Rendben volt
Bútor Robi tud az elejében menni. És még mindig a fórumokat olvassa...
2013-07-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
590070959
Napi oldal:
33899
Jelenleg:
580
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
az 1. futam,
a Monte Carlo Rally után
1. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
17
4. Craig Breen
Ford Puma Rally1
15
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
10
7.
A.Mikkelsen
SKODA Fabia R5 Evo
6
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
4
9. Elfyn Evans
Toyota Yaris GR Rally1
4
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
153
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
151
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
135
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
50
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. J.Kristoffersson
Audi S1
217
2. Timmy Hansen
Peugeot 208
217
3. N. Grönholm
Hyundai i20
197
4. Kevin Hansen
Peugeot 208
191
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
162
6. Enzo Ide
Audi S1
125
7. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
142
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a bajnokság végeredménye
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
82
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
81
4. Szőllősi Roland
BMW
67
5.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
63
6. Bartha Aurél
Honda Civic
58
7. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo IX
55,5
8. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
9. Fenyvesi Gábor
Volkswagen Golf Kit-car
54
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
57
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
51
3.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
136
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
51
5. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
48
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
48
7. Üveges Sándor
Lada VFTS
42
8. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
9. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
159
2. Nagy Dávid
Lada 21053
123
3. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
91,5
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
87
5. Zákányi János
Lada 2107
80
6. Dugo
Volkswagen Golf
74,5
7. Pallaghy Botond
Peugeot 205
65
8. Békési Richárd
BMW 320
59
9. Takács István
BMW E36
58
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
90
2. Zsírpapa
Lada VFTS
36
3. Csukovics István
Lada 21013
33
4. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
5. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
28
6. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
7. Mang Huba
SKODA Favorit
22
8. Németh Balu
Lada 21074
16
9. Kreicsi Bálint
BMW 320
5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat

Rendben_volt_1

Bútor Robi jól érezte magát a veszprémi murvás futamon. Már a megelőző teszten is, de a versenyen méginkább. És még mindig a fórumokat olvassa...

Igazából egyet kérdeznék, és majd összerakod… :)
Hogy érezted Magad Veszprémben? De tényleg ez számít: hogy érezted Magad?
Nagyon jó hangulatban voltam, már a verseny előtt is. Mindent megpróbáltam a fejemben rendbe tenni, hogy amikor odaállok az első gyorsasági rajtjába, akkor tényleg ott legyek és élvezzem a versenyzést, hiszen ezért csinálom.

Amikor beálltunk a rajtba, akkor ezt is éreztem, és ez már önmagában nagy dolog volt a számomra. Valóban meg tudtam most valósítani, hogy sokkal lazábban, de ugyanakkor sokkal elszántabban álltam oda, mint eddig. És amikor elindultunk az első gyorson, akkor is minden rendben volt. Már az első kanyarba is beletaláltam, felszabadultan mentem. Mintha kicsit visszajöttek volna a régi érzéseim. A Citroenes és a Suzukis korszak érzései. Önmagamat tudtam adni és élveztem a versenyzés minden pillanatát.

rendben_volt_4

Elég rég volt már ilyen érzésem. Három-négy éve tart már ez a rosszabb hangulatom, amit pontosan nem tudok, hogy miért van.
Kiértünk az első gyors beírójába, még nem láttuk az eredményeket, de mindketten úgy éreztük Robival, hogy "na, ez rendben volt". Nem volt semmi extra, nem volt felesleges kockázat, minden kanyarban azt éreztem, hogy ez így jó. Nem ijedtem meg egyszer sem, mert nem volt okom megijedni! De nem is spóroltunk. Határozott, elszánt első gyorsasági volt. Amikor megláttuk az időt, az meg külön jó érzés volt. Egyedül Turán vert meg és Botkával jöttünk egy egált és így egy abszolút második időnk volt holtversenyben. Számomra ez nagyon szép teljesítmény volt, főleg úgy, hogy ez volt az első gyorsunk Robival élesben. A beíróban álló csapattagjaink arcán is végre újra láttam azt a mosolyt, amit már nagyon régen nem láttam. Ez is adott egy plusz töltetet. Amikor beérsz egy beíróba és Te még nem látod az időt, de a csapattagjaid már tudják, akkor elég csak ránézni az arcukra és már Te is tudod, hogy jót vagy rosszat mentél.

Ezen felbuzdulva a második gyorsot még jobban el akartam tolni. Láttam azt, hogy hol lehetne még gyorsabban menni. Még vadabbul indultunk neki, még vadabbul tettük meg az első négy kilométert és utána egyszer csak egy pillanat alatt véget ért az "álom". Egy féktávon váltottam vissza hatodikból ötbe és négybe, de reccsent egy hatalmasat az ötödik sebességi fokozat és onnantól kezdve megszűnt az ötödik és a hatodik sebesség. A végsebességünk 111km/h-ra csökkent és még volt hátra 14 kilométer rengeteg egyenessel… Ott egy nagyon nagy hátrányt szedtünk össze és visszacsúsztunk a második helyről a tizenkettedikre.

Az esti szervizparkban beszélgettünk, és mégsem voltál annyira elkeseredett, mint amennyire lehettél volna.
Két dolog miatt nem voltam letörve. Az egyik az első gyorsasági, ahol újra azt éreztem, hogy van itt helyem és tudok gyorsan menni, ha minden rendben van körülöttem. A másik pedig az, hogy megígértem Tagai Tominak az év elején, hogy ha bármi probléma lesz, nem fogok hisztizni. Nem akarom elrontani sem a barátságunkat, sem az egész versenyzés élményét, sem a csapathangulatot. Megbeszéltük azt, hogy tisztában kell lenni azzal, hogy lehetnek technikai problémák, mert ez autósport!

rendben_volt_1

Ez bennem volt és különben is úgy éreztem, hogy igen, lehet technikai probléma. Másnak is, nekem is. Elmúlt már az a kor, amikor ezért hisztizni kell. Más kérdés, hogy ez a mi számunkra egy szerencsétlen időpontban jött, mert még jobb időt tudtunk volna menni a második gyorson. Egyre bátrabban mentem, de sajnos túl korán jött a probléma. Szerettem volna még pár jó gyorsasági időt felmutatni, hogy igazoljam azt: igen, tudunk folyamatosan az elejébe menni. Sajnálom, hogy ezt nem tudtam megmutatni.

Kicseréltük a váltót az esti szervizparkban, másnap pedig rögtön az első szakaszon kaptunk egy defektet. Egy hatalmas szikla volt a jobb oldali keréknyomban, bent a sűrű erdőben. Nem tudtuk kikerülni. Hozzáértünk és azonnal leeresztett a kerék. Négy kilométert kellett menni jobb első defekttel. Nem akartam úgy járni, mint ahogy később a Turán is járt, ezért lassan mentem ki. Megint bent maradt 30-40 másodperc. Ez a kettő, a váltó és a defekt együtt már akkora hátrányt jelentett, hogy a következő gyorsokon visszavettem a tempóból. Nem éreztem azt, hogy bármi kockázatot szabad vállalnom azért, hogy most 12.-ek leszünk a végén, vagy kilencedikek.

rendben_volt_2

Értem én az interneten a fórumokban okoskodó embereket, hogy a Bútor nem ment innentől kezdve egy jó időt sem, de ehhez bent kell ülni egy ilyen versenyautóban és felelősségtudatodnak kell lenni. Mérlegelni kell ennek az anyagi és az erkölcsi oldalát is. Egy tizenkettedik helyről való felzárkózásért közel sem vállalsz be annyit, mint az első három helyért való küzdelemért. Ez nem magyarázkodás, mert nekem arra nincs szükségem!

Az időeredményeink egyértelműen rosszabbak voltak, mint amilyenek lehettek volna, de legalább meg van az oka. A kockázatvállalási hajlandóság lecsökken, amikor így hátramész az összetett állásban. Ehhez képest azt gondolom, hogy nem mentünk rossz időket. A veszélyesebb szituációkat ilyenkor nem vállalod be, mert teljesen mindegy, hogy hetedik vagy kilencedik leszel. Ha nem az első három-négyben mész, akkor mindegy, hogy hol vagy.

rendben_volt_5

Azért a végén küzdöttél egy jót.
Az utolsó két gyorsaságira kialakult egy olyan szituáció, hogy pár másodpercre voltak még ketten. A csapattal azt beszéltük meg, hogy őket még fogjuk meg. Nagyon élesre sikeredett a vége, mert Rongits Ati nagyon felfújta magát az utolsó szakaszra, mi pedig nem vállaltunk annyit, amennyit kellett volna és így, egy egállal jöttünk ki az egész verseny tekintetében. Mivel az első gyorson mi értünk el jobb időt, így mi végeztünk abszolútban előrébb. Egy éles csata volt a végén és ha azt vesszük, hogy a tizenkettedik helyről feljöttünk a hatodikra, akkor az nem egy rossz történet, főleg annak ellenére, hogy a két probléma után nem az volt a célunk, hogy megváltsuk a világot, hiszen az autót akartuk karcmentesen behozni a célba. Közel sem úgy mentünk, ahogy az első két gyorson.

Nem volt jó olvasni azokat a kritikákat, amiket írtak. Sajnos még mindig nem nőttem ki abból, hogy ne olvassam el a fórumokat. Érdekel, hogy mit gondolnak az emberek. Azért volt egy két olyan megjegyzés, hogy a Bútor a Puskádi szintjére süllyedt. Hozzáteszem, nekem a Puskádi Janival semmi gondom nincsen, egy tök korrekt srác és szerintem mindenki azt csinál a pénzével és olyan hobbit választ magának, amit akar, de az összehasonlítás szakmai szempontból nem esett jól.

Robi, tíz éve mondom, hogy ne olvasd a fórumokat!
Igen. Mindenki azt mondja, hogy ne olvassam… De engem mindig érdekelt, hogy mit gondolnak a szurkolók. Most már nem nagyon járnak be a szervizparkba, csak egy szűk réteg, így nincs visszajelzés. Nem tudsz kommunikálni a szurkolókkal. Régen sokkal direktebb volt. Bejöttek több ezren a szervizparkba. Ennyi emberből sokkal tudtam beszélgetni. Abból jobban lejött, amikor az egyik mondta, hogy 'itt álltam, ott nem voltál annyira király', és tíz pedig azt, hogy 'fogtam a fejem abban a kanyarban'. Ez megszűnt és próbálsz információkat begyűjteni a nézői reakciókról. Olvasod a fórumot, de valószínűleg ezek az emberek nincsenek is ott a versenyen, csak az időket látják és el sem olvassák, hogy mi történt Veled azon a szakaszon, vagy az a véleménye, hogy csak magyarázkodsz. Furcsa következtetéseket vonnak le, ami Nekem rosszul esik, mint versenyzőnek és mint embernek is.

Most van egy hónap szünet. Mivel telik?
Nyaralással, hála Istennek. Megyünk a családdal pihenni.

Továbbra is a lakókocsis nyaralás jut a lányaidnak?
Most biciklizős, sátrazós, vadvízi evezős, bobozós, adrenalin dús nyaralás lesz.

Tehát a család részt vesz a fizikai felkészülésedben? :)
Így van! :)
Mind a három kislányom és a feleségem is raftingolni fog, hegyi biciklizős túra, sátrazással összekötve. Természet közeli ember vagyok, imádom az erdőt a patakokat és próbálom ezt rájuk is átragasztani.

Szerencsére az autóval nincs sok nyűg, átépítik aszfaltra, minimális fényezési javítások várnak rá és napokon belül rajt kész állapotban lesz Kassára.

rendben_volt_3

Már megjelent a Kassa Rallye kiírása. Nézted már, vagy majd ha hazaértetek?
Néztem már és a nevezést is feladtuk (szerintem az elsők között). Nem akartam a nyaralás utánra hagyni.

Ahogy néztem a kiírást, szinte ugyanazok a szakaszok, mint tavaly voltak. Lesz egy körversenyes történet. Ezek jó pályák, de nehezek. Nehezebbek, mint az itthoni pályák. Jóval kevesebbet mentünk rajtuk és technikailag is sokkal bonyolultabbak. Talán a Barum Rallye-hoz hasonlítanám, ami nagyon nehéz futamnak számított mindig is. Mindenképp kemény és nehéz verseny lesz mindenki számára.

rendben_volt_6

Ez a hír most jelenik meg 3599. alkalommal
címkék: TBR, Bútor Robi
Share |
Veszprém • rally ob
2013.07.12-14.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Veszprém Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1718 19 20212223
242526 27 28 29 30
31 01 02 03 040506
07 08 09 10 111213
14 15 16 17 18 19 20
2022.01.20-23.

részletes infóink

2022.01.21-24.

részletes infóink

2022.01.25.

részletes infóink

2022.02.04-06.

részletes infóink

2022.02.05.

részletes infóink

2022.02.26.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k