duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Nem megfelelő emberek ülnek az asztalnál
Botka Dávid etikai vizsgálatot kér
2015-04-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
805324883
Napi oldal:
69752
Jelenleg:
2112
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Nem_megfelelo_emberek_ulnek_az_asztalnal_1

Botka Dudu hívott fel és az Eger Rallye után történt eseményekről és azok következményeiről beszélt, két jegyzőkönyv mellett:

Sokak nevében beadtál egy óvást még az egri verseny előtt.
Igen. A futam előtt leplombáltak egy motort. Szerettük volna, hogy még ott a verseny helyszínén feltárják, hogy hány köbcentis a motor. A felügyelők hibájából, vagy szándékos akaratából ezt az autót az ellenőrzés előtt hazaengedték. Szegeden bontották meg, igazából nem is az autót, hanem egy különálló motort kaptak a technikai ellenőrök. Ez lett bemutatva, ezt vizsgálták meg.
Ennek a motornak ellenőrizték le a lökettérfogatát, ami a szabályoknak megfelelő volt. 
 
nem_megfelelo_emberek_ulnek_az_asztalnal_4 nem_megfelelo_emberek_ulnek_az_asztalnal_5
A technikai bizottság jegyzőkönyve szerint valószínűsíthető, hogy nem azt a motort kapták meg ellenőrzésre, amellyel pár nappal korábban versenyeztek. Ezt leírták, odaadták a verseny Felügyelő Testületének, akik egy hónapos komoly, megfeszített munka után egy háromsoros indoklást írtak, miszerint elutasították az óvást, mert a technikai bizottság a megvizsgált alkatrészt szabályosnak találta… 
 
nem_megfelelo_emberek_ulnek_az_asztalnal_3
Nem vették figyelembe azt, miszerint több pontban is kitért a Technikai Bizottság arra, hogy az a több helyen is korrodált alkatrészeket tartalmazó motor nem lehetett azonos azzal, ami napokkal azelőtt versenykörülmények között működött.
 
Saját jogon eldöntötték, hogy minden rendben volt, csak azért, hogy lerázzák magukról ezt a problémát és másoknak tönkretegyék a versenyét, a tiszta versenyzésbe vetett hitét.
Azt nagyon fontos kiemelni, hogy ez régen nem arról szól, hogy jó volt a motor, vagy sem. Ez a része már teljesen nem érdekel engem! Sokkal nagyobb gondnak látom, hogy ezek a felügyelők ott ülnek a helyükön, megkeserítve a versenyzők életét. Alkalmatlanok a munkájukra!
Ha a következő versenyek bármelyikén ott lesznek tisztségviselőként és ezután a döntésük után még képesek tisztséget betölteni az Autósport Szövetségben, akkor nem vagyunk többet hajlandóak ebben a bajnokságban elindulni és vissza adjuk a magyar licenszünket. Nem akarjuk, hogy ilyen emberek befolyásoljanak egy-egy versenyt és ilyen emberek tegyék tönkre a versenyzést.
 
A jegyzőkönyvben konkrétan le van írva, hogy ez a motor, amit megvizsgáltak nem lehetett az, amivel pár napja versenyeztek. Azzal, hogy nem vették figyelembe a Technikai Bizottság véleményét, így az ő munkájukat is ledegradálták. Nem volt értelme, hogy lemenjenek Szegedre és lemérjék a motort, a Felügyelők a körasztaluk mellett eldöntötték, hogy mit akarnak és az lett a döntés.

Ugye nem gondolja senki, hogy a kaució, vagy az elúszott óvási díj miatt háborgok?!
Tíz éve nem volt Magyarországon óvás, de ezek után szerintem száz évig nem is lesz, ha így lehet eldönteni egy ilyen helyzetet.
 
Először a Technikai Bizottságot hibáztattam, hogy nem tudták jól elvégezni a mérést, de rá kellett jönnöm a jegyzőkönyv ismeretében, hogy őket is semmibe veszik, nem tudnak mit csinálni. Igazából nincs is szükség technikai ellenőrzésre, úgyis az fog dönteni, aki ott ül a körasztal mellett. Ezek az erre alkalmatlan emberek felülbírálják a szakemberek jegyzőkönyvét.
 
Etikai vizsgálatot fogok indítani a Felügyelő Testület tagjai ellen.
 
Ez a hír most jelenik meg 7912. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k