaszokra. Ennek megfelelően kell ezt abszolválni.
 
Várjuk már ezt a futamot.
Ez a hír most jelenik meg 3528. alkalommal
címkék: Janika, Szőke Tamás, R5
Share |
2015-05-16
Szombathely • rally ob
2015.05.15-17.
Országos Rallye Bajnokság 2015
ISEUM Rallye 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k