LCH Tavaszi LADA találkozó
Robi nem lesz főállású oktató!
Nem, a versenyzők nem szeretnek beülni más mellé...
2022-08-05
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684762190
Napi oldal:
101043
Jelenleg:
1244
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_5

Nem, a versenyzők nem szeretnek beülni más mellé, ezt tudjuk. Bútor Robi most mégis beült két, tehetséges 14 éves srác mellé és elmondja, mit tapasztalt!

Robi, a RábaRingről osztottak meg pár videót a facebookon, amikből kiderült, jobb oldalról néztél ki egy versenyautóból… Hogy is volt ez?

Családi projekt volt az egyik, hiszen Zoli, Hidvégi Zoli nekem unokatestvérem. Együtt nőttünk fel, együtt kezdtük bontogatni a szárnyainkat és együtt borultunk fel 16 éves korunkban a gödöllői reptéren Trabanttal és ütöttük el a nagytarcsai gyorsaságin a szarvast… Rengeteg közös rallyélményünk van gyerekkorunkból. Gyakorlatilag együtt kezdtük el ezt az egészet.

Amikor megtudtam, hogy a fiának, Bencének is ilyen irányú gondolatai vannak, akkor nagyon megörültem. Mindig mondtam Zolinak, hogy nyugodtan hívjatok, ha bármiben tudok segíteni, szóljatok. 
És most jött el ez a pillanat! Először ülhettem egy igazi versenyautóba Bence mellé.

Előtte már egyeztettünk erről az autóról, ennek a megvásárlásáról, amit én is nagyon jó ötletnek tartottam, hiszen ez egy kupás autó, Ford Fiesta R2J és most tudtuk élesben kipróbálni.

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_2
(márciusi kép Bencéről)

Nagy élmény volt ez a nap a számomra, körülbelül 70 kilométert tudtam menni a Bencével, körről körre egyre ügyesebb volt, egyre bátrabb.
Az hozzátartozik, hogy most ment először esőben, esőgumival. Nagyon meglepő volt, hogy milyen összeszedetten, milyen koncentráltan és stabilan hozta a köröket. Nagyon fontos, hogy Bence még csak 14 éves! Nem egy 20-25 éves srácról beszélünk, hanem egy tizennégy éves gyerekről, aki valóban gyerek! Ennek ellenére olyan koncentráltan és olyan felelősségteljesen ment, amin nagyon meglepődtem. 

Úgy gondolom, hogy tudtam hozzá tenni és még fogok is tudni hozzá tenni a versenyzéséhez. Sok fontos dolgot meg kell még tanulnia, de eddig még csak a Rábaringen ment, igazi ralipályákon még nem versenyzett. Azt a pillanatot várom majd, hogy amikor igazi ralipályán megy, akkor ülhessek be egy tesztre mellé! Szeretném sok mindenre megtanítani!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_7

Azt nem szabad elfelejteni, hogy az édesapja is nagyon ügyes versenyző volt, nagyon jók az alapok, abszolút érezhető volt az első körökben, hogy az alapok maximálisan rendben vannak és már csak az én rutinomból adódó rengeteg tapasztalatot és rengeteg finomságot kell hozzátenni, hogy a Bence igazán gyors legyen és pontos. De végre van egy-két fiatal, akikből lehet valaki! Azt érzem, hogy ez nagyon rendben van!

A pilóták nem szeretnek általában beülni mások mellé. Rólad is tudom, hogy nem szereted a jobb oldalon bekötni magad… Egy kissrác mellett, esőben… Nem féltél? :)

Nem szeretek jobb oldalon ülni! Mindig meg kell magam erőszakolni egy ilyen bevetés előtt, hogy ezt kibírjam és az agyam engedje ezt. Ez pedig egy még kiélezettebb szituáció volt, hiszen egy 14 éves gyerektől nem várhatjuk el, hogy olyan felelősségtudata és olyan félelmei legyenek, mint egy felnőtt embernek… Megpróbáltam legyőzni, mert a Bence iszonyatosan várta ezt a napot, nagyon készült erre, hogy megmutassa nekem, hogy hogy tud menni és én pedig hozzátehessem amit én gondolok.

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_1

Megerőszakoltam magam és hála Istennek pozitív csalódás volt! Már az első körben éreztem azt, hogy annyit megy, amennyit tud! Nem akarta nekem megmutatni, hogy Ő mennyire gyors! A 70 kilométer alatt egy kalandunk sem volt, ami ilyen körülmények között nagy dolog! Azt is jelenti, hogy nem feszegette még a határait. Én próbáltam ösztönözni, hogy menjen egy kicsit a komfortzónáján kívül, menjen bátrabban, hiszen tudom, éreztem, hogy tud ennél még többet. Összességében
nagyon jó volt érezni a felelősségérzetet az autózásában!

