Skoda Octavia el... Ford Focus?
Szabó Gergő autót vált
2004-09-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763385293
Napi oldal:
122750
Jelenleg:
913
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szabó Gergő tavaly a nézők kedvence lett a nagy bálnával, idén komplett "bálnacsorda" indult a bajnokságban és sikerekben sem volt hiány.
Gergő autója volt a legöregebb, legráncosabb az armadában...
Már régóta nyílt titok, hogy Bathó Zoli műhelyében a Skoda helyett egy Ford körül zajlik az élet.

Gergő, mesélj, mi a sztory?

Amíg nem száz százalék, nem szeretek beszélni róla.
Még nem tudjuk azt mondani, hogy biztosan ezzel megyünk...

Mi lett a Skodával?
Forddal szeretnénk indulni és valószínű, hogy azzal is fogunk menni, ha elkészül a motorja.

Nagyon szeretted tavaly a Skodát. Idén?
Idén is szerettem a Skodát, csak egyszerűen azzal, hogy a gyár eladta az összes Octaviát, vége lett ott mindennek.
A legnagyobb gond az volt, hogy az autónk öregedett egy évet, rengeteg alkatrészre van szükség, hogy versenyképessé lehessen tenni minden versenyre, többet is kellett ráköltsünk, mint tavaly. Amit meg is tettünk volna szívesen, ha lenne hozzá alkatrész.
Mivel a gyár eladta az összes Octaviát az alkatrészekkel együtt, szó szerint kipucolták a raktárakat, az utolsó vevők a jobb oldali polctól a baloldaliig minden motyót elvittek. Egyszerűen nincs alkatrész.

Emlékszem, tavaly mondtad, hogy milyen nagyszerű dolog, ha valamire szükség van, akkor másnapra itt tud lenni…
Igen, igen.
Idén nincs hozzá semmi.
A gyár nagyon kedvesen megadja a beszállítók elérhetőségét, csak háromszor annyiba kerül hozzá egy alkatrész, ha egy darabot gyártatsz le, mint amennyiért a Skoda Motorsporttól el tudtad hozni és a beszerzés ideje is megsokszorozódott.
Nagy bánatunkra nem foglalkozik igazából a gyár már az Octaviákkal, sajnos nem csináltak egy privát bázist, amivel a kint lévő autókat támogatnák.

Jött egy lehetőség, hogy el tudtam cserélni az autót.
Már év elején szerettük volna eladni és szerezni magunknak egy újabb autót, egy EVO3-ast, de nem nagyon volt kapás az autónkra.
Most találtunk Németországba egy olyan embert, aki valószínűleg be fogja tudni számítani a Skodát, de ez még feltételes, ezért nem is nagyon akartam erről még beszélni.
Még hétvégén ki kell mennem, küzdünk az árakkal.

Ki akartuk próbálni az új autót, ahogy beindítottuk, el kezdett folyni a hengerfej alól a víz, kivettük most a motort és kiküldtük az MSporthoz, picit komplikált a dolog.

Mesélj erről a Fordról!
Ez egy 02-es autó, elvileg ugyanolyan, mint a Benik Balázsé.
Az Armin Kremer ment vele utoljára, 2001-es volt. Totalkárosra törte a Kremer, kivitték az MSporthoz, kapott egy új karosszériát és átépítették 2002-es fejlesztésekre.

Ezek szerint nem is tudtál menni vele.
Nem, nem. Egy métert sem. Nem tudok róla mondani semmit.

Akkor hogy lesz ez a Mecsek Rallye?
Most indulok Németországba, a tréningre érek haza. Hétfőn fog eldőlni, hogy mi van a motorral, amint tudjuk, a weblapunkon publikáljuk.

Akkor ez egy minőségi csere, ugye?
Igen, úgy érzem én is.
Főleg amiatt, hogy a Fordnak van alkatrészbázisa és van privát ügyfélprogramja, amin belül tudunk szerezni alkatrészeket.
A motorátvizsgálás is úgy történt, hogy felhívtuk Németországból az MSportot, mondtuk, hogy miújság, mondták, küldjük ki a motort, másnap már kint is volt és csinálják. Foglalkoznak a kis privát versenyzőkkel is aki Forddal versenyeznek. Ez most a legelterjedtebb privát autó.

Bathó Zoli fogja szervizelni továbbra is a versenyautódat, ugye?
Igen, mindenképp!

Viszont így elvesztettél egy támogatót, a Porsche Hungáriát…
Elmondtam nekik ezt az alkatrész utánpótlási problémát és hogy váltanunk kell és azt hiszem maximálisan úriemberek voltak, megköszönték ezt az évet, én is megköszöntem.
Nagyon jól éreztük magunkat, sokat segítettek, nagyon jó volt a kapcsolatunk, de hát nem lehet mit tenni.
Én úgy érzem, hogy Őket valamennyire kárpótolja, hogy megy 3-4 Skoda a bajnokságban.
Kicsit talán kultuszt is teremtettünk ezzel, remélem ebbe benne vagyunk mi is egy kicsit, hogy kedvet kaptak a fiúk a Skodához, és nagyon jól is szerepelnek.
Attól függetlenül, hogy muszáj volt váltanunk, a jó kapcsolat megmaradt. Sajnos mint támogató kiesik a Porsche Hungária, de remélem hogy nincs keserű szájíz a részükről sem.

Rosszul veszem észre, hogy Te mindig jobban érezted magad "kuriózum" autóban? Gondolok itt például a Golfra…
Vagy ez hülyeség?

Igen, hülyeség. :) :) :)
De ha azt mondták volna, hogy itt van egy Fabia, akkor nem gondolkoztam volna…
Vagy ha hozzá tudtunk volna jutni egy EVO3-as Skodához, akkor is biztosan azzal mennék, úgy érzem, hogy ezek az utolsó fejlesztésű Skodák semmivel sem rosszabbak, mint más versenyautó, ahogy ezt már be is bizonyították a bajnokságban mások. Abszolút versenyképes, akár az ilyen Fordokkal szemben is, hiszen ezek a Fordok igazából sosem voltak gyári autók, eleve privát csapatoknak készült ügyfélverziók, míg ezek az utolsó Skodák mind a világbajnokságra készültek.
Nekem az volt a lényeg, hogy ütőképes autóba tudjunk beülni. Mindenki fejleszt, új autókat vásárol. Akik most WRC-vel mennek, szerintem mindannyian jó pilóták, kemény a bajnokság és ezzel a régi autóval nem voltunk igazán versenyképesek.

Azt kívánom, hogy jól sikerüljön az utad és szombat reggel már tréningezhess Pécs környékén azzal a tudattal, hogy lesz mivel indulnotok!
Szombat reggelre eleve Pécsre érünk vissza terv szerint.
Szerencsére nem kell messziről jönnünk, Münchenbe megyünk csak.
Ahogy lenni szokott, mindig az utolsó pillanatig húzzák a megoldást a problémák, de bízok az MSportban, úgy gondolom, hogy kész lesz a motor és hétvégén már a Focussal indulhatunk.
Talán még lesz időnk menni is vele előtte, ha pedig nem, akkor óvatosan tesztelünk Árpádtetőn… :)

Ez a hír most jelenik meg 3046. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k