LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Szárazon is dobogón
Herczig Norbiék örülnek a sikernek
2012-05-16
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
770058416
Napi oldal:
5807
Jelenleg:
1762
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

szarazon_is_dobogon_1

Bár esőben és dagonyában reménykedtek Herczig Norbiék, szárazon is jól kezdték az évet, hiszen az abszolút második helyen zártak. Új volt az autó, új a csapat, és Igorral is most versenyeztek együtt először, de szerencsére mindenki jól vizsgázott.

szarazon_is_dobogon_5

Hogyan értékelitek ezt a második helyezést?
Amennyiben a verseny előtt kellett volna latolgatni a végeredményt, és azt mondják, hogy száraz idő várható, akkor a dobogóra való feljutást jó eredményként értékeltem volna, ha azt ígérik, hogy extrém körülmények között (sárban, esőben, dagonyában) fogunk versenyezni, akkor mindenképp megcéloztuk volna az első helyet. A verseny viszont először száraz volt, majd jött egy kisebb eső, már-már örömtáncot jártunk szombat este az eső tiszteletére, de túl korai volt az öröm, ezt az 5-6 mm csapadékot pillanatok alatt elnyelte a talaj. Nem tudtunk másnap fordítani, pedig ez volt a szándékunk. Kazár Miki nagyon gyors volt, mint ahogyan Botka Dávid, Turán Frici is. Nagyon jókat csatáztunk és szerintem egész évben hasonló küzdelemre lehet számítani.

szarazon_is_dobogon_3

Milyen az új csapat?

Nagyon-nagyon jól vizsgáztak, le a kalappal előttük! Az olaszok is nagyon profik voltak, de a BRR Team még egy fokkal jobb, azt kell mondjam, hogy most életem legprofibb csapatával versenyzem, és hatalmas élmény egy ilyen csapatnak a tagja lenni!

Milyen az új navigátor?
Igorról is csak pozitívan tudok nyilatkozni, és nem csupán azért, mert jól sikerült a verseny, hanem mert tényleg így van, 100 %-osan teljesített. Már tisztán látszódott a verseny előtt is, hogy megtaláltuk a hangot, közös nevezőn vagyunk, hasonlóan éljük a hétköznapjainkat, és ez már előrevetítette azt, hogy az autóban is jó hangulat lesz. Nagyon ügyesen navigált, az etapokon sem volt kérdés, hogy merre kell menni, a gyorsasági szakaszokon pedig nagyon időben tudta visszaadni az információkat, bár az is tény, hogy ezek a pályák nem jelentenek túl nagy feladatot navigátori szempontból, az igazi kihívások majd csak most következnek.

szarazon_is_dobogon_2


Új szabály, új pontozás...
Az idei évben van egy új pontozási rendszer, miszerint az a versenyzőpáros, aki az utolsó gyorsaságit megnyeri, öt pontot kap érte, a második négyet, stb. Egyébként sem tartom ezt így teljes egészében jó ötletnek, ráadásul nekünk most nem is jött ki jól a lépés, nem biztos, hogy jókor kérdezel erről! :-) Az utolsó gyorsasági szakasz ezúttal a szombathelyi katlan volt, ami nem kedvez az autónknak, a gumiabroncsainknak sem és bevallom férfiasan, én sem igazán szeretem. Nem sikerült ezt most sem jó idővel teljesítenünk, de ezektől eltekintve sem tartom túl pozitívnak ezt a pontozást. Talán egy picit túlzás, hogy az abszolút első ötöt illetik ilyen mértékű pontrendszerrel (és nem csupán az első hármat például). Mert nézzük azt, hogy ha valaki végig kimagaslóan teljesít, jelentősen vezeti a versenyt, a másik pedig „ráül” a második helyezésre, de az utolsót megnyeri, akkor pont ugyanannyi pontot szerez, mint aki két napon át erősen küzdött és nyert? Jó ötlet, de úgy érzem, hogy a pontozással kicsit túllőttek... ez az én véleményem, lehet a többiek másként gondolják, és szerencsére nem nekem kell a szabályokat alkotnom és döntéseket hoznom. 

szarazon_is_dobogon_1

Tetszett a rendezvény?
Azt hiszem, hogy mindenki a szívére teheti a kezét, de nagyon sok negatív kritika illette az ORB-s rendezőket, és azt gondolom, hogy bizonyos helyzetekben mi magyarok hajlamosak vagyunk inkább a negatívumokat látni a dolgokban, de egyet tisztán kell látni! Egy ilyen ORB futamot megrendezni egy nagyobb feladat és most jó példaként megmutatta a Markó Team, hogyan is kell ezt csinálni. Egyetlen egy perc csúszás nem volt, nagyon látszik, hogy biztosítva voltak a szakaszok, sportbíró volt minden olyan helyen, ahol kellett, jók voltak a zárások, terelések, a szalagozások. Elfogadom azt, hogy kisebb rezsiből meg lehet csinálni egy kisebb osztályú rendezvényt, de egy ORB futamot lebiztosítani, lekoordinálni egy nagyobb feladat és erről most tanúbizonyságot tettek, és szerintem ezt kellene látni!

szarazon_is_dobogon_7

Milyen a mezőny?
Vannak változások ilyen tekintetben is, mert úgy látom, hogy egy kicsit már elindult valamiféle pozitív irány. Ha nem is fogunk összejárni a versenyeken kívül, de talán mára már eljutottunk odáig, hogy elkezdtük egymást kölcsönösen tisztelni, már van bandázás a gyorsasági szakaszok után, valahogy mindannyian megkezdtünk nyitni a másik felé. Szoknom kell ezt nekem is, mert én is egy olyan típus vagyok, aki elvan saját magában inkább, minthogy bandázgasson a többiekkel, viszont ezt a pozitív változást nagyon jó megélni! Nyilván, amikor a stopperóra visszaszámol, már nem kérdés, hogy ellenfelek vagyunk, de végre már nem ellenségek! Az egyik nagy pozitívuma volt ennek a versenynek mindez, és ehhez tényleg együttesen kell tennünk, ez nem tud úgy működni, ha csupán egyvalaki próbálkozik.
Sajnos a kisebb kategóriákból nagyon eltűntek az autók, a párosok, és hogy ezen miként lehetne változtatni, ahhoz itt most kevés a „műsoridő”, hogy kifejtsem az én véleményemet. A saját magunk „világában” amit látok, hogy van legalább 5-6 olyan páros, aki bármikor képes a győzelemre, de igenis hiányzik ifj. Tóth János, és Asi (ha tiszta körülmények között versenyez). Van új belépő is a táncba, és biztos vagyok benne, hogy óriási lesz a küzdelem az idei évben!

szarazon_is_dobogon_6

Mecsek Rallye?
Még egy-két napig átadjuk magunkat a bükfürdői élményeknek, majd teljes egészében Mecsek Rallye-ra koncentrálunk, hiszen itt van a nyakunkon. Mindent jól elő kell készíteni, és mi már a bükfürdői verseny előtt is egy nagyon kicsit foglalkoztunk a Mecsek Rallye-val. Nagyon jó verseny lesz, készülünk rá, előtte lesz még egy 100 km-es aszfalttesztünk, azt szeretném jól kihasználni. Tetszik, hogy sötétben is versenyzünk, mert általában nekem az szokott segíteni, kedvenc pályákon - ismert pályákon - fog menni. Nem is tudom, mit kívánhatnék még? Örülök, hogy Jelen István meg tudja csinálni a versenyt, már ez egy nagyon örömteli dolog. Tetszik, hogy pénteki rajtceremóniával, éjszakába nyúló versenyzéssel, majd a szombati egész nappal letudjuk a versenyt, vasárnap pedig lesz egy napunk arra, hogy regenerálódjunk a következő hétre. Nekünk ez így kifejezetten jó, és tetszik!

 

szarazon_is_dobogon_8

www.srth.hu

Ez a hír most jelenik meg 3897. alkalommal
Share |
Bükfürdő • rally ob
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k