Hat éves korában voltunk velük quadozni, Ő volt a túravezetőnk, a lányaim mentek utána és már akkor is olyan férfiasan, olyan megfontoltan vezette le azt a túrát, nem akarta bebizonyítani a gyerekeimnek, hogy ő mennyivel jobban tud quadozni. Már akkor láttam rajta, hogy egy ésszel dolgozó gyerek. Ez nyugtatott végig és tényleg, már az első körtől kezdve biztonságban éreztem magam.


És persze az autó is segített ebben, hiszen ez egy M-Sportnál  épült, gyári autó, Megnyugtatóbb érzés egy ilyen autóban ülni, mindenképp biztonságot ad. Nem volt bennem akkora félelem, de azért volt…

Akkor ez nem fix hétvégi program lesz Bútor Robinál? Felhív valaki, hogy gyere, ülj be mellém!

Neem! Már pár éve megmondtam, hogy neem! :)
Pár éve már megfogadtam és azóta még kevésbé gondolom, hogy kellene. Családi körre szűkítem! Nem leszek főállású oktató! :D

Mind a két srác indul a ZEG Rally-n, ez lesz az első éles bevetésük, ha lehet így mondani. Természetesen csak a ZalaZone-on belül fognak tudni menni és azt sem tudom, hogy mérik-e az idejüket. Bízom benne, hogy igen, hiszen az lenne az igazi.

Reményi Regő mellett is ültél, ebben egy kicsit az én kezem is benne van, hiszen rágtam a füled, hogy ha teheted, nézd meg, milyen ügyes

Igen, ez így volt! Szintén 14 éves a srác és egy VFTS-t vezet!
Nála is ezt emelném ki elsődlegesen: ülni egy szekiváltós, 180 lóerős VFTS-ben gyerek fejjel… azt szerintem még Magyarországon nem nagyon csinálta még senki sem! Mellette is azt éreztem! Azt a tudatosságot!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_6

Hozzáteszem, hogy jobban féltem, amikor a VFTS-be kellett beülnöm… Már csak autó miatt is! Tudom jól, hogy milyen fegyver egy ilyen autó! Mennyi féle bukócső, mennyi eltérés van bennük… Láttam már leszakadt lendkereket, kitört kereket… Azért sok minden tud történni egy ilyen autóval… Itt inkább az autó miatt volt bennem egy kis félsz, együtt azzal, hogy egy kissrác vezeti, de rögtön az első kanyarban Regőnél is azt éreztem, hogy az értékítélete teljesen a helyén van! Nem akart nekem szerepelni!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_3
( márciusi kép Regőről )

Sőt, talán inkább azt éreztem, hogy jobban nyomta a súlya annak, hogy ott ültem mellette, mint a Bencét. Szerintem Regő nem tudott annyira kibontakozni mellettem, mint amennyire szeretett volna.

Nagyon ügyesen megy! Főleg annak a tükrében, hogy szakadt az eső, különböző gumik voltak az autón, nem volt ideálisan felgumizva. Volt sok kanyar, amit gyönyörűen meg tudott csinálni. Bízom benne, hogy neki is el tudtam mondani, hogy mit kellene másképpen csinálnia és nagyon közel van ahhoz, hogy ezeket begyakorolja és gyönyörűen tudjon menni a Ladával. 


Egy picikét jobban kell használni a motorerőt. Gázzal és a hátsókerék fordításával kell elfordítania az autót a kanyarokba, ahogy Jana is csinálja. Őt hoztam neki példának, hogy nézzen végig a Jana belsőket, amik fent vannak, hogy milyen kevés kormánymozdulattal tudja vezetni a Zsigulit. De abszolút benne van Regőnek minden a kezében, a lábában, az érzékszerveiben. Nagyon ügyesen használja a kéziféket, oda mer csúszni a kanyarokhoz és ha a technikai feltételek adottak lesznek, megfelelő gumi lesz az autón, jól be lesz állítva, akkor ő is egy kiemelkedő tehetség!

Nagyon bízom benne, hogy mindkettőjük szülei tudják majd ezt finanszírozni és mindkettőjük előbb-utóbb megjelenik a Rally2-ben és színesíteni fogják a magyar mezőnyt!
 
Ez a hír most jelenik meg 3586. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k