Murva verseny szöges gumikon
Rövid összefoglaló a svéd világbajnoki futamról
2014-02-10
összefoglaló • Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
785790223
Napi oldal:
19555
Jelenleg:
1954
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Murva_verseny_szoges_gumikon_1
Ha van hó, ha nincs, akkor is tovább tart az északiak dominanciája Svédországban. Ezúttal finn, norvég, norvég dobogó lett a végére, vagyis Latvala nyert, Mikkelsen a második, Ostberg a harmadik. De azért nem volt ez sétagalopp.

Versenyző és szurkoló együtt mormolta hetekig a "miatyánkat", hogy megérkezzenek a kegyetlen mínuszok és a sok hó. Hiábavaló volt a sok ima, már a rajtnál tisztán látszott, hogy idén nem a megszokott havas versenyen fog megküzdeni egymással az a 17 darab WRC, amely nevezett a Svéd-ralira.

thumb_murva_verseny_szoges_gumikon_1A shakedown szerda reggel volt, kiváló hangulatban telt. Meeke elintézte a norvég pilótáknak (Mikkelsen, Henning), hogy a szurkolóikkal együtt kolbászt sütögessenek. A brit pilóta ugyanis lecsúszott az útról és a megmentéséig állt a tesztpálya.
Az első szakasz a karlstadi szuperspeciál volt, amit a magyarok nagy örömére élőben közvetített a Sport2, ráadásul egy igazi szakembert kértek fel szakérteni, Janika személyében. Maga a szakasz túl sok izgalmat nem hozott, Mikkelsen nyert és Tanak meglepetésre a harmadik helyen zárt.

A bemelegítés megvolt, már "csak" 23 szakasz volt hátra. Az első napot szerviz nélkül kellett teljesíteniük a pilótáknak. Valószínűleg ennek volt köszönhető, hogy a napi hat gyorsasági mondhatni unalomba fulladt. Viszonylag simán teljesítették a 62.02 km-t, senkinek nem volt kalandja, leszámítva mókamesterünk, Henning Solberg defektjét. Itt azért az észt fiút, Tanakot azonnal ki is emelném, aki egészen ihletett formában versenyzett. A három Volkswagenes (sorrendben: Ogier, Mikkelsen, Latvala) mögött ő állt a negyedik helyen, alig lemaradva az elejétől.

murva_verseny_szoges_gumikon_2

A második nap egy egészen más versenyt hozott. Rögtön a napi első gyorson Ogier elvesztette minden reményét a győzelemre, miután egy ártatlan szituációban leesett az útról és a peremen lévő hófalban elakadt. Nyilván a francia is jobban örült volna, ha magyar szurkolók vannak a környéken, mert akkor talán nem bukott volna el 4 és fél percet az ásogatással. Ezen a gyorson azonban nem csak a világbajnok járt pórul. A hyundaios Neuville ismét kiütötte a futóművet az autó alól, így kénytelen volt az adott napra befejezni a versenyt (szuperralival másnap visszaállt).

murva_verseny_szoges_gumikon_3

Ogiert annyira felpaprikázta a hiba, hogy a maradék hét gyorsaságiból hatot megnyert. Egyedül Henning Solberg tudott belepiszkítani a művébe. A norvég három és fél év után nyert újra szakaszt a világbajnokságon. Ogier célja végül a hatodik hely megszerzése lett. Halkan jegyzem meg, hogy a gondok után 20. volt, három és fél percre az áhított pozíciótól.

Elöl közben komoly csata alakult ki Latvala és Mikkelsen között, amelyből a nap végére a finn jött ki jobban, bár előnye nem volt több 3.6 másodpercnél. Ostberg jött harmadiknak és Hirvonen negyediknek. A finn nem tud megbarátkozni a VW-sek teljesítményével, nem érti, hogy hogy lehetnek ilyen gyorsak. Ekkor már a másik Hyundai is a szervizben várta a következő napot. Hanninen is beállt egy hófalba, ráadául a jobb első futóművét ott is felejtette.

