STEFANI Baranya Kupa 2014 - update
Névadó támogató, tesztek és nézői infók
2014-07-28
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
697337073
Napi oldal:
236565
Jelenleg:
2328
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
67
2. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
51,4
4.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
41,5
6. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
7.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
24
8. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
74
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
46
3. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
40,75
4. Hevesi Norbert
BMW E36
35
5. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
6. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
7. Petróczy Péter
LADA VFTS
23
8. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
19
9. Cseri József
LADA VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
24
2.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
15
3.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
10
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
45
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
37,5
3. Baksai László
Lada VFTS
33,5
4. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
5. Görög Péter
Citroen C2 R2
26
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
7. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
8. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
5. Simon György
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
2. Géczi László
Lada 2107
25
3. Kovács Dominik
Opel Astra
24
4. Bíró Gergő
Opel Astra
23
5. Kerekes Bence
Lada VFTS
19
6. Molnár Ferenc
Honda Civic
15
7. Kosztolányi L.
Lada 2101
13
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
11
9. Pete László
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
27
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

stefani_baranya_kupa_2014_-_update_1

Már csak szűk két hét van hátra a verseny kezdetéig, így ismét megkerestük a rendezőt, Markó Tibort, aki újabb információkkal szolgált az augusztusi rallye OB futamról. Beszéltünk a tesztekről, visszatérő jól csengő nevekről és a nézők számára hasznos információkról egyaránt.
 
A legfeltűnőbb újdonság, hogy a megváltozott a verseny neve…
Az elmúlt hetek eredményes tárgyalásainak köszönhetően a verseny hivatalos elnevezése: STEFANI Baranya Kupa 2014 az S-line 2005 Különdíjért. A Stefani Hungária Gépgyártó Kft felvállalta, hogy névadó támogatóként áll a verseny mögé, míg verseny a versenyben alapon az S-line 2005 Kft Különdíjat ajánlott fel az árpádtetői gyorsasági szakaszt legjobb idővel teljesítő Rallye2-, és Historic versenyzőpárosnak.
 
A versenykiírásban 2 féle Teszt lehetőség is szerepel. Mi a különbség a kettő között?
Az Autogumiplaza, azaz a Pirelli versenyabroncsok forgalmazójával együttműködésben szervezzük a Pirelli hivatalos tesztjét, amelynek kiemelt érdekessége és értéke, hogy a teszten résztvevő versenyzőpárosoknak az a Terenzio Testoni (Olaszország) nyújt szakmai segítséget, aki a Pirelli rallyeabroncsok vezető fejlesztőmérnöke. Ahogy az a kiírásban is megtalálható, aki a Pirelli teszten szeretne résztvenni, előzetesen regisztrálnia kell a pirelliversenyabroncs@gmail.com címen. A Pirelli teszten történő ingyenes résztvétel feltétele, hogy az előzetes regisztrációt követően 4-6db Pirelli versenyabroncsot vásároljon a jelentkező, aki erre az alkalomra 25%-os kedvezményt vehet igénybe. A Pirelli Teszt 13:00 és 16:00 óra között kizárólagosan, míg 16:00 óra után a többi tesztelővel közösen zajlik majd.

Aki nem a Pirelli égisze alatt kíván tesztelni, az a szintén a versenykiírásban rögzítettek szerint, 16:00 és 19:00 óra között vehet részt a teszten. Ez azt jelenti, hogy 16:00 órától minden további kötöttség nélkül vehetnek részt a teszten az érdeklődők.
A Teszt helyszíne a Bakonya - Golgota összekötő út 3,60km-es szakasza, és minden résztvevő számára biztosítjuk a teszten az időmérést is. Szervizelési lehetőség Bakonya faluban, a focipálya környékén adott, miközben a teszt pálya egy irányban, folyamatos rajtoltatással üzemel.
Összefoglalva: Pirelli teszt 13:00 és 16:00 óra között (kizárólag a Pirelli regisztrált versenyzőivel), 16:00 és 19:00 óra között pedig minden további érdeklődő rajtolhat a teszten.   
 
A nézők számára mit javasolsz, mikor, honnan közelítsék meg a verseny helyszíneit? 
A szombaton a Prológ a leglátványosabb esemény, amit ezúttal is a Zobákpuszta - Vasas összekötő úton kialakított kör jellegű szakaszon bonyolítunk, üldözéses rajtoltatással. Az autózás 17:00h-kor kezdődik, a Historic mezőnnyel, majd a Rallye2-esek és végül a Rallye 1-es versenyzők rajtolhatnak el, mindegyik mezőnyben párosával, rajtszám szerint fordított sorrendben. A kizárólagos nézői útvonal Komló Pécs (6543 sz. út) felőli kijáratától, a nagy hajtű kanyartól induló, helyenként nem túl jó minőségű aszfaltút, amelyen 3,70km-t megtéve a Prológ leglátványosabb részéhez, a legendás hajtűkanyarhoz ér az érdeklődő, ahol viszonylag közel, az útpadkán parkolhatnak a nézők. Minden érdeklődő ingyenesen - és saját felelősségére - vehet részt a Prológon. Fontos, sem Zobákpuszta felől, sem Vasas felől nem lehet megközelíteni a Prológ helyszínét, ugyanis a pályától több km-re, messze kerülnek kialakításra a zárások, hiszen mindkét útszakasz a versenyzők által használt útszakasz, amelyek szabad átjárhatósága a verseny lebonyolításának alapfeltétele, ezért kérjük a nézőket, hogy a fent említett irányból közelítsenek!
 
