Skoda Octavia el... Ford Focus?
Szabó Gergő autót vált
2004-09-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
785690145
Napi oldal:
163710
Jelenleg:
1703
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szabó Gergő tavaly a nézők kedvence lett a nagy bálnával, idén komplett "bálnacsorda" indult a bajnokságban és sikerekben sem volt hiány.
Gergő autója volt a legöregebb, legráncosabb az armadában...
Már régóta nyílt titok, hogy Bathó Zoli műhelyében a Skoda helyett egy Ford körül zajlik az élet.

Gergő, mesélj, mi a sztory?

Amíg nem száz százalék, nem szeretek beszélni róla.
Még nem tudjuk azt mondani, hogy biztosan ezzel megyünk...

Mi lett a Skodával?
Forddal szeretnénk indulni és valószínű, hogy azzal is fogunk menni, ha elkészül a motorja.

Nagyon szeretted tavaly a Skodát. Idén?
Idén is szerettem a Skodát, csak egyszerűen azzal, hogy a gyár eladta az összes Octaviát, vége lett ott mindennek.
A legnagyobb gond az volt, hogy az autónk öregedett egy évet, rengeteg alkatrészre van szükség, hogy versenyképessé lehessen tenni minden versenyre, többet is kellett ráköltsünk, mint tavaly. Amit meg is tettünk volna szívesen, ha lenne hozzá alkatrész.
Mivel a gyár eladta az összes Octaviát az alkatrészekkel együtt, szó szerint kipucolták a raktárakat, az utolsó vevők a jobb oldali polctól a baloldaliig minden motyót elvittek. Egyszerűen nincs alkatrész.

Emlékszem, tavaly mondtad, hogy milyen nagyszerű dolog, ha valamire szükség van, akkor másnapra itt tud lenni…
Igen, igen.
Idén nincs hozzá semmi.
A gyár nagyon kedvesen megadja a beszállítók elérhetőségét, csak háromszor annyiba kerül hozzá egy alkatrész, ha egy darabot gyártatsz le, mint amennyiért a Skoda Motorsporttól el tudtad hozni és a beszerzés ideje is megsokszorozódott.
Nagy bánatunkra nem foglalkozik igazából a gyár már az Octaviákkal, sajnos nem csináltak egy privát bázist, amivel a kint lévő autókat támogatnák.

Jött egy lehetőség, hogy el tudtam cserélni az autót.
Már év elején szerettük volna eladni és szerezni magunknak egy újabb autót, egy EVO3-ast, de nem nagyon volt kapás az autónkra.
Most találtunk Németországba egy olyan embert, aki valószínűleg be fogja tudni számítani a Skodát, de ez még feltételes, ezért nem is nagyon akartam erről még beszélni.
Még hétvégén ki kell mennem, küzdünk az árakkal.

Ki akartuk próbálni az új autót, ahogy beindítottuk, el kezdett folyni a hengerfej alól a víz, kivettük most a motort és kiküldtük az MSporthoz, picit komplikált a dolog.

Mesélj erről a Fordról!
Ez egy 02-es autó, elvileg ugyanolyan, mint a Benik Balázsé.
Az Armin Kremer ment vele utoljára, 2001-es volt. Totalkárosra törte a Kremer, kivitték az MSporthoz, kapott egy új karosszériát és átépítették 2002-es fejlesztésekre.

Ezek szerint nem is tudtál menni vele.
Nem, nem. Egy métert sem. Nem tudok róla mondani semmit.

Akkor hogy lesz ez a Mecsek Rallye?
Most indulok Németországba, a tréningre érek haza. Hétfőn fog eldőlni, hogy mi van a motorral, amint tudjuk, a weblapunkon publikáljuk.

Akkor ez egy minőségi csere, ugye?
Igen, úgy érzem én is.
Főleg amiatt, hogy a Fordnak van alkatrészbázisa és van privát ügyfélprogramja, amin belül tudunk szerezni alkatrészeket.
A motorátvizsgálás is úgy történt, hogy felhívtuk Németországból az MSportot, mondtuk, hogy miújság, mondták, küldjük ki a motort, másnap már kint is volt és csinálják. Foglalkoznak a kis privát versenyzőkkel is aki Forddal versenyeznek. Ez most a legelterjedtebb privát autó.

Bathó Zoli fogja szervizelni továbbra is a versenyautódat, ugye?
Igen, mindenképp!

Viszont így elvesztettél egy támogatót, a Porsche Hungáriát…
Elmondtam nekik ezt az alkatrész utánpótlási problémát és hogy váltanunk kell és azt hiszem maximálisan úriemberek voltak, megköszönték ezt az évet, én is megköszöntem.
Nagyon jól éreztük magunkat, sokat segítettek, nagyon jó volt a kapcsolatunk, de hát nem lehet mit tenni.
Én úgy érzem, hogy Őket valamennyire kárpótolja, hogy megy 3-4 Skoda a bajnokságban.
Kicsit talán kultuszt is teremtettünk ezzel, remélem ebbe benne vagyunk mi is egy kicsit, hogy kedvet kaptak a fiúk a Skodához, és nagyon jól is szerepelnek.
Attól függetlenül, hogy muszáj volt váltanunk, a jó kapcsolat megmaradt. Sajnos mint támogató kiesik a Porsche Hungária, de remélem hogy nincs keserű szájíz a részükről sem.

Rosszul veszem észre, hogy Te mindig jobban érezted magad "kuriózum" autóban? Gondolok itt például a Golfra…
Vagy ez hülyeség?

Igen, hülyeség. :) :) :)
De ha azt mondták volna, hogy itt van egy Fabia, akkor nem gondolkoztam volna…
Vagy ha hozzá tudtunk volna jutni egy EVO3-as Skodához, akkor is biztosan azzal mennék, úgy érzem, hogy ezek az utolsó fejlesztésű Skodák semmivel sem rosszabbak, mint más versenyautó, ahogy ezt már be is bizonyították a bajnokságban mások. Abszolút versenyképes, akár az ilyen Fordokkal szemben is, hiszen ezek a Fordok igazából sosem voltak gyári autók, eleve privát csapatoknak készült ügyfélverziók, míg ezek az utolsó Skodák mind a világbajnokságra készültek.
Nekem az volt a lényeg, hogy ütőképes autóba tudjunk beülni. Mindenki fejleszt, új autókat vásárol. Akik most WRC-vel mennek, szerintem mindannyian jó pilóták, kemény a bajnokság és ezzel a régi autóval nem voltunk igazán versenyképesek.

Azt kívánom, hogy jól sikerüljön az utad és szombat reggel már tréningezhess Pécs környékén azzal a tudattal, hogy lesz mivel indulnotok!
Szombat reggelre eleve Pécsre érünk vissza terv szerint.
Szerencsére nem kell messziről jönnünk, Münchenbe megyünk csak.
Ahogy lenni szokott, mindig az utolsó pillanatig húzzák a megoldást a problémák, de bízok az MSportban, úgy gondolom, hogy kész lesz a motor és hétvégén már a Focussal indulhatunk.
Talán még lesz időnk menni is vele előtte, ha pedig nem, akkor óvatosan tesztelünk Árpádtetőn… :)

Ez a hír most jelenik meg 3082. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k