Slick gumikkal az osztrák murván
Schneebergland Rallye 2010
2010-07-29
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785869452
Napi oldal:
98784
Jelenleg:
2046
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A Schneebergland Rally teljesen új futamként, új pályákkal került be idén az osztrák bajnokság  programjába. Így nem tudtunk kitől tanácsot kérni a felkészítéssel és gumikkal kapcsolatban, ezért amint publikusak lettek a pályák, azonnal ott voltam Ausztriában, hogy körülnézzek. Amit tudtunk, első nap 70% aszfalt 30% murva, 6 gyorsasági, második nap 80% murva, 20% aszfalt, 9 gyorsasági szakaszon. Össz. táv: 350km, ebből gyors: 125 km.

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_1


"Új-Zéland"

A Tiefental-i gyors volt az egyik amit meg tudtam nézni. 4km aszfalt után egy Bal 5, majd nem tudtam hirtelen, hogy Finnországba vagy Új- Zélandra csöppentem. 7 km álom útminőség, sima út fehér apró murva, ritmusváltások, erős és tempós kanyarok váltakozása. Ez a pálya másnap visszafelé volt. Így volt min agyalni, hogy milyen gumicserét engednek majd  meg a rendezők.
Az első napi pályákat ez a vegyes és egy San Remo típusú aszfalt alkotta. Nem volt kérdés, kevés pályabejárással, nem semmi kihívás lesz!

A másik két gyorsra nem juthattam be, mert magánterületen volt. Csak a hegyekre pillantva gondoltam valamit. Aztán a majorságban megkérdeztük a tulajt és ő megnyugtatott. Szívesen beengedne, de ez egy vadaskert pár ezer hektáron és most épp a szarvasokat etetik, ne zavarjuk inkább őket, és a pálya nagyon jó, nyugodjunk meg. Kicsit magasra megy föl. Talán a "beszélgetés hátterében" látható brutális Land Rover sejtetett valamit, de mi hittünk neki.

Hivatalos training
Az előző kettőre készültünk. A vadaskert a Haraseben délután 4-ig volt bejárható kétszer.

Döbbenetek sorozata. Csörlő és traktor.(Haraseben)
thumb_Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_5Már abban sem voltunk biztosak, hogy a rajtig eljutunk. Olyan emelkedő volt, hogy a Toyotánk alig tudott fölmenni egyesben. A helyiek megnyugtattak, hogy készülnek, lesznek ott emberek, traktor és csörlő, főleg ha esne, csak legyen vonószemünk! "Megnyugodtunk.." Aztán a pálya... Ezt láthatjátok a fotókon amit feltöltöttem. Kövek, sziklák, puha föld, sár, rönkök, erős emelkedő, kis híd, szakadék (korlát nélkül folyamatosan), és amit el tudsz képzelni egy vadonban lévő erdei úton.

A verseny
Sajnos besoroltak a H10-ba ahol három Evo 3-as, egy Evo 6-os, és egy Clio Williams rajtolt. Ráadásul vezetni is tudtak. Főleg az evosok. A 4. helyre volt sanszunk, ugye a Ladával egy Williams Cliot csak megeszünk valahogy, plusz a technika ördöge is beleszólhat. Mert a miénk ugye üzembiztos! De ez biztos?

Slickkel a murván.
Az aszfaltos pálya (Haselrast) csúcs volt. Jó időket is autóztunk, tiszta élvezet. Kicsit felhordásos lett, de nem esett senki a szakadékba, mert ugye ott is volt jócskán. Vicces, hogy a szállásunk a cél és a beíró között volt külső íven. Az utolsó bal kettő kívánta, hogy megpróbáljam ötödikkel, de nem akartam a szállásadó nénink garázsába bemenni 150-nel, így maradt a Bal 2 bukkan célkanyar negyedikben húzósan!
Tiefentalon a vegyesen, mikor az aszfaltról a murvára értünk, rögtön egy Jobb 2 és egy Bal 3 figyelmeztetett, hogy "vegyél vissza". Tűzforró slickekkel mintha kihúzták volna alólunk a szőnyeget. Járt az agyam közben, hogy ezzel mit kezdjek? Honnan hová? Hol fékezzek, lesz nyom, fog lassulni, befordul, orrtolás, kézi, mi legyen? Aztán kialakult a dolog, ha nem is az első körben, de a második és harmadik kör már élmény volt. Határozottan kellett autózni, mint anno a nagyok. A kanyar előtt már rég dönteni kellett, hogy mit akarok, mert a slickekkel nem volt lehetőség variálásra amikor már benne vagy a fordulóban..