…és vasárnap? 
Reggeltől estig versenyzünk, azaz a versenyzők versenyeznek. Két helyszínen, 3 féle gyorsasági szakaszt kínálunk. Mindekét helyszín klasszikus: Hetvehely - Golgota és Remeterét - Lapis - Árpádtető. Hetvehelyről Golgota irányába 2x, majd a nap második felében az ellenkező irányban is 2x lesz látható a mezőny. A szakasz három irányból közelíthető meg legkönnyebben: Hetvehely falu, Kővágótöttös (Golgota) felől a végpontok, míg Bakonya faluból a szintén ismert "bakonyai elág", ahonnan pár száz méter sétával több nézőbarát hely is elérhető. Az árpádtetői szakaszon 4 alkalommal, és mindig a Remeterét - Árpádtető irányban lesz látható a mezőny. Ez a pálya is három irányból közelíthető meg a legegyszerűbben: Remeterét és Árpádtető irányából itt is a végpontok érhetőek el, azaz a rajt ill, a másik oldalon pl. a hírhedt "Antalffy", a cél, a stop. A pálya szintén kedvelt része a Lapisi elágazás, a Pécsről, a Camping irányából érhető el. Minden esetben fontos, hogy a versenyre érkező nézők megfelelő és szabályos parkolót keressenek és találjanak, amivel sem a verseny menetét, sem a forgalmat nem zavarják. Talán már kérnem sem kell a nézőket, hogy minden esetben tartsák be a sportbírók és a rendezők kéréseit, utasításait, hiszen a biztonság mindenekelőtt való. Ugyanakkor az is fontos, hogy az autósport veszélyes, így mindenki saját felelősségére vehet részt a rendezvényen.
 
Szeretném itt is kiemelni, hogy köszönet jár minden a honi rallye-ban szerepet vállaló és dolgozó sportbírónak, segítőnek, pályabiztosítónak és rendezőnek, függetlenül attól, hogy melyik városból való, vagy melyik csapathoz tartozik. Nélkülük eddig sem tudtunk és ezután sem tudunk versenyeket rendezni, és azoknak az emberkéknek, akik -10C? és +40 C?-ban, függetlenül hótól, jégtől, portól, esőtől ott állnak a pálya szélén, kizárólag köszönet és tisztelet jár. Két hét múlva, mint már annyiszor, a Pécsi Sportbírói kollégium tagjai és barátaik lesznek azok, akik dolgoznak a STEFANI Baranya Kupa sikeréért.
 
 
Bulvározzunk is egy kicsit! Szivárogtass pár nevet az idei verseny kapcsán. 
Úgy néz ki, hogy a STEFANI Baranya Kupa esetében ismét beszélhetünk ifj. Tóth - Ranga népárról, ugyanis Janika is itt lesz (Köszönjük Peugeot Hungária) és úgy tűnik a Ranga család is képviselteti magát Ranga Péterrel a mezőnyben. Még nem tudom melyik mezőny előtt, de egy nagggggyon komoly Ladás előfutói brigádot sikerült összehozni, zászlóvivőjük Bútor Róbert lesz. A Historic mezőnyben több, a honi versenyeken ritkábban feltűnő névvel is találkozhatunk majd, de újoncok is lesznek. Ha minden jól megy, Wirtmann Feri hathatós szervezőmunkájának köszönhetően bajnoki csúcsot dönthetünk a nevezői létszámban is. A Rallye2 mezőnyében már neveztek az élharcosok, akiknek reményeim szerint sikerrel nehezíthetik meg a dolgukat a "helyi erők". Az ORB-sek is többen jelezték résztvételi szándékukat, így az élmezőnyből nagy valószínűséggel itt lesz Kazár Miki, Menya, Botka Dudu, Matics, Osváth, Rongits, Kovács Anti. Annak is nagyon örülök, hogy két kerekes mezőny is komolyan formálódik, több R3-as, S1600-os autóval. De nagyon remélem, hogy a lista még korántsem teljes!
 
Meddig lehet még nevezni?
Minden résztvevő számára: 2014. július 30. (szerda) a nevezési zárlat.
 
 
Ez a hír most jelenik meg 4353. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
03 04 05 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k