Rallye Sprint Bajnoki szezonzáró Orfűn!
Magyarhertelend - Orfű - Abaliget és Waldviertel infók
2014-10-01
ajánló riport • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763332762
Napi oldal:
70219
Jelenleg:
1075
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

rallye_sprint_bajnoki_szezonzaro_orfun_1

A Rallye Sprint Bajnokság (MARB déli régió) utolsó futamához érkezett. Az idei szezonzárón sem fogunk unatkozni, amit garantál a vadonatúj helyszínként a naptárba került Magyarhertelend - Orfű - Abaliget gyorsasági szakasz. A Bajnokavató Rallye Sprintről, annak új helyszínéről, és egy kicsit a Waldviertel Rallye-ról is kérdeztem Markó Tibit, a rendezőt.  

Az előző Rallye Sprint Bajnoki verseny kapcsán már beszéltünk a versenynaptárotok változásáról. Mi lett a végeredmény?
A Rallye Sprint Bajnokság 5. versenyének helyszínét voltunk kénytelenek megváltoztatni, aminek eredményeként az évadzáró hatodik versenynek is új helyszínt kerestünk. Időközben egy kitűnő megoldást találtunk az évadzáróra: Magyarhertelend - Orfű - Abaliget. Egy hamisítatlan mecseki szakasz, ami még soha nem szerepelt a sprintesek étlapján. Az autósport barátok a Mecsek Rallye-król ismerhetik ezt a gyorsot. 
 
 
Akár a kényszer szülte, akár nem, kifejezetten jónak tűnik a csere-pálya.
Nem is titkolom, hogy nagyon örülök annak, hogy Orfű és Magyarhertelend települése is egyaránt támogatta elképzelésünket és segítik a verseny megvalósulását. Az egyértelműen pozitív fogadtatást az elmúlt években, a tavaszi orfűi versenyek alkalmával kialakult kitűnő és korrekt kapcsolatunknak köszönhetjük, melyet mindenképpen szeretnénk megőrizni a folytatásban is. Az aszfaltcsík kitűnő lehetőségeket tartogat, de erről még egy picit később.
 
OK! Akkor kezdjük elölről: 2014. október 24-25. a verseny időpontja. De ez péntek-szombat!
Így van! Mivel az október 23-i ünnepnapunk ezúttal csütörtökre esik, elől járóink úgy döntöttek, hogy a pénteket is munkaszüneti nappá teszik (igaz ezt okt. 18-án előre le kell dolgozni). Így kialakult ki egy hosszú hétvége, és úgy láttuk jónak, ha pénteken-szombaton bonyolítjuk a versenyt, így a versenyzőknek meg marad a vasárnap a családdal, azaz nyernek még egy pihenő napot a verseny után, a hétfői munkakezdés előtt.
 
Rallye_Sprint_Bajnoki_szezonzaro_Orfun_2
 
Most már beszélhetünk a részletekről? Hogyan alakul a program?
A korábban említettek szerint: pénteken déltől admin átvétel Magyarhertelenden a kis kastélyban, technikai átvétel Orfűm, a Panoráma Campingban, és közben pályabejárás. Este versenyzői eligazítás, rajtszám osztás, alvás. Szombaton reggel hétkor rajtol az első gyors, és terveink szerint délután ötkor az utolsó. Majd nyolc óra körül díjkiosztó, taps és hazautazás.
 
Említetted, hogy új a helyszín. Miben? Miért? Hogyan?
Ez a gyorsasági még nem volt része a Rallye Sprint Bajnokságnak, így valóban újdonságról beszélhetünk. Az igazi érdekesség azonban a variálhatóságában rejlik, amivel érdekesebbé, izgalmasabbá tudjuk tenni a versenyt az indulók számára…
 
…áruld el végre, hogy mi lesz az attrakció?
Bár változni fog a teljesítendő szakasz hossza, de a megszokottnál több féle gyorsaságit tudunk kialakítani a versenyzőinknek. Ez teszi igazán érdekessé és élvezetessé a versenyt. A Gy1. és a GY6. tulajdonképpen azonosak, csupán a menetirányuk fordított: Abaliget - Orfű - Magyarhertelend és Magyarhertelend - Orfű - Abaliget. A Gy2,4 és Gy3,5 szakaszok hossza eltér az előzőekétől, de egymással ezek is egyeznek csupán az irányuk más: Magyarhertelend - Orfű és Orfű Magyarhertelend. Izgalmas lesz, pláne, ha még az október végi időjárást is belekalkuláljuk.
 
És ha jól értem, Orfűn a campingban lesz a bázis.
Igen, akárcsak tavasszal, úgy most is ott foguk vendégeskedni. Pénteken a technikai átvételek, szombaton pedig már a szervizpark üzemel ott teljes erőbedobással. A lényeges különbség a Teszt Rallyehoz képest, hogy most Orfű település másik felén autózunk majd.
 
 
Most is több lépcsős a nevezési eljárás?
Igen, ezúttal is 3 különböző lépcső van, az első 2014. október 9., a második 2014. október 14., míg a harmadik már csupán a helyszíni nevezésre ad lehetőséget, ha addig még nem telt be a megszabott létszámkeret. Természetesen, ahogy közeledünk az aktuális időponttal a versenyhez, úgy nő a nevezési díj összege is. 
 
 
Még egy verseny mellett szerepel a Marco Racing Team neve a "nagy" naptárban. Ez a Waldviertel Rallye. A pletykák jönnek, mennek, kérlek, erősíts meg és/vagy cáfolj párat.
Waldviertel Rallye mint az Országos Murva Kupa versenye szereplel(t) a versenynaptárban. A hazai 6. futam elmaradásával, majd a pótversenynek szánt horvát terv eldobásával nem maradt túl sok lehetőség a hiány pótlására, így került képbe az osztrák verseny. Az elsődleges kérdés például pontosan az volt: hiányzik-e a 6. verseny, szeretnék-e a versenyzők, hogy az valósuljon meg, ami a naptárban eredetileg szerepelt…
Rallye_Sprint_Bajnoki_szezonzaro_Orfun_3
 
... erre már nyáron is volt felvetésed ...
kérlek, ne kanyarodjunk el a tárgytól. Az előttünk álló kérdés lényege, hogy 2 napja azért jártam Ausztriában, hogy a verseny főrendezőjével Helmuth Schöpf úrral egyeztessük annak a lehetőségét, hogy miként tudná fogadni a honi ORB mezőnyt a Waldviertel Rallye. Úgy érzem, sikerült egy olyan konstrukciót kialakítanunk, ami használható, megfelelő sportértékkel bír, és nem degradálja az utolsó futam jelentőségét.
 
Hogyan tovább?
A megbeszélésünk részleteiről, a magyar versenyzők számára kialakított kondíciókról tájékoztattam az MNASZ illetékeseit, és várom válaszukat, hogy melyik irányba folytassuk utunkat. A kérdés most már az, hogy milyen minőségben szerepeljen a verseny a magyar naptárban: Waldviertel Rallye OMRB futam, vagy Waldviertel Rallye ORB futam. Várjuk az MNASZ döntését. 
 
Ez a hír most jelenik meg 5906. alkalommal
címkék: MARB, Markó
Share |
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2014
GREPTON Rallye Sprint az NJI Kupáért
Orfű - Magyarhertelend
részletes információink
eredmények
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k