LCH Tavaszi LADA találkozó
Ózdi előzetes, nevezési zárlat előtt
X. Suzuki-Kaiser ÓZD Rali
2012-05-10
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
684773649
Napi oldal:
5615
Jelenleg:
1809
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

ozdi_elozetes_nevezesi_zarlat_elott_1

Dr. Ádám Antal, a X. SUZUKI-KAISER ÓZD-RALI főszervezőjét kérdezgettem a jövő héten (május 19-20.) megrendezésre kerülő Young & Partners Rali-Túra Bajnokság 2. futamáról.

>> versenykiírás <<

>> nevezési lap <<
(nevezési zárlat : 2012.05.11. péntek)

>> ÁTTEKINTŐ TÉRKÉP <<

A versenykiírást olvasva meggyőződtem, hogy maradtak az eddigi évek megszokott pályái, de kissé cifrázva…
„Valóban így van, és az elmúlt évektől eltérően most fordítva lesznek a gyorsok, hogy egy kis újdonsággal fűszerezzük meg a rendezvényt. A sátai pályát lefelé már a versenyzők többsége jól ismeri, de a körgyors még soha nem ment ebbe az irányba. Így teljesen megfordítjuk a versenyt. A tökszögi elágazónál fognak a versenyzők alulról fölfelé menni, ahol majd kétszer jobbra, majd az utolsó körben balra a Borsodbótai tető irányába, ahol véget is ér a gyors kör. Ez a kitérő jó két kilométeres többletet jelent, így lesz 15 km ennek a gyorsnak a távja. A körgyorsot kell először teljesíteni a versenyzőknek, ez után pedig kettes gyorsként a Sáta – Ózd – Galvánüzem (7,2 km) pályán kell majd lavírozni a kocsikkal.”

Az adminisztratív és a versenyközpont a jól megszokott Ózd Hotelben lesz, illetve a gépátvétel is a már jól ismert Suzuki- Kaiser Autószervízben. A szervízpark is a közkedvelt ózdi Gyár út és Október 23. tér által határolt területen lesz. Jól tudom?
„Igen így van. A szervízpark a jól megszokott helyen lesz igényes, tágas, jól infrastruktúrált környezetben. Ezúton is szeretnénk kérni a kedves szervizeseket, hogy akik a díszburkolatokon kapnak helyet, majd a szerviz autó alá is tegyenek fóliát, hogy ne legyen a burkolat olajos, koszos.”

A szombati napon szokták megrendezni a Prológot. Lesz ebben valami változás?
„Az itteni hagyományokhoz hozzá tartozik a szombati napon délután 16.00-kor megrendezésre kerülő Prológ is (kb. 15.00-tól már lehetséges a belépés). Ha hinni lehet az időjósoknak, akkor végre jó időben tudjuk most lebonyolítani a prológot is, ahol az egész RTE mezőnyt megcsodálhatjuk. Garantáltan láthatjuk Béres Józsiékat, akik ismét elfogadták a meghívásunkat, illetve idén is lesz majd egy kis meglepetés. Ehhez szeretném kérni a versenyzőket és a kilátogató nézőket, hogy egy darab csillagszórót hozzanak magukkal az eseményre. A belépőjegyek a tavalyihoz képest nem változnak: Felnőtt – 1000 Ft, Ifjúsági/diák (14-18 év) – 500 Ft, gyerekeknek 14 év alatt pedig szülői felügyelet mellett ingyenes.
Amin viszont idén még változtattunk, hogy a Prológ előtt a Parc Fermébe való beállás időtartamát fél óráról egy órára meghosszabbítottuk a torlódás elkerülése végett.”

