Murva verseny szöges gumikon
Rövid összefoglaló a svéd világbajnoki futamról
2014-02-10
összefoglaló • Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
763325598
Napi oldal:
63055
Jelenleg:
1002
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Murva_verseny_szoges_gumikon_1
Ha van hó, ha nincs, akkor is tovább tart az északiak dominanciája Svédországban. Ezúttal finn, norvég, norvég dobogó lett a végére, vagyis Latvala nyert, Mikkelsen a második, Ostberg a harmadik. De azért nem volt ez sétagalopp.

Versenyző és szurkoló együtt mormolta hetekig a "miatyánkat", hogy megérkezzenek a kegyetlen mínuszok és a sok hó. Hiábavaló volt a sok ima, már a rajtnál tisztán látszott, hogy idén nem a megszokott havas versenyen fog megküzdeni egymással az a 17 darab WRC, amely nevezett a Svéd-ralira.

thumb_murva_verseny_szoges_gumikon_1A shakedown szerda reggel volt, kiváló hangulatban telt. Meeke elintézte a norvég pilótáknak (Mikkelsen, Henning), hogy a szurkolóikkal együtt kolbászt sütögessenek. A brit pilóta ugyanis lecsúszott az útról és a megmentéséig állt a tesztpálya.
Az első szakasz a karlstadi szuperspeciál volt, amit a magyarok nagy örömére élőben közvetített a Sport2, ráadásul egy igazi szakembert kértek fel szakérteni, Janika személyében. Maga a szakasz túl sok izgalmat nem hozott, Mikkelsen nyert és Tanak meglepetésre a harmadik helyen zárt.

A bemelegítés megvolt, már "csak" 23 szakasz volt hátra. Az első napot szerviz nélkül kellett teljesíteniük a pilótáknak. Valószínűleg ennek volt köszönhető, hogy a napi hat gyorsasági mondhatni unalomba fulladt. Viszonylag simán teljesítették a 62.02 km-t, senkinek nem volt kalandja, leszámítva mókamesterünk, Henning Solberg defektjét. Itt azért az észt fiút, Tanakot azonnal ki is emelném, aki egészen ihletett formában versenyzett. A három Volkswagenes (sorrendben: Ogier, Mikkelsen, Latvala) mögött ő állt a negyedik helyen, alig lemaradva az elejétől.

murva_verseny_szoges_gumikon_2

A második nap egy egészen más versenyt hozott. Rögtön a napi első gyorson Ogier elvesztette minden reményét a győzelemre, miután egy ártatlan szituációban leesett az útról és a peremen lévő hófalban elakadt. Nyilván a francia is jobban örült volna, ha magyar szurkolók vannak a környéken, mert akkor talán nem bukott volna el 4 és fél percet az ásogatással. Ezen a gyorson azonban nem csak a világbajnok járt pórul. A hyundaios Neuville ismét kiütötte a futóművet az autó alól, így kénytelen volt az adott napra befejezni a versenyt (szuperralival másnap visszaállt).

murva_verseny_szoges_gumikon_3

Ogiert annyira felpaprikázta a hiba, hogy a maradék hét gyorsaságiból hatot megnyert. Egyedül Henning Solberg tudott belepiszkítani a művébe. A norvég három és fél év után nyert újra szakaszt a világbajnokságon. Ogier célja végül a hatodik hely megszerzése lett. Halkan jegyzem meg, hogy a gondok után 20. volt, három és fél percre az áhított pozíciótól.

Elöl közben komoly csata alakult ki Latvala és Mikkelsen között, amelyből a nap végére a finn jött ki jobban, bár előnye nem volt több 3.6 másodpercnél. Ostberg jött harmadiknak és Hirvonen negyediknek. A finn nem tud megbarátkozni a VW-sek teljesítményével, nem érti, hogy hogy lehetnek ilyen gyorsak. Ekkor már a másik Hyundai is a szervizben várta a következő napot. Hanninen is beállt egy hófalba, ráadául a jobb első futóművét ott is felejtette.

