Bár esőben és dagonyában reménykedtek Herczig Norbiék, szárazon is jól kezdték az évet, hiszen az abszolút második helyen zártak. Új volt az autó, új a csapat, és Igorral is most versenyeztek együtt először, de szerencsére mindenki jól vizsgázott.

Hogyan értékelitek ezt a második helyezést?
Amennyiben a verseny előtt kellett volna latolgatni a végeredményt, és azt mondják, hogy száraz idő várható, akkor a dobogóra való feljutást jó eredményként értékeltem volna, ha azt ígérik, hogy extrém körülmények között (sárban, esőben, dagonyában) fogunk versenyezni, akkor mindenképp megcéloztuk volna az első helyet. A verseny viszont először száraz volt, majd jött egy kisebb eső, már-már örömtáncot jártunk szombat este az eső tiszteletére, de túl korai volt az öröm, ezt az 5-6 mm csapadékot pillanatok alatt elnyelte a talaj. Nem tudtunk másnap fordítani, pedig ez volt a szándékunk. Kazár Miki nagyon gyors volt, mint ahogyan Botka Dávid, Turán Frici is. Nagyon jókat csatáztunk és szerintem egész évben hasonló küzdelemre lehet számítani.

Milyen az új csapat?
Nagyon-nagyon jól vizsgáztak, le a kalappal előttük! Az olaszok is nagyon profik voltak, de a BRR Team még egy fokkal jobb, azt kell mondjam, hogy most életem legprofibb csapatával versenyzem, és hatalmas élmény egy ilyen csapatnak a tagja lenni!
Milyen az új navigátor?
Igorról is csak pozitívan tudok nyilatkozni, és nem csupán azért, mert jól sikerült a verseny, hanem mert tényleg így van, 100 %-osan teljesített. Már tisztán látszódott a verseny előtt is, hogy megtaláltuk a hangot, közös nevezőn vagyunk, hasonlóan éljük a hétköznapjainkat, és ez már előrevetítette azt, hogy az autóban is jó hangulat lesz. Nagyon ügyesen navigált, az etapokon sem volt kérdés, hogy merre kell menni, a gyorsasági szakaszokon pedig nagyon időben tudta visszaadni az információkat, bár az is tény, hogy ezek a pályák nem jelentenek túl nagy feladatot navigátori szempontból, az igazi kihívások majd csak most következnek.

Új szabály, új pontozás...
Az idei évben van egy új pontozási rendszer, miszerint az a versenyzőpáros, aki az utolsó gyorsaságit megnyeri, öt pontot kap érte, a második négyet, stb. Egyébként sem tartom ezt így teljes egészében jó ötletnek, ráadásul nekünk most nem is jött ki jól a lépés, nem biztos, hogy jókor kérdezel erről! :-) Az utolsó gyorsasági szakasz ezúttal a szombathelyi katlan volt, ami nem kedvez az autónknak, a gumiabroncsainknak sem és bevallom férfiasan, én sem igazán szeretem. Nem sikerült ezt most sem jó idővel teljesítenünk, de ezektől eltekintve sem tartom túl pozitívnak ezt a pontozást. Talán egy picit túlzás, hogy az abszolút első ötöt illetik ilyen mértékű pontrendszerrel (és nem csupán az első hármat például). Mert nézzük azt, hogy ha valaki végig kimagaslóan teljesít, jelentősen vezeti a versenyt, a másik pedig „ráül” a második helyezésre, de az utolsót megnyeri, akkor pont ugyanannyi pontot szerez, mint aki két napon át erősen küzdött és nyert? Jó ötlet, de úgy érzem, hogy a pontozással kicsit túllőttek... ez az én véleményem, lehet a többiek másként gondolják, és szerencsére nem nekem kell a szabályokat alkotnom és döntéseket hoznom.

Tetszett a rendezvény?
Azt hiszem, hogy mindenki a szívére teheti a kezét, de nagyon sok negatív kritika illette az ORB-s rendezőket, és azt gondolom, hogy bizonyos helyzetekben mi magyarok hajlamosak vagyunk inkább a negatívumokat látni a dolgokban, de egyet tisztán kell látni! Egy ilyen ORB futamot megrendezni egy nagyobb feladat és most jó példaként megmutatta a Markó Team, hogyan is kell ezt csinálni. Egyetlen egy perc csúszás nem volt, nagyon látszik, hogy biztosítva voltak a szakaszok, sportbíró volt minden olyan helyen, ahol kellett, jók voltak a zárások, terelések, a szalagozások. Elfogadom azt, hogy kisebb rezsiből meg lehet csinálni egy kisebb osztályú rendezvényt, de egy ORB futamot lebiztosítani, lekoordinálni egy nagyobb feladat és erről most tanúbizonyságot tettek, és szerintem ezt kellene látni!

Milyen a mezőny?
Vannak változások ilyen tekintetben is, mert úgy látom, hogy egy kicsit már elindult valamiféle pozitív irány. Ha nem is fogunk összejárni a versenyeken kívül, de talán mára már eljutottunk odáig, hogy elkezdtük egymást kölcsönösen tisztelni, már van bandázás a gyorsasági szakaszok után, valahogy mindannyian megkezdtünk nyitni a másik felé. Szoknom kell ezt nekem is, mert én is egy olyan típus vagyok, aki elvan saját magában inkább, minthogy bandázgasson a többiekkel, viszont ezt a pozitív változást nagyon jó megélni! Nyilván, amikor a stopperóra visszaszámol, már nem kérdés, hogy ellenfelek vagyunk, de végre már nem ellenségek! Az egyik nagy pozitívuma volt ennek a versenynek mindez, és ehhez tényleg együttesen kell tennünk, ez nem tud úgy működni, ha csupán egyvalaki próbálkozik.
Sajnos a kisebb kategóriákból nagyon eltűntek az autók, a párosok, és hogy ezen miként lehetne változtatni, ahhoz itt most kevés a „műsoridő”, hogy kifejtsem az én véleményemet. A saját magunk „világában” amit látok, hogy van legalább 5-6 olyan páros, aki bármikor képes a győzelemre, de igenis hiányzik ifj. Tóth János, és Asi (ha tiszta körülmények között versenyez). Van új belépő is a táncba, és biztos vagyok benne, hogy óriási lesz a küzdelem az idei évben!

Mecsek Rallye?
Még egy-két napig átadjuk magunkat a bükfürdői élményeknek, majd teljes egészében Mecsek Rallye-ra koncentrálunk, hiszen itt van a nyakunkon. Mindent jól elő kell készíteni, és mi már a bükfürdői verseny előtt is egy nagyon kicsit foglalkoztunk a Mecsek Rallye-val. Nagyon jó verseny lesz, készülünk rá, előtte lesz még egy 100 km-es aszfalttesztünk, azt szeretném jól kihasználni. Tetszik, hogy sötétben is versenyzünk, mert általában nekem az szokott segíteni, kedvenc pályákon - ismert pályákon - fog menni. Nem is tudom, mit kívánhatnék még? Örülök, hogy Jelen István meg tudja csinálni a versenyt, már ez egy nagyon örömteli dolog. Tetszik, hogy pénteki rajtceremóniával, éjszakába nyúló versenyzéssel, majd a szombati egész nappal letudjuk a versenyt, vasárnap pedig lesz egy napunk arra, hogy regenerálódjunk a következő hétre. Nekünk ez így kifejezetten jó, és tetszik!

www.srth.hu