Augusztus első forró hétvégéjén a túrások Szendrő felé vették az irányt, hiszen itt került sor a Young & Partners Rali-Túra Bajnokság IV. futamának megrendezésére.
Összesen 81 kocsi (5 előfutó, 13 licences, 63 Rte-s) állt a rajthoz VII. Vectra-Line Szendrő Rallye-n, de közülük csak 57 autózta végig három körben a dobálós és technikás Edelény – Abod és a csiki-csukis Abod - Galvács gyorsokat. A versenyzők szerint azonban igazi rali pályán száguldhattak, hiszen kellően lobogós, tempós, dobálós, csiki-csukis utakat jelöltek ki a szervezők.
Vasárnap ezért nem csak a tikkasztó meleg volt embert próbáló, hanem a pályák is magasra állították a mércét feladták a leckét a versenyzők előtt. Már az első körben volt olyan, aki kezdés után már nem sokkal összetörte az autóját, mert árokba borult. Egy Subaru az utolsó előtti lassítónál felakadt egy gumin, de volt akit a technika ördöge tréfált meg és ezért kellett feladnia a versenyzést. A második körben két Ladának is kerék törése volt, egy Honda Civic pedig túl gyorsan közelítette meg az egyik lassítót, amelyet egy kissé összeromboltak, bár ez nem akadályozta meg őket a célbaérésben. Végül még azt is meg kell jegyezni – s erre eddig még nem sok példa volt - hogy a verseny pontosan követte az időtervet és csúszás sem történt a menetrendben. Így már az első autók fél kettőkor a Parc Fermében gyülekeztek.
Vincze Márton - Szedő Csaba
Nagyon szoros küzdelmet láthattunk a Mitsubishik között, folyamatos adok-kapok zajlott az első öt helyezett között. Végül abszolút időket tekintve ismét a bajnokságot vezető Vincze – Szedő páros volt a leggyorsabb, ők 5 szakaszgyőzelmet is magukénak mondhatnak. 16 másodperccel lemaradva Velenczei Ádám és új navigátora, Csiki Attila állhattak fel a dobogó második fokára, akik egy korai rajt miatt némi időbüntetést kaptak. Az Ifj. Kiss – Varga duó annyira sietett a harmadik helyért, hogy az utolsó gyorson a cél előtt majdnem lerepültek az útról, de végül a szerencsésen sikerült épségben a célba gurulniuk és még a H4-es kategória legjobbjainak járó kupát is megnyerniük. A H4-es ezüstérmes, Domonkos – Horváth párosnak sem volt könnyű dolga, hiszen rögtön az első gyorsaságin kilyukadt a turbó cső, így némi hátrányra tettek szert, végül azonban sikerült jó idővel zárniuk a versenyt.
Tajmel Tibor - Csendes Zsolt - H3
Ahogy az időeredmények is mutatják az első két gyorson Horváth Balázsék remekeltek a H3-ban, műszaki okok miatt azonban fel kellett adniuk a versenyzést. Így a legnagyobb kupát kalandok és hibázás nélkül teljesítő Tajmel – Csendes páros vehette át, akik ezzel a győzelemmel a bajnokságban a kategória vezető pozícióját is megszerezhették. A második helyet Schweizerék érdemelték ki, őket kisebb műszaki gondok is hátráltatták.
Papp László - Papp Csaba - Volvo C30 - H2
A H2-es mezőny volt a legnépesebb, de több mint, a résztvevők fele nem tudta befejezni a versenyzést. A Papp testvérpár ismét magára talált, így 34,2 másodperces előnnyel elsőként végeztek, maguk mögé utasítva ezzel a Madarai – Haracska formációt.
Ruszó Krisztián - Jobbágy Éva - Lada - H1
A H1-es kategóriában közel 1 perces fölénnyel szerezte meg a legjobbnak járó kupát a Ruszó – Jobbágy duó, akik továbbra is bajnokként vezetnek a kategóriában. Kedvenc szakaszuk a második gyors volt. Ők inkább a szűk, dobálós, csiki-csukis részeket preferálták. A dobogó második fokára a Szabó – Ignácz kettős állhatott fel.
Hidegkúti Balázs - Kőhegyi József - Opel Astra N3
Az N3-ban szoros küzdelem alakult ki az első helyekért. Az első körben Kondelláék remekeltek, majd a második körre feljött a Hidegkúti – Kőhegyi páros, akik a szendrői versenyen legnagyobb kupát szerezték meg. Végül, de nem utolsó sorban másodikként a Kondella – Fülep formáció végzett, továbbra is vezetve a bajnokságot.
Bartha Aurél - Pannuska Dávid - Honda Civic N2
Az N2-es géposztályban a legelőkelőbb helyen a Bartha - Pannuska páros végzett, ők az idén most először ültek a Honda Civic rali autóban. 33 másodperces hátránnyal másodikként ért a célba a Szepesi – Gondos formáció.
Az N1-ben sem volt óriási a versenyzői létszám, ennek ellenére fölénnyel tudott nyerni a bajnokságot is vezető, Aczél – Major páros, maga mögé utasítva a Romanovits - Ferenczi duót.
Kolencsik Balázs - Groholy Zoltán - Peugeot 106 A3
A szendrői futamon ünnepelhette idei első A3-as kategória győzelmét Kolencsik – Groholy páros, hibátlanul teljesítve a pályákat, illetve véleményük szerint még gyorsabbak is lehettek volna, ha kevesebbet vannak a levegőben és többet az utakon. Az Ifj. Antalffy – Vas kettős csak másodikként ért most a célba, de a bajnokság vezetését ezzel is át tudták venni.
Antal Zsolt - Böröczi Levente - Skoda Favorit A2
Az első helyért az A2-es kategóriában kellőképpen megdolgozott az Antal - Böröczi páros. Első körben körülbelül 15 másodperc előnyt szereztek, a harmadik gyorson azonban annyira siettek - levágva egy kanyart – defektet szereztek. Csak 4,7 másodperces lemaradással a Tajti – Halmosi duó szerezte meg az ezüstérmes helyet.
A Rali-Túra Bajnokságnak közel sincs vége, hiszen augusztus 25-26-án az újdonságnak számító Miskolc Ralival folytatódik.