Nem megfelelő emberek ülnek az asztalnál
Botka Dávid etikai vizsgálatot kér
2015-04-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794719568
Napi oldal:
52373
Jelenleg:
881
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Nem_megfelelo_emberek_ulnek_az_asztalnal_1

Botka Dudu hívott fel és az Eger Rallye után történt eseményekről és azok következményeiről beszélt, két jegyzőkönyv mellett:

Sokak nevében beadtál egy óvást még az egri verseny előtt.
Igen. A futam előtt leplombáltak egy motort. Szerettük volna, hogy még ott a verseny helyszínén feltárják, hogy hány köbcentis a motor. A felügyelők hibájából, vagy szándékos akaratából ezt az autót az ellenőrzés előtt hazaengedték. Szegeden bontották meg, igazából nem is az autót, hanem egy különálló motort kaptak a technikai ellenőrök. Ez lett bemutatva, ezt vizsgálták meg.
Ennek a motornak ellenőrizték le a lökettérfogatát, ami a szabályoknak megfelelő volt. 
 
nem_megfelelo_emberek_ulnek_az_asztalnal_4 nem_megfelelo_emberek_ulnek_az_asztalnal_5
A technikai bizottság jegyzőkönyve szerint valószínűsíthető, hogy nem azt a motort kapták meg ellenőrzésre, amellyel pár nappal korábban versenyeztek. Ezt leírták, odaadták a verseny Felügyelő Testületének, akik egy hónapos komoly, megfeszített munka után egy háromsoros indoklást írtak, miszerint elutasították az óvást, mert a technikai bizottság a megvizsgált alkatrészt szabályosnak találta… 
 
nem_megfelelo_emberek_ulnek_az_asztalnal_3
Nem vették figyelembe azt, miszerint több pontban is kitért a Technikai Bizottság arra, hogy az a több helyen is korrodált alkatrészeket tartalmazó motor nem lehetett azonos azzal, ami napokkal azelőtt versenykörülmények között működött.
 
Saját jogon eldöntötték, hogy minden rendben volt, csak azért, hogy lerázzák magukról ezt a problémát és másoknak tönkretegyék a versenyét, a tiszta versenyzésbe vetett hitét.
Azt nagyon fontos kiemelni, hogy ez régen nem arról szól, hogy jó volt a motor, vagy sem. Ez a része már teljesen nem érdekel engem! Sokkal nagyobb gondnak látom, hogy ezek a felügyelők ott ülnek a helyükön, megkeserítve a versenyzők életét. Alkalmatlanok a munkájukra!
Ha a következő versenyek bármelyikén ott lesznek tisztségviselőként és ezután a döntésük után még képesek tisztséget betölteni az Autósport Szövetségben, akkor nem vagyunk többet hajlandóak ebben a bajnokságban elindulni és vissza adjuk a magyar licenszünket. Nem akarjuk, hogy ilyen emberek befolyásoljanak egy-egy versenyt és ilyen emberek tegyék tönkre a versenyzést.
 
A jegyzőkönyvben konkrétan le van írva, hogy ez a motor, amit megvizsgáltak nem lehetett az, amivel pár napja versenyeztek. Azzal, hogy nem vették figyelembe a Technikai Bizottság véleményét, így az ő munkájukat is ledegradálták. Nem volt értelme, hogy lemenjenek Szegedre és lemérjék a motort, a Felügyelők a körasztaluk mellett eldöntötték, hogy mit akarnak és az lett a döntés.

Ugye nem gondolja senki, hogy a kaució, vagy az elúszott óvási díj miatt háborgok?!
Tíz éve nem volt Magyarországon óvás, de ezek után szerintem száz évig nem is lesz, ha így lehet eldönteni egy ilyen helyzetet.
 
Először a Technikai Bizottságot hibáztattam, hogy nem tudták jól elvégezni a mérést, de rá kellett jönnöm a jegyzőkönyv ismeretében, hogy őket is semmibe veszik, nem tudnak mit csinálni. Igazából nincs is szükség technikai ellenőrzésre, úgyis az fog dönteni, aki ott ül a körasztal mellett. Ezek az erre alkalmatlan emberek felülbírálják a szakemberek jegyzőkönyvét.
 
Etikai vizsgálatot fogok indítani a Felügyelő Testület tagjai ellen.
 
Ez a hír most jelenik meg 7893. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k