Mit csinál a promóter? Lesz-e több Rally Hungary?
Őry Tamással beszélgettünk a III. Rally Hungary után.
2021-11-02
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
584288684
Napi oldal:
27041
Jelenleg:
614
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 7. futam,
a Rally Hungary után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
135
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
121
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
140
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 6.futam,
a SlovakiaRing után
1. Kárai Tamás
Audi S1
135
2. Benyó Máté
Ford Focus
123
3. Luigi
Ford Fiesta
112
4. Vass Zoltán
Audi A1
100
5. Mózer Márk
Peugeot 208
79
6. Vass Csaba
Skoda Fabia
67
7. Koncseg Zoltán
Audi A1
67
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
62
teljes táblázat

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_1

Mit csinál egy promóter és hogyan látja a Rally Hungary jövőjét?

Őry Tamással, a Truck Race Promotion Kft. vezetőjével beszélgettünk a III. Rally Hungary után. Azt reméljük, hogy az interjú elolvasása után mindenki számára világos, hogyan is épül fel egy ilyen nemzetközi licenszet használó Európa-bajnoki futam.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_2

Először is azt kell látni, hogyan áll össze egy ilyen verseny, kik a szereplők.
A rendező. Ma Magyarországon egyetlen rendezőnek van olyan licensze, amivel nemzetközi rendezvényt rendezhet a raliban, ez a Kelet Autósport. Ezért rendezi az Európa-bajnoki futamot a Kelet Autósport.

A promóter. Eddig a Truck Race Promotion volt a futam promótere. Idén belépett egy új szereplő, a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség.

Bocsánat, hogy közbevágok, de az már több médium megnyilatkozásából is kiderült, hogy nem nagyon tudjuk, mi is ez a HUMDA, mi a szerepe?
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által létrehozott szervezet, aminek az a szerepe, hogy a magyar autó- és motorsportot felügyelje és valamilyen szinten segítse, fejlessze. A HUMDA elsődleges feladata az, hogy foglalkozzon az autó-, motorsport infrastruktúrájával és olyan programokat indítson, ami a kiválasztást és a tehetséggondozást segíti és ezen kívül nagyon komoly feladata a közlekedés-biztonság fejlesztése. A HUMDA állami cég, és azt gondolom, hogy nagyon pozitív dolog, hogy belépett ebbe a rendszerbe.

Visszatérve a szereplőkre: az MNASZ az FIA-nak, a Nemzetközi Autómobil Szövetségnek a helyi szervezete. Ő felel azért, hogy a versenyt bejelentse és Ő tartja a kapcsolatot az FIA tisztségviselőivel.

A Rendező megépíti a pályákat, biztosítja a sportszakmai hátteret, a sportbírókat, a marshallokat, a biztonsági személyzetet és Ő gondoskodik a nézői biztonságról.

A nemzetközi promóter az FIA-tól megvásárolja egy adott versenysorozat rendezési jogát, ez jelen esetben az Eurosport Events. Ő helyi promótereket keres, akik biztosítják az anyagi hátteret ahhoz, hogy egy versenyt meg lehessen rendezni egy országban.

Egy öt éves együttműködés zárul le az idén, mi 2017-ben kezdtünk el a TRP részéről az Eurosport Events-el tárgyalni, 2018-ban volt egy kandidáló versenyünk és a szerződés szerint megvolt a három futam. Nagyon jó kapcsolatot építettünk ki a Eurosport Events-el és Jean-Baptiste Ley-el. Nagyon korrekt kapcsolatban voltunk vele, nagyon szerettük a közös munkát és sajnáljuk, hogy ennek vége van. A mi dolgunk az volt, hogy biztosítsuk a hazai forrást, a szponzorokat és a vagyoni értékű jogokat próbáljuk eladni, ami azt jelenti, hogy támogatókat próbáltunk behozni a rendezvényre. Mivel ez egy drága rendezvény, ezért van szükség arra, hogy például jegyet értékesítsünk. Ezt állandóan támadják, de talán mindenki megérti, hogy egy ilyen nagy volumenű eseménynél bevételeket kell produkálnunk, hogy a költségvetésben megtaláljuk az egyensúlyt. Ez a promóter alapvető feladata.

Úgy gondoltuk, hogy a legegészségesebb felállás az lenne egy ilyen rendezvényen, hogy a helyi promóter és a rendező ugyanaz a szervezet. Volt erre törekvésünk az elmúlt években, szerettünk volna a rendező és a promóter is lenni, de ezt az MNASZ nem támogatta. Nyilván tudomásul vettük, ezért a rendezővel együttműködve felosztottuk egymás között a feladatokat.