Az utolsó napra sok nyitott kérdés maradt. Az egyértelmű volt, hogy valószínűleg az nyer, aki nem hibázik. Minden szakasz extra koncentrációt igényelt a párosoktól. Hol havas volt a pálya, hol murvás, hol jeges. Ráadásul ahelyett, hogy a hó esett volna, az esővel kellett megküzdenie a vb mezőnyének. Meeke nem véletlenül jegyezte meg, hogy tiszta Wales-rali ez a svéd futam. Ráadásul nagyon ette a szöges gumikat a pálya, így lassan kezdett kialakulni egy gumiháború, mint a forma-1-ben.

Mikkelsen egészen a 18. szakaszig üldözte Latvalát, de ekkor megforgott és megütötte az autó elejét. A célba füstölő motorral érkeztek meg, majd kipattantak és kézzel-lábbal kezdték el takarítani a légbeömlő nyílást. Ekkor Latvala már szárnyalt, túl volt karrierje 300. szakaszsikerén és jól sáfárkodott az abroncsokkal. Lassan egyértelművé vált, hogy nem nyerheti más a Svéd-ralit. A citroenes Ostberg ugyanakkor megérkezett Mikkelsen nyakára, 20 másodpercen belül volt egymáshoz a két norvég. Végül Mikkelsen túl lépett a problémákon és behozta a második helyre a Polóját. Nem sok híja volt, de megcsinálta.

A Power Stage-et ráadásul meggyőző autózással nyerte Ostberg, másodiknak jött le Latvala és egy pontot szerzett Hirvonen a harmadik helyével. Érdekesség, hogy ugyanez a szakasz szerepelt egy körrel korábban is, de a szurkolók miatt akkora csúszás volt a varmullsaseni gyorson, hogy a 21-es szakaszt nem rendezték meg. Ennek talán Kubica örült a legjobban, aki annyit ásott két nap alatt, mint egy jó kertész. Többnyire hófalból hófalba vetődött két napig. Az utolsó gyorsaságin már csak lépésben jött le, mint nagyanyja, mikor shoppingolni megy (ezt maga a lengyel mondta), de megcsinálta.

A futamgyőzelem tehát Jari-Matti Latvaláé és Miikka Anttiláé lett, aki már harmadszor nyerte meg a havas versenyt, hat évvel ezelőtt először. Nagyon meggyőző autózást mutatott be, bár nagyon kíváncsiak lettünk volna rá, hogy mire mentek volna egymással Ogierrel. Hála istennek ez még csak a második futam volt a naptárban, így lesz még lehetőségünk gyönyörködni az ő párharcukban. Legközelebb március végén Mexikóban.

WRC2

A futam legizgalmasabb befejezését köszönhetjük az alsó kategóriának. Szerencsétlen Aj-Rjahi Yazeed hiába vezetett végig szinte a teljes versenyen, a végére szétcsúszott és hibát hibára halmozott. Végül célba ért, de mindössze a negyedik helyen. A kategóriát az a Karl Kruuda nyerte, aki érvényesítette a "hátulsó pár előre fuss" elvet.

murva_verseny_szoges_gumikon_4


Az észt fiú fogta magát és a Power Stagen megnyerte a versenyt. 18.7 másodperces hátrányt dolgozott le a 15 kilométeres szakaszon Ketomaaval szemben, ami azért megsüvegelendő. A harmadik Fredrik Ahlin lett az R5-ös Fiestával, akinek több problémával is meg kellett küzdenie, de célba ért a bronzért.

>> Közvetítésünket a svéd futamról ITT találod <<
murva_verseny_szoges_gumikon_5

 
Ez a hír most jelenik meg 3456. alkalommal
Share |
2014.02.05-08.
World Rally Championship 2014
Rally Sweden 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k