duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Szárazon is dobogón
Herczig Norbiék örülnek a sikernek
2012-05-16
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
805265954
Napi oldal:
10823
Jelenleg:
1385
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

szarazon_is_dobogon_1

Bár esőben és dagonyában reménykedtek Herczig Norbiék, szárazon is jól kezdték az évet, hiszen az abszolút második helyen zártak. Új volt az autó, új a csapat, és Igorral is most versenyeztek együtt először, de szerencsére mindenki jól vizsgázott.

szarazon_is_dobogon_5

Hogyan értékelitek ezt a második helyezést?
Amennyiben a verseny előtt kellett volna latolgatni a végeredményt, és azt mondják, hogy száraz idő várható, akkor a dobogóra való feljutást jó eredményként értékeltem volna, ha azt ígérik, hogy extrém körülmények között (sárban, esőben, dagonyában) fogunk versenyezni, akkor mindenképp megcéloztuk volna az első helyet. A verseny viszont először száraz volt, majd jött egy kisebb eső, már-már örömtáncot jártunk szombat este az eső tiszteletére, de túl korai volt az öröm, ezt az 5-6 mm csapadékot pillanatok alatt elnyelte a talaj. Nem tudtunk másnap fordítani, pedig ez volt a szándékunk. Kazár Miki nagyon gyors volt, mint ahogyan Botka Dávid, Turán Frici is. Nagyon jókat csatáztunk és szerintem egész évben hasonló küzdelemre lehet számítani.

szarazon_is_dobogon_3

Milyen az új csapat?

Nagyon-nagyon jól vizsgáztak, le a kalappal előttük! Az olaszok is nagyon profik voltak, de a BRR Team még egy fokkal jobb, azt kell mondjam, hogy most életem legprofibb csapatával versenyzem, és hatalmas élmény egy ilyen csapatnak a tagja lenni!

Milyen az új navigátor?
Igorról is csak pozitívan tudok nyilatkozni, és nem csupán azért, mert jól sikerült a verseny, hanem mert tényleg így van, 100 %-osan teljesített. Már tisztán látszódott a verseny előtt is, hogy megtaláltuk a hangot, közös nevezőn vagyunk, hasonlóan éljük a hétköznapjainkat, és ez már előrevetítette azt, hogy az autóban is jó hangulat lesz. Nagyon ügyesen navigált, az etapokon sem volt kérdés, hogy merre kell menni, a gyorsasági szakaszokon pedig nagyon időben tudta visszaadni az információkat, bár az is tény, hogy ezek a pályák nem jelentenek túl nagy feladatot navigátori szempontból, az igazi kihívások majd csak most következnek.

szarazon_is_dobogon_2


Új szabály, új pontozás...
Az idei évben van egy új pontozási rendszer, miszerint az a versenyzőpáros, aki az utolsó gyorsaságit megnyeri, öt pontot kap érte, a második négyet, stb. Egyébként sem tartom ezt így teljes egészében jó ötletnek, ráadásul nekünk most nem is jött ki jól a lépés, nem biztos, hogy jókor kérdezel erről! :-) Az utolsó gyorsasági szakasz ezúttal a szombathelyi katlan volt, ami nem kedvez az autónknak, a gumiabroncsainknak sem és bevallom férfiasan, én sem igazán szeretem. Nem sikerült ezt most sem jó idővel teljesítenünk, de ezektől eltekintve sem tartom túl pozitívnak ezt a pontozást. Talán egy picit túlzás, hogy az abszolút első ötöt illetik ilyen mértékű pontrendszerrel (és nem csupán az első hármat például). Mert nézzük azt, hogy ha valaki végig kimagaslóan teljesít, jelentősen vezeti a versenyt, a másik pedig „ráül” a második helyezésre, de az utolsót megnyeri, akkor pont ugyanannyi pontot szerez, mint aki két napon át erősen küzdött és nyert? Jó ötlet, de úgy érzem, hogy a pontozással kicsit túllőttek... ez az én véleményem, lehet a többiek másként gondolják, és szerencsére nem nekem kell a szabályokat alkotnom és döntéseket hoznom. 