Ellenfél

A Mitsukkal persze nem bírtunk, viszont a helyi "Veszprémi Barna" egy piros Escort RS2000-vel indult és nem ment gyengén! Ez nem a Kit Car, hanem az a kereklámpás hátsókerekes ős vadállat. Az úriember mint később megtudtam, a szomszéd faluban lakik, tehát első Schneeberg ide vagy oda, keményen nyomta. Utána hajtottunk és összesen egy pályán tudtuk megverni, másnap a vegyes talajún visszafelé.

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_4


Diffi

Estére sajnos zúgott a 4:7-esünk. Az utolsó gyors előtt hallottam meg etapon. Nekem a Lada lelkivilágát még meg kell ismernem. Ami késik nem múlik, mindig a gyors után vetkőzés iziben, majd fülelés, hogy mi a helyzet? Mondjuk az osztrákok is füleltek! Az A-snak annyira jó a hangja, hogy az a netovább, Stohl csak úgy forgatta a fejét utána! Viszont az utolsón már olyan hangja volt a hajtásnak, hogy komolyan féltem tőle, de kibírta az ötödik nagy tempót is és beértünk a szervízbe. Másnap 4:44-vel mentünk.. A vadonban  elég volt ez is.

Haraseben (vadon)
Krózser Menya jött velünk a ralira mint csapat koordinátor. Szerencsére még a trainingen megérkezett és segített jó döntést hozni, hogy ne futamodjak meg a tereptől, hanem tekintsek rá úgy mint egy másfajta kihívásra. Hálás vagyok neki! Képes lettem volna hazajönni, mert fáj amikor a kocsi durván fogy egy-egy ilyen pályán. Itt a versenyen csak arra ügyeltem, hogy a Lada kibírja. A fenekét a puhában tartottam, a köveket kikerültem és igyekeztem a szűkekben a befordulást a kézivel segíteni, nem a hajtással. Végül élveztük!

Időjárás
A második napon szinte végig esett. A Tiefental-on (New-Zeland) a slicket az intermediate váltotta, na ez sem volt semmi a murván, majd gumicsere etapon terepgumira! Hihetetlen volt! Mint régen az út melletti szerviz és közben folyik a nyakunkba az eső. Még Baumschlagernek is! Ehhez a ralihoz egyébként dukált, hogy zuhogó esőben nyomjuk a murván!

thumb_Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_3A csapat és az autó
Kertész Krisztián navigált, aki itthon Hozmann Lacival megy a bajnokságban. (Renault Clio R3). Profin diktált, és tényleg csak azt kommentálta amit már nem lehetett szó nélkül hagyni! Tökéletes erőcsúsztatás!
Krózser Menya (Team Chief) sokat segített a német nyelvű kommunikációban, a jó hangulatban és abban, hogy ezt a hobby ralit is totál komolyan vegyük és csináljuk! Köszönjük neki!
Bodnár Attila és Csuri a szerviz. Az autónk mint Bodnár mester esetében elvárható, most is profi volt, kibírta ezt a nehéz versenyt és közben persze nagyon "szólt"! Csuri volt az egyetlen szervizes Attila mellett és nagyon jól dolgozott! Köszönjük nekik!

Sógorok
Kedvesek voltak velünk az osztrák rendezők és nagyon profin megcsinálták a ralit! Kb. 50 indulóval, de jó verseny volt! A nézők száma Ausztriában sem ugyanaz mint tíz éve a Semperiten..

Helyismeret
Végül a 22-es Ford Escort RS 2000-s, a helyi ralis "öreg" az utolsó előtti körben a Harasebenen beesett a fenyőfák közé. Szerencsére ők és az autó is megúszták, csak kijönni nem tudtak. OK tábla.. Így abszolútban a 21.-ek, az 1600-as kocsik között pedig a 3.-ok lettünk. A H10-et meg hagyjuk. Az csak adminisztratív volt a miénk.

Végül
A Ladázás hihetetlen nagy élmény!

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_2
Ez a hír most jelenik meg 6725. alkalommal
Share |
2010.07.23-24.
Österreichische Rallye Staatsmeisterschaft 2010
Schneebergland Rallye
Rohr im Gebirge
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k