RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Sprintelünk
Kezdés az A123-Grepton Kupán
2012-02-20
ajánló riport • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
711649170
Napi oldal:
48766
Jelenleg:
4091
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

sprintelunk_1

Bár még csak olvadozik a hó, a rallyversenyzők már most tervezgetnek, várják az idei szezonkezdetet. Kíváncsiak voltunk, vajon mi a helyzet délen, így szinte „bejártuk Tolnát, Baranyát”, hogy Markó Tibit kifaggassuk, de sikerült. Tiborral az úttörő TR Consult Rallye Sprint Bajnokság idei évadáról, és a várva várt orfűi kezdésről beszélgettünk. 

Lesz idén is Rallye Sprint?

Komoly változások mennek végbe manapság a sprint versenysorozatok körül, ugyanis a szövetség szelektálni szeretne, mivel eddig nagyon sok rallye sprint, amatőr rallye és hasonló módon elnevezett futam volt Magyarországon, és ezeknek csak egy kis hányada volt hivatalos - azaz ami kapcsolatban állt a szövetséggel. Úgy néz ki, hogy TR Consult Rallye Sprint Bajnokság azok közé a versenysorozatok közé tartozik, amelyek továbbra is működhetnek, így, mint ahogy 1999 óta minden évben, az idén, 2012-ben is folytatódni fog.

Mikorra lesz versenynaptár?
Már elkészült, az idei évben 8 futamból áll a bajnokság. Az elmúlt években szerzett tapasztalataink alapján, amatőr szinten kevésbé értékelik a murvát, így csupán egy murvás verseny maradt a naptárunkban, a többi megmérettetés egytől-egyig aszfaltos pályákon zajlik.

Hogyan hat rátok a jelenlegi gazdasági helyzet?
Szerintem mindegy, hogy milyen osztályról, milyen magasságokról beszélünk… A Rallye Sprint Bajnokság tulajdonképpen egy mini országos bajnoki esemény, és minden úgy működik itt is, mint a „nagy” országos bajnokságban, csak arányosan kisebb mértékben, méretben. Nem csak a pozitívumok, de a problémák is hasonlóak. Ami viszont nagyon aránytalan az a költség oldal. Az állam és a hatóságok egy centi különbséget nem tesznek Rallye 1 és Rallye Sprint között! Sajnos néhány területen egy kalap alá veszi a Sprintes rendezvényeket a Sprintes Versenyzőket a „profikkal”, az első osztállyal és ez igen fájó tud lenni anyagilag minden érintettnek.

A szabályok mennyire fognak változni?
Lesznek változások, és ha már a szabályokról beszélünk, fontos megemlítenem, hogy mi ezt a bajnokságot úgy hirdetjük, hogy a „rallye első lépcsője”, és nyilván az elsődleges a biztonság, ezzel együtt próbálunk egy olyan lehetőséget teremteni, ahol a jövőbeni magyar rallye-bajnokok felcseperedhetnek. Természetesen a mozgásterünk jóval kisebb, mint a „nagy ralinak”, így nyilván nem is lehet olyan részletes szintű szabályzatot készíteni, mint az ORB-ben, de az alapvető szabályozottságnak meg kell lennie. Az egészséges és korrekt versenyzési feltételek nélkülözhetetlenek. Ellenkező esetben átalakulhatna a sorozat „teadélutánokká”, vagy, ahogy mostanában szokás „vevő találkozókká”. Nem mellékes az sem, hogy a túlszabályozással egy ilyen szintű bajnokságot agyon lehet nyomni, így erre is figyelnünk kell és egy egészséges kompromisszumot kell keresnünk. Úgy hiszem, mint a hazai sprintek úttörő sorozata, a Rallye Sprint Bajnokság az elmúlt jó pár szezonja alatt eljutott oda, hogy mára egy megfelelően részletes, használható és mindenekelőtt betartatható szabályzattal rendelkezik. A szabályrendszerünk népszerűségét mi sem példázza jobban, mint hogy jó néhány közkedvelt hazai sprint sorozat megkérdezésünk nélkül „kérte kölcsön” szabályainkat a CTRL+C, CTRL+V segítségével, hogy a címét megváltoztatva azt sajátjaként tüntesse fel.

