Mit csinál a promóter? Lesz-e több Rally Hungary?
Őry Tamással beszélgettünk a III. Rally Hungary után.
2021-11-02
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794782917
Napi oldal:
115722
Jelenleg:
1295
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_1

Mit csinál egy promóter és hogyan látja a Rally Hungary jövőjét?

Őry Tamással, a Truck Race Promotion Kft. vezetőjével beszélgettünk a III. Rally Hungary után. Azt reméljük, hogy az interjú elolvasása után mindenki számára világos, hogyan is épül fel egy ilyen nemzetközi licenszet használó Európa-bajnoki futam.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_2

Először is azt kell látni, hogyan áll össze egy ilyen verseny, kik a szereplők.
A rendező. Ma Magyarországon egyetlen rendezőnek van olyan licensze, amivel nemzetközi rendezvényt rendezhet a raliban, ez a Kelet Autósport. Ezért rendezi az Európa-bajnoki futamot a Kelet Autósport.

A promóter. Eddig a Truck Race Promotion volt a futam promótere. Idén belépett egy új szereplő, a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség.

Bocsánat, hogy közbevágok, de az már több médium megnyilatkozásából is kiderült, hogy nem nagyon tudjuk, mi is ez a HUMDA, mi a szerepe?
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által létrehozott szervezet, aminek az a szerepe, hogy a magyar autó- és motorsportot felügyelje és valamilyen szinten segítse, fejlessze. A HUMDA elsődleges feladata az, hogy foglalkozzon az autó-, motorsport infrastruktúrájával és olyan programokat indítson, ami a kiválasztást és a tehetséggondozást segíti és ezen kívül nagyon komoly feladata a közlekedés-biztonság fejlesztése. A HUMDA állami cég, és azt gondolom, hogy nagyon pozitív dolog, hogy belépett ebbe a rendszerbe.

Visszatérve a szereplőkre: az MNASZ az FIA-nak, a Nemzetközi Autómobil Szövetségnek a helyi szervezete. Ő felel azért, hogy a versenyt bejelentse és Ő tartja a kapcsolatot az FIA tisztségviselőivel.

A Rendező megépíti a pályákat, biztosítja a sportszakmai hátteret, a sportbírókat, a marshallokat, a biztonsági személyzetet és Ő gondoskodik a nézői biztonságról.

A nemzetközi promóter az FIA-tól megvásárolja egy adott versenysorozat rendezési jogát, ez jelen esetben az Eurosport Events. Ő helyi promótereket keres, akik biztosítják az anyagi hátteret ahhoz, hogy egy versenyt meg lehessen rendezni egy országban.

Egy öt éves együttműködés zárul le az idén, mi 2017-ben kezdtünk el a TRP részéről az Eurosport Events-el tárgyalni, 2018-ban volt egy kandidáló versenyünk és a szerződés szerint megvolt a három futam. Nagyon jó kapcsolatot építettünk ki a Eurosport Events-el és Jean-Baptiste Ley-el. Nagyon korrekt kapcsolatban voltunk vele, nagyon szerettük a közös munkát és sajnáljuk, hogy ennek vége van. A mi dolgunk az volt, hogy biztosítsuk a hazai forrást, a szponzorokat és a vagyoni értékű jogokat próbáljuk eladni, ami azt jelenti, hogy támogatókat próbáltunk behozni a rendezvényre. Mivel ez egy drága rendezvény, ezért van szükség arra, hogy például jegyet értékesítsünk. Ezt állandóan támadják, de talán mindenki megérti, hogy egy ilyen nagy volumenű eseménynél bevételeket kell produkálnunk, hogy a költségvetésben megtaláljuk az egyensúlyt. Ez a promóter alapvető feladata.

Úgy gondoltuk, hogy a legegészségesebb felállás az lenne egy ilyen rendezvényen, hogy a helyi promóter és a rendező ugyanaz a szervezet. Volt erre törekvésünk az elmúlt években, szerettünk volna a rendező és a promóter is lenni, de ezt az MNASZ nem támogatta. Nyilván tudomásul vettük, ezért a rendezővel együttműködve felosztottuk egymás között a feladatokat.