szarazon_is_dobogon_1

Tetszett a rendezvény?
Azt hiszem, hogy mindenki a szívére teheti a kezét, de nagyon sok negatív kritika illette az ORB-s rendezőket, és azt gondolom, hogy bizonyos helyzetekben mi magyarok hajlamosak vagyunk inkább a negatívumokat látni a dolgokban, de egyet tisztán kell látni! Egy ilyen ORB futamot megrendezni egy nagyobb feladat és most jó példaként megmutatta a Markó Team, hogyan is kell ezt csinálni. Egyetlen egy perc csúszás nem volt, nagyon látszik, hogy biztosítva voltak a szakaszok, sportbíró volt minden olyan helyen, ahol kellett, jók voltak a zárások, terelések, a szalagozások. Elfogadom azt, hogy kisebb rezsiből meg lehet csinálni egy kisebb osztályú rendezvényt, de egy ORB futamot lebiztosítani, lekoordinálni egy nagyobb feladat és erről most tanúbizonyságot tettek, és szerintem ezt kellene látni!

szarazon_is_dobogon_7

Milyen a mezőny?
Vannak változások ilyen tekintetben is, mert úgy látom, hogy egy kicsit már elindult valamiféle pozitív irány. Ha nem is fogunk összejárni a versenyeken kívül, de talán mára már eljutottunk odáig, hogy elkezdtük egymást kölcsönösen tisztelni, már van bandázás a gyorsasági szakaszok után, valahogy mindannyian megkezdtünk nyitni a másik felé. Szoknom kell ezt nekem is, mert én is egy olyan típus vagyok, aki elvan saját magában inkább, minthogy bandázgasson a többiekkel, viszont ezt a pozitív változást nagyon jó megélni! Nyilván, amikor a stopperóra visszaszámol, már nem kérdés, hogy ellenfelek vagyunk, de végre már nem ellenségek! Az egyik nagy pozitívuma volt ennek a versenynek mindez, és ehhez tényleg együttesen kell tennünk, ez nem tud úgy működni, ha csupán egyvalaki próbálkozik.
Sajnos a kisebb kategóriákból nagyon eltűntek az autók, a párosok, és hogy ezen miként lehetne változtatni, ahhoz itt most kevés a „műsoridő”, hogy kifejtsem az én véleményemet. A saját magunk „világában” amit látok, hogy van legalább 5-6 olyan páros, aki bármikor képes a győzelemre, de igenis hiányzik ifj. Tóth János, és Asi (ha tiszta körülmények között versenyez). Van új belépő is a táncba, és biztos vagyok benne, hogy óriási lesz a küzdelem az idei évben!

szarazon_is_dobogon_6

Mecsek Rallye?
Még egy-két napig átadjuk magunkat a bükfürdői élményeknek, majd teljes egészében Mecsek Rallye-ra koncentrálunk, hiszen itt van a nyakunkon. Mindent jól elő kell készíteni, és mi már a bükfürdői verseny előtt is egy nagyon kicsit foglalkoztunk a Mecsek Rallye-val. Nagyon jó verseny lesz, készülünk rá, előtte lesz még egy 100 km-es aszfalttesztünk, azt szeretném jól kihasználni. Tetszik, hogy sötétben is versenyzünk, mert általában nekem az szokott segíteni, kedvenc pályákon - ismert pályákon - fog menni. Nem is tudom, mit kívánhatnék még? Örülök, hogy Jelen István meg tudja csinálni a versenyt, már ez egy nagyon örömteli dolog. Tetszik, hogy pénteki rajtceremóniával, éjszakába nyúló versenyzéssel, majd a szombati egész nappal letudjuk a versenyt, vasárnap pedig lesz egy napunk arra, hogy regenerálódjunk a következő hétre. Nekünk ez így kifejezetten jó, és tetszik!

 

szarazon_is_dobogon_8

www.srth.hu

Ez a hír most jelenik meg 3980. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k