Nálunk idén sem lesznek csoportok, mert azt vallom, hogy a sprint verseny sorozatokon – a megfelelő technikai felkészültség, eszközpark, helyszín, szükséges idő, szükséges költségek és humán erőforrás hiányában -, ma még lehetetlen ezt korrekt módon ellenőrizni. Őszintén szólva bátor dolognak tartom kiírni ilyet sprint versenyeken, az is igaz, kiírni bármit lehet…. Fontos változás még, hogy a szövetség előirányozott egy olyan szabályt, hogy a legnagyobb kategóriára vonatkozóan (4WD+Turbo) kötelező a 34-es turbószűkítő használata, minden magyarországi sprintversenyen. Az új szabály egyrészt gátat kíván szabni, hogy a sprint jellegű versenyeken ne akarjanak űrhajókkal, ralikrossz autókkal és hasonló NASA prototípusokkal száguldozni az ifjak, másrészt pedig – technikailag - átjárhatóvá próbálják tenni a sprintet, RTE, Rallye2, ORB irányba. Nem túl nagy kunszt ellenfelek nélkül, 3000 LE-s F16-al agyonverni a Ladákat. Ha ellenfél is akad, és a technikai különbségek is kisebbek – pl. a teljesítmény a szűkítő okán – sokkal inkább fog dominálni a vezetési tudás, mint a technikai fölény. A szabály megfelelő alkalmazásának, betartatásának felelőssége a rendezőket terheli. A szabályt annyira komolyan kell vennünk nekünk, sprint rendezőknek, hogy a be nem tartása, be nem tartatása esetén az RSB szankcionálhatja az adott futam rendezőjét. A Rallye Sprint Bajnokságban megfelelően felkészültünk erre az új és plusz feladatra, a technikai csapatunk kialakult, a szükséges eszközöket megvettük, így akár kezdhetünk is.

Az idei Rallye Sprint Bajnokságban lesz bármilyen újítás, változás a szabályváltozásokon kívül?
Jelentős változásokat nem tervezünk az idei évben. A jelenlegi gazdasági környezetben az is nagy feladatot ró ránk, hogy a már elért színvonalat tartani tudjuk, és pedig abból engedni nem szeretnénk. A célunk idén sem változott: olyan sprint jellegű versenyeket szeretnénk rendezni a sorozatban, ahol a nevezők „A VERSENYZŐNEK” érezhetik magukat. Ebben minden benne foglaltatik: a pályák minősége, a rendezés színvonala, a versenyzők kiszolgálásának milyensége és persze a kőkemény mezőny is. A klasszikus helyszínek idén is szerepelnek a naptárunkban. Többek között: Orfű; Bakonya; Kurd; Árpádtető; Geresdlak, Szenna. Ami a szabályokat illeti, a legnagyobb és legfontosabb változás nálunk is, - mint ahogy minden hazai ARK-ba tartozó versenyen – a 34mm-es turbó-szűkítő bevezetése.

Bővítitek a versenyzőknek szánt szolgáltatásotokat is…
Köszönöm, hogy emlékeztetsz! Valóban! Alapelvünk a „biztonság mindenekelőtt”, és mint ilyen manapság meghatározó lehet az extrém biztosítás. Sajnos, a pakliban mindig benne van az esés lehetősége. Ebben az esetben van kiemelt szerepe az extrém biztosításnak. Az idei esztendőben a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság futamaira nevező versenyzők mindegyikére megkötjük az extrém biztosítást plusz anyagi terhek nélkül, teljes költségének átvállalásával.

Első futam ismét Orfű? Miért pont Orfűvel indul a bajnokság?
Igen! Orfű és az A123 – Grepton Kupa! Immáron hagyományosan, nem is tudom pontosan hány éve. Azért Orfű, mert a rendelkezésre álló Orfű – Abaliget – Orfű gyorsasági szakasz egy igazi rallye csemege, amiben tényleg van minden: fel, le, technikás és tempós részek egyaránt. Mára klasszikussá vált ez a szakasz, köszönhetően a Mecsek Rallye-nak. Az is fontos szempont, hogy a pálya kialakítása lehetővé teszi a folyamatos rajtoltatást, hiszen kis túlzással egy körben mozognak a résztvevők, ami egy ponton került megszakításra, ahol a szervizterület kapott helyet. Mindez együttesen magas színvonalú és sportértékű versenyhelyszínné teszi, ahol a megfelelő háttérszervezéssel, munkával pörgős és élvezhető rendezvényt tudunk a Versenyzőknek kínálni.

Havas versenyre készülhetünk Orfűt illetően? :)
Remélem nem! Azaz: kerek perec nem! Nem szeretnénk márciusban Janner Rallye-t szervezni. Persze az időjárás meghatározó lehet, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján idén is úgy készülünk, hogy aszfaltos verseny legyen, ne havas. Szükség esetén – ha havazás veszélye forogna fenn – megfelelő géppark áll rendelkezésünkre.

Kit vártok Orfűre? Milyen lesz a pálya?
A verseny elsődlegesen a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság évadnyitó versenye. Azonban, a sprinteseken kívül évről – évre visszatérnek hozzánk felsőbb osztályok versenyzői is, akik a saját sorozatuk idény nyitója előtti éles tesztnek szánják ezt a versenyt. Az idei évben is várjuk a Rallye 1, Rallye2, RTE és Historic versenyzőket, hiszen az egri nyitány előtt ez egy valóban jó teszt lehetőség számukra. Színvonalas, szervezett, biztonságos és megfizethető. Az sem mellékes, hogy az idei évben is lehetőség lesz MNASZ Gépkönyvezésre Orfűn, így azok a felsőbb osztályokban érdekelt versenyzők, akik ellátogatnak hozzánk, két legyet üthetnek egy csapásra: gépkönyveztethetik versenyautóikat és másnap tesztelhetnek élesben. Költséghatékony megoldás.

sprintelunk_4

… és a gyorsasági szakasz?
Klasszikus. Orfűn, a strandparkolóval szemben, a Campingban kap helyet a „szervizpark”, innen felvezetéssel jutnak el versenyzőink a rajtba, ami az Orfű kijárati táblánál (ahol sokan beestek az IRC-n) kap helyet. Rajt után fel Orfű tetőre, az elágban jobbra, és kezdődik a technikásabb rész, majd Abaliget bejáratánál ismét jobbra, ahol a „bátorságpróbás” tempós rész jön, majd vissza Orfűre és a tóparton végig a célig, majd stop és 200 méter után ismét szervizpark. A szakaszon minden van, ami egy jó rallye gyorsaságitól elvárható. Akinek kétségei vannak, ezer belsőt talál a neten. Meggyőzőek. „A tények makacs dolgok” :)

Nagyon szeretjük ezt a Sprint bajnokságot, de számomra elég kevés az információ róla. Ha már ott az a manapság oly’ népszerű Facebook, miért nem próbáljátok meg jobban kihasználni az általa „kapott” lehetőségeket?
A jó pap is holtig tanul. Persze mi is igyekszünk lépést tartani a kor elvárásaival. A bajnoksággal kapcsolatos alapvető információk megtalálhatóak a neten. Már dolgozunk azon, hogy kicsit szervezettebb formában is fellelhetőek legyenek a híreink. …és persze a Facebook-on is. Addig is felhívom minden kedves Olvasó figyelmét, hogy itt, a duenhu-n már megtalálhatóak az évadnyitó A123 - Grepton Kupa dokumentumai (kiírás, nevlap). Aki február 27-ig nevez, kedvezménnyel teheti mindezt.

Március 10-11-én pedig együtt „like”-olhatjuk Orfűt a helyszínen!

Ez a hír most jelenik meg 7205. alkalommal
Share |
10 verseny
2012.03.10-11.
TR Consult Rallye Sprint Bajnokság 2012
A123 - Grepton Kupa
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k