Ózdi előzetes, nevezési zárlat előtt
X. Suzuki-Kaiser ÓZD Rali
2012-05-10
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
763323143
Napi oldal:
60600
Jelenleg:
1029
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

ozdi_elozetes_nevezesi_zarlat_elott_1

Dr. Ádám Antal, a X. SUZUKI-KAISER ÓZD-RALI főszervezőjét kérdezgettem a jövő héten (május 19-20.) megrendezésre kerülő Young & Partners Rali-Túra Bajnokság 2. futamáról.

>> versenykiírás <<

>> nevezési lap <<
(nevezési zárlat : 2012.05.11. péntek)

>> ÁTTEKINTŐ TÉRKÉP <<

A versenykiírást olvasva meggyőződtem, hogy maradtak az eddigi évek megszokott pályái, de kissé cifrázva…
„Valóban így van, és az elmúlt évektől eltérően most fordítva lesznek a gyorsok, hogy egy kis újdonsággal fűszerezzük meg a rendezvényt. A sátai pályát lefelé már a versenyzők többsége jól ismeri, de a körgyors még soha nem ment ebbe az irányba. Így teljesen megfordítjuk a versenyt. A tökszögi elágazónál fognak a versenyzők alulról fölfelé menni, ahol majd kétszer jobbra, majd az utolsó körben balra a Borsodbótai tető irányába, ahol véget is ér a gyors kör. Ez a kitérő jó két kilométeres többletet jelent, így lesz 15 km ennek a gyorsnak a távja. A körgyorsot kell először teljesíteni a versenyzőknek, ez után pedig kettes gyorsként a Sáta – Ózd – Galvánüzem (7,2 km) pályán kell majd lavírozni a kocsikkal.”

Az adminisztratív és a versenyközpont a jól megszokott Ózd Hotelben lesz, illetve a gépátvétel is a már jól ismert Suzuki- Kaiser Autószervízben. A szervízpark is a közkedvelt ózdi Gyár út és Október 23. tér által határolt területen lesz. Jól tudom?
„Igen így van. A szervízpark a jól megszokott helyen lesz igényes, tágas, jól infrastruktúrált környezetben. Ezúton is szeretnénk kérni a kedves szervizeseket, hogy akik a díszburkolatokon kapnak helyet, majd a szerviz autó alá is tegyenek fóliát, hogy ne legyen a burkolat olajos, koszos.”

A szombati napon szokták megrendezni a Prológot. Lesz ebben valami változás?
„Az itteni hagyományokhoz hozzá tartozik a szombati napon délután 16.00-kor megrendezésre kerülő Prológ is (kb. 15.00-tól már lehetséges a belépés). Ha hinni lehet az időjósoknak, akkor végre jó időben tudjuk most lebonyolítani a prológot is, ahol az egész RTE mezőnyt megcsodálhatjuk. Garantáltan láthatjuk Béres Józsiékat, akik ismét elfogadták a meghívásunkat, illetve idén is lesz majd egy kis meglepetés. Ehhez szeretném kérni a versenyzőket és a kilátogató nézőket, hogy egy darab csillagszórót hozzanak magukkal az eseményre. A belépőjegyek a tavalyihoz képest nem változnak: Felnőtt – 1000 Ft, Ifjúsági/diák (14-18 év) – 500 Ft, gyerekeknek 14 év alatt pedig szülői felügyelet mellett ingyenes.
Amin viszont idén még változtattunk, hogy a Prológ előtt a Parc Fermébe való beállás időtartamát fél óráról egy órára meghosszabbítottuk a torlódás elkerülése végett.”

