Robi nem lesz főállású oktató!
Nem, a versenyzők nem szeretnek beülni más mellé...
2022-08-05
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
764707899
Napi oldal:
50013
Jelenleg:
911
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_5

Nem, a versenyzők nem szeretnek beülni más mellé, ezt tudjuk. Bútor Robi most mégis beült két, tehetséges 14 éves srác mellé és elmondja, mit tapasztalt!

Robi, a RábaRingről osztottak meg pár videót a facebookon, amikből kiderült, jobb oldalról néztél ki egy versenyautóból… Hogy is volt ez?

Családi projekt volt az egyik, hiszen Zoli, Hidvégi Zoli nekem unokatestvérem. Együtt nőttünk fel, együtt kezdtük bontogatni a szárnyainkat és együtt borultunk fel 16 éves korunkban a gödöllői reptéren Trabanttal és ütöttük el a nagytarcsai gyorsaságin a szarvast… Rengeteg közös rallyélményünk van gyerekkorunkból. Gyakorlatilag együtt kezdtük el ezt az egészet.

Amikor megtudtam, hogy a fiának, Bencének is ilyen irányú gondolatai vannak, akkor nagyon megörültem. Mindig mondtam Zolinak, hogy nyugodtan hívjatok, ha bármiben tudok segíteni, szóljatok. 
És most jött el ez a pillanat! Először ülhettem egy igazi versenyautóba Bence mellé.

Előtte már egyeztettünk erről az autóról, ennek a megvásárlásáról, amit én is nagyon jó ötletnek tartottam, hiszen ez egy kupás autó, Ford Fiesta R2J és most tudtuk élesben kipróbálni.

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_2
(márciusi kép Bencéről)

Nagy élmény volt ez a nap a számomra, körülbelül 70 kilométert tudtam menni a Bencével, körről körre egyre ügyesebb volt, egyre bátrabb.
Az hozzátartozik, hogy most ment először esőben, esőgumival. Nagyon meglepő volt, hogy milyen összeszedetten, milyen koncentráltan és stabilan hozta a köröket. Nagyon fontos, hogy Bence még csak 14 éves! Nem egy 20-25 éves srácról beszélünk, hanem egy tizennégy éves gyerekről, aki valóban gyerek! Ennek ellenére olyan koncentráltan és olyan felelősségteljesen ment, amin nagyon meglepődtem. 

Úgy gondolom, hogy tudtam hozzá tenni és még fogok is tudni hozzá tenni a versenyzéséhez. Sok fontos dolgot meg kell még tanulnia, de eddig még csak a Rábaringen ment, igazi ralipályákon még nem versenyzett. Azt a pillanatot várom majd, hogy amikor igazi ralipályán megy, akkor ülhessek be egy tesztre mellé! Szeretném sok mindenre megtanítani!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_7

Azt nem szabad elfelejteni, hogy az édesapja is nagyon ügyes versenyző volt, nagyon jók az alapok, abszolút érezhető volt az első körökben, hogy az alapok maximálisan rendben vannak és már csak az én rutinomból adódó rengeteg tapasztalatot és rengeteg finomságot kell hozzátenni, hogy a Bence igazán gyors legyen és pontos. De végre van egy-két fiatal, akikből lehet valaki! Azt érzem, hogy ez nagyon rendben van!

A pilóták nem szeretnek általában beülni mások mellé. Rólad is tudom, hogy nem szereted a jobb oldalon bekötni magad… Egy kissrác mellett, esőben… Nem féltél? :)

Nem szeretek jobb oldalon ülni! Mindig meg kell magam erőszakolni egy ilyen bevetés előtt, hogy ezt kibírjam és az agyam engedje ezt. Ez pedig egy még kiélezettebb szituáció volt, hiszen egy 14 éves gyerektől nem várhatjuk el, hogy olyan felelősségtudata és olyan félelmei legyenek, mint egy felnőtt embernek… Megpróbáltam legyőzni, mert a Bence iszonyatosan várta ezt a napot, nagyon készült erre, hogy megmutassa nekem, hogy hogy tud menni és én pedig hozzátehessem amit én gondolok.

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_1

Megerőszakoltam magam és hála Istennek pozitív csalódás volt! Már az első körben éreztem azt, hogy annyit megy, amennyit tud! Nem akarta nekem megmutatni, hogy Ő mennyire gyors! A 70 kilométer alatt egy kalandunk sem volt, ami ilyen körülmények között nagy dolog! Azt is jelenti, hogy nem feszegette még a határait. Én próbáltam ösztönözni, hogy menjen egy kicsit a komfortzónáján kívül, menjen bátrabban, hiszen tudom, éreztem, hogy tud ennél még többet. Összességében
nagyon jó volt érezni a felelősségérzetet az autózásában!

