Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
This is the rallye. No problem!
Herczig Norbi töréstesztet hajtott végre Bükfürdőn
2011-06-09
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684380572
Napi oldal:
40571
Jelenleg:
1194
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Nagy valószínűség szerint nem a gyár kérte fel Herczig Norbiékat a Skoda törésteszt végrehajtására, ők mégis megvalósították ezt, annak ellenére, hogy Norbitól nem megszokott mutatvány a borulás. Szokás szerint nem keseregnek, továbbra is a jövőre és a bajnokságra koncentrálnak, de hogy mi is történt pontosan, arról a legilletékesebbet, Herczig Norbit kérdeztem.

this_is_the_rallye_no_problem_6

Mit csináltál Bükfürdőn?
Felborítottam Kálmit! :-) Nem mondom, hogy örült neki, de volt már korábban is olyan pilótája, akivel az ilyet már többször átélte, szóval nem lepődött meg.

Én viszont annál inkább!
Egy picit én is! Nem úgy mentünk ide sem - mint máshová sem - hogy majd itt felborulunk. Valóban nem megszokott dolog ez tőlem, szoktam kisebb hibákat véteni, de ilyen látványos mutatványok azért tőlem távol állnak.

this_is_the_rallye_no_problem_8

Mi történt?
Sokszor végigelemeztem már azóta, mind fejben, mind a felvételek alapján, sőt a helyszínen is, hiszen végigvártuk az ORB mezőnyét és a rallye2-t is, így volt időm gondolkozni, mire elvittek minket az erdőből. Szombathely és Bükfürdő Rallye-hoz méltóan megint nagyon extrém lett az időjárás, hol sütött a nap, hol szakadt az eső, hol már elment az eső, hol visszaelőztük az esőt... mindig volt egy pici extrém dolog.

this_is_the_rallye_no_problem_4

Ezen a gyorsasági szakaszon, egy - fényes, kikopott - aszfaltos részen, ötödik sebességi fokozatban ráléptem a fékre, és még csak nem is volt ez egy erős, drasztikus fékezés, ennek ellenére leblokkoltak a kerekek, nem volt semmi tapadás és leállt a motor. És ez volt a legnagyobb baj, hogy lefulladt a motor, és nem tudtam újraindítani rögtön. Próbáltam tapadást találni az úton, amennyire egy ilyen négy kerékkel csúszó autóval lehet és már nagyon-nagyon a végén, mikor odaértünk a kanyar bejáratához akkor indult újra a motor. Hiába szálltam le a fékről, hiába váltottam vissza, egyszerűen nem történt semmi. Nagyon keveset tudtunk lassulni erre a bal3-as kanyarra és amikor már láttam, hogy elkerülhetetlen a becsapódás, akkor még annyit csináltam, hogy visszaváltottam, húztam egy kéziféket és visszaálltam a gázra. Nem tudom, hogy mit reméltem ettől a gáztól... de úgy gondoltam, hogy itt már úgyis mindegy, ezt még megcsinálom, "hátha"! Ha nem csinálom, akkor is beesünk, ha meg csinálom, akkor hátha csoda történik... Nem történt.

this_is_the_rallye_no_problem_3

Rögtön tudtátok, hogy vége?
Azonnal éreztük, igen. Több mint 10 éve volt Colin McRae-nek egy olyan autótörése a Forddal, amikor körbetörte az autót, nagyon megrendezte, de a futóműve, meg minden rendben volt. Ennél a sérülésnél mi is ezt láttuk, hogy nagyon-nagyon körbetört az autó, de a bukócső nem sérült, a futómű a helyén maradt... az egyik felniről lefordult a gumi, ezért mozgatni is nagyon nehéz volt az autót. Éreztük, hogy ezzel nem fogunk tudni tovább menni! Végül lábon nem is tudtunk eljönni a kocsival, trélerrel jöttek értünk.

Nem nézett ki szépen az autó kívülről, ez biztos.

Laikus szemmel nézve mindenképp így van, de mivel nem állt meg állóra az autó, hanem kiforogta magát és eleve a megázott talajba csapódtunk nem annyira vészes, mint első ránézésre tűnik. Én is azt hittem, hogy - mivel felborultunk - nagyobb lesz a sérülés, de miután jobban szemügyre vettük, már látszott, hogy persze a karosszériaelemek körbetörtek, de "belül" nem akkora nagy a kár... Ettől függetlenül van rá esély, hogy az olasz csapat ki fogja cserélni a karosszériát, hiszen egy hibátlan, makulátlan autót hoztak ide nekünk, és hááát... egy kicsit fénysérültet vitték haza. :-)

this_is_the_rallye_no_problem_1

Hogyan érintett téged ez az eset?
El tudok egy kicsit keseredni, de nem vagyok az a nagyon-nagyon magamba dőlős típus, vagy ha igen, akkor viszonylag gyorsan fel tudok állni ezekből a dolgokból. Persze, ott a helyszínen nagyon rossz volt, de mire beértünk a szervizbe már jobb volt...

