Orfűtől Bükfürdőig és tovább!
Szezonnyitó futam Orfűn és persze a bajnokság versenyei is téma...
2011-03-02
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763324985
Napi oldal:
62442
Jelenleg:
1055
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_2Markó Tiborral beszélgettem a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság idei szezonjáról, az orfűi évadnyitó futamról és a június elején megrendezésre kerülő PRINCE Bükfürdő Rallye-ról, mely lehet néhányaknak furcsán hangzik, de az előkészületei már réges rég megkezdődtek.


Mesélj a Rallye Sprint Bajnokságról!
Az idei évben már ott tartunk, hogy ez lesz a sorozat 11. szezonja. A célunk továbbra is az, hogy megőrizzük a sorozat alapvető küldetését, azaz, hogy az első lépcsője maradjon a rallyesportnak, ill. hogy bárkinek, aki szeretne ebbe a sportba belekóstolni, lehetőséget biztosítsunk a szervezett, biztonságos és megfizethető versenyzéshez. Ezzel a szemlélettel vágunk neki az idei évnek, és emellett szeretnénk fejlődni, előre lépni, így ennek megfelelően próbáltuk összeállítani az idei év tervezetét is. Az idei évben is – a 10 versenyből – több futam kap helyet neves, „nagy rallye-s” pályán, amit az első osztály futamairól már jól ismerhetnek a sport szerelmesei. Lényeges szabályi változás nem lesz, változatlanul a biztonság az első.

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_4

Lesznek új helyszínek a korábbiakhoz képest?
Ami újdonság, hogy ismét bekerült a versenynaptárba a bakonyai helyszín, amit ugye a Mecsek Rallye-ról ismerhetünk, valamint az idei évben is része a TR Consult Rallye Sprint Bajnokságnak a Baranya Kupa, ami egyben rallye2-es és historic bajnoki futam is. Tavaly volt először ilyen közös futam a Baranya Kupa, és a pozitív visszajelzéseken felbátorodva, az idén is beiktattuk a sprintes naptárba is.

Nem nehéz ennyiféle mezőnyt egy versenyen "terelgetni"?
Minél többféle mezőny van, eltérő szabályrendszerekkel, természetesen annál nehezebb összehangolni, de megfelelő szakmai felkészültséggel és stábbal ez megvalósítható úgy, hogy mindenki azt kapja, amit vár. Erre törekedtünk eddig is, és azt hiszem, hogy több mint kevesebb sikerrel ez meg is valósult.

Térjünk át a március közepén megrendezésre kerülő A123 Kupára, mely egyben egy tesztverseny is lesz?
Fontosnak tartom kiemelni, hogy ez nem egy tesztverseny, hanem a TR CONSULT Rallye Sprint Bajnokság évadnyitó versenye, ugyanakkor persze akadnak olyan vitézek is, akik teszt jelleggel teljesítik majd, hiszen az elmúlt években is jellemző volt már, hogy több rallye1-es, rallye2-es, RTE-s versenyzőpáros is részt vett ezen a versenyen, és nekik valóban tökéletes tesztlehetőség a saját bajnokságaik évadnyitó versenye előtt. Ugyanolyan feltételekkel autózhatnak itt - tesztelési céllal - mintha bármely ORB futamon indulnának, ugyanolyanok a körülmények, zárt pálya, időmérés, biztosítás, stb  Azt hiszem, hogy a pályát már nem kell bemutatni, Orfű-Abaliget-Orfű...