A TRP feladata, hogy a HUMDÁval szerződéses viszonyban támogatókat hozzon a rendezvénynek. Emellett magunkra vállaltuk még a verseny azon elemeinek a megvalósítását, amik promóciós célokat szolgálnak, amik segítenek abban, hogy eladható legyen a rendezvény.

Az egyik ilyen elem a SuperSpeciál a RabócsiRingen pénteken. Azt teljes egészében mi építettük fel, mi gondoskodtunk a rendezvénytechnikáról, biztosítottuk a fény- és hangtechnikát, szerveztük a jegyértékesítést, a beléptetést és mi alakítjuk ki a VIP részt. Ez a rendezvénynek egy fontos része, mindamellett, hogy egy látványos show eleme. A nemzetközi promótertől nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk évről évre.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_8

A másik rész, amivel mi foglalkozunk, az a városi gyorsasági szakasz. A teljes pályaépítés, a nyomvonal kialakítása, az egyeztetés a várossal, a rendőrséggel és az összes hatósággal és az ehhez kapcsolódó logisztika, lezárások mind-mind a mi dolgunk volt. Plusz az egész branding-elése. Ide be tudjuk hozni a támogatókat. A legfontosabb ezen a szakaszon, hogy nagyon sok néző előtt, nagyon biztonságos körülmények között tudjon versenyezni a mezőny. Elmondhatjuk, hogy ez már a harmadik alkalom volt, hogy megrendezésre került és stabilan 12-15 ezer néző látogat ki erre a gyorsaságira. Teljesen ingyenes ez a része a versenynek az érdeklődők számára, ezt biztosítjuk a városnak, a lakóknak, megköszönve azt, hogy befogadtak minket. Ezt az egészet saját biztonsági tervvel és személyzettel bonyolítjuk le. Szerintem ez is egy kiemelt része a rendezvénynek.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_5

Ezenkívül mi készítettük a rajt-céldobogót, ami, ismerve a külföldi példákat, szerintem nemzetközi nívójú. Nagyon fontos része ez is a versenynek, próbáljuk évről évre magas színvonalon lebonyolítani. A nemzetközi promóter elvárásait próbáljuk teljesíteni. Fontos számára, hogy a rajt és a céldobogó alkalmas legyen arra, hogy professzionális képeket, vágóképeket lehessen ott készíteni, a bajnoki sorozat színvonalának megfelelően közvetíthető legyen, ikonikus helyszínen legyen. Szerintem ez is rendben volt.
 mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_6

Vannak még bizonyos részfeladataink, amiket a versenyt megelőzően és a verseny alatt is teljesítenünk kell. Mi tartjuk a kapcsolatot a nemzetközi promóterrel, nekünk van kapcsolatunk a várossal. Segítünk felépíteni a szervizparkot, a médiaközpontot.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_7

Van még egy pont, amit mi intézünk és emiatt kapunk néha támadást: ez a jegyértékesítés. Felmerült például, hogy miért van biztonsági ember a jegyértékesítésnél és miért nem máshol vannak. Mi azért tudunk felelni, amit mi csinálunk. A jegyértékesítési pontokat próbáljuk biztonságosan megszervezni, hogy hozzájáruljunk a rendezvény sikeréhez. Természetesen, ha valaki nem akar jegyet venni, van rá lehetősége, ki tudja kerülni a jegyértékesítési pontokat, nem foglalkozunk vele. De ez egy olyan bevételi forrás egy ilyen színvonalú rendezvénynél, ami elengedhetetlen.

Volt egy neuralgikus pontja a rendezvénynek: ez az építés alatt álló tokaji híd. Alapvetően úgy indult a szervezés, hogy nem lehet megvalósítani, hiszen nem lehet átkelni a hídon. Akkor mi felvettük a kapcsolatot a rendőrséggel, a szakhatóságokkal és kidolgoztunk egy olyan módszert, amivel meg tudtuk oldani azt, hogy a versenyzőket úgy át tudjuk vinni a hídon, hogy nem borítjuk ezzel fel az időtervet. Ebben természetesen együtt dolgoztunk a versenyirányítással, a rendezővel, de alapvetően a mi szellemi termékünk volt ez a megoldás, amire nagyon büszkék vagyunk. A futam után Tokaj városától köszönő levelet kaptunk, miszerint amióta a hídépítés folyik, azóta ilyen profi módon nem volt megoldva az áthaladás.