Az ózdi futam mindig is igen népszerű volt a versenyzők körében. Most milyen nevezői létszámot vártok? Miért érdemes nevezni?
„Már folyamatosan érkeznek a nevezések. Mi azzal számolunk, hogy a túra mezőny létszáma valahol 90 és 100 között lesz, az előfutókkal és az M csoporttal együtt pedig 120 körüli. Ez ránk is férne, mert sajnos a versenynek támogatói egyáltalán nincsenek, így a verseny költségvetése csak a nevezésekből tevődik össze. Ezért is igyekszünk mindenben kedvezni a versenyzőknek! Rövid etap, közeli gyorsok, színvonalas szervízpark. Valamint licences versenyzőkre is számítunk, mivel Bükfürdő után egy aszfaltos futam következik az ORB-be. Így az ózdi pályákon tesztelni és beállítani az autót tökéletes helyszínnek találhatják.

Minimális etap lesz, ami a versenyzők pénztárcáját is kíméli. A szervizpark 6 km-re van az első gyors rajtjától; a két gyors között 7km van, visszafelé pedig csak 3 km az etap. Tehát összesen 15 km. Ez azért is jó, mert nem esnek ki sokan a versenyzők közül, még akkor sem ha technikai hibával küzdenek. Ha esetleg defektje van vagy ha egyéb problémája akad, akkor is a nagyon rövid etap távon be tudja valahogyan vinni az autót szervizbe, ahol remélhetőleg orvosolni tudják a problémákat. És persze hosszú, közel egy órás szerviz idő áll majd rendelkezésre.”

Nyilván a versenyzői létszámtól is függ a vasárnapi rajt időpontja. De lehet már valamit tudni róla?
Az előfutók már fél 8-tól mennének a pályán, úgy ahogyan az elmúlt időszakban is. A RTE mezőny 8 óra körül fog elrajtolni. Reményeim szerint balesetmentes versenyünk lesz. Ez azt jelentené, hogy az első autók már fél 2-kor célba érkeznének, és ha minden rendben zajlik, akkor már 3 óra körül az összes autó a célban állna. Így már viszonylag rövid időn belül eredményt tudnánk hirdetni, hogy aztán mindenki időben mehessen haza a családjához.

Segítsünk egy kicsit a nézőknek is! Mikor lesz pályazárás? Merre érdemes nézni a versenyt?
„Folyamatos versenyt tudnak majd élvezni a nézők - a tervek szerint fél 8-tól 3 óráig. Lesz olyan hely is a gyorsokon, ahol kilencszer lehet látni a mezőnyt. Ilyen a Királdi körgyorson a tökszögi elágazó. Az idén változik az irány, úgyhogy mindenképpen látványos autózásra lehet számítani. Királdon a vasúti átjárónál körönként szintén háromszor mennek majd el a kocsik; illetve a kiskapudi elágazó felől - a vékony erdei útnak a főútban végződő elágazásánál - háromszor lehet majd megcsodálni a mezőnyt. A pálya többi részén is legalább kétszer. A szerpentines részen, amely lefelé lesz, elvileg kevesebbszer lehet majd látni az autókat, így az összes visszafordító is lefelé lesz, ami látványban többet nyújthat. A sátai szerpentin szintén lefelé lesz, ami tempósabb és látványosabb lesz, mint fölfelé.
Vasárnap a pályazárásra pedig mindkét gyorson már reggel 6 órától lehet számítani.”

Mindez tehát azt jelenti, hogy valószínűleg tempósabban autóznak majd a versenyzők az előző évekhez képest. A lassítókkal mi a helyzet, több lesz mint a fordított pályákon?
„Természetesen lesznek megszokott lassítók, de nagyon minimális számban. A körgyorsra mindössze két normál és egy kettes lassítót teszünk. A sátai gyorson is összesen négy darab lesz. Ez viszonylag kevésnek mondható és reméljük, hogy a vezetni tudás dominál majd és nem a lassítók száma. A belső ív gumik is csak az indokolt helyeken lesznek.”

Végszóként?
„Tavaly is mi lettünk az év versenye a RTE-ben, amit ezúton is szeretnék megköszönni a kedves versenyzőknek. Szeretnénk idén is hasonló színvonalat elérni.”

Ez a hír most jelenik meg 6759. alkalommal
Share |
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
X. Suzuki-Kaiser Ózd Rali
Ózd
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k