Azért ne hagyjuk ennyiben ezt a témát. Mi lesz még Orfűn?
Talán idén sem a beach-hangulat lesz a jellemző, már csak a tavalyi időjárásból kiindulva, amikor a verseny előtti héten kotortuk a havat, próbáltuk megtisztítani a pályát. Elméletileg idén ez nem így lesz. Ahogy említettem, a gyorsasági szakasz az Orfű-Abaliget-Orfű nyomvonalon, egy több mint 7 km-es aszfaltcsík lesz, tempós és technikás részekkel, kitűnő minőségű aszfalton. Komoly kihívás ez a futam mindenkinek, a sprintes versenyzők is nagyon szeretik és persze tökéletes tesztelési lehetőséget is jelent azoknak, akik már az Eger Rallye-ra készülődnek. Igyekeztünk idén is versenyzőbarát módon, amennyire lehet egyszerűvé tervezni a versenyt, így most is 1,5-2 napba zsúfoltuk a programot. Szombaton a kötelező formaságoknak kell eleget tenniük a versenyzőknek, mint az adminisztratív és technikai átvétel, ill. a pályabejárást is ezen a napon kell megoldaniuk. Vasárnap pedig reggeltől estig versenyzünk, 5 gyorsasági szakaszt teljesítve. A szervizpark most is a kempingben kap helyet, ami azért érdekes, mert mondjuk úgy, hogy patkó alakú a pálya, és ez a szerviz a patkó két szára között kap helyet, ami azt eredményezi, hogy folyamatosan tudunk rajtoltatni, így pörgősen tudjuk levezényelni a versenyt.

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_6

Mekkora indulói létszámra számítasz a sprintes mezőnyön kívül?
Ebben még folyamatos változások vannak... Valójában nem csupán ezen az első futamon szoktak részt venni más, adott esetben magasabb osztályokból érkező versenyzők, hanem a többi futamon is kihasználják a lehetőséget a tesztelésre, autózásra, kikapcsolódásra. Tavaly ezen az orfűi futamon kb. húszan voltak, remélem idén is lesznek páran. A főszereplő persze a TR CONSULT Rallye Sprint Bajnokság mezőnye, akik a bajnoki pontokért küzdenek már itt is, de persze örülünk a licences versenyzőknek is, hiszen ők tovább emelik a rendezvény színvonalát.

Milyen a rallye sprintes mezőny mostanában?
Évről évre erősebb! Észrevehető ez abban is, hogy milyen felvetődő problémák, kérdések kerülnek napirendre a szabályokat illetően, hiszen ezzel mi próbáljuk lekövetni a bajnokság fejlődését, és kiegyensúlyozottabbá tenni a küzdelmet. Nálunk is megjelentek és folyamatosan részt is vesznek a bajnokság futamain a nagyobb autók, a négykerekes turbós autók - úgymond az N4-es autók -, de a kisebb kategóriákban is észrevehető a fejlődés. Mára eljutott ez a mezőny oda, hogy olyan erőssé és komollyá vált, hogy az ideérkező "külsős" versenyzők is meglepődve távoznak, úgyhogy én mindenképpen büszke vagyok a versenyzőinkre és a bajnokságra!

Bár a sprint bajnokság sem lehet kis kihívás számodra, lépjünk kicsit tovább! Jól sikerült a tavalyi Bükfürdő Rallye, de milyennek képzeled az ideit?
Minden rendezőtársam nevében mondhatom, hogy az idei évben sem lett könnyebb a helyzetünk, és ezt most elsősorban nem a gazdasági háttér miatt kell mondjam, annak ellenére, hogy ott sem rózsás a helyzet, hanem sokkal inkább azokra a falakra gondolok, amelyekbe folyamatosan beleütközünk a versenyek előkészítése során. Még mindig nagyon erős a "zöld-lobby", ami sok esetben azért fájó, mert a kompromisszum-készség nem feltétlen jellemző rájuk, mi pedig szeretnénk bebizonyítani, hogy nem rongálni megyünk az erdőbe, pályákra, hanem - egy megfelelő kompromisszumot kötve - szeretnénk magas színvonalú országos szintű sporteseményt lebonyolítani. Jó pályákat keresünk, de sajnos nem minden esetben tud az megvalósulni, amit mi szeretnénk, vagy azért mert egy egyszerű "nem" a válasz, vagy azért, mert ellehetetlenítik, azaz olyan feltételeket támasztanak, amit nem tudunk vállalni. Remélhetőleg a Szövetség az idei esztendőben ez ügyben is fog tudni előrelépni, mert ha a rendezőknek könnyebb a dolga, vagy jobb, kedvezőbb feltételekkel rendezhetnek versenyt, akkor azt elsősorban a versenyzők és a nézők tapasztalhatják meg, és színvonal emelkedéshez, elégedettséghez vezet. A cél pedig az lenne, hogy színvonalas versenyeket rendezzünk. Visszatérve a PRINCE Bükfürdő Rallye-ra. Nagyon megkötik a kezünket a pályák kiválasztásánál a különböző szabályok, törvények, de a meglévő feltételekkel és körülményekkel szeretnénk az idei évben is egy jó, pörgős versenyt csinálni! Bükfürdő a tavalyi évben kitett magáért és komoly szinten a rallyesport mellé állt, jó feltételek mellett sikerült ott lebonyolítanunk a versenyt. Az alapvető, jól bevált dolgokon nem is szeretnék változtatni.

