RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
This is the rallye. No problem!
Herczig Norbi töréstesztet hajtott végre Bükfürdőn
2011-06-09
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
707881355
Napi oldal:
331541
Jelenleg:
5219
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Nagy valószínűség szerint nem a gyár kérte fel Herczig Norbiékat a Skoda törésteszt végrehajtására, ők mégis megvalósították ezt, annak ellenére, hogy Norbitól nem megszokott mutatvány a borulás. Szokás szerint nem keseregnek, továbbra is a jövőre és a bajnokságra koncentrálnak, de hogy mi is történt pontosan, arról a legilletékesebbet, Herczig Norbit kérdeztem.

this_is_the_rallye_no_problem_6

Mit csináltál Bükfürdőn?
Felborítottam Kálmit! :-) Nem mondom, hogy örült neki, de volt már korábban is olyan pilótája, akivel az ilyet már többször átélte, szóval nem lepődött meg.

Én viszont annál inkább!
Egy picit én is! Nem úgy mentünk ide sem - mint máshová sem - hogy majd itt felborulunk. Valóban nem megszokott dolog ez tőlem, szoktam kisebb hibákat véteni, de ilyen látványos mutatványok azért tőlem távol állnak.

this_is_the_rallye_no_problem_8

Mi történt?
Sokszor végigelemeztem már azóta, mind fejben, mind a felvételek alapján, sőt a helyszínen is, hiszen végigvártuk az ORB mezőnyét és a rallye2-t is, így volt időm gondolkozni, mire elvittek minket az erdőből. Szombathely és Bükfürdő Rallye-hoz méltóan megint nagyon extrém lett az időjárás, hol sütött a nap, hol szakadt az eső, hol már elment az eső, hol visszaelőztük az esőt... mindig volt egy pici extrém dolog.

this_is_the_rallye_no_problem_4

Ezen a gyorsasági szakaszon, egy - fényes, kikopott - aszfaltos részen, ötödik sebességi fokozatban ráléptem a fékre, és még csak nem is volt ez egy erős, drasztikus fékezés, ennek ellenére leblokkoltak a kerekek, nem volt semmi tapadás és leállt a motor. És ez volt a legnagyobb baj, hogy lefulladt a motor, és nem tudtam újraindítani rögtön. Próbáltam tapadást találni az úton, amennyire egy ilyen négy kerékkel csúszó autóval lehet és már nagyon-nagyon a végén, mikor odaértünk a kanyar bejáratához akkor indult újra a motor. Hiába szálltam le a fékről, hiába váltottam vissza, egyszerűen nem történt semmi. Nagyon keveset tudtunk lassulni erre a bal3-as kanyarra és amikor már láttam, hogy elkerülhetetlen a becsapódás, akkor még annyit csináltam, hogy visszaváltottam, húztam egy kéziféket és visszaálltam a gázra. Nem tudom, hogy mit reméltem ettől a gáztól... de úgy gondoltam, hogy itt már úgyis mindegy, ezt még megcsinálom, "hátha"! Ha nem csinálom, akkor is beesünk, ha meg csinálom, akkor hátha csoda történik... Nem történt.

this_is_the_rallye_no_problem_3

Rögtön tudtátok, hogy vége?
Azonnal éreztük, igen. Több mint 10 éve volt Colin McRae-nek egy olyan autótörése a Forddal, amikor körbetörte az autót, nagyon megrendezte, de a futóműve, meg minden rendben volt. Ennél a sérülésnél mi is ezt láttuk, hogy nagyon-nagyon körbetört az autó, de a bukócső nem sérült, a futómű a helyén maradt... az egyik felniről lefordult a gumi, ezért mozgatni is nagyon nehéz volt az autót. Éreztük, hogy ezzel nem fogunk tudni tovább menni! Végül lábon nem is tudtunk eljönni a kocsival, trélerrel jöttek értünk.

Nem nézett ki szépen az autó kívülről, ez biztos.

Laikus szemmel nézve mindenképp így van, de mivel nem állt meg állóra az autó, hanem kiforogta magát és eleve a megázott talajba csapódtunk nem annyira vészes, mint első ránézésre tűnik. Én is azt hittem, hogy - mivel felborultunk - nagyobb lesz a sérülés, de miután jobban szemügyre vettük, már látszott, hogy persze a karosszériaelemek körbetörtek, de "belül" nem akkora nagy a kár... Ettől függetlenül van rá esély, hogy az olasz csapat ki fogja cserélni a karosszériát, hiszen egy hibátlan, makulátlan autót hoztak ide nekünk, és hááát... egy kicsit fénysérültet vitték haza. :-)

this_is_the_rallye_no_problem_1

Hogyan érintett téged ez az eset?
El tudok egy kicsit keseredni, de nem vagyok az a nagyon-nagyon magamba dőlős típus, vagy ha igen, akkor viszonylag gyorsan fel tudok állni ezekből a dolgokból. Persze, ott a helyszínen nagyon rossz volt, de mire beértünk a szervizbe már jobb volt...

Magamon is meglepődtem, hogy vasárnap már nem voltam annyira elkenődve, mint mondjuk pár évvel ezelőtt egy-egy bakit követően. Ez egy ilyen sport, pici dolgokon múlik, hogy az ember be tud fejezni egy versenyt jó eredménnyel, vagy kiesik és csinál egy ekkora kárt. Aki erre a sportágra adja a fejét, annak ezzel számolnia kell. Így kell látni racionálisan ezt, de persze ettől függetlenül nem jó átélni.

Jó emberekkel vagyok körülvéve, és nem csak a családomra és barátaimra gondolok, de a csapatra is. A Skoda Rallye Teami Italiánál is annyira jól állnak hozzá, ők mondták is, hogy "This is the rallye. No problem!"
Büszkék arra, hogy jól tudunk menni, ha tudunk gyorsaságit nyerni, amikor tudjuk vezetni a versenyt, szeretnek itt lenni, nagyon jó a kapcsolat és a bajban ismerszik meg az ember. Nem volt letargikus ez az egész, hazamegyünk, ha kell akkor bódét cserélünk, összerakjuk az autót és jövünk a következő versenyre. Lehetne itt keseregni, de azok az idők már elmúltak.
Egy tapasztalattal gazdagabbak lettünk, visszaestünk egy hellyel a bajnokságban... nem olyan vészes a helyzet, nem veszett még el semmi! Jönnek a murvás versenyek, jó helyekre megyünk versenyezni…

 

Lényeg, hogy nektek nem lett bajotok!
Hallottam egy-két olyan visszhangot a HANS kötelezővé tételekor, hogy "jaj, minek ez, meg milyen drága", de én egy dolgot tudok: a nyakunk sem húzódott meg! A biztonságtechnikai felszerelések elég jól vizsgáztak! A nézőkről nem is beszélve! Ennyi jó embert én még nem láttam egyben! 20-an odajöttek és az ő segítségükkel a veszélyes helyről kirángattuk az autót, és még a rallye2-es mezőny megérkezése előtt a külső ívről át tudtuk tenni a belső ívre egy farönk mögé.

this_is_the_rallye_no_problem_2

A neten megjelent egy írás, miszerint a helyszínen lévő nézők a sportbírói utasítás ellenére - a verseny közben még - kitették az autót az út közepére. Akkor ez mégsem így volt?
A helyszínen lévő sportbíró egy nagyon rendes srác