Szárazon is dobogón
Herczig Norbiék örülnek a sikernek
2012-05-16
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
589721282
Napi oldal:
15704
Jelenleg:
774
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 7. futam,
a Rally Hungary után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
135
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
121
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
140
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 6.futam,
a SlovakiaRing után
1. Kárai Tamás
Audi S1
135
2. Benyó Máté
Ford Focus
123
3. Luigi
Ford Fiesta
112
4. Vass Zoltán
Audi A1
100
5. Mózer Márk
Peugeot 208
79
6. Vass Csaba
Skoda Fabia
67
7. Koncseg Zoltán
Audi A1
67
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
62
teljes táblázat

szarazon_is_dobogon_1

Bár esőben és dagonyában reménykedtek Herczig Norbiék, szárazon is jól kezdték az évet, hiszen az abszolút második helyen zártak. Új volt az autó, új a csapat, és Igorral is most versenyeztek együtt először, de szerencsére mindenki jól vizsgázott.

szarazon_is_dobogon_5

Hogyan értékelitek ezt a második helyezést?
Amennyiben a verseny előtt kellett volna latolgatni a végeredményt, és azt mondják, hogy száraz idő várható, akkor a dobogóra való feljutást jó eredményként értékeltem volna, ha azt ígérik, hogy extrém körülmények között (sárban, esőben, dagonyában) fogunk versenyezni, akkor mindenképp megcéloztuk volna az első helyet. A verseny viszont először száraz volt, majd jött egy kisebb eső, már-már örömtáncot jártunk szombat este az eső tiszteletére, de túl korai volt az öröm, ezt az 5-6 mm csapadékot pillanatok alatt elnyelte a talaj. Nem tudtunk másnap fordítani, pedig ez volt a szándékunk. Kazár Miki nagyon gyors volt, mint ahogyan Botka Dávid, Turán Frici is. Nagyon jókat csatáztunk és szerintem egész évben hasonló küzdelemre lehet számítani.

szarazon_is_dobogon_3

Milyen az új csapat?

Nagyon-nagyon jól vizsgáztak, le a kalappal előttük! Az olaszok is nagyon profik voltak, de a BRR Team még egy fokkal jobb, azt kell mondjam, hogy most életem legprofibb csapatával versenyzem, és hatalmas élmény egy ilyen csapatnak a tagja lenni!

Milyen az új navigátor?
Igorról is csak pozitívan tudok nyilatkozni, és nem csupán azért, mert jól sikerült a verseny, hanem mert tényleg így van, 100 %-osan teljesített. Már tisztán látszódott a verseny előtt is, hogy megtaláltuk a hangot, közös nevezőn vagyunk, hasonlóan éljük a hétköznapjainkat, és ez már előrevetítette azt, hogy az autóban is jó hangulat lesz. Nagyon ügyesen navigált, az etapokon sem volt kérdés, hogy merre kell menni, a gyorsasági szakaszokon pedig nagyon időben tudta visszaadni az információkat, bár az is tény, hogy ezek a pályák nem jelentenek túl nagy feladatot navigátori szempontból, az igazi kihívások majd csak most következnek.

szarazon_is_dobogon_2


Új szabály, új pontozás...
Az idei évben van egy új pontozási rendszer, miszerint az a versenyzőpáros, aki az utolsó gyorsaságit megnyeri, öt pontot kap érte, a második négyet, stb. Egyébként sem tartom ezt így teljes egészében jó ötletnek, ráadásul nekünk most nem is jött ki jól a lépés, nem biztos, hogy jókor kérdezel erről! :-) Az utolsó gyorsasági szakasz ezúttal a szombathelyi katlan volt, ami nem kedvez az autónknak, a gumiabroncsainknak sem és bevallom férfiasan, én sem igazán szeretem. Nem sikerült ezt most sem jó idővel teljesítenünk, de ezektől eltekintve sem tartom túl pozitívnak ezt a pontozást. Talán egy picit túlzás, hogy az abszolút első ötöt illetik ilyen mértékű pontrendszerrel (és nem csupán az első hármat például). Mert nézzük azt, hogy ha valaki végig kimagaslóan teljesít, jelentősen vezeti a versenyt, a másik pedig „ráül” a második helyezésre, de az utolsót megnyeri, akkor pont ugyanannyi pontot szerez, mint aki két napon át erősen küzdött és nyert? Jó ötlet, de úgy érzem, hogy a pontozással kicsit túllőttek... ez az én véleményem, lehet a többiek másként gondolják, és szerencsére nem nekem kell a szabályokat alkotnom és döntéseket hoznom. 