A TRP feladata, hogy a HUMDÁval szerződéses viszonyban támogatókat hozzon a rendezvénynek. Emellett magunkra vállaltuk még a verseny azon elemeinek a megvalósítását, amik promóciós célokat szolgálnak, amik segítenek abban, hogy eladható legyen a rendezvény.

Az egyik ilyen elem a SuperSpeciál a RabócsiRingen pénteken. Azt teljes egészében mi építettük fel, mi gondoskodtunk a rendezvénytechnikáról, biztosítottuk a fény- és hangtechnikát, szerveztük a jegyértékesítést, a beléptetést és mi alakítjuk ki a VIP részt. Ez a rendezvénynek egy fontos része, mindamellett, hogy egy látványos show eleme. A nemzetközi promótertől nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk évről évre.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_8

A másik rész, amivel mi foglalkozunk, az a városi gyorsasági szakasz. A teljes pályaépítés, a nyomvonal kialakítása, az egyeztetés a várossal, a rendőrséggel és az összes hatósággal és az ehhez kapcsolódó logisztika, lezárások mind-mind a mi dolgunk volt. Plusz az egész branding-elése. Ide be tudjuk hozni a támogatókat. A legfontosabb ezen a szakaszon, hogy nagyon sok néző előtt, nagyon biztonságos körülmények között tudjon versenyezni a mezőny. Elmondhatjuk, hogy ez már a harmadik alkalom volt, hogy megrendezésre került és stabilan 12-15 ezer néző látogat ki erre a gyorsaságira. Teljesen ingyenes ez a része a versenynek az érdeklődők számára, ezt biztosítjuk a városnak, a lakóknak, megköszönve azt, hogy befogadtak minket. Ezt az egészet saját biztonsági tervvel és személyzettel bonyolítjuk le. Szerintem ez is egy kiemelt része a rendezvénynek.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_5

Ezenkívül mi készítettük a rajt-céldobogót, ami, ismerve a külföldi példákat, szerintem nemzetközi nívójú. Nagyon fontos része ez is a versenynek, próbáljuk évről évre magas színvonalon lebonyolítani. A nemzetközi promóter elvárásait próbáljuk teljesíteni. Fontos számára, hogy a rajt és a céldobogó alkalmas legyen arra, hogy professzionális képeket, vágóképeket lehessen ott készíteni, a bajnoki sorozat színvonalának megfelelően közvetíthető legyen, ikonikus helyszínen legyen. Szerintem ez is rendben volt.
 mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_6

Vannak még bizonyos részfeladataink, amiket a versenyt megelőzően és a verseny alatt is teljesítenünk kell. Mi tartjuk a kapcsolatot a nemzetközi promóterrel, nekünk van kapcsolatunk a várossal. Segítünk felépíteni a szervizparkot, a médiaközpontot.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_7

Van még egy pont, amit mi intézünk és emiatt kapunk néha támadást: ez a jegyértékesítés. Felmerült például, hogy miért van biztonsági ember a jegyértékesítésnél és miért nem máshol vannak. Mi azért tudunk felelni, amit mi csinálunk. A jegyértékesítési pontokat próbáljuk biztonságosan megszervezni, hogy hozzájáruljunk a rendezvény sikeréhez. Természetesen, ha valaki nem akar jegyet venni, van rá lehetősége, ki tudja kerülni a jegyértékesítési pontokat, nem foglalkozunk vele. De ez egy olyan bevételi forrás egy ilyen színvonalú rendezvénynél, ami elengedhetetlen.

Volt egy neuralgikus pontja a rendezvénynek: ez az építés alatt álló tokaji híd. Alapvetően úgy indult a szervezés, hogy nem lehet megvalósítani, hiszen nem lehet átkelni a hídon. Akkor mi felvettük a kapcsolatot a rendőrséggel, a szakhatóságokkal és kidolgoztunk egy olyan módszert, amivel meg tudtuk oldani azt, hogy a versenyzőket úgy át tudjuk vinni a hídon, hogy nem borítjuk ezzel fel az időtervet. Ebben természetesen együtt dolgoztunk a versenyirányítással, a rendezővel, de alapvetően a mi szellemi termékünk volt ez a megoldás, amire nagyon büszkék vagyunk. A futam után Tokaj városától köszönő levelet kaptunk, miszerint amióta a hídépítés folyik, azóta ilyen profi módon nem volt megoldva az áthaladás.

