Technikai Szabadegyetem tavaszi 1.előadás
Osztályfőnök: Havassy Péter
2011-02-24
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763384114
Napi oldal:
121571
Jelenleg:
938
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat
Kérlek jelentkezz be, ha hozzá akarsz szólni!
Technikai Szabadegyetem
oldalanként | növekvő
összesen: 57 hozzászólás • 3 oldal
57. • 2014-11-18 15:51:25
Sziasztok!

Jövő csütörtökön Kiss Norbi európa-bajnokunk, és mérnöke, Bakó Csaba tart előadást szintén a BME CH-max előadóban!

Tehát november 27. csütörtök 18. óra
56. • 2014-11-18 15:48:40
Szia!

Elérhetővé fogjuk tenni az összes előadást.
55. • 2014-10-31 12:48:34
Köszönjük a tegnapi előadást, ismét nagyszerű volt!

Gyurma!
A régi előadások videóanyaga fellelhető valahol, ha nem tervezitek az újbóli feltöltést?
54. • 2014-10-31 09:51:28
Nagyon szépen köszi a választ, más is mondta már ezt a fékolaj felforrást, bár a fékolajtartályban nem ment följebb a szint, de gondolom van egy visszacsapó szelep ami nem engedi vissza, bár azt furcsálom, hogy betétcserénél akkor hogy tudja mégis az ember visszanyomni a tartályba.

Nektek már konkrétan volt ilyen problémátok?

Mert egy másik lehetséges válasz amit kaptam az volt, hogy egyszerűen a főfékhenger karmantyúi mellett nyomja el a fékolajat, mert a karmantyúk átengednek magas hőmérsékleten.
Ez esetleg lehetséges?

Nyilván az is közrejátszott, hogy nem mentem hűtőkört a második etap végén, mert annyira jól sikerült az utólsó köröm és nem voltam tisztában ennek fontosságával.
(A pályán nem volt baj a fékkel, csak amikor megálltam.)
Korábabn csak a Hungaroringen mentem, ott nem igényelte az autó a hűtőkört nyilván a kisebb fékigénybevétel (kevesebb és gyorsabb kanyar) és a hosszú gyors egyenesek miatt, ahol jó hűtést kapott még (pedig akkor nyári forróság volt...)

Az elérhetőséggel kapcsolatban pedig írok e-mailt-t (úgy látom itt nem lehet PÜ-t küldeni)
53. • 2014-10-30 09:19:23
Sziasztok!

A plakáton hibásan szerepel a kedd, természetesen 30-án, csütörtökön, tehát MA este 7-kor van az előadás, mindenkit várunk szeretettel!
52. • 2014-10-30 09:18:05
Szia!

Ez a kérdéskör nem tartozik igazából a tárgyhoz, de igyekszem válaszolni.

A pályaversenyzéssel kapcsolatosan a gyorsasági szakág biztosan fog segíteni, privátban szívesen adok elérhetőséget.

A féked elmelegszik, nem arra van tervezve egy utcai autó fékrendszere, hogy ilyen (hő)terhelést kapjon. Ilyenkor a túlmelegedett tárcsák, betétek felmelegítik a fékdugattyún keresztül a fékfolyadékot, és ebben gázbuborékok jelennek meg, vagyis gyakorlatilag elkezd felforrni. A folyadék összenyomhatatlan, a gáz összenyomható, ezért esik be a pedál.
A forráspont függ a folyadék nedvességtartalmától (ezért is kell rendszeresen cserélni utcai autókban is), valamint a fékfolyadék minőségétől. Az utcai DOT3-4 jelzésű amyagok nem alkalmasak erre a terhelésre.
Összességében a nagyobb méretű, jobb hűtésű tárcsákkal, és a magasabb forráspontú fékfolyadékkal védekezhetsz. Az első két paraméter a fékhatást is jelentősen fogja növelni, csak legyen gumi is az autón, hogy ezt kihasználhasd...