Magamon is meglepődtem, hogy vasárnap már nem voltam annyira elkenődve, mint mondjuk pár évvel ezelőtt egy-egy bakit követően. Ez egy ilyen sport, pici dolgokon múlik, hogy az ember be tud fejezni egy versenyt jó eredménnyel, vagy kiesik és csinál egy ekkora kárt. Aki erre a sportágra adja a fejét, annak ezzel számolnia kell. Így kell látni racionálisan ezt, de persze ettől függetlenül nem jó átélni.

Jó emberekkel vagyok körülvéve, és nem csak a családomra és barátaimra gondolok, de a csapatra is. A Skoda Rallye Teami Italiánál is annyira jól állnak hozzá, ők mondták is, hogy "This is the rallye. No problem!"
Büszkék arra, hogy jól tudunk menni, ha tudunk gyorsaságit nyerni, amikor tudjuk vezetni a versenyt, szeretnek itt lenni, nagyon jó a kapcsolat és a bajban ismerszik meg az ember. Nem volt letargikus ez az egész, hazamegyünk, ha kell akkor bódét cserélünk, összerakjuk az autót és jövünk a következő versenyre. Lehetne itt keseregni, de azok az idők már elmúltak.
Egy tapasztalattal gazdagabbak lettünk, visszaestünk egy hellyel a bajnokságban... nem olyan vészes a helyzet, nem veszett még el semmi! Jönnek a murvás versenyek, jó helyekre megyünk versenyezni…

 

Lényeg, hogy nektek nem lett bajotok!
Hallottam egy-két olyan visszhangot a HANS kötelezővé tételekor, hogy "jaj, minek ez, meg milyen drága", de én egy dolgot tudok: a nyakunk sem húzódott meg! A biztonságtechnikai felszerelések elég jól vizsgáztak! A nézőkről nem is beszélve! Ennyi jó embert én még nem láttam egyben! 20-an odajöttek és az ő segítségükkel a veszélyes helyről kirángattuk az autót, és még a rallye2-es mezőny megérkezése előtt a külső ívről át tudtuk tenni a belső ívre egy farönk mögé.

this_is_the_rallye_no_problem_2

A neten megjelent egy írás, miszerint a helyszínen lévő nézők a sportbírói utasítás ellenére - a verseny közben még - kitették az autót az út közepére. Akkor ez mégsem így volt?
A helyszínen lévő sportbíró egy nagyon rendes srác volt. A nézők pedig egy olyan csapat, akik nagyon régóta járnak rallye-ra. Ők erősen kapacitálták a sportbírót, hogy állítsák le a versenyt, mert veszélyes helyen van a kocsink. Ez nekem azért volt szimpatikus, mert nem a vérre gyűltek, nem az volt a céljuk, hogy hogyan tudnak majd minél nagyobb eséseket látni, hanem az, hogy elkerüljük a további baleseteket. A sportbíró a tömeg nyomásának hatására megpróbálta leállíttatni a gyorsaságit, de a rádión keresztül olyan információt kapott, hogy nem állítják le, mehet tovább a verseny, mivel az autó nincs az úton, csak a hátulja lóg be egy kicsit. Nem volt jó helyen a kocsink, mi próbáltuk is lassítani a mezőnyt, három autó viszont ugyanúgy megúszott a féktávon, csak nem akkora sebességgel értek már oda, mint mi, ők meg tudták fogni, de egy pici választotta el őket attól, hogy ránk essenek. Veszélyes volt ez így! Amiből a probléma lett, hogy az S csoport előtti 5 perces szünetben a nézők megpróbálták kiszedni. Kirángatták valameddig, már fenn volt az úton és az már veszélyes volt valóban, hiszen csak akkor sikerült behúznunk a belső ívre miközben már elrajtolt az S csoport. Senki nem akart rosszat, a sportbíró az ő biztonságuk érdekében fütyült, ordibált, hogy menjenek onnét, de én megvédeném a nézőket, mert ők tényleg azt tartották szem előtt, hogy ne legyen baleset. Nem csak azt, hogy a mi autónk ne törjön tovább, hanem azt, hogyha ebbe valaki belerongyol, az rosszul jár, hiszen míg mi puhára estünk és kiforogtuk magunkat, addig az autónknak csapódó egy álló fémdarabnak ütközik. Én is próbáltam a sportbíróra hatni, Kálmi a mezőnyt lassította, ez egy nagyon veszélyes helyzet volt, el kellett volna vinni onnét a kocsit.

this_is_the_rallye_no_problem_7

Veszprém Rallye?
Ennyi, így ahogy mondod: Veszprém Rallye! :-) Egy ilyen csapatnál, mint a Skoda Rallye Team Italia nem ülhetek úgy az autóba, hogy nincs meg a biztosítás rá. Van persze egy borsos önrésze ennek, de a kárhoz képest azért elenyésző ez az összeg. Ezt kell most előteremtenünk, és szerencsére nem vagyunk annyira rossz helyzetben. Szűkösebb az idei év, mint korábban, de azért ki tudjuk majd ezt fizetni, és itt jön elő a profizmus, hogy nem kérdés, hogy ott leszünk-e a következő versenyen! Ha ez a verseny most 2 hét múlva lenne, akkor is tudnánk autót kapni és ez az amiben egy ilyen komoly, nemzetközi csapatnak az ereje rejlik!

this_is_the_rallye_no_problem_9

Ez a hír most jelenik meg 9885. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdő Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k