Soha nem volt ennyire aktuális a nyilvános vita!
Dr. Tóth István nyílt levele
2010-12-12
nyílt levél • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763426317
Napi oldal:
37167
Jelenleg:
819
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat


thumb_soha_nem_volt_ennyire_aktualis_a_nyilvanos_vita_1Kedves Barátaim, Sporttársaim!

Közeleg a tisztújító közgyűlés időpontja, lassan láthatóvá válik, hogy kik azok, akik a szövetségünk további vezetésében részt kívánnak venni. A döntés azonban tagságé, amely valóban egy hosszú időszakra szóló felelősségteljes döntése minden tagnak.

Engedjétek meg, hogy néhány nagyon fontos szempontra és tényre felhívjam a figyelmeteket. A magam részéről azt gondolom, hogy nem szabad megfeledkeznünk a múltról, a múltbeli történésekről hiszen ebből építjük fel a közös jövőnket. Szembetűnő számomra, hogy néhány olyan ember is szeretne a szövetség legmagasabb szintű szerveiben is szerepet vállalni, éspedig együttesen, akik között  korábban kibékíthetetlen ellentétek feszültek, illetőleg kölcsönösen alkalmatlannak találták egymást a szövetség vezetésére, illetőleg az együttműködésre.

Nem tudom, hogy mostanra ezek a problémák megszűntek-e, de kétellyel fogadom, hogy az alábbi nyílt levelek megfogalmazói az abban foglaltak állítások gazdái, milyen módon képzelik el a jövőt, s van-e  reális lehetősége az együttműködésüknek.

http://www.duen.hu/hirek/mnasz_valaszlevele
http://www.duen.hu/info/080620_Ferjancz_nyilt_levele.pdf


A döntést Ti hozzátok meg!

*****


Hiszem és vallom, hogy valamennyi eddigi tisztségemben, akár az Ellenőrző Bizottságban, akár az Elnökségben őszintén és nyíltan, véleményemet nem takargatva láttam el a rám bízott feladatokat, és erről mindig igyekeztem Titeket minden fórumon tájékoztatni. Erről szóltak a nyílt leveleim, és ebben a legtöbb, szövetségünket érintő problémát megfogalmaztam

*****


2008-ban nagy lelkesedéssel kezdtem meg elnökségi munkámat, azonban nagyon hamar nyilvánvalóvá vált az, hogy az elnökségen belül kisebbségben maradtam, ennek ellenére úgy érzem, számos eredmény született a működésemből. Így a gazdasági válság ellenére a szövetség vagyonának megóvása, a rám bízott jogi feladatok díjmentes és a szövetség érdekében történő ellátása, tudásommal az aktuális jogi ügyek segítése. Igyekeztem és több esetben sikerült megvalósítanom azon szándékomat, hogy a szövetség tagjaival szemben az elbírálás egyenlő és igazságos legyen, ezért keletkezett számos olyan határozat, amelyben az alaptalanul eljárás alá vont sporttársaink ellen folyó eljárások megszüntetésre kerültek, illetőleg sokáig szorgalmaztam és végül megtörtént azon sporttársak rehabilitása, akik ellen - véleményem szerint - igazságtalan eljárások indultak. Mindig is felemeltem a hangom a szövetség érdekeivel szemben álló felesleges és felelőtlen kiadásokkal kapcsolatban, illetőleg biztosítottam olyan lehetőségeket, amelyek komoly bevételi forrást jelentettek volna, ha ezeket nem akadályozták volna azok, akik érdekeiket a szövetség érdeke fölé helyezték. Ezt leginkább saját személyemre vonatkoztatva azzal is igazolom, hogy elnökségi tagként soha egyetlen fillért, vagy költségtérítést fel nem vettem, valóban díjmentesen és az általam szeretett sport érdekében végeztem a munkámat.

A mai napig állítom, hogy a szövetség érdekében képes és kész vagyok eredményeket felmutatni, jogi ismereteim elegendőek ahhoz, hogy a tagok egyenlő és tisztességes eljárásban részesüljenek, illetőleg személyemben feltételeket tudok biztosítani ahhoz, hogy szövetségünket komoly támogatók is észrevegyék, illetőleg patronálják.  Ehhez legfőképpen arra van szükségem, hogy az általam képviselt elvek és tevékenységek ne legyenek többé kisebbségben, és valóban egy együttműködő és egymással megfelelő emberi kapcsolatokat ápoló vezetés jöhessen létre.

Amint említettem Nektek, rendkívül komoly döntést kell meghoznotok, és ebben igyekszem a segítségetekre lenni. Azt írtam bevezetőmben, hogy soha nem volt ilyen aktuális az, hogy a jelöltek álláspontját ismerje meg a tagság, és ezért ahelyett, hogy levelezgetések és homályos utalások történnek, visszatérek azon megválaszolatlan levelemre, amelyben 2008-ban nyílt vitára hívtam Frank Tamást. Soha nem volt ilyen aktuális ez az elmaradt vita, amelyre vonatkozó meghívásomat most megismétlem. Nyílt, a tagság előtti vitára hívom Frank Tamást, amelynek témája a tagok jelenlétében folytatott beszélgetés az MNASZ jövőjéről, illetve az előttünk álló feladatokról.

Egy ilyen vita véleményem szerint kizárja a későbbi vádaskodást, avagy háttérpropagandát, amely tőlem teljes mértékben idegen, nem is élek ezzel az eszközzel, hanem úgy gondolom, hogy a tagság jelenlétében üljünk le, hogy a tagság által feltett kérdésekre válaszoljunk, illetve egymás programját összevessük. Várom Frank Tamás jelentkezését a vita helyének és időpontjának megállapítása érdekében.

A program, amit megvalósítani szándékozom, az végső soron igazán röviden megfogalmazható. Tisztességgel, becsülettel, hozzáértéssel és felelősséggel vezetni a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget, ennek körében egyenlő elbírálást adni minden tagnak és dolgozónak, és a szövetség tekintélyét megalapozva tárgyalni és megállapodni a társszervezetekkel illetőleg támogatókkal. 

******


Mindig is súlyponti kérdés volt az elmúlt években a Hungaroring és a szövetség viszonya, helyzete. Ez ügyben vitán felül álló az, hogy a Hungaroring a hazai és nemzetközi autósport fellegvára, nemzeti vagyonunk, kincsünk. Mindazonáltal a viszonynak a két szervezet között alapvetően olyannak kell lennie, hogy magyar versenyző és magyar utánpótlás szerethesse, tisztelhesse, de legfőképpen használhassa lehetőségeihez és a sportág tekintélyéhez méltóan ezt a versenypályát. Ennyi és nem több az a probléma, amely a helyzet körül kialakult, úgy vélem ez határozott és egyértelmű vezetéssel mindenképpen megoldható és működtethető.

A szövetségünk egyes szakágainak fejlődése körében mindenekelőtt a hazai versenyek színvonalának emelését, a költségek csökkentését és az utánpótlás támogatását kívánom megvalósítani, azzal, hogy a honi bajnokságaink nemzetközi szinten mérve is elismert és rangos események legyenek, ugyanígy a magyar versenyzők külföldön elismert és megbecsült sportolóvá válhassanak támogatva az ő nemzetközi, európai és világbajnoki szereplésüket.  Határozott és elkötelezett vezetést szeretnék szövetségünk minden posztján.

 A program mentes a felelőtlen ígérgetéstől, és amit vállalok, azt megteszem.

Kötelezem magam, hogy a nem várt események kapcsán is a tisztesség, becsület és a szövetség érdeke fogja irányítani munkámat.

Kívánom, hogy a 2010. december 18-án tartandó közgyűlésen a számotokra legkedvezőbb döntést hozzátok meg.

Szívélyes köszöntéssel:
dr. Tóth István
Doky

 

Szerkesztõi megjegyzés:
Ezúton szeretnénk jelezni, hogy a www.duen.hu szerkesztõsége, mivel nem tagja az MNASZ-nek, ahogy a korábbiakban sem, így most sem akar semmilyen szinten  belefolyni a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség belsõ vitájába, így mindkét fél részérõl egy-egy kommunikét tudunk még megjelentetni az esélyegyenlõség jegyében.

Ez a hír most jelenik meg 4926. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k