h i r d e t é s
Összes oldal:
758657356
Napi oldal:
30986
Jelenleg:
616
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
88 |
2. |
Thierry Neuville |
|
52 |
3. |
Ott Tanak |
|
49 |
4. |
Takamoto Katsuta |
|
35 |
5. |
Sebastian Ogier |
|
33 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
33 |
7. |
Kalle Rovanpera |
|
31 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
14 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|

Dr. Ádám Antal, a X. SUZUKI-KAISER ÓZD-RALI főszervezőjét kérdezgettem a jövő héten (május 19-20.) megrendezésre kerülő Young & Partners Rali-Túra Bajnokság 2. futamáról.
A versenykiírást olvasva meggyőződtem, hogy maradtak az eddigi évek megszokott pályái, de kissé cifrázva…
„Valóban így van, és az elmúlt évektől eltérően most fordítva lesznek a gyorsok, hogy egy kis újdonsággal fűszerezzük meg a rendezvényt. A sátai pályát lefelé már a versenyzők többsége jól ismeri, de a körgyors még soha nem ment ebbe az irányba. Így teljesen megfordítjuk a versenyt. A tökszögi elágazónál fognak a versenyzők alulról fölfelé menni, ahol majd kétszer jobbra, majd az utolsó körben balra a Borsodbótai tető irányába, ahol véget is ér a gyors kör. Ez a kitérő jó két kilométeres többletet jelent, így lesz 15 km ennek a gyorsnak a távja. A körgyorsot kell először teljesíteni a versenyzőknek, ez után pedig kettes gyorsként a Sáta – Ózd – Galvánüzem (7,2 km) pályán kell majd lavírozni a kocsikkal.”
Az adminisztratív és a versenyközpont a jól megszokott Ózd Hotelben lesz, illetve a gépátvétel is a már jól ismert Suzuki- Kaiser Autószervízben. A szervízpark is a közkedvelt ózdi Gyár út és Október 23. tér által határolt területen lesz. Jól tudom?
„Igen így van. A szervízpark a jól megszokott helyen lesz igényes, tágas, jól infrastruktúrált környezetben. Ezúton is szeretnénk kérni a kedves szervizeseket, hogy akik a díszburkolatokon kapnak helyet, majd a szerviz autó alá is tegyenek fóliát, hogy ne legyen a burkolat olajos, koszos.”
A szombati napon szokták megrendezni a Prológot. Lesz ebben valami változás?
„Az itteni hagyományokhoz hozzá tartozik a szombati napon délután 16.00-kor megrendezésre kerülő Prológ is (kb. 15.00-tól már lehetséges a belépés). Ha hinni lehet az időjósoknak, akkor végre jó időben tudjuk most lebonyolítani a prológot is, ahol az egész RTE mezőnyt megcsodálhatjuk. Garantáltan láthatjuk Béres Józsiékat, akik ismét elfogadták a meghívásunkat, illetve idén is lesz majd egy kis meglepetés. Ehhez szeretném kérni a versenyzőket és a kilátogató nézőket, hogy egy darab csillagszórót hozzanak magukkal az eseményre. A belépőjegyek a tavalyihoz képest nem változnak: Felnőtt – 1000 Ft, Ifjúsági/diák (14-18 év) – 500 Ft, gyerekeknek 14 év alatt pedig szülői felügyelet mellett ingyenes.
Amin viszont idén még változtattunk, hogy a Prológ előtt a Parc Fermébe való beállás időtartamát fél óráról egy órára meghosszabbítottuk a torlódás elkerülése végett.”
Az ózdi futam mindig is igen népszerű volt a versenyzők körében. Most milyen nevezői létszámot vártok? Miért érdemes nevezni?
„Már folyamatosan érkeznek a nevezések. Mi azzal számolunk, hogy a túra mezőny létszáma valahol 90 és 100 között lesz, az előfutókkal és az M csoporttal együtt pedig 120 körüli. Ez ránk is férne, mert sajnos a versenynek támogatói egyáltalán nincsenek, így a verseny költségvetése csak a nevezésekből tevődik össze. Ezért is igyekszünk mindenben kedvezni a versenyzőknek! Rövid etap, közeli gyorsok, színvonalas szervízpark. Valamint licences versenyzőkre is számítunk, mivel Bükfürdő után egy aszfaltos futam következik az ORB-be. Így az ózdi pályákon tesztelni és beállítani az autót tökéletes helyszínnek találhatják.
Minimális etap lesz, ami a versenyzők pénztárcáját is kíméli. A szervizpark 6 km-re van az első gyors rajtjától; a két gyors között 7km van, visszafelé pedig csak 3 km az etap. Tehát összesen 15 km. Ez azért is jó, mert nem esnek ki sokan a versenyzők közül, még akkor sem ha technikai hibával küzdenek. Ha esetleg defektje van vagy ha egyéb problémája akad, akkor is a nagyon rövid etap távon be tudja valahogyan vinni az autót szervizbe, ahol remélhetőleg orvosolni tudják a problémákat. És persze hosszú, közel egy órás szerviz idő áll majd rendelkezésre.”
Nyilván a versenyzői létszámtól is függ a vasárnapi rajt időpontja. De lehet már valamit tudni róla?
Az előfutók már fél 8-tól mennének a pályán, úgy ahogyan az elmúlt időszakban is. A RTE mezőny 8 óra körül fog elrajtolni. Reményeim szerint balesetmentes versenyünk lesz. Ez azt jelentené, hogy az első autók már fél 2-kor célba érkeznének, és ha minden rendben zajlik, akkor már 3 óra körül az összes autó a célban állna. Így már viszonylag rövid időn belül eredményt tudnánk hirdetni, hogy aztán mindenki időben mehessen haza a családjához.
Segítsünk egy kicsit a nézőknek is! Mikor lesz pályazárás? Merre érdemes nézni a versenyt?
„Folyamatos versenyt tudnak majd élvezni a nézők - a tervek szerint fél 8-tól 3 óráig. Lesz olyan hely is a gyorsokon, ahol kilencszer lehet látni a mezőnyt. Ilyen a Királdi körgyorson a tökszögi elágazó. Az idén változik az irány, úgyhogy mindenképpen látványos autózásra lehet számítani. Királdon a vasúti átjárónál körönként szintén háromszor mennek majd el a kocsik; illetve a kiskapudi elágazó felől - a vékony erdei útnak a főútban végződő elágazásánál - háromszor lehet majd megcsodálni a mezőnyt. A pálya többi részén is legalább kétszer. A szerpentines részen, amely lefelé lesz, elvileg kevesebbszer lehet majd látni az autókat, így az összes visszafordító is lefelé lesz, ami látványban többet nyújthat. A sátai szerpentin szintén lefelé lesz, ami tempósabb és látványosabb lesz, mint fölfelé.
Vasárnap a pályazárásra pedig mindkét gyorson már reggel 6 órától lehet számítani.”
Mindez tehát azt jelenti, hogy valószínűleg tempósabban autóznak majd a versenyzők az előző évekhez képest. A lassítókkal mi a helyzet, több lesz mint a fordított pályákon?
„Természetesen lesznek megszokott lassítók, de nagyon minimális számban. A körgyorsra mindössze két normál és egy kettes lassítót teszünk. A sátai gyorson is összesen négy darab lesz. Ez viszonylag kevésnek mondható és reméljük, hogy a vezetni tudás dominál majd és nem a lassítók száma. A belső ív gumik is csak az indokolt helyeken lesznek.”
Végszóként?
„Tavaly is mi lettünk az év versenye a RTE-ben, amit ezúton is szeretnék megköszönni a kedves versenyzőknek. Szeretnénk idén is hasonló színvonalat elérni.”
Ez a hír most jelenik meg 6902. alkalommal
hírek • fórumok
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok • blogok
|