Richard Burns Rally 2.rész
A kezdetektől a profivá válásig - 2. rész
2007-11-19
információ • Velner Viktor
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976362
Napi oldal:
59411
Jelenleg:
812
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Vezetés az RBR-ben alapfokon

Reméljük hogy az előző írásunk minden újdonsült RBR-fanatikus számára hasznos volt, és bízunk benne hogy a kezdeti technikai problémák mindenkinél sikeresen elhárultak. Most már nincs más hátra, mint beröffenteni a motorokat és irány a pálya!

Már három éve annak hogy elindultam az RBR-versenyzés rögös útján, hátam mögött több évnyi Colin McRae Rally-s tapasztalattal, gondoltam ez is biztos menni fog. A nagy lelkesedésem az első kanyarig tartott, akkor jöttem rá hogy itt bizony mindent az alapoknál kell újrakezdeni. A CMR mellett néha-néha mentem néhány kört az akkor igencsak hardcore kategóriába tartozó Rally Trophy-val is, de őszintén szólva az RBR-hez képest azt is egykezezve végig lehet vinni, rá kellett jönnöm hogy az RBR tényleg nagyon nehéz.

Bármennyire is feleslegesnek tűnik, a Rally School tényleg hasznos, mert az alapvető dolgokat már itt el lehet sajátítani, így nagyobb eséllyel végig lehet érni azon a bizonyos első gyorsaságin. Szegény megboldogult Richard Burns lesz az oktatónk, aki az alapokon túl megtanítja a kézifékes fordulókat, a ballábféket, az erőcsúsztatás tudományát, és még egy csomó hasznos dolgot ami mind hasznunkra válhat virtuális rally-pályafutásunk során. Az alapfokú technikák megtanulása után beülhetünk virtuálisan a Mester mellé, aki megmutatja hogyan is kell ezt csinálni.

Richard után hadd szolgáljak én is néhány hasznos tanáccsal. A későbbi siker egyik záloga hogy tudd az összes pályát, a vezetés tanulása közben nem szabad leragadni egy pályánál, menj végig az összesen! Ez duplán jó, mert miközben tanulod az autót, tanulod a pályákat is. A kezdésnél a legfontosabb dolog, hogy ha kormánnyal játszol, akkor már az elején manuális váltót válassz! Én a kezdetekkor rosszul döntöttem, és ma már bánom hogy majdnem egy évig az automatika váltott helyettem, nem is beszélve az átszokás nehézségeiről… Jobb ha már az elején jól döntesz.

További fontos apróság a megfelelő kameranézet kiválasztása. Sokan vezetnek külső nézetből, mondván hogy csak így látják az autó hátulját. Ez a lehető legrosszabb dolog amit tehetsz! Az autó hátulját úgyis érezni fogod, a legelőnyösebb nézet a lökhárítós, de természetesen akadnak szép számmal akik a belső, kormány mögötti nézetet tartják a legjobbnak. Bármelyiket is választod a kettő közül, garantáltan jó választás mindkettő.

Bármennyire is tetszik a C4 WRC, esetleg Grönholm Focus WRC-je, a pályákat akkor is egy, az alap kínálatból való autóval kell megtanulni. Az autók default setupja mindenre jó, csak tempós és biztonságos haladásra nem, javaslom hogy a kiválasztott autóhoz tölts le beállításokat a Rallysimfans oldal kínálatából, a következő címről: http://www.rallysimfans.hu/downloads.php
Elsőre nagyon furcsa lesz így az autó, de a szakaszokon elért időeredmények később úgyis minket igazolnak majd. : A játék alap autói között nincs sok különbség, a közölt technikai adatokat el is felejthetitek, motorerőben mindegyik egyforma, kivéve a 206-ost ami kicsivel erősebb a többinél.

Miután kiválasztottad az autót, van alatta jó setup is, akkor most már tényleg indulhatunk! Kezdetben mindig a saját legjobb idődet kell legyőzni, ne az aktuális világrekord megdöntése legyen a célod, mert abból úgyis állandó bukás lesz a vége! Érdemesebb először minden pályán csigatempóban, max. negyedikig felkapcsolva végiggurulni, így jobban rögzülnek Benned a pálya kritikus kanyarjai, dobbantói. Ezután az enyhébb kanyarokban lehet fokozni a tempót, idővel pedig szépen lassan kitapasztalod, hogy melyik kanyart milyen fokozatban, mekkora gázzal/fékkel érdemes bevenni. Csak az érdekesség kedvéért jó dolog elmenteni néhány replay-t, így később tudod követni a saját fejlődésedet, és persze egymás között is lehet csereberélni őket.

Bízom benne hogy a cikk elolvasása megadta a kezdő löketet, a többi már csak Rajtatok múlik. A következő részünkben a megfelelő kormány kiválasztásához adunk néhány tanácsot.

Ez a hír most jelenik meg 7658. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k