Nem csupán a kazincbarcikai futamon jutott ezüst az ifj. Tóth János - Tagai Róbert párosnak, hanem 6 futamot követően az éves bajnokságban is a második helyet szerezték meg. A versenyről, ill. az eredményekről beszélgettem ifj. Tóth Jánossal.
Milyen volt az első napotok?
Jók voltak az első napi pályák. Az emlékezetünkben azért már kicsit kiestek, mert régen - több mint 5 éve - versenyeztünk ezeken, de ez egyúttal legalább egy kis felüdülést is hozott. Jó volt a szervezés, jól voltak biztosítva a szakaszok, problémamentesen lehetett versenyezni rajtuk, ami éjszaka kiemelten fontos. A nézők is nagyon fegyelmezettek voltak. Nekünk is jól sikerült ezeken autózni, és az első nap végén az abszolút első helyen álltunk.
A szombati folytatás is jól indult…
Jól kezdtünk igen, és amíg versenyben voltunk, addig nagyon szoros volt a küzdelem, másodpercek voltak köztünk és Asiék között. Nagyon kiélezett küzdelem lehetett volna belőle az utolsó gyorsaságikra...
Mi volt a probléma?
A 12. gyorsasági előtt - kb. 3 km-re a rajttól - megálltunk beöltözni, ill. guminyomást állítani, és utána nem indult be rögtön az autó. Volt egy kis kontakthibája az önindítónak, és mire erre rájöttünk, már 5 percet késtünk a rajtból.

Ez 50 másodperces büntetést jelentett?
Igen, ezzel 50 másodperccel csúsztunk vissza, de ráadásul a következő gyorsasági szakaszon még kaptunk egy jobb hátsó defektet, és visszaestünk a harmadik helyre.
Az utolsó gyorsaságin viszont sikerült egy jót autóznunk, és ezzel sikerült visszaszereznünk a második helyet. Muszáj is volt gyorsan mennünk, mert nagyon közel volt mögöttünk Hideg Krisztián, ill. előttünk volt pár másodperccel Kakuszi Zsolti. Így tényleg azt mondhatom, hogy végig egy izgalmas verseny volt.
Mennyire vagy elégedett az eredménnyel?
Az eredménnyel nem annyira vagyok elégedett, és tudomásul kell venni, hogy ez az év Asi éve volt, aki meg is érdemli a bajnoki címet, hiszen végig nagyon gyorsan ment, jól versenyzett, hibamentesen.
Szerencséje is volt persze, de ez kell is hozzá! Amivel viszont elégedett vagyok, hogy gyorsabban tudtam most menni a 207-essel, másképp vezettem, tudtam változtatni a vezetési stílusomon.
A bajnokságban másodikak lettetek. Év elején erre számítottál?
Amikor az Eger Rallye előtt 1 héttel az elnökség megengedte az N csoportos autókban a bioetanol használatát, akkor felhívtam a főtámogatómat és azt mondtam neki, hogy át kellene értékelni ezt a magyar bajnokságot, mert úgy gondolom, hogy csupán a harmadik-ötödik helyért fogunk tudni csatázni, annyira gyorsak lesznek az N csoportos autók, és figyelembe véve azt is, hogy a hazai pályák adottsága is inkább azoknak kedvez a magas végsebességek miatt.
Ezekkel együtt, ill. azzal, hogy kihagytam pár évet, és ez mondjuk a visszaszokás éve volt csupán - és azért sikerült futamot is nyernünk - akkor akár még elégedettek is lehetünk... de hát azért nem vagyunk azok.
Idei évben láthatnak még a szurkolók?
Pécsett biztosan nem, de hogy máshol láthatnak-e még, az egyelőre képlékeny.

Számotokra akkor elérkezett az év vége... hogyan látod a magyar rallye-t?
Egy nagy kuplerájhoz hasonlít ez az egész, mert a szabályok - melyeket a versenykiírásokban rögzítenek, ill. a versenyzők tudomására hoznak - semmibe vannak véve.
Gondolok itt a tréning tilalmakra, a tesztekre, de más területein is vannak problémák.
Nagyfokú fegyelmezetlenséget látok, ráadásul a csapatoknak kell bizonyos dolgokat tenni azért, hogy megbizonyosodjanak dolgokról, olyanokkal kell foglalkozniuk, ami nem az ő feladatuk lenne.
Nincs egy kézben ez az egész, szervezetlen a magyar rallye. Nem a rendezvényekre gondolok, hiszen azok azért nem is voltak annyira rosszak, és látszik, hogy a rendezők mindent megtesznek az anyagi lehetőségeikhez mérten.
Az egész bajnokságot viszont jelentősen elkomolytalanította az, hogy az évnyitó előtt egy héttel hoztak egy olyan szabályt, ami jelentősen meghatározta az év végi eredményt.