A feladatunk tehát a promóció mellett a problémamegoldás volt. Ahol van ránk szükség, ott szívesen segítünk. Most ezek a részfeladatok voltak azok, amik ránk hárultak. Ezeket igyekeztünk a legjobb tudásunk szerint megoldani.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_11

Mit csinált most a HUMDA és mit a TRP?
Az, hogy a HUMDA belépett promóterként, az azt jelentette, hogy erre az eseményre a HUMDA kötött szerződést az Eurosport Events-el. Egyfajta jogi és szerződéses garanciát nyújtott a nemzetközi jogok birtokosának. Mivel köztudott, hogy állami garancia van a rendezvény mögött, így a nemzetközi promóternek is a legnagyobb garancia volt, ha egy állami céggel tud szerződni a versenyre. A HUMDÁ-nak főleg ilyen jellegű szerepe volt a rendezvénnyel kapcsolatban. Mi pedig a HUMDÁ-val szerződtünk és azokat a tevékenységeket végeztük idén is, amit a korábbi években.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_9

Mit lehet tudni a jövőről? Új lesz a nemzetközi promóter… Már elkezdődtek esetleg a tárgyalások, vagy még meg kell várni, hogy az új promóter beüljön a székébe?
Nem kell várni! Van egy kapcsolatrendszerünk, már tavaly óta kapcsolatban vagyunk az új promóterrel. Ez az a cég, amely a WRC-t és a Rallycross VB-t is szervezi. Valószínűleg a HUMDA fog szerződést kötni és neki is van jogosultsága tárgyalni. Annyit tudok mondani, hogy jó esély van rá, hogy folytatódni fog a Rally Hungary. Voltak már tárgyalások a jövő évi időponttal kapcsolatban. Bizakodó vagyok.

Nyíregyháza, Tokaj, Zemplén bebizonyította, hogy nagyon jó házigazdája a rendezvénynek! Egy rendkívül nehéz verseny, nagyon férfias, nagyon embert próbáló körülményekkel, évről évre más-más nehézségekkel.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_12

Volt arról szó, hogy tavaly sárga lapot kapott a rendezvény és a mostani futam sem volt egyszerű… Nagyon sok külső tényező nehezítette a zökkenőmentes lebonyolítást. 
Mennyire áll rosszul a szénája ennek a futamnak?
Meg kell várni, amíg az FIA hivatalosan elküldi a véleményét. Ennek még most nincs itt az ideje. Ők mondják meg, hogyan ítélik meg az idei rendezést. Több oldalról is ellentmondásos hírek érkeztek, nagyon nagy hullámokat vert a rendezvény. Nem is emlékszem arra, hogy az elmúlt években ennyire nagy lett volna a visszhang. Nagyon sok támadást kaptunk. Ezért is van az, hogy több média is megszólaltatta a résztvevőket. A rendező már két interjút is adott az elmúlt napokban, hogy ő hogyan látja a verseny történéseit. Én nyilván a saját szerepünket tudom csak elmondani, azt, hogy mi mivel foglalkoztunk. Azt is el tudom még mondani, hogy a nemzetközi promóter a mi munkánkat illetően nagyon pozitív visszajelzést adott. 

Bízom benne, hogy tudjuk folytatni ezt a munkát, nagyon sok energiánk van abban, hogy idehoztuk ezt az Európa-bajnokságot. 2017-ben kezdtük el a tárgyalásokat, 2018-ban a kandidáló futam után szerződést kötöttünk és három éven keresztül részt vettünk a lebonyolításban. Büszke vagyok arra, hogy ilyen nagyszerű házigazdát találtunk, mint Nyíregyháza. A rallykedvelő emberek jól tudják, hogy a Zemplén Rally-t támasztottuk fel, ami korábban azért nem tudott megmaradni a versenynaptárban, mert nem volt egy olyan város, amelynek meg lett volna a gazdasági ereje ahhoz, hogy egy ilyen versenynek a központja legyen. Nyíregyháza mögénk állt, megszerették a rally-t és úgy gondolom, hogy a versenyzők és a szurkolók is megszerették Nyíregyházát. Nagyon vendégszerető emberek vannak itt és nagyon remélem, hogy ezt tovább tudjuk vinni.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_10
 
Ez a hír most jelenik meg 3022. alkalommal
Share |
2021-10-20
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2223 24 25 262728
2930 01 02 030405
0607 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
2021.12.03-06.

részletes infóink

2021.12.04-05.

részletes infóink

2021.12.11.

hivatalos honlap

2021.12.11-12.

részletes infóink

2021.12.27-29.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k