Hat éves korában voltunk velük quadozni, Ő volt a túravezetőnk, a lányaim mentek utána és már akkor is olyan férfiasan, olyan megfontoltan vezette le azt a túrát, nem akarta bebizonyítani a gyerekeimnek, hogy ő mennyivel jobban tud quadozni. Már akkor láttam rajta, hogy egy ésszel dolgozó gyerek. Ez nyugtatott végig és tényleg, már az első körtől kezdve biztonságban éreztem magam.


És persze az autó is segített ebben, hiszen ez egy M-Sportnál  épült, gyári autó, Megnyugtatóbb érzés egy ilyen autóban ülni, mindenképp biztonságot ad. Nem volt bennem akkora félelem, de azért volt…

Akkor ez nem fix hétvégi program lesz Bútor Robinál? Felhív valaki, hogy gyere, ülj be mellém!

Neem! Már pár éve megmondtam, hogy neem! :)
Pár éve már megfogadtam és azóta még kevésbé gondolom, hogy kellene. Családi körre szűkítem! Nem leszek főállású oktató! :D

Mind a két srác indul a ZEG Rally-n, ez lesz az első éles bevetésük, ha lehet így mondani. Természetesen csak a ZalaZone-on belül fognak tudni menni és azt sem tudom, hogy mérik-e az idejüket. Bízom benne, hogy igen, hiszen az lenne az igazi.

Reményi Regő mellett is ültél, ebben egy kicsit az én kezem is benne van, hiszen rágtam a füled, hogy ha teheted, nézd meg, milyen ügyes

Igen, ez így volt! Szintén 14 éves a srác és egy VFTS-t vezet!
Nála is ezt emelném ki elsődlegesen: ülni egy szekiváltós, 180 lóerős VFTS-ben gyerek fejjel… azt szerintem még Magyarországon nem nagyon csinálta még senki sem! Mellette is azt éreztem! Azt a tudatosságot!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_6

Hozzáteszem, hogy jobban féltem, amikor a VFTS-be kellett beülnöm… Már csak autó miatt is! Tudom jól, hogy milyen fegyver egy ilyen autó! Mennyi féle bukócső, mennyi eltérés van bennük… Láttam már leszakadt lendkereket, kitört kereket… Azért sok minden tud történni egy ilyen autóval… Itt inkább az autó miatt volt bennem egy kis félsz, együtt azzal, hogy egy kissrác vezeti, de rögtön az első kanyarban Regőnél is azt éreztem, hogy az értékítélete teljesen a helyén van! Nem akart nekem szerepelni!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_3
( márciusi kép Regőről )

Sőt, talán inkább azt éreztem, hogy jobban nyomta a súlya annak, hogy ott ültem mellette, mint a Bencét. Szerintem Regő nem tudott annyira kibontakozni mellettem, mint amennyire szeretett volna.

Nagyon ügyesen megy! Főleg annak a tükrében, hogy szakadt az eső, különböző gumik voltak az autón, nem volt ideálisan felgumizva. Volt sok kanyar, amit gyönyörűen meg tudott csinálni. Bízom benne, hogy neki is el tudtam mondani, hogy mit kellene másképpen csinálnia és nagyon közel van ahhoz, hogy ezeket begyakorolja és gyönyörűen tudjon menni a Ladával. 


Egy picikét jobban kell használni a motorerőt. Gázzal és a hátsókerék fordításával kell elfordítania az autót a kanyarokba, ahogy Jana is csinálja. Őt hoztam neki példának, hogy nézzen végig a Jana belsőket, amik fent vannak, hogy milyen kevés kormánymozdulattal tudja vezetni a Zsigulit. De abszolút benne van Regőnek minden a kezében, a lábában, az érzékszerveiben. Nagyon ügyesen használja a kéziféket, oda mer csúszni a kanyarokhoz és ha a technikai feltételek adottak lesznek, megfelelő gumi lesz az autón, jól be lesz állítva, akkor ő is egy kiemelkedő tehetség!

Nagyon bízom benne, hogy mindkettőjük szülei tudják majd ezt finanszírozni és mindkettőjük előbb-utóbb megjelenik a Rally2-ben és színesíteni fogják a magyar mezőnyt!
 
Ez a hír most jelenik meg 3820. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425
262728 29303101

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k