Bujdos Miki most is nagyon pozitívan néz az idei év elé, nagy terveket szövöget, és már meg is kezdték a felkészülést arra az évre, ahol egyelõre még a versenynaptár sem jelent meg…
Mikiék már aszfalton teszteltek az új autóval.
S csoport helyett valami mást választottatok az idei évre...
Igen, úgy néz ki, hogy az idei évben nagyot merünk álmodni, és az N csoportban indulunk. Az autó egy teljesen új Mitsubishi lesz, erre teszteltünk a tegnapi nap folyamán. Eddig még nem mentünk vele, a teszten sikerült elõször kipróbálni. A várakozásoknak megfelelõen jó lett, jók az új alkatrészek, elég erõsnek érzem a kocsit. A futómûvön kell még kicsit állítgatni, de most úgy érezzük, hogy tényleg jó az autó és harcba tudunk szállni majd a többiekkel.
Mennyire gyorsan szoktad meg az új autót?
A homológ dolgok miatt kellett ennek N-esnek lenni, egyébként nem sokban különbözik a régi autóktól, amikkel eddig mentem. Teljesen új váltó került bele, ezt nagyon könnyû volt megszokni, nagyon tetszett. Az autó beállításain is változtattunk, a motoron, hajtáson, próbáltuk hozzám hangolni.
Hol fogsz vele versenyezni? :-)
Ez még kérdés! Mindenki nagy sajnálatára elmarad az Eger Rallye... mi még aszfaltra teszteltünk most, de nem tudjuk, hogy hogyan lesz a folytatás. Reméljük, hogy a héten (vagy legkésõbb a jövõ héten) eldõl, hogy lesz-e egyáltalán magyar bajnokság, de mi nagyon reméljük, hogy lesz, mi szeretnénk itthon versenyezni. Amennyiben mégsem így alakul, kacsintgatunk külföldi versenyek felé, mert versenyezni mindenképp szeretnék, ha már itt az új autó.
Még nagyon fehér...
Igen, de csak a teszten volt fehér. Próbáltunk új ruhát tervezni rá, ha már belül is megújult. Mindenkit szeretettel várunk a Tuning Show-n, ahol már az új design pompázik majd az autón!
Milyen lesz szerinted az idei bajnokság, a mezõny?
Reméljük, hogy a gyenge kezdés után egy erõs bajnokság következik, és jó versenyek lesznek. Úgy látom, hogy a rendezések körül van óriási keveredés, nincs elég anyagi forrás, hogy megfelelõ minõségû versenyeket rendezzenek... a minõségbõl pedig nem nagyon akarnak engedni. Szeretnénk versenyezni, és reméljük, hogy a támogatóink sem vesztik lendületüket ettõl a kis akadálytól, hogy ilyen nehezen jönnek össze a dolgok. Reméljük, hogy a rendezõk - a szövetséggel karöltve - találnak olyan megoldást, ami mindenkinek megfelelõ lesz... Eddig a rallye volt a vezetõ autósport hazánkban, most szerintem leghátul kullogunk. :-( Én úgy látom, hogy a nézõi arány még mindig nem csökkent vészesen, hiszen egy bajnoki futam még mindig nagy tömeget mozgat meg. Bízzunk benne, hogy a támogatók is látják ebben a fantáziát, és jó rendezvények születhetnek!
Bár még nagyon kérdéses, hogy hol és mikor lesz verseny, de a jelenlegi állás szerint a murvás futamot aszfalt követi majd, és utána újra murva...
Szerintem óriási jelentõsége nincs ennek, hogy hol ilyen talajú, hol olyan, hiszen verseny után úgyis szétszednénk az autót, most az, hogy másik futómû kerül bele, nem hiszem, hogy óriási megterhelés lenne a csapatoknak. Persze, jobb lenne, ha három ilyen, majd három olyan lenne, kevesebb munka, de szerintem most nem ezen múlik! Csak legyen bajnokság! A murvás futamoknak egyébként nagyon örülök, inkább azt szeretem, mindig is azt hangoztattam, hogy az a rallye sava-borsa! Aszfalton pedig szintén gyorsnak kell lenni...
Sok a kérdõjel az idei évet illetõen, szerinted mennyire leszel gyors a mezõnyben?
Nagyon örülnék egy év végi dobogós helyezésnek! Mindenképp az a cél, hogy ott legyünk az elejében, próbálunk gyorsulni, és most úgy látom, hogy ez a futómûben rejlik, azt kell eltalálnunk.
Nem kérdezem meg, hogy melyik verseny lesz a következõ.... de esetleg újabb teszt még várható?
Az sem kizárt, hogy valami - nem bajnoki - futamon is rajthoz állunk, de szerintem inkább tesztelés lesz. Megpróbálunk a murvára is jó beállítást találni, és hátha a Bükfürdõ Rallye lesz a következõ! :-)
Végezetül?
Köszönet a támogatóinknak, az újaknak és a régieknek is! Megpróbálunk olyan bajnokságban szerepelni, ami mindenkinek megfelelõ lesz!
A csapat támogatói