|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Janika az új szezon első futamán egy kis hiba miatt nem tudott a legjobbak közé kerülni. Miskolcon hatalmas csatában, az utolsó gyorson fordítva, 1.2 másodperc előnnyel sikerült a második helyet megszerezniük, de még úgy érzi, hiányoznak a másodpercek Szezon előtt többször is beszélgettünk. Nem tudtad, hogy mi vár Rád, mennyire hamar tudsz belerázódni az új autóba. Azt mondtad, kell majd legalább három-négy verseny, hogy képben legyél. Nem kellett… De kell! Nagyon sok a három év kihagyás.
Persze minden gyorsaságival közelebb kerülök az autóhoz, a verseny alatt is tudtunk gyorsulni, de természetesen helyén kell kezelni a dolgokat, van még hova gyorsulni.
Azért is mondom, hogy sok a három év kihagyás, mert pont az utolsó hiányzó másodperceket tart a legtovább, míg megtalálja az ember. Még sok feladatunk van, amihez kell még idő.
Nagyon optimista voltam, amikor a 3-4 futamot mondtam. Amikor a fénykorom volt, akkor is egy autót belakni minden körülmények között, az legalább egy szezon. Túl optimista voltam…
Dolgozunk és az a cél, hogy megtaláljuk azokat a másodperceket.
Az eredmények szerintem jók, de ismerlek, tudom, hogy ennél maximalistább vagy… Komoly csaták voltak. Milyen volt ez belülről?
Volt egy nagyon jó tesztünk, ahol sikerült az autót átállítanunk az egri futam után. gyakorlatilag minden fontos elemét átállították Tagai Tomiék. Még a féket is kicserélték, de a hajtásláncot és a gátlókat is. Stabil, jó lett az autó. Sokszor nem is hittem el, hogy úton tudunk vele maradni a nagyobb tempóknál.
A verseny összességében tetszett.
Egy kérdés volt bennem a verseny előtt, hogy ezek a kis autógumik mennyire maradnak majd a helyükön. Sajnos sok elmozdult, eltűnt, vagy esetleg máshol került elő, olyan helyen, ahol egyáltalán nem számítottunk rá. Ez aggasztó volt kicsit, de amikor már elrajtolsz, nem ezzel foglalkozol, hanem az autóra figyelsz, a navigátorra és az útra.
A vártnál tisztábbak maradtak az utak. Azt gondoltam, sokkal piszkosabb lesz a pálya, de aránylag elviselhetőek voltak, ami örömteli volt.
Az, hogy egy nap végigautóztuk a versenyt, ez önmagában fárasztó volt. Biztos, hogy lankad a figyelem a fáradtsággal. Néha elnézel egy féktávot, picit korábban fordítod be, rámész egy lassítógumira. Ilyen hibák egy ilyen hosszú verseny alatt előfordulnak. ERC futamon, vagy világbajnokságon ez normális, nem baj az, ha itthon, a magyar mezőny is megtapasztalja, hogy milyen is ez.
Különben eléggé hullámzó volt a teljesítményünk, voltunk negyedikek is, ezt sem szabad elfelejteni. A végére azért össze tudtam szedni magam valamennyire.
Ezt mindenképp szerettem volna megemlíteni: a PowerStage-n egy nagyon komolyat autóztatok… Megnyertétek a szakaszt és megfordítottátok a helyezéseket a dobogón is, másodikak lettetek.
Azt mondhatjuk, ha volt olyan gyorsasági, ami sikerült ezen a versenyen, akkor az az utolsó volt. :)
Minden jól sikerült
Jön a murva…
Abban bízok, hogy egy kicsit könnyebb lesz majd menni, Aszfalton mindig nehezebb megtalálni a helyes sebességet és az optimális féktávot. Talán a murva egy kicsit könnyebb lesz, de nyugtával dicsérjük a napot, majd ha megcsináltuk, akkor elmondom :)
Gondolom lesz egy hosszabb tesztetek Szombathely előtt, hiszen ezzel az autóval nem mentél még murván.
Tervezzük, de nem tudom, hogy milyen hosszú lesz. Olyan hosszú nem, optimális esetben 50-70 kilométer között, ami nem rossz. Persze jó lenne 200 kilométert menni, de hát azt nem tudunk. Úgy tűnik, hogy a murva beállításokkal talán egyszerűbb a helyzet az autóval, de majd meglátjuk.
Most raktam össze az ISEUM Rallye honlapját, ahol összegyűjtöttem a korábbi győzteseket. Már háromszor nyertél ott Peugeot-val.
Az első két évben volt egyfajta technikai előnyünk - még a 206 WRC idejében -, azt azért nem szabad elfelejteni. Nem mondhatjuk, hogy én nagyon kedvelném ezeket a szakaszokat, de ezt nyílván félre kell tenni és teljes erőbedobással azon kell dolgozni, hogy a lehető leggyorsabban tudjunk rajtuk menni.
Voltak jó élmények. Kétszer nyertünk Imivel és egyszer győztünk úgy Bahor Beával a 307 WRC-vel, hogy gyorsaságit sem nyertünk a verseny alatt, de olyan keresztbeverések voltak, hogy mégis mi nyertük a futamot. Volt, amikor pár másodperccel elbuktam, Benik Balázs nyert 2003-ban.
Vegyesek az érzések, de nagyon várjuk a futamot.
Ez a hír most jelenik meg 4293. alkalommal
2015.04.24-25.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.04.19-24.
részletes infóink 2024.04.18-21.
részletes infóink 2024.04.19-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |