|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Janikáék újra a dobogón! A Peugeot Total Rallye Team párosa a harmadik helyn végzett a szombathelyi ISEUM Rallye-n. A pilótával beszélgettünk a futam után: Nekem még mindig kishitűbbnek tűnsz, mint amilyennek kellene lenned… Azt mondtad a verseny közben, hogy ez még nem az igazi. Mert így is van! Nem kishitűség. Ebben a sportban – de szerintem mindegyikben – muszáj a realitások talaján állni, ha nem ezt tesszük, akkor seggre ülünk… És ez nem kishitűség.
Ez van. Három évig nem versenyeztem, vissza kell rázódni. Persze, újabban mindig ezt mondom… Sokan azt gondolják, hogy az ember visszaül és lazán megnyeri a versenyt. Ez nem így működik. Milyen volt a verseny előtti tesztetek?
Nem volt igazán hatékony a teszt. Nagy tempóról nem volt lehetőségem kipróbálni megállítani az autót. Igazából ezt az első gyorsaságin bepótoltuk. Kicsit stresszesebb voltam emiatt, de nagyjából megtaláltuk a fékpontokat.
![]() Ezeket a derékszögeket próbáltuk azért a teszten, ami 70 százalékban nem sikerült, amitől nem voltam feldobódva. A szombathelyi pályák különben sem az én szakaszaim. De a lőtéren sem tudtam volna megverni a Herczig Norbit. Nem lehet meghazudtolni azt, hogy ezek a srácok a három év alatt mentek 2500 gyorsasági kilométert, miközben én nullát. Lehetetlen és nem is életszerű, hogy én most tudjak vívni az első helyért.
A teszten mentünk negyven kilométert az autóval, ami sokkal jobban működött, mint elsőre aszfalton. Akkor volt gondunk, most sokkal jobban lehetett irányítani, jó érzés volt vezetni.
Engem megleptél, de többen mondták, hogy Te mindig át szoktad tolni a söptei ugratót.
Ez kicsit autó függő is. Amikor 2011-ben gyorsan mentünk, elvállaltuk, akkor a második ugrató után megnyílt a hátsó bölcső. Ez az autó sokkal jobban bírja. Egy nyugodt futóművel rendelkező autó, jól be is állítottuk és nagyon jó a balansza. Minimális volt az orra esése. Persze a gödörből kifelé, amikor a hátulját megdobja, ott majdnem minden autó orra esik. Jó az autó súlypontja, ami az ugratóknál nagyon jól kijön.
![]() Még egy kicsit extrán keresztbe megy az autó háta, ezt próbáljuk majd még orvosolni. Ez kicsit hátráltatott, talán nem mindig tudtam időben gázt adni. Próbáltunk ezen módosítani a verseny közben is, sok mindent kipróbáltunk. Közel vagyunk a megoldáshoz, hogy murván is nagyon jó legyen, mint aszfalton, Miskolcon. Kicsit kell még rajta dolgoznunk és nyilván nekem is vissza kell rázódnom. Komolyat meccseltetek így is. Biztos, hogy ez segít ahhoz, hogy hamarabb visszarázódj.
Nem volt olyan komoly meccs ez, hétköznapi volt.
Lesznek ennél komolyabb meccsek is! Remélem…
![]() Szombathely nem egy nagy rali hagyományokkal bíró település, ennek megfelelően nem is szoktak hatalmas tömegek megjelenni a különböző ceremóniákon. Most a rajtceremónián erre rácáfoltak és a legnagyobb ovációban Titeket részesítettek. Örültek a visszatérésednek. Nagyon köszönjük Szombathelynek és a szombathelyi rali szurkolóknak. Nagyon jó élmény volt!
Utoljára talán 2008-ban volt utoljára szombathelyi központtal ez a verseny. Ez alatt az idő alatt egy kicsit el is lehet felejteni. De itt egy tényleg nagyon lelkes, a technikai sportok iránt érdeklődő közönség fogadott minket és reméljük jövőre is vissza tudunk ide jönni.
![]() Azt azért ne felejtsd el, hogy a szombathelyi rally katlan egy nagyon nagy vonzerő. Egy nagyon látványos szakasz, amit könnyen megközelíthetnek a nézők. Sokan voltak ott és ez jó dolog.
Fehérvár Rallye. A pályák ismerősek, ugye?
Igazából szerintem kevés ralipálya van, ahol nem mentem. De van olyan!
Lőtéri szakaszok, átlátsz mindent, látod a kanyarokat. Kevés olyan rész van, amire nem tudsz felkészülni. Az, hogy mentél e pont azon a nyomvonalon, vagy sem, egy jó rali pilótának ez nem okoz problémát. Én nem biztos, hogy jó ralipilóta vagyok, ezt írd még le, kérlek!
Az aszfaltos részek is ismerősek.
![]() Minél több kilométert mész egy autóval, annál inkább jelentenek kevesebb problémát a gyorsaságik.
Ezt érzem magamon is. Amíg Egerben tök nyugodtan ültem az autóban és aludtam a rajt előtt. Szombathelyen már kicsit idegesebb voltam, rosszabbul aludtam. És ez egyre rosszabb lesz! Gondolom Fehérvár előtt már vissza fog jönni az a régi stressz helyzet, ami mindig egy kicsit nyom a teljesítményen. Segít!
A SuperSpeciál tavaly is rengeteg néző előtt zajlott a városban. Szűk helyen, időmérés nélkül, de mégis nagyon sok ember előtt. Szerintem szükség van ezekre a szakaszokra is.
Annyira nem érzem ezeket a szakaszokat nagy kihívásnak, de a rendezvény szempontjából ezek nagyon fontos dolgok! Egy nagyon jó megjelenés.
Olvastam a kiírást, most sem lesz időmérés, nem számít bele a versenybe. Ennél is inkább jobb, nem az időre kell figyelni, hanem arra, hogy minél látványosabban tudjál menni. Tudjanak szórakozni azok is, akik esetlen nem tudnak kimenni a gyorsasági szakaszokra. Ennek megfelelően kell ezt abszolválni.
Várjuk már ezt a futamot.
Ez a hír most jelenik meg 3479. alkalommal
![]() 2015.05.15-17.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |