24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Rendben volt
Bútor Robi tud az elejében menni. És még mindig a fórumokat olvassa...
2013-07-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
779390343
Napi oldal:
52739
Jelenleg:
1278
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Rendben_volt_1

Bútor Robi jól érezte magát a veszprémi murvás futamon. Már a megelőző teszten is, de a versenyen méginkább. És még mindig a fórumokat olvassa...

Igazából egyet kérdeznék, és majd összerakod… :)
Hogy érezted Magad Veszprémben? De tényleg ez számít: hogy érezted Magad?
Nagyon jó hangulatban voltam, már a verseny előtt is. Mindent megpróbáltam a fejemben rendbe tenni, hogy amikor odaállok az első gyorsasági rajtjába, akkor tényleg ott legyek és élvezzem a versenyzést, hiszen ezért csinálom.

Amikor beálltunk a rajtba, akkor ezt is éreztem, és ez már önmagában nagy dolog volt a számomra. Valóban meg tudtam most valósítani, hogy sokkal lazábban, de ugyanakkor sokkal elszántabban álltam oda, mint eddig. És amikor elindultunk az első gyorson, akkor is minden rendben volt. Már az első kanyarba is beletaláltam, felszabadultan mentem. Mintha kicsit visszajöttek volna a régi érzéseim. A Citroenes és a Suzukis korszak érzései. Önmagamat tudtam adni és élveztem a versenyzés minden pillanatát.

rendben_volt_4

Elég rég volt már ilyen érzésem. Három-négy éve tart már ez a rosszabb hangulatom, amit pontosan nem tudok, hogy miért van.
Kiértünk az első gyors beírójába, még nem láttuk az eredményeket, de mindketten úgy éreztük Robival, hogy "na, ez rendben volt". Nem volt semmi extra, nem volt felesleges kockázat, minden kanyarban azt éreztem, hogy ez így jó. Nem ijedtem meg egyszer sem, mert nem volt okom megijedni! De nem is spóroltunk. Határozott, elszánt első gyorsasági volt. Amikor megláttuk az időt, az meg külön jó érzés volt. Egyedül Turán vert meg és Botkával jöttünk egy egált és így egy abszolút második időnk volt holtversenyben. Számomra ez nagyon szép teljesítmény volt, főleg úgy, hogy ez volt az első gyorsunk Robival élesben. A beíróban álló csapattagjaink arcán is végre újra láttam azt a mosolyt, amit már nagyon régen nem láttam. Ez is adott egy plusz töltetet. Amikor beérsz egy beíróba és Te még nem látod az időt, de a csapattagjaid már tudják, akkor elég csak ránézni az arcukra és már Te is tudod, hogy jót vagy rosszat mentél.

Ezen felbuzdulva a második gyorsot még jobban el akartam tolni. Láttam azt, hogy hol lehetne még gyorsabban menni. Még vadabbul indultunk neki, még vadabbul tettük meg az első négy kilométert és utána egyszer csak egy pillanat alatt véget ért az "álom". Egy féktávon váltottam vissza hatodikból ötbe és négybe, de reccsent egy hatalmasat az ötödik sebességi fokozat és onnantól kezdve megszűnt az ötödik és a hatodik sebesség. A végsebességünk 111km/h-ra csökkent és még volt hátra 14 kilométer rengeteg egyenessel… Ott egy nagyon nagy hátrányt szedtünk össze és visszacsúsztunk a második helyről a tizenkettedikre.

Az esti szervizparkban beszélgettünk, és mégsem voltál annyira elkeseredett, mint amennyire lehettél volna.
Két dolog miatt nem voltam letörve. Az egyik az első gyorsasági, ahol újra azt éreztem, hogy van itt helyem és tudok gyorsan menni, ha minden rendben van körülöttem. A másik pedig az, hogy megígértem Tagai Tominak az év elején, hogy ha bármi probléma lesz, nem fogok hisztizni. Nem akarom elrontani sem a barátságunkat, sem az egész versenyzés élményét, sem a csapathangulatot. Megbeszéltük azt, hogy tisztában kell lenni azzal, hogy lehetnek technikai problémák, mert ez autósport!

rendben_volt_1

Ez bennem volt és különben is úgy éreztem, hogy igen, lehet technikai probléma. Másnak is, nekem is. Elmúlt már az a kor, amikor ezért hisztizni kell. Más kérdés, hogy ez a mi számunkra egy szerencsétlen időpontban jött, mert még jobb időt tudtunk volna menni a második gyorson. Egyre bátrabban mentem, de sajnos túl korán jött a probléma. Szerettem volna még pár jó gyorsasági időt felmutatni, hogy igazoljam azt: igen, tudunk folyamatosan az elejébe menni. Sajnálom, hogy ezt nem tudtam megmutatni.

Kicseréltük a váltót az esti szervizparkban, másnap pedig rögtön az első szakaszon kaptunk egy defektet. Egy hatalmas szikla volt a jobb oldali keréknyomban, bent a sűrű erdőben. Nem tudtuk kikerülni. Hozzáértünk és azonnal leeresztett a kerék. Négy kilométert kellett menni jobb első defekttel. Nem akartam úgy járni, mint ahogy később a Turán is járt, ezért lassan mentem ki. Megint bent maradt 30-40 másodperc. Ez a kettő, a váltó és a defekt együtt már akkora hátrányt jelentett, hogy a következő gyorsokon visszavettem a tempóból. Nem éreztem azt, hogy bármi kockázatot szabad vállalnom azért, hogy most 12.-ek leszünk a végén, vagy kilencedikek.

rendben_volt_2

Értem én az interneten a fórumokban okoskodó embereket, hogy a Bútor nem ment innentől kezdve egy jó időt sem, de ehhez bent kell ülni egy ilyen versenyautóban és felelősségtudatodnak kell lenni. Mérlegelni kell ennek az anyagi és az erkölcsi oldalát is. Egy tizenkettedik helyről való felzárkózásért közel sem vállalsz be annyit, mint az első három helyért való küzdelemért. Ez nem magyarázkodás, mert nekem arra nincs szükségem!

Az időeredményeink egyértelműen rosszabbak voltak, mint amilyenek lehettek volna, de legalább meg van az oka. A kockázatvállalási hajlandóság lecsökken, amikor így hátramész az összetett állásban. Ehhez képest azt gondolom, hogy nem mentünk rossz időket. A veszélyesebb szituációkat ilyenkor nem vállalod be, mert teljesen mindegy, hogy hetedik vagy kilencedik leszel. Ha nem az első három-négyben mész, akkor mindegy, hogy hol vagy.

rendben_volt_5

Azért a végén küzdöttél egy jót.
Az utolsó két gyorsaságira kialakult egy olyan szituáció, hogy pár másodpercre voltak még ketten. A csapattal azt beszéltük meg, hogy őket még fogjuk meg. Nagyon élesre sikeredett a vége, mert Rongits Ati nagyon felfújta magát az utolsó szakaszra, mi pedig nem vállaltunk annyit, amennyit kellett volna és így, egy egállal jöttünk ki az egész verseny tekintetében. Mivel az első gyorson mi értünk el jobb időt, így mi végeztünk abszolútban előrébb. Egy éles csata volt a végén és ha azt vesszük, hogy a tizenkettedik helyről feljöttünk a hatodikra, akkor az nem egy rossz történet, főleg annak ellenére, hogy a két probléma után nem az volt a célunk, hogy megváltsuk a világot, hiszen az autót akartuk karcmentesen behozni a célba. Közel sem úgy mentünk, ahogy az első két gyorson.

Nem volt jó olvasni azokat a kritikákat, amiket írtak. Sajnos még mindig nem nőttem ki abból, hogy ne olvassam el a fórumokat. Érdekel, hogy mit gondolnak az emberek. Azért volt egy két olyan megjegyzés, hogy a Bútor a Puskádi szintjére süllyedt. Hozzáteszem, nekem a Puskádi Janival semmi gondom nincsen, egy tök korrekt srác és szerintem mindenki azt csinál a pénzével és olyan hobbit választ magának, amit akar, de az összehasonlítás szakmai szempontból nem esett jól.

Robi, tíz éve mondom, hogy ne olvasd a fórumokat!
Igen. Mindenki azt mondja, hogy ne olvassam… De engem mindig érdekelt, hogy mit gondolnak a szurkolók. Most már nem nagyon járnak be a szervizparkba, csak egy szűk réteg, így nincs visszajelzés. Nem tudsz kommunikálni a szurkolókkal. Régen sokkal direktebb volt. Bejöttek több ezren a szervizparkba. Ennyi emberből sokkal tudtam beszélgetni. Abból jobban lejött, amikor az egyik mondta, hogy 'itt álltam, ott nem voltál annyira király', és tíz pedig azt, hogy 'fogtam a fejem abban a kanyarban'. Ez megszűnt és próbálsz információkat begyűjteni a nézői reakciókról. Olvasod a fórumot, de valószínűleg ezek az emberek nincsenek is ott a versenyen, csak az időket látják és el sem olvassák, hogy mi történt Veled azon a szakaszon, vagy az a véleménye, hogy csak magyarázkodsz. Furcsa következtetéseket vonnak le, ami Nekem rosszul esik, mint versenyzőnek és mint embernek is.

Most van egy hónap szünet. Mivel telik?
Nyaralással, hála Istennek. Megyünk a családdal pihenni.

Továbbra is a lakókocsis nyaralás jut a lányaidnak?
Most biciklizős, sátrazós, vadvízi evezős, bobozós, adrenalin dús nyaralás lesz.

Tehát a család részt vesz a fizikai felkészülésedben? :)
Így van! :)
Mind a három kislányom és a feleségem is raftingolni fog, hegyi biciklizős túra, sátrazással összekötve. Természet közeli ember vagyok, imádom az erdőt a patakokat és próbálom ezt rájuk is átragasztani.

Szerencsére az autóval nincs sok nyűg, átépítik aszfaltra, minimális fényezési javítások várnak rá és napokon belül rajt kész állapotban lesz Kassára.

rendben_volt_3

Már megjelent a Kassa Rallye kiírása. Nézted már, vagy majd ha hazaértetek?
Néztem már és a nevezést is feladtuk (szerintem az elsők között). Nem akartam a nyaralás utánra hagyni.

Ahogy néztem a kiírást, szinte ugyanazok a szakaszok, mint tavaly voltak. Lesz egy körversenyes történet. Ezek jó pályák, de nehezek. Nehezebbek, mint az itthoni pályák. Jóval kevesebbet mentünk rajtuk és technikailag is sokkal bonyolultabbak. Talán a Barum Rallye-hoz hasonlítanám, ami nagyon nehéz futamnak számított mindig is. Mindenképp kemény és nehéz verseny lesz mindenki számára.

rendben_volt_6

Ez a hír most jelenik meg 4017. alkalommal
címkék: TBR, Bútor Robi
Share |
Veszprém • rally ob
2013.07.12-14.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Veszprém Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
040506 07 08 0910
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
2025.08.15-17.

részletes infóink

2025.08.14-16.

részletes infóink

2025.08.21-24.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.08.23.

részletes infóink

2025.08.29-30.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k