Többen hangsúlyozták a versenyt követően, hogy mennyire pozitív volt a futam versenyközpontúsága...
Nyilván nem volt véletlen! Még tavaly januárban, mikor Büki Ernővel ott jártunk és láttuk, hogy milyen lehetőségek rejlenek a helyszínben, akkor vetődött fel bennünk ennek az ötlete. Elég merész elképzelésnek tűnt, emiatt félve vetettük fel, de szerencsére nyitott fülekre találtunk, megértették a sportszakmai érdekeket, amivel indokoltuk, és így rábólintottak. 

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_3

Nagyon ritka az a hozzáállás, és tenni akarás és segítség, amit a település részéről tapasztalhattam a tavalyi esztendőben, és a versenyt követően. Bár a településnek új polgármestere van, ez a hozzáállás mit sem változott, és legnagyobb örömömre 3 éves együttműködési szerződést kötöttünk a településsel, hiszen ők is látnak fantáziát ebben a rendezvényben. Nyilván az a hosszú távú cél, és a verseny programját is úgy alakítjuk az idei esztendőben, hogy amennyire lehet, Bükfürdőhöz kössük, hiszen a versenyzők és csapatok kiszolgálására maximálisan alkalmas a település. Az a fajta versenyközpont jött itt létre, ami talán egyedülálló Magyarországon, hiszen a versenyközpont 2 km-es körzetében megtalálható minden, a szállások, a szervizpark, a rajt-cél ceremónia, stb. A versenyzők kényelmét és a rendezvény alatti mozgását is egyszerűsíti ez a lehetőség.

Mikor kezdtétek meg az idei évi Bükfürdő Rallye-nak az előkészületeit?
Még tavaly októberben álltunk neki, és azóta is többször jártunk Vas megyében, folyamatban vannak a dolgaink.

Pályák?
A pályákról egyelőre nem árulnék el részleteket... A jelenlegi tervek szerint az ORB mezőnyének kb. 130 km gyorsasági össztávja lesz, a rallye2 számára közel 80 km, az RTE számára pedig közel 70 km.

Még annyit árulj el végezetül, hogy idén mivel szórakoztatod a mezőnyt a Bükfürdő Rallye-n?
Igen, tavaly sikerült megvalósítani az autómosás projektet, ami nagyon jól sült el, így ezt az idei évben is szeretném újra, ha lehet picit szebben és jobban. Idén készülök még új merényletre is, lesz két meglepetés, a szombati és vasárnapi versenynapra egyaránt, amit remélem, hogy a versenyzők értékelni fognak és örülnek majd neki. Olyan murvás versenyt szeretnék lebonyolítani, ahonnét elégedetten, mosolyogva mennek haza a versenyzők és a szurkolók!

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_5
apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 5817. alkalommal
Share |
2011.03.19-20.
TR Consult Rallye Sprint Bajnokság 2011
A123 Kupa
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k