SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Richard Burns Rally 2.rész
A kezdetektől a profivá válásig - 2. rész
2007-11-19
információ • Velner Viktor
h i r d e t é s
Összes oldal:
774064433
Napi oldal:
115093
Jelenleg:
919
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Vezetés az RBR-ben alapfokon

Reméljük hogy az előző írásunk minden újdonsült RBR-fanatikus számára hasznos volt, és bízunk benne hogy a kezdeti technikai problémák mindenkinél sikeresen elhárultak. Most már nincs más hátra, mint beröffenteni a motorokat és irány a pálya!

Már három éve annak hogy elindultam az RBR-versenyzés rögös útján, hátam mögött több évnyi Colin McRae Rally-s tapasztalattal, gondoltam ez is biztos menni fog. A nagy lelkesedésem az első kanyarig tartott, akkor jöttem rá hogy itt bizony mindent az alapoknál kell újrakezdeni. A CMR mellett néha-néha mentem néhány kört az akkor igencsak hardcore kategóriába tartozó Rally Trophy-val is, de őszintén szólva az RBR-hez képest azt is egykezezve végig lehet vinni, rá kellett jönnöm hogy az RBR tényleg nagyon nehéz.

Bármennyire is feleslegesnek tűnik, a Rally School tényleg hasznos, mert az alapvető dolgokat már itt el lehet sajátítani, így nagyobb eséllyel végig lehet érni azon a bizonyos első gyorsaságin. Szegény megboldogult Richard Burns lesz az oktatónk, aki az alapokon túl megtanítja a kézifékes fordulókat, a ballábféket, az erőcsúsztatás tudományát, és még egy csomó hasznos dolgot ami mind hasznunkra válhat virtuális rally-pályafutásunk során. Az alapfokú technikák megtanulása után beülhetünk virtuálisan a Mester mellé, aki megmutatja hogyan is kell ezt csinálni.

Richard után hadd szolgáljak én is néhány hasznos tanáccsal. A későbbi siker egyik záloga hogy tudd az összes pályát, a vezetés tanulása közben nem szabad leragadni egy pályánál, menj végig az összesen! Ez duplán jó, mert miközben tanulod az autót, tanulod a pályákat is. A kezdésnél a legfontosabb dolog, hogy ha kormánnyal játszol, akkor már az elején manuális váltót válassz! Én a kezdetekkor rosszul döntöttem, és ma már bánom hogy majdnem egy évig az automatika váltott helyettem, nem is beszélve az átszokás nehézségeiről… Jobb ha már az elején jól döntesz.

További fontos apróság a megfelelő kameranézet kiválasztása. Sokan vezetnek külső nézetből, mondván hogy csak így látják az autó hátulját. Ez a lehető legrosszabb dolog amit tehetsz! Az autó hátulját úgyis érezni fogod, a legelőnyösebb nézet a lökhárítós, de természetesen akadnak szép számmal akik a belső, kormány mögötti nézetet tartják a legjobbnak. Bármelyiket is választod a kettő közül, garantáltan jó választás mindkettő.

Bármennyire is tetszik a C4 WRC, esetleg Grönholm Focus WRC-je, a pályákat akkor is egy, az alap kínálatból való autóval kell megtanulni. Az autók default setupja mindenre jó, csak tempós és biztonságos haladásra nem, javaslom hogy a kiválasztott autóhoz tölts le beállításokat a Rallysimfans oldal kínálatából, a következő címről: http://www.rallysimfans.hu/downloads.php
Elsőre nagyon furcsa lesz így az autó, de a szakaszokon elért időeredmények később úgyis minket igazolnak majd. : A játék alap autói között nincs sok különbség, a közölt technikai adatokat el is felejthetitek, motorerőben mindegyik egyforma, kivéve a 206-ost ami kicsivel erősebb a többinél.

Miután kiválasztottad az autót, van alatta jó setup is, akkor most már tényleg indulhatunk! Kezdetben mindig a saját legjobb idődet kell legyőzni, ne az aktuális világrekord megdöntése legyen a célod, mert abból úgyis állandó bukás lesz a vége! Érdemesebb először minden pályán csigatempóban, max. negyedikig felkapcsolva végiggurulni, így jobban rögzülnek Benned a pálya kritikus kanyarjai, dobbantói. Ezután az enyhébb kanyarokban lehet fokozni a tempót, idővel pedig szépen lassan kitapasztalod, hogy melyik kanyart milyen fokozatban, mekkora gázzal/fékkel érdemes bevenni. Csak az érdekesség kedvéért jó dolog elmenteni néhány replay-t, így később tudod követni a saját fejlődésedet, és persze egymás között is lehet csereberélni őket.

Bízom benne hogy a cikk elolvasása megadta a kezdő löketet, a többi már csak Rajtatok múlik. A következő részünkben a megfelelő kormány kiválasztásához adunk néhány tanácsot.

Ez a hír most jelenik meg 7584. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k