Összegezve a versenyautó-építés egy láncszerű folyamat, helyesen a fék-futómű paraméterek javításával kezded, de javaslom, hogy mielőtt ténylegesen belevágsz, mérd föl a kapcsolódó költségek végösszegét!
51. • 2014-10-29 23:02:58
Sziasztok!
Két kérdésem van:
-az egyik, hogy hol érdemes pályaversenyezni. MAgamról anynit, hoyg eddig nyílt napokon versenyeztem az órával és most töbebt szeretnék. A lehetőségek a Swift Kupa (már felvettem csapattal a kapcsolatot ahová befizethetnék, de drágának találom), a másik a Magyar Time Attack saját autóval, ez kedvezőbb, de csak időmérő és jobb szeretnék rendes versenyt.
A Swift Kupában a saját autó is jól hangzik, mert állítólag "csak" 1,5 millióFt-ba kerül.
A cél az olcsóság (ha a Time Attack a legolcsóbb akkor az nem számít, hogy csak időmérő). Nem tudom milyen lehetőségek vannak még mert hallottam mindenféle amatőr futamokról, de az se tudott konkrétat mondani akitől hallottam.
Eleve nagyon kevés infót siekrült begyűjtenem amatőr pályaversenyzésről.
-a másik kérdésem: Járt már valaki úgy, hogy teljesen elment a fék, aztán egy fél óra 1-2-be való baromi lassú menetelés után visszajött?
Versenypályán mentem vele és teljesen jó volt, aztán a boxba kiálltam, összepakoltam és kb. 10 perc múlva indultam is tovább és csak beesett a pedál. A pedálút felénél kb mintha fogott volna egy kicsit, de az szinte semmi. Persze pumpátam, de ítélat napig is pumpálhattam, semmi. Van aki azt mondja, hoyg a nagy hőtől a főfékhenger gumikarmantyúi visszaengedték az olajat.
Másik pályán ilyen gond még nem volt (Hungaroringen), de ott talán jobb a hűtés a nagyobb tempó miatt. (Ez a mostani az Euroring volt, ami tele van kanyarral és nagyon lassú.)
Azóta teljesen jó, tökéletes.
50. • 2014-10-25 12:13:09
Megnéztem, legközelebb 2018-ban lesz kedd október 30.-án.
49. • 2014-10-25 12:11:08
Most én vagyok hülye, vagy október 30. az tényleg nem kedd?
47. • 2013-02-27 18:48:08
Szia!

mivel valaki kedvesen feltörte az oldalt, ezért egyelőre nem, de lesz újra honlap, és ha minden jül megy, akkor hamarosan folytatás is!
46. • 2013-02-27 13:26:10
Üdv!

Megtalálhatóak valahol a felvételek?
gyurma linkje sajnos már nem működik
45. • 2011-12-01 22:27:35
picit megfogyva, de nem volt rossz.
44. • 2011-11-30 16:10:04
Sziasztok,

Akkor holnap várunk mindenkit 6-kor!
43. • 2010-12-17 18:41:28
Ahogy ígértük, mindenki számára elérhetővé tettük a MAFC Autósport Technikai Szabadegyetemről készült felvételeket.

A MAFC Autósport és Motorsport Szakosztálya ezekkel a felvételekkel kíván mindenkinek békés, boldog karácsonyt!

MAFC Technikai Szabadegyetem Replay
42. • 2010-11-06 13:32:37
Sziasztok!

Már felkerült az oldalunkra néhány kép a csütörtöki előadásról:

http://www.facebook.com/editphoto.php?oid=139735112737074&success=5&failure=0#!/group.php?gid=139735112737074
41. • 2010-10-10 14:28:38
Sok minden t tervezünk, meglátjuk mi valósul meg belőle :)
40. • 2010-10-10 12:52:00
Ezt a hozzászólást olyan felhasználó írta, akit a többiek nem tartanak ide illőnek.
39. • 2010-09-30 22:26:44
..ez tényleg jó volt, és laikusnak is érthető. csak így tovább!
38. • 2010-09-30 22:21:59
Mindenkinek nagyon köszönöm, aki eljött ma.

Tényleg megható volt, amennyien voltatok, amilyen néma csendben hallgattátok...

Elnézést kérek mindenkitől, aki nem fért be, sajnos minden igyekezetünk ellenére sem kaptunk ennél a 360fős teremnél nagyobbat. Ennek ellenére kb 600an préselődtetek be, mindent meg fogok tenni, hogy nagyobb termet szerezzek, és ha bárkinek van ötlete 6-700 fő befogadására képes teremmel kapcsolatban az ne tartsa magába!

Köszönöm még egyszer mindenkinek, aki hozzátett a ma estéhez, akár csak a jelenlétével is!
Technikai Szabadegyetem
oldalanként | növekvő
összesen: 57 hozzászólás • 3 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k