LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Sok a három év kihagyás
Legalábbis Janika szerint, akinek tetszett a miskolci verseny
2015-05-04
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770232161
Napi oldal:
10841
Jelenleg:
920
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

sok_a_harom_ev_kihagyas_1

Janika az új szezon első futamán egy kis hiba miatt nem tudott a legjobbak közé kerülni. Miskolcon hatalmas csatában, az utolsó gyorson fordítva, 1.2 másodperc előnnyel sikerült a második helyet megszerezniük, de még úgy érzi, hiányoznak a másodpercek

Szezon előtt többször is beszélgettünk. Nem tudtad, hogy mi vár Rád, mennyire hamar tudsz belerázódni az új autóba. Azt mondtad, kell majd legalább három-négy verseny, hogy képben legyél. Nem kellett…
De kell! Nagyon sok a három év kihagyás.
Persze minden gyorsaságival közelebb kerülök az autóhoz, a verseny alatt is tudtunk gyorsulni, de természetesen helyén kell kezelni a dolgokat, van még hova gyorsulni.
Azért is mondom, hogy sok a három év kihagyás, mert pont az utolsó hiányzó másodperceket tart a legtovább, míg megtalálja az ember. Még sok feladatunk van, amihez kell még idő.
Nagyon optimista voltam, amikor a 3-4 futamot mondtam. Amikor a fénykorom volt, akkor is egy autót belakni minden körülmények között, az legalább egy szezon. Túl optimista voltam…
Dolgozunk és az a cél, hogy megtaláljuk azokat a másodperceket.

sok_a_harom_ev_kihagyas_2
Az eredmények szerintem jók, de ismerlek, tudom, hogy ennél maximalistább vagy… Komoly csaták voltak. Milyen volt ez belülről?
Volt egy nagyon jó tesztünk, ahol sikerült az autót átállítanunk az egri futam után. gyakorlatilag minden fontos elemét átállították Tagai Tomiék. Még a féket is kicserélték, de a hajtásláncot és a gátlókat is. Stabil, jó lett az autó. Sokszor nem is hittem el, hogy úton tudunk vele maradni a nagyobb tempóknál.
 
A verseny összességében tetszett.
Egy kérdés volt bennem a verseny előtt, hogy ezek a kis autógumik mennyire maradnak majd a helyükön. Sajnos sok elmozdult, eltűnt, vagy esetleg máshol került elő, olyan helyen, ahol egyáltalán nem számítottunk rá. Ez aggasztó volt kicsit, de amikor már elrajtolsz, nem ezzel foglalkozol, hanem az autóra figyelsz, a navigátorra és az útra.

sok_a_harom_ev_kihagyas_3
 
A vártnál tisztábbak maradtak az utak. Azt gondoltam, sokkal piszkosabb lesz a pálya, de aránylag elviselhetőek voltak, ami örömteli volt.
 
Az, hogy egy nap végigautóztuk a versenyt, ez önmagában fárasztó volt. Biztos, hogy lankad a figyelem a fáradtsággal. Néha elnézel egy féktávot, picit korábban fordítod be, rámész egy lassítógumira. Ilyen hibák egy ilyen hosszú verseny alatt előfordulnak. ERC futamon, vagy világbajnokságon ez normális, nem baj az, ha itthon, a magyar mezőny is megtapasztalja, hogy milyen is ez.

sok_a_harom_ev_kihagyas_5
 
Különben eléggé hullámzó volt a teljesítményünk, voltunk negyedikek is, ezt sem szabad elfelejteni. A végére azért össze tudtam szedni magam valamennyire.
 
Ezt mindenképp szerettem volna megemlíteni: a PowerStage-n egy nagyon komolyat autóztatok… Megnyertétek a szakaszt és megfordítottátok a helyezéseket a dobogón is, másodikak lettetek.
Azt mondhatjuk, ha volt olyan gyorsasági, ami sikerült ezen a versenyen, akkor az az utolsó volt. :)
Minden jól sikerült
 
Jön a murva…
Abban bízok, hogy egy kicsit könnyebb lesz majd menni, Aszfalton mindig nehezebb megtalálni a helyes sebességet és az optimális féktávot. Talán a murva egy kicsit könnyebb lesz, de nyugtával dicsérjük a napot, majd ha megcsináltuk, akkor elmondom :)
 
Gondolom lesz egy hosszabb tesztetek Szombathely előtt, hiszen ezzel az autóval nem mentél még murván.
Tervezzük, de nem tudom, hogy milyen hosszú lesz. Olyan hosszú nem, optimális esetben 50-70 kilométer között, ami nem rossz. Persze jó lenne 200 kilométert menni, de hát azt nem tudunk. Úgy tűnik, hogy a murva beállításokkal talán egyszerűbb a helyzet az autóval, de majd meglátjuk.

sok_a_harom_ev_kihagyas_4
 
Most raktam össze az ISEUM Rallye honlapját, ahol összegyűjtöttem a korábbi győzteseket. Már háromszor nyertél ott Peugeot-val.
Az első két évben volt egyfajta technikai előnyünk - még a 206 WRC idejében -, azt azért nem szabad elfelejteni. Nem mondhatjuk, hogy én nagyon kedvelném ezeket a szakaszokat, de ezt nyílván félre kell tenni és teljes erőbedobással azon kell dolgozni, hogy a lehető leggyorsabban tudjunk rajtuk menni.


Voltak jó élmények. Kétszer nyertünk Imivel és egyszer győztünk úgy Bahor Beával a 307 WRC-vel, hogy gyorsaságit sem nyertünk a verseny alatt, de olyan keresztbeverések voltak, hogy mégis mi nyertük a futamot.
Volt, amikor pár másodperccel elbuktam, Benik Balázs nyert 2003-ban.
Vegyesek az érzések, de nagyon várjuk a futamot.
 

sok_a_harom_ev_kihagyas_6
Ez a hír most jelenik meg 4436. alkalommal
címkék: Janika, Szőke Tamás, R5
Share |
Miskolc • rally ob
Országos Rallye Bajnokság 2015
21. Steelvent Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k