Az utolsó napra sok nyitott kérdés maradt. Az egyértelmű volt, hogy valószínűleg az nyer, aki nem hibázik. Minden szakasz extra koncentrációt igényelt a párosoktól. Hol havas volt a pálya, hol murvás, hol jeges. Ráadásul ahelyett, hogy a hó esett volna, az esővel kellett megküzdenie a vb mezőnyének. Meeke nem véletlenül jegyezte meg, hogy tiszta Wales-rali ez a svéd futam. Ráadásul nagyon ette a szöges gumikat a pálya, így lassan kezdett kialakulni egy gumiháború, mint a forma-1-ben.

Mikkelsen egészen a 18. szakaszig üldözte Latvalát, de ekkor megforgott és megütötte az autó elejét. A célba füstölő motorral érkeztek meg, majd kipattantak és kézzel-lábbal kezdték el takarítani a légbeömlő nyílást. Ekkor Latvala már szárnyalt, túl volt karrierje 300. szakaszsikerén és jól sáfárkodott az abroncsokkal. Lassan egyértelművé vált, hogy nem nyerheti más a Svéd-ralit. A citroenes Ostberg ugyanakkor megérkezett Mikkelsen nyakára, 20 másodpercen belül volt egymáshoz a két norvég. Végül Mikkelsen túl lépett a problémákon és behozta a második helyre a Polóját. Nem sok híja volt, de megcsinálta.

A Power Stage-et ráadásul meggyőző autózással nyerte Ostberg, másodiknak jött le Latvala és egy pontot szerzett Hirvonen a harmadik helyével. Érdekesség, hogy ugyanez a szakasz szerepelt egy körrel korábban is, de a szurkolók miatt akkora csúszás volt a varmullsaseni gyorson, hogy a 21-es szakaszt nem rendezték meg. Ennek talán Kubica örült a legjobban, aki annyit ásott két nap alatt, mint egy jó kertész. Többnyire hófalból hófalba vetődött két napig. Az utolsó gyorsaságin már csak lépésben jött le, mint nagyanyja, mikor shoppingolni megy (ezt maga a lengyel mondta), de megcsinálta.

A futamgyőzelem tehát Jari-Matti Latvaláé és Miikka Anttiláé lett, aki már harmadszor nyerte meg a havas versenyt, hat évvel ezelőtt először. Nagyon meggyőző autózást mutatott be, bár nagyon kíváncsiak lettünk volna rá, hogy mire mentek volna egymással Ogierrel. Hála istennek ez még csak a második futam volt a naptárban, így lesz még lehetőségünk gyönyörködni az ő párharcukban. Legközelebb március végén Mexikóban.

WRC2

A futam legizgalmasabb befejezését köszönhetjük az alsó kategóriának. Szerencsétlen Aj-Rjahi Yazeed hiába vezetett végig szinte a teljes versenyen, a végére szétcsúszott és hibát hibára halmozott. Végül célba ért, de mindössze a negyedik helyen. A kategóriát az a Karl Kruuda nyerte, aki érvényesítette a "hátulsó pár előre fuss" elvet.

murva_verseny_szoges_gumikon_4


Az észt fiú fogta magát és a Power Stagen megnyerte a versenyt. 18.7 másodperces hátrányt dolgozott le a 15 kilométeres szakaszon Ketomaaval szemben, ami azért megsüvegelendő. A harmadik Fredrik Ahlin lett az R5-ös Fiestával, akinek több problémával is meg kellett küzdenie, de célba ért a bronzért.

>> Közvetítésünket a svéd futamról ITT találod <<
murva_verseny_szoges_gumikon_5

 
Ez a hír most jelenik meg 3409. alkalommal
Share |
2014.02.05-08.
World Rally Championship 2014
Rally Sweden 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k