LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Slick gumikkal az osztrák murván
Schneebergland Rallye 2010
2010-07-29
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770266013
Napi oldal:
44693
Jelenleg:
1096
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A Schneebergland Rally teljesen új futamként, új pályákkal került be idén az osztrák bajnokság  programjába. Így nem tudtunk kitől tanácsot kérni a felkészítéssel és gumikkal kapcsolatban, ezért amint publikusak lettek a pályák, azonnal ott voltam Ausztriában, hogy körülnézzek. Amit tudtunk, első nap 70% aszfalt 30% murva, 6 gyorsasági, második nap 80% murva, 20% aszfalt, 9 gyorsasági szakaszon. Össz. táv: 350km, ebből gyors: 125 km.

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_1


"Új-Zéland"

A Tiefental-i gyors volt az egyik amit meg tudtam nézni. 4km aszfalt után egy Bal 5, majd nem tudtam hirtelen, hogy Finnországba vagy Új- Zélandra csöppentem. 7 km álom útminőség, sima út fehér apró murva, ritmusváltások, erős és tempós kanyarok váltakozása. Ez a pálya másnap visszafelé volt. Így volt min agyalni, hogy milyen gumicserét engednek majd  meg a rendezők.
Az első napi pályákat ez a vegyes és egy San Remo típusú aszfalt alkotta. Nem volt kérdés, kevés pályabejárással, nem semmi kihívás lesz!

A másik két gyorsra nem juthattam be, mert magánterületen volt. Csak a hegyekre pillantva gondoltam valamit. Aztán a majorságban megkérdeztük a tulajt és ő megnyugtatott. Szívesen beengedne, de ez egy vadaskert pár ezer hektáron és most épp a szarvasokat etetik, ne zavarjuk inkább őket, és a pálya nagyon jó, nyugodjunk meg. Kicsit magasra megy föl. Talán a "beszélgetés hátterében" látható brutális Land Rover sejtetett valamit, de mi hittünk neki.

Hivatalos training
Az előző kettőre készültünk. A vadaskert a Haraseben délután 4-ig volt bejárható kétszer.

Döbbenetek sorozata. Csörlő és traktor.(Haraseben)
thumb_Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_5Már abban sem voltunk biztosak, hogy a rajtig eljutunk. Olyan emelkedő volt, hogy a Toyotánk alig tudott fölmenni egyesben. A helyiek megnyugtattak, hogy készülnek, lesznek ott emberek, traktor és csörlő, főleg ha esne, csak legyen vonószemünk! "Megnyugodtunk.." Aztán a pálya... Ezt láthatjátok a fotókon amit feltöltöttem. Kövek, sziklák, puha föld, sár, rönkök, erős emelkedő, kis híd, szakadék (korlát nélkül folyamatosan), és amit el tudsz képzelni egy vadonban lévő erdei úton.

A verseny
Sajnos besoroltak a H10-ba ahol három Evo 3-as, egy Evo 6-os, és egy Clio Williams rajtolt. Ráadásul vezetni is tudtak. Főleg az evosok. A 4. helyre volt sanszunk, ugye a Ladával egy Williams Cliot csak megeszünk valahogy, plusz a technika ördöge is beleszólhat. Mert a miénk ugye üzembiztos! De ez biztos?

Slickkel a murván.
Az aszfaltos pálya (Haselrast) csúcs volt. Jó időket is autóztunk, tiszta élvezet. Kicsit felhordásos lett, de nem esett senki a szakadékba, mert ugye ott is volt jócskán. Vicces, hogy a szállásunk a cél és a beíró között volt külső íven. Az utolsó bal kettő kívánta, hogy megpróbáljam ötödikkel, de nem akartam a szállásadó nénink garázsába bemenni 150-nel, így maradt a Bal 2 bukkan célkanyar negyedikben húzósan!
Tiefentalon a vegyesen, mikor az aszfaltról a murvára értünk, rögtön egy Jobb 2 és egy Bal 3 figyelmeztetett, hogy "vegyél vissza". Tűzforró slickekkel mintha kihúzták volna alólunk a szőnyeget. Járt az agyam közben, hogy ezzel mit kezdjek? Honnan hová? Hol fékezzek, lesz nyom, fog lassulni, befordul, orrtolás, kézi, mi legyen? Aztán kialakult a dolog, ha nem is az első körben, de a második és harmadik kör már élmény volt. Határozottan kellett autózni, mint anno a nagyok. A kanyar előtt már rég dönteni kellett, hogy mit akarok, mert a slickekkel nem volt lehetőség variálásra amikor már benne vagy a fordulóban..

