Richard Burns Rally 2.rész
A kezdetektől a profivá válásig - 2. rész
2007-11-19
információ • Velner Viktor
h i r d e t é s
Összes oldal:
765615494
Napi oldal:
64385
Jelenleg:
940
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Vezetés az RBR-ben alapfokon

Reméljük hogy az előző írásunk minden újdonsült RBR-fanatikus számára hasznos volt, és bízunk benne hogy a kezdeti technikai problémák mindenkinél sikeresen elhárultak. Most már nincs más hátra, mint beröffenteni a motorokat és irány a pálya!

Már három éve annak hogy elindultam az RBR-versenyzés rögös útján, hátam mögött több évnyi Colin McRae Rally-s tapasztalattal, gondoltam ez is biztos menni fog. A nagy lelkesedésem az első kanyarig tartott, akkor jöttem rá hogy itt bizony mindent az alapoknál kell újrakezdeni. A CMR mellett néha-néha mentem néhány kört az akkor igencsak hardcore kategóriába tartozó Rally Trophy-val is, de őszintén szólva az RBR-hez képest azt is egykezezve végig lehet vinni, rá kellett jönnöm hogy az RBR tényleg nagyon nehéz.

Bármennyire is feleslegesnek tűnik, a Rally School tényleg hasznos, mert az alapvető dolgokat már itt el lehet sajátítani, így nagyobb eséllyel végig lehet érni azon a bizonyos első gyorsaságin. Szegény megboldogult Richard Burns lesz az oktatónk, aki az alapokon túl megtanítja a kézifékes fordulókat, a ballábféket, az erőcsúsztatás tudományát, és még egy csomó hasznos dolgot ami mind hasznunkra válhat virtuális rally-pályafutásunk során. Az alapfokú technikák megtanulása után beülhetünk virtuálisan a Mester mellé, aki megmutatja hogyan is kell ezt csinálni.

Richard után hadd szolgáljak én is néhány hasznos tanáccsal. A későbbi siker egyik záloga hogy tudd az összes pályát, a vezetés tanulása közben nem szabad leragadni egy pályánál, menj végig az összesen! Ez duplán jó, mert miközben tanulod az autót, tanulod a pályákat is. A kezdésnél a legfontosabb dolog, hogy ha kormánnyal játszol, akkor már az elején manuális váltót válassz! Én a kezdetekkor rosszul döntöttem, és ma már bánom hogy majdnem egy évig az automatika váltott helyettem, nem is beszélve az átszokás nehézségeiről… Jobb ha már az elején jól döntesz.

További fontos apróság a megfelelő kameranézet kiválasztása. Sokan vezetnek külső nézetből, mondván hogy csak így látják az autó hátulját. Ez a lehető legrosszabb dolog amit tehetsz! Az autó hátulját úgyis érezni fogod, a legelőnyösebb nézet a lökhárítós, de természetesen akadnak szép számmal akik a belső, kormány mögötti nézetet tartják a legjobbnak. Bármelyiket is választod a kettő közül, garantáltan jó választás mindkettő.

Bármennyire is tetszik a C4 WRC, esetleg Grönholm Focus WRC-je, a pályákat akkor is egy, az alap kínálatból való autóval kell megtanulni. Az autók default setupja mindenre jó, csak tempós és biztonságos haladásra nem, javaslom hogy a kiválasztott autóhoz tölts le beállításokat a Rallysimfans oldal kínálatából, a következő címről: http://www.rallysimfans.hu/downloads.php
Elsőre nagyon furcsa lesz így az autó, de a szakaszokon elért időeredmények később úgyis minket igazolnak majd. : A játék alap autói között nincs sok különbség, a közölt technikai adatokat el is felejthetitek, motorerőben mindegyik egyforma, kivéve a 206-ost ami kicsivel erősebb a többinél.

Miután kiválasztottad az autót, van alatta jó setup is, akkor most már tényleg indulhatunk! Kezdetben mindig a saját legjobb idődet kell legyőzni, ne az aktuális világrekord megdöntése legyen a célod, mert abból úgyis állandó bukás lesz a vége! Érdemesebb először minden pályán csigatempóban, max. negyedikig felkapcsolva végiggurulni, így jobban rögzülnek Benned a pálya kritikus kanyarjai, dobbantói. Ezután az enyhébb kanyarokban lehet fokozni a tempót, idővel pedig szépen lassan kitapasztalod, hogy melyik kanyart milyen fokozatban, mekkora gázzal/fékkel érdemes bevenni. Csak az érdekesség kedvéért jó dolog elmenteni néhány replay-t, így később tudod követni a saját fejlődésedet, és persze egymás között is lehet csereberélni őket.

Bízom benne hogy a cikk elolvasása megadta a kezdő löketet, a többi már csak Rajtatok múlik. A következő részünkben a megfelelő kormány kiválasztásához adunk néhány tanácsot.

Ez a hír most jelenik meg 7572. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k