Az ózdi futam mindig is igen népszerű volt a versenyzők körében. Most milyen nevezői létszámot vártok? Miért érdemes nevezni?
„Már folyamatosan érkeznek a nevezések. Mi azzal számolunk, hogy a túra mezőny létszáma valahol 90 és 100 között lesz, az előfutókkal és az M csoporttal együtt pedig 120 körüli. Ez ránk is férne, mert sajnos a versenynek támogatói egyáltalán nincsenek, így a verseny költségvetése csak a nevezésekből tevődik össze. Ezért is igyekszünk mindenben kedvezni a versenyzőknek! Rövid etap, közeli gyorsok, színvonalas szervízpark. Valamint licences versenyzőkre is számítunk, mivel Bükfürdő után egy aszfaltos futam következik az ORB-be. Így az ózdi pályákon tesztelni és beállítani az autót tökéletes helyszínnek találhatják.

Minimális etap lesz, ami a versenyzők pénztárcáját is kíméli. A szervizpark 6 km-re van az első gyors rajtjától; a két gyors között 7km van, visszafelé pedig csak 3 km az etap. Tehát összesen 15 km. Ez azért is jó, mert nem esnek ki sokan a versenyzők közül, még akkor sem ha technikai hibával küzdenek. Ha esetleg defektje van vagy ha egyéb problémája akad, akkor is a nagyon rövid etap távon be tudja valahogyan vinni az autót szervizbe, ahol remélhetőleg orvosolni tudják a problémákat. És persze hosszú, közel egy órás szerviz idő áll majd rendelkezésre.”

Nyilván a versenyzői létszámtól is függ a vasárnapi rajt időpontja. De lehet már valamit tudni róla?
Az előfutók már fél 8-tól mennének a pályán, úgy ahogyan az elmúlt időszakban is. A RTE mezőny 8 óra körül fog elrajtolni. Reményeim szerint balesetmentes versenyünk lesz. Ez azt jelentené, hogy az első autók már fél 2-kor célba érkeznének, és ha minden rendben zajlik, akkor már 3 óra körül az összes autó a célban állna. Így már viszonylag rövid időn belül eredményt tudnánk hirdetni, hogy aztán mindenki időben mehessen haza a családjához.

Segítsünk egy kicsit a nézőknek is! Mikor lesz pályazárás? Merre érdemes nézni a versenyt?
„Folyamatos versenyt tudnak majd élvezni a nézők - a tervek szerint fél 8-tól 3 óráig. Lesz olyan hely is a gyorsokon, ahol kilencszer lehet látni a mezőnyt. Ilyen a Királdi körgyorson a tökszögi elágazó. Az idén változik az irány, úgyhogy mindenképpen látványos autózásra lehet számítani. Királdon a vasúti átjárónál körönként szintén háromszor mennek majd el a kocsik; illetve a kiskapudi elágazó felől - a vékony erdei útnak a főútban végződő elágazásánál - háromszor lehet majd megcsodálni a mezőnyt. A pálya többi részén is legalább kétszer. A szerpentines részen, amely lefelé lesz, elvileg kevesebbszer lehet majd látni az autókat, így az összes visszafordító is lefelé lesz, ami látványban többet nyújthat. A sátai szerpentin szintén lefelé lesz, ami tempósabb és látványosabb lesz, mint fölfelé.
Vasárnap a pályazárásra pedig mindkét gyorson már reggel 6 órától lehet számítani.”

Mindez tehát azt jelenti, hogy valószínűleg tempósabban autóznak majd a versenyzők az előző évekhez képest. A lassítókkal mi a helyzet, több lesz mint a fordított pályákon?
„Természetesen lesznek megszokott lassítók, de nagyon minimális számban. A körgyorsra mindössze két normál és egy kettes lassítót teszünk. A sátai gyorson is összesen négy darab lesz. Ez viszonylag kevésnek mondható és reméljük, hogy a vezetni tudás dominál majd és nem a lassítók száma. A belső ív gumik is csak az indokolt helyeken lesznek.”

Végszóként?
„Tavaly is mi lettünk az év versenye a RTE-ben, amit ezúton is szeretnék megköszönni a kedves versenyzőknek. Szeretnénk idén is hasonló színvonalat elérni.”

Ez a hír most jelenik meg 6921. alkalommal
Share |
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
X. Suzuki-Kaiser Ózd Rali
Ózd
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k