Ellenfél

A Mitsukkal persze nem bírtunk, viszont a helyi "Veszprémi Barna" egy piros Escort RS2000-vel indult és nem ment gyengén! Ez nem a Kit Car, hanem az a kereklámpás hátsókerekes ős vadállat. Az úriember mint később megtudtam, a szomszéd faluban lakik, tehát első Schneeberg ide vagy oda, keményen nyomta. Utána hajtottunk és összesen egy pályán tudtuk megverni, másnap a vegyes talajún visszafelé.

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_4


Diffi

Estére sajnos zúgott a 4:7-esünk. Az utolsó gyors előtt hallottam meg etapon. Nekem a Lada lelkivilágát még meg kell ismernem. Ami késik nem múlik, mindig a gyors után vetkőzés iziben, majd fülelés, hogy mi a helyzet? Mondjuk az osztrákok is füleltek! Az A-snak annyira jó a hangja, hogy az a netovább, Stohl csak úgy forgatta a fejét utána! Viszont az utolsón már olyan hangja volt a hajtásnak, hogy komolyan féltem tőle, de kibírta az ötödik nagy tempót is és beértünk a szervízbe. Másnap 4:44-vel mentünk.. A vadonban  elég volt ez is.

Haraseben (vadon)
Krózser Menya jött velünk a ralira mint csapat koordinátor. Szerencsére még a trainingen megérkezett és segített jó döntést hozni, hogy ne futamodjak meg a tereptől, hanem tekintsek rá úgy mint egy másfajta kihívásra. Hálás vagyok neki! Képes lettem volna hazajönni, mert fáj amikor a kocsi durván fogy egy-egy ilyen pályán. Itt a versenyen csak arra ügyeltem, hogy a Lada kibírja. A fenekét a puhában tartottam, a köveket kikerültem és igyekeztem a szűkekben a befordulást a kézivel segíteni, nem a hajtással. Végül élveztük!

Időjárás
A második napon szinte végig esett. A Tiefental-on (New-Zeland) a slicket az intermediate váltotta, na ez sem volt semmi a murván, majd gumicsere etapon terepgumira! Hihetetlen volt! Mint régen az út melletti szerviz és közben folyik a nyakunkba az eső. Még Baumschlagernek is! Ehhez a ralihoz egyébként dukált, hogy zuhogó esőben nyomjuk a murván!

thumb_Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_3A csapat és az autó
Kertész Krisztián navigált, aki itthon Hozmann Lacival megy a bajnokságban. (Renault Clio R3). Profin diktált, és tényleg csak azt kommentálta amit már nem lehetett szó nélkül hagyni! Tökéletes erőcsúsztatás!
Krózser Menya (Team Chief) sokat segített a német nyelvű kommunikációban, a jó hangulatban és abban, hogy ezt a hobby ralit is totál komolyan vegyük és csináljuk! Köszönjük neki!
Bodnár Attila és Csuri a szerviz. Az autónk mint Bodnár mester esetében elvárható, most is profi volt, kibírta ezt a nehéz versenyt és közben persze nagyon "szólt"! Csuri volt az egyetlen szervizes Attila mellett és nagyon jól dolgozott! Köszönjük nekik!

Sógorok
Kedvesek voltak velünk az osztrák rendezők és nagyon profin megcsinálták a ralit! Kb. 50 indulóval, de jó verseny volt! A nézők száma Ausztriában sem ugyanaz mint tíz éve a Semperiten..

Helyismeret
Végül a 22-es Ford Escort RS 2000-s, a helyi ralis "öreg" az utolsó előtti körben a Harasebenen beesett a fenyőfák közé. Szerencsére ők és az autó is megúszták, csak kijönni nem tudtak. OK tábla.. Így abszolútban a 21.-ek, az 1600-as kocsik között pedig a 3.-ok lettünk. A H10-et meg hagyjuk. Az csak adminisztratív volt a miénk.

Végül
A Ladázás hihetetlen nagy élmény!

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_2
Ez a hír most jelenik meg 6697. alkalommal
Share |
2010.07.23-24.
Österreichische Rallye Staatsmeisterschaft 2010
Schneebergland Rallye
Rohr im Gebirge
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k