Sprintelünk
Kezdés az A123-Grepton Kupán
2012-02-20
ajánló riport • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
749043820
Napi oldal:
68417
Jelenleg:
1296
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

sprintelunk_1

Bár még csak olvadozik a hó, a rallyversenyzők már most tervezgetnek, várják az idei szezonkezdetet. Kíváncsiak voltunk, vajon mi a helyzet délen, így szinte „bejártuk Tolnát, Baranyát”, hogy Markó Tibit kifaggassuk, de sikerült. Tiborral az úttörő TR Consult Rallye Sprint Bajnokság idei évadáról, és a várva várt orfűi kezdésről beszélgettünk. 

Lesz idén is Rallye Sprint?

Komoly változások mennek végbe manapság a sprint versenysorozatok körül, ugyanis a szövetség szelektálni szeretne, mivel eddig nagyon sok rallye sprint, amatőr rallye és hasonló módon elnevezett futam volt Magyarországon, és ezeknek csak egy kis hányada volt hivatalos - azaz ami kapcsolatban állt a szövetséggel. Úgy néz ki, hogy TR Consult Rallye Sprint Bajnokság azok közé a versenysorozatok közé tartozik, amelyek továbbra is működhetnek, így, mint ahogy 1999 óta minden évben, az idén, 2012-ben is folytatódni fog.

Mikorra lesz versenynaptár?
Már elkészült, az idei évben 8 futamból áll a bajnokság. Az elmúlt években szerzett tapasztalataink alapján, amatőr szinten kevésbé értékelik a murvát, így csupán egy murvás verseny maradt a naptárunkban, a többi megmérettetés egytől-egyig aszfaltos pályákon zajlik.

Hogyan hat rátok a jelenlegi gazdasági helyzet?
Szerintem mindegy, hogy milyen osztályról, milyen magasságokról beszélünk… A Rallye Sprint Bajnokság tulajdonképpen egy mini országos bajnoki esemény, és minden úgy működik itt is, mint a „nagy” országos bajnokságban, csak arányosan kisebb mértékben, méretben. Nem csak a pozitívumok, de a problémák is hasonlóak. Ami viszont nagyon aránytalan az a költség oldal. Az állam és a hatóságok egy centi különbséget nem tesznek Rallye 1 és Rallye Sprint között! Sajnos néhány területen egy kalap alá veszi a Sprintes rendezvényeket a Sprintes Versenyzőket a „profikkal”, az első osztállyal és ez igen fájó tud lenni anyagilag minden érintettnek.

A szabályok mennyire fognak változni?
Lesznek változások, és ha már a szabályokról beszélünk, fontos megemlítenem, hogy mi ezt a bajnokságot úgy hirdetjük, hogy a „rallye első lépcsője”, és nyilván az elsődleges a biztonság, ezzel együtt próbálunk egy olyan lehetőséget teremteni, ahol a jövőbeni magyar rallye-bajnokok felcseperedhetnek. Természetesen a mozgásterünk jóval kisebb, mint a „nagy ralinak”, így nyilván nem is lehet olyan részletes szintű szabályzatot készíteni, mint az ORB-ben, de az alapvető szabályozottságnak meg kell lennie. Az egészséges és korrekt versenyzési feltételek nélkülözhetetlenek. Ellenkező esetben átalakulhatna a sorozat „teadélutánokká”, vagy, ahogy mostanában szokás „vevő találkozókká”. Nem mellékes az sem, hogy a túlszabályozással egy ilyen szintű bajnokságot agyon lehet nyomni, így erre is figyelnünk kell és egy egészséges kompromisszumot kell keresnünk. Úgy hiszem, mint a hazai sprintek úttörő sorozata, a Rallye Sprint Bajnokság az elmúlt jó pár szezonja alatt eljutott oda, hogy mára egy megfelelően részletes, használható és mindenekelőtt betartatható szabályzattal rendelkezik. A szabályrendszerünk népszerűségét mi sem példázza jobban, mint hogy jó néhány közkedvelt hazai sprint sorozat megkérdezésünk nélkül „kérte kölcsön” szabályainkat a CTRL+C, CTRL+V segítségével, hogy a címét megváltoztatva azt sajátjaként tüntesse fel.

Nálunk idén sem lesznek csoportok, mert azt vallom, hogy a sprint verseny sorozatokon – a megfelelő technikai felkészültség, eszközpark, helyszín, szükséges idő, szükséges költségek és humán erőforrás hiányában -, ma még lehetetlen ezt korrekt módon ellenőrizni. Őszintén szólva bátor dolognak tartom kiírni ilyet sprint versenyeken, az is igaz, kiírni bármit lehet…. Fontos változás még, hogy a szövetség előirányozott egy olyan szabályt, hogy a legnagyobb kategóriára vonatkozóan (4WD+Turbo) kötelező a 34-es turbószűkítő használata, minden magyarországi sprintversenyen. Az új szabály egyrészt gátat kíván szabni, hogy a sprint jellegű versenyeken ne akarjanak űrhajókkal, ralikrossz autókkal és hasonló NASA prototípusokkal száguldozni az ifjak, másrészt pedig – technikailag - átjárhatóvá próbálják tenni a sprintet, RTE, Rallye2, ORB irányba. Nem túl nagy kunszt ellenfelek nélkül, 3000 LE-s F16-al agyonverni a Ladákat. Ha ellenfél is akad, és a technikai különbségek is kisebbek – pl. a teljesítmény a szűkítő okán – sokkal inkább fog dominálni a vezetési tudás, mint a technikai fölény. A szabály megfelelő alkalmazásának, betartatásának felelőssége a rendezőket terheli. A szabályt annyira komolyan kell vennünk nekünk, sprint rendezőknek, hogy a be nem tartása, be nem tartatása esetén az RSB szankcionálhatja az adott futam rendezőjét. A Rallye Sprint Bajnokságban megfelelően felkészültünk erre az új és plusz feladatra, a technikai csapatunk kialakult, a szükséges eszközöket megvettük, így akár kezdhetünk is.

Az idei Rallye Sprint Bajnokságban lesz bármilyen újítás, változás a szabályváltozásokon kívül?
Jelentős változásokat nem tervezünk az idei évben. A jelenlegi gazdasági környezetben az is nagy feladatot ró ránk, hogy a már elért színvonalat tartani tudjuk, és pedig abból engedni nem szeretnénk. A célunk idén sem változott: olyan sprint jellegű versenyeket szeretnénk rendezni a sorozatban, ahol a nevezők „A VERSENYZŐNEK” érezhetik magukat. Ebben minden benne foglaltatik: a pályák minősége, a rendezés színvonala, a versenyzők kiszolgálásának milyensége és persze a kőkemény mezőny is. A klasszikus helyszínek idén is szerepelnek a naptárunkban. Többek között: Orfű; Bakonya; Kurd; Árpádtető; Geresdlak, Szenna. Ami a szabályokat illeti, a legnagyobb és legfontosabb változás nálunk is, - mint ahogy minden hazai ARK-ba tartozó versenyen – a 34mm-es turbó-szűkítő bevezetése.

Bővítitek a versenyzőknek szánt szolgáltatásotokat is…
Köszönöm, hogy emlékeztetsz! Valóban! Alapelvünk a „biztonság mindenekelőtt”, és mint ilyen manapság meghatározó lehet az extrém biztosítás. Sajnos, a pakliban mindig benne van az esés lehetősége. Ebben az esetben van kiemelt szerepe az extrém biztosításnak. Az idei esztendőben a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság futamaira nevező versenyzők mindegyikére megkötjük az extrém biztosítást plusz anyagi terhek nélkül, teljes költségének átvállalásával.

Első futam ismét Orfű? Miért pont Orfűvel indul a bajnokság?
Igen! Orfű és az A123 – Grepton Kupa! Immáron hagyományosan, nem is tudom pontosan hány éve. Azért Orfű, mert a rendelkezésre álló Orfű – Abaliget – Orfű gyorsasági szakasz egy igazi rallye csemege, amiben tényleg van minden: fel, le, technikás és tempós részek egyaránt. Mára klasszikussá vált ez a szakasz, köszönhetően a Mecsek Rallye-nak. Az is fontos szempont, hogy a pálya kialakítása lehetővé teszi a folyamatos rajtoltatást, hiszen kis túlzással egy körben mozognak a résztvevők, ami egy ponton került megszakításra, ahol a szervizterület kapott helyet. Mindez együttesen magas színvonalú és sportértékű versenyhelyszínné teszi, ahol a megfelelő háttérszervezéssel, munkával pörgős és élvezhető rendezvényt tudunk a Versenyzőknek kínálni.

Havas versenyre készülhetünk Orfűt illetően? :)
Remélem nem! Azaz: kerek perec nem! Nem szeretnénk márciusban Janner Rallye-t szervezni. Persze az időjárás meghatározó lehet, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján idén is úgy készülünk, hogy aszfaltos verseny legyen, ne havas. Szükség esetén – ha havazás veszélye forogna fenn – megfelelő géppark áll rendelkezésünkre.

Kit vártok Orfűre? Milyen lesz a pálya?
A verseny elsődlegesen a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság évadnyitó versenye. Azonban, a sprinteseken kívül évről – évre visszatérnek hozzánk felsőbb osztályok versenyzői is, akik a saját sorozatuk idény nyitója előtti éles tesztnek szánják ezt a versenyt. Az idei évben is várjuk a Rallye 1, Rallye2, RTE és Historic versenyzőket, hiszen az egri nyitány előtt ez egy valóban jó teszt lehetőség számukra. Színvonalas, szervezett, biztonságos és megfizethető. Az sem mellékes, hogy az idei évben is lehetőség lesz MNASZ Gépkönyvezésre Orfűn, így azok a felsőbb osztályokban érdekelt versenyzők, akik ellátogatnak hozzánk, két legyet üthetnek egy csapásra: gépkönyveztethetik versenyautóikat és másnap tesztelhetnek élesben. Költséghatékony megoldás.

sprintelunk_4

… és a gyorsasági szakasz?
Klasszikus. Orfűn, a strandparkolóval szemben, a Campingban kap helyet a „szervizpark”, innen felvezetéssel jutnak el versenyzőink a rajtba, ami az Orfű kijárati táblánál (ahol sokan beestek az IRC-n) kap helyet. Rajt után fel Orfű tetőre, az elágban jobbra, és kezdődik a technikásabb rész, majd Abaliget bejáratánál ismét jobbra, ahol a „bátorságpróbás” tempós rész jön, majd vissza Orfűre és a tóparton végig a célig, majd stop és 200 méter után ismét szervizpark. A szakaszon minden van, ami egy jó rallye gyorsaságitól elvárható. Akinek kétségei vannak, ezer belsőt talál a neten. Meggyőzőek. „A tények makacs dolgok” :)

Nagyon szeretjük ezt a Sprint bajnokságot, de számomra elég kevés az információ róla. Ha már ott az a manapság oly’ népszerű Facebook, miért nem próbáljátok meg jobban kihasználni az általa „kapott” lehetőségeket?
A jó pap is holtig tanul. Persze mi is igyekszünk lépést tartani a kor elvárásaival. A bajnoksággal kapcsolatos alapvető információk megtalálhatóak a neten. Már dolgozunk azon, hogy kicsit szervezettebb formában is fellelhetőek legyenek a híreink. …és persze a Facebook-on is. Addig is felhívom minden kedves Olvasó figyelmét, hogy itt, a duenhu-n már megtalálhatóak az évadnyitó A123 - Grepton Kupa dokumentumai (kiírás, nevlap). Aki február 27-ig nevez, kedvezménnyel teheti mindezt.

Március 10-11-én pedig együtt „like”-olhatjuk Orfűt a helyszínen!

Ez a hír most jelenik meg 7256. alkalommal
Share |
10 verseny
2012.03.10-11.
TR Consult Rallye Sprint Bajnokság 2012
A123 - Grepton Kupa
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
303101 02 030405
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 310102
2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k