A feladatunk tehát a promóció mellett a problémamegoldás volt. Ahol van ránk szükség, ott szívesen segítünk. Most ezek a részfeladatok voltak azok, amik ránk hárultak. Ezeket igyekeztünk a legjobb tudásunk szerint megoldani.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_11

Mit csinált most a HUMDA és mit a TRP?
Az, hogy a HUMDA belépett promóterként, az azt jelentette, hogy erre az eseményre a HUMDA kötött szerződést az Eurosport Events-el. Egyfajta jogi és szerződéses garanciát nyújtott a nemzetközi jogok birtokosának. Mivel köztudott, hogy állami garancia van a rendezvény mögött, így a nemzetközi promóternek is a legnagyobb garancia volt, ha egy állami céggel tud szerződni a versenyre. A HUMDÁ-nak főleg ilyen jellegű szerepe volt a rendezvénnyel kapcsolatban. Mi pedig a HUMDÁ-val szerződtünk és azokat a tevékenységeket végeztük idén is, amit a korábbi években.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_9

Mit lehet tudni a jövőről? Új lesz a nemzetközi promóter… Már elkezdődtek esetleg a tárgyalások, vagy még meg kell várni, hogy az új promóter beüljön a székébe?
Nem kell várni! Van egy kapcsolatrendszerünk, már tavaly óta kapcsolatban vagyunk az új promóterrel. Ez az a cég, amely a WRC-t és a Rallycross VB-t is szervezi. Valószínűleg a HUMDA fog szerződést kötni és neki is van jogosultsága tárgyalni. Annyit tudok mondani, hogy jó esély van rá, hogy folytatódni fog a Rally Hungary. Voltak már tárgyalások a jövő évi időponttal kapcsolatban. Bizakodó vagyok.

Nyíregyháza, Tokaj, Zemplén bebizonyította, hogy nagyon jó házigazdája a rendezvénynek! Egy rendkívül nehéz verseny, nagyon férfias, nagyon embert próbáló körülményekkel, évről évre más-más nehézségekkel.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_12

Volt arról szó, hogy tavaly sárga lapot kapott a rendezvény és a mostani futam sem volt egyszerű… Nagyon sok külső tényező nehezítette a zökkenőmentes lebonyolítást. 
Mennyire áll rosszul a szénája ennek a futamnak?
Meg kell várni, amíg az FIA hivatalosan elküldi a véleményét. Ennek még most nincs itt az ideje. Ők mondják meg, hogyan ítélik meg az idei rendezést. Több oldalról is ellentmondásos hírek érkeztek, nagyon nagy hullámokat vert a rendezvény. Nem is emlékszem arra, hogy az elmúlt években ennyire nagy lett volna a visszhang. Nagyon sok támadást kaptunk. Ezért is van az, hogy több média is megszólaltatta a résztvevőket. A rendező már két interjút is adott az elmúlt napokban, hogy ő hogyan látja a verseny történéseit. Én nyilván a saját szerepünket tudom csak elmondani, azt, hogy mi mivel foglalkoztunk. Azt is el tudom még mondani, hogy a nemzetközi promóter a mi munkánkat illetően nagyon pozitív visszajelzést adott. 

Bízom benne, hogy tudjuk folytatni ezt a munkát, nagyon sok energiánk van abban, hogy idehoztuk ezt az Európa-bajnokságot. 2017-ben kezdtük el a tárgyalásokat, 2018-ban a kandidáló futam után szerződést kötöttünk és három éven keresztül részt vettünk a lebonyolításban. Büszke vagyok arra, hogy ilyen nagyszerű házigazdát találtunk, mint Nyíregyháza. A rallykedvelő emberek jól tudják, hogy a Zemplén Rally-t támasztottuk fel, ami korábban azért nem tudott megmaradni a versenynaptárban, mert nem volt egy olyan város, amelynek meg lett volna a gazdasági ereje ahhoz, hogy egy ilyen versenynek a központja legyen. Nyíregyháza mögénk állt, megszerették a rally-t és úgy gondolom, hogy a versenyzők és a szurkolók is megszerették Nyíregyházát. Nagyon vendégszerető emberek vannak itt és nagyon remélem, hogy ezt tovább tudjuk vinni.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_10
 
Ez a hír most jelenik meg 4175. alkalommal
Share |
2021-10-20
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k