szarazon_is_dobogon_1

Tetszett a rendezvény?
Azt hiszem, hogy mindenki a szívére teheti a kezét, de nagyon sok negatív kritika illette az ORB-s rendezőket, és azt gondolom, hogy bizonyos helyzetekben mi magyarok hajlamosak vagyunk inkább a negatívumokat látni a dolgokban, de egyet tisztán kell látni! Egy ilyen ORB futamot megrendezni egy nagyobb feladat és most jó példaként megmutatta a Markó Team, hogyan is kell ezt csinálni. Egyetlen egy perc csúszás nem volt, nagyon látszik, hogy biztosítva voltak a szakaszok, sportbíró volt minden olyan helyen, ahol kellett, jók voltak a zárások, terelések, a szalagozások. Elfogadom azt, hogy kisebb rezsiből meg lehet csinálni egy kisebb osztályú rendezvényt, de egy ORB futamot lebiztosítani, lekoordinálni egy nagyobb feladat és erről most tanúbizonyságot tettek, és szerintem ezt kellene látni!

szarazon_is_dobogon_7

Milyen a mezőny?
Vannak változások ilyen tekintetben is, mert úgy látom, hogy egy kicsit már elindult valamiféle pozitív irány. Ha nem is fogunk összejárni a versenyeken kívül, de talán mára már eljutottunk odáig, hogy elkezdtük egymást kölcsönösen tisztelni, már van bandázás a gyorsasági szakaszok után, valahogy mindannyian megkezdtünk nyitni a másik felé. Szoknom kell ezt nekem is, mert én is egy olyan típus vagyok, aki elvan saját magában inkább, minthogy bandázgasson a többiekkel, viszont ezt a pozitív változást nagyon jó megélni! Nyilván, amikor a stopperóra visszaszámol, már nem kérdés, hogy ellenfelek vagyunk, de végre már nem ellenségek! Az egyik nagy pozitívuma volt ennek a versenynek mindez, és ehhez tényleg együttesen kell tennünk, ez nem tud úgy működni, ha csupán egyvalaki próbálkozik.
Sajnos a kisebb kategóriákból nagyon eltűntek az autók, a párosok, és hogy ezen miként lehetne változtatni, ahhoz itt most kevés a „műsoridő”, hogy kifejtsem az én véleményemet. A saját magunk „világában” amit látok, hogy van legalább 5-6 olyan páros, aki bármikor képes a győzelemre, de igenis hiányzik ifj. Tóth János, és Asi (ha tiszta körülmények között versenyez). Van új belépő is a táncba, és biztos vagyok benne, hogy óriási lesz a küzdelem az idei évben!

szarazon_is_dobogon_6

Mecsek Rallye?
Még egy-két napig átadjuk magunkat a bükfürdői élményeknek, majd teljes egészében Mecsek Rallye-ra koncentrálunk, hiszen itt van a nyakunkon. Mindent jól elő kell készíteni, és mi már a bükfürdői verseny előtt is egy nagyon kicsit foglalkoztunk a Mecsek Rallye-val. Nagyon jó verseny lesz, készülünk rá, előtte lesz még egy 100 km-es aszfalttesztünk, azt szeretném jól kihasználni. Tetszik, hogy sötétben is versenyzünk, mert általában nekem az szokott segíteni, kedvenc pályákon - ismert pályákon - fog menni. Nem is tudom, mit kívánhatnék még? Örülök, hogy Jelen István meg tudja csinálni a versenyt, már ez egy nagyon örömteli dolog. Tetszik, hogy pénteki rajtceremóniával, éjszakába nyúló versenyzéssel, majd a szombati egész nappal letudjuk a versenyt, vasárnap pedig lesz egy napunk arra, hogy regenerálódjunk a következő hétre. Nekünk ez így kifejezetten jó, és tetszik!

 

szarazon_is_dobogon_8

www.srth.hu

Ez a hír most jelenik meg 3223. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1011 1213141516
1718 19 20212223
242526 27 28 29 30
31 01 02 03 040506
07 08 09 10 111213
2022.01.20-23.

részletes infóink

2022.01.21-24.

részletes infóink

2022.01.23.

részletes infóink

2022.01.25.

részletes infóink

2022.02.26.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k