Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Sok a három év kihagyás
Legalábbis Janika szerint, akinek tetszett a miskolci verseny
2015-05-04
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684253333
Napi oldal:
16122
Jelenleg:
1123
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

sok_a_harom_ev_kihagyas_1

Janika az új szezon első futamán egy kis hiba miatt nem tudott a legjobbak közé kerülni. Miskolcon hatalmas csatában, az utolsó gyorson fordítva, 1.2 másodperc előnnyel sikerült a második helyet megszerezniük, de még úgy érzi, hiányoznak a másodpercek

Szezon előtt többször is beszélgettünk. Nem tudtad, hogy mi vár Rád, mennyire hamar tudsz belerázódni az új autóba. Azt mondtad, kell majd legalább három-négy verseny, hogy képben legyél. Nem kellett…
De kell! Nagyon sok a három év kihagyás.
Persze minden gyorsaságival közelebb kerülök az autóhoz, a verseny alatt is tudtunk gyorsulni, de természetesen helyén kell kezelni a dolgokat, van még hova gyorsulni.
Azért is mondom, hogy sok a három év kihagyás, mert pont az utolsó hiányzó másodperceket tart a legtovább, míg megtalálja az ember. Még sok feladatunk van, amihez kell még idő.
Nagyon optimista voltam, amikor a 3-4 futamot mondtam. Amikor a fénykorom volt, akkor is egy autót belakni minden körülmények között, az legalább egy szezon. Túl optimista voltam…
Dolgozunk és az a cél, hogy megtaláljuk azokat a másodperceket.

sok_a_harom_ev_kihagyas_2
Az eredmények szerintem jók, de ismerlek, tudom, hogy ennél maximalistább vagy… Komoly csaták voltak. Milyen volt ez belülről?
Volt egy nagyon jó tesztünk, ahol sikerült az autót átállítanunk az egri futam után. gyakorlatilag minden fontos elemét átállították Tagai Tomiék. Még a féket is kicserélték, de a hajtásláncot és a gátlókat is. Stabil, jó lett az autó. Sokszor nem is hittem el, hogy úton tudunk vele maradni a nagyobb tempóknál.
 
A verseny összességében tetszett.
Egy kérdés volt bennem a verseny előtt, hogy ezek a kis autógumik mennyire maradnak majd a helyükön. Sajnos sok elmozdult, eltűnt, vagy esetleg máshol került elő, olyan helyen, ahol egyáltalán nem számítottunk rá. Ez aggasztó volt kicsit, de amikor már elrajtolsz, nem ezzel foglalkozol, hanem az autóra figyelsz, a navigátorra és az útra.

sok_a_harom_ev_kihagyas_3
 
A vártnál tisztábbak maradtak az utak. Azt gondoltam, sokkal piszkosabb lesz a pálya, de aránylag elviselhetőek voltak, ami örömteli volt.
 
Az, hogy egy nap végigautóztuk a versenyt, ez önmagában fárasztó volt. Biztos, hogy lankad a figyelem a fáradtsággal. Néha elnézel egy féktávot, picit korábban fordítod be, rámész egy lassítógumira. Ilyen hibák egy ilyen hosszú verseny alatt előfordulnak. ERC futamon, vagy világbajnokságon ez normális, nem baj az, ha itthon, a magyar mezőny is megtapasztalja, hogy milyen is ez.

sok_a_harom_ev_kihagyas_5
 
Különben eléggé hullámzó volt a teljesítményünk, voltunk negyedikek is, ezt sem szabad elfelejteni. A végére azért össze tudtam szedni magam valamennyire.
 
Ezt mindenképp szerettem volna megemlíteni: a PowerStage-n egy nagyon komolyat autóztatok… Megnyertétek a szakaszt és megfordítottátok a helyezéseket a dobogón is, másodikak lettetek.
Azt mondhatjuk, ha volt olyan gyorsasági, ami sikerült ezen a versenyen, akkor az az utolsó volt. :)
Minden jól sikerült
 
Jön a murva…
Abban bízok, hogy egy kicsit könnyebb lesz majd menni, Aszfalton mindig nehezebb megtalálni a helyes sebességet és az optimális féktávot. Talán a murva egy kicsit könnyebb lesz, de nyugtával dicsérjük a napot, majd ha megcsináltuk, akkor elmondom :)
 
Gondolom lesz egy hosszabb tesztetek Szombathely előtt, hiszen ezzel az autóval nem mentél még murván.
Tervezzük, de nem tudom, hogy milyen hosszú lesz. Olyan hosszú nem, optimális esetben 50-70 kilométer között, ami nem rossz. Persze jó lenne 200 kilométert menni, de hát azt nem tudunk. Úgy tűnik, hogy a murva beállításokkal talán egyszerűbb a helyzet az autóval, de majd meglátjuk.

sok_a_harom_ev_kihagyas_4
 
Most raktam össze az ISEUM Rallye honlapját, ahol összegyűjtöttem a korábbi győzteseket. Már háromszor nyertél ott Peugeot-val.
Az első két évben volt egyfajta technikai előnyünk - még a 206 WRC idejében -, azt azért nem szabad elfelejteni. Nem mondhatjuk, hogy én nagyon kedvelném ezeket a szakaszokat, de ezt nyílván félre kell tenni és teljes erőbedobással azon kell dolgozni, hogy a lehető leggyorsabban tudjunk rajtuk menni.


Voltak jó élmények. Kétszer nyertünk Imivel és egyszer győztünk úgy Bahor Beával a 307 WRC-vel, hogy gyorsaságit sem nyertünk a verseny alatt, de olyan keresztbeverések voltak, hogy mégis mi nyertük a futamot.
Volt, amikor pár másodperccel elbuktam, Benik Balázs nyert 2003-ban.
Vegyesek az érzések, de nagyon várjuk a futamot.
 

sok_a_harom_ev_kihagyas_6
Ez a hír most jelenik meg 4293. alkalommal
címkék: Janika, Szőke Tamás, R5
Share |
Miskolc • rally ob
Országos Rallye Bajnokság 2015
21. Steelvent Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k