Vezetés az RBR-ben alapfokon
Reméljük hogy az előző írásunk minden újdonsült RBR-fanatikus számára hasznos volt, és bízunk benne hogy a kezdeti technikai problémák mindenkinél sikeresen elhárultak. Most már nincs más hátra, mint beröffenteni a motorokat és irány a pálya!
Már három éve annak hogy elindultam az RBR-versenyzés rögös útján, hátam mögött több évnyi Colin McRae Rally-s tapasztalattal, gondoltam ez is biztos menni fog. A nagy lelkesedésem az első kanyarig tartott, akkor jöttem rá hogy itt bizony mindent az alapoknál kell újrakezdeni. A CMR mellett néha-néha mentem néhány kört az akkor igencsak hardcore kategóriába tartozó Rally Trophy-val is, de őszintén szólva az RBR-hez képest azt is egykezezve végig lehet vinni, rá kellett jönnöm hogy az RBR tényleg nagyon nehéz.
Bármennyire is feleslegesnek tűnik, a Rally School tényleg hasznos, mert az alapvető dolgokat már itt el lehet sajátítani, így nagyobb eséllyel végig lehet érni azon a bizonyos első gyorsaságin. Szegény megboldogult Richard Burns lesz az oktatónk, aki az alapokon túl megtanítja a kézifékes fordulókat, a ballábféket, az erőcsúsztatás tudományát, és még egy csomó hasznos dolgot ami mind hasznunkra válhat virtuális rally-pályafutásunk során. Az alapfokú technikák megtanulása után beülhetünk virtuálisan a Mester mellé, aki megmutatja hogyan is kell ezt csinálni.
Richard után hadd szolgáljak én is néhány hasznos tanáccsal. A későbbi siker egyik záloga hogy tudd az összes pályát, a vezetés tanulása közben nem szabad leragadni egy pályánál, menj végig az összesen! Ez duplán jó, mert miközben tanulod az autót, tanulod a pályákat is. A kezdésnél a legfontosabb dolog, hogy ha kormánnyal játszol, akkor már az elején manuális váltót válassz! Én a kezdetekkor rosszul döntöttem, és ma már bánom hogy majdnem egy évig az automatika váltott helyettem, nem is beszélve az átszokás nehézségeiről… Jobb ha már az elején jól döntesz.
További fontos apróság a megfelelő kameranézet kiválasztása. Sokan vezetnek külső nézetből, mondván hogy csak így látják az autó hátulját. Ez a lehető legrosszabb dolog amit tehetsz! Az autó hátulját úgyis érezni fogod, a legelőnyösebb nézet a lökhárítós, de természetesen akadnak szép számmal akik a belső, kormány mögötti nézetet tartják a legjobbnak. Bármelyiket is választod a kettő közül, garantáltan jó választás mindkettő.
Bármennyire is tetszik a C4 WRC, esetleg Grönholm Focus WRC-je, a pályákat akkor is egy, az alap kínálatból való autóval kell megtanulni. Az autók default setupja mindenre jó, csak tempós és biztonságos haladásra nem, javaslom hogy a kiválasztott autóhoz tölts le beállításokat a Rallysimfans oldal kínálatából, a következő címről: http://www.rallysimfans.hu/downloads.php
Elsőre nagyon furcsa lesz így az autó, de a szakaszokon elért időeredmények később úgyis minket igazolnak majd. : A játék alap autói között nincs sok különbség, a közölt technikai adatokat el is felejthetitek, motorerőben mindegyik egyforma, kivéve a 206-ost ami kicsivel erősebb a többinél.
Miután kiválasztottad az autót, van alatta jó setup is, akkor most már tényleg indulhatunk! Kezdetben mindig a saját legjobb idődet kell legyőzni, ne az aktuális világrekord megdöntése legyen a célod, mert abból úgyis állandó bukás lesz a vége! Érdemesebb először minden pályán csigatempóban, max. negyedikig felkapcsolva végiggurulni, így jobban rögzülnek Benned a pálya kritikus kanyarjai, dobbantói. Ezután az enyhébb kanyarokban lehet fokozni a tempót, idővel pedig szépen lassan kitapasztalod, hogy melyik kanyart milyen fokozatban, mekkora gázzal/fékkel érdemes bevenni. Csak az érdekesség kedvéért jó dolog elmenteni néhány replay-t, így később tudod követni a saját fejlődésedet, és persze egymás között is lehet csereberélni őket.
Bízom benne hogy a cikk elolvasása megadta a kezdő löketet, a többi már csak Rajtatok múlik. A következő részünkben a megfelelő kormány kiválasztásához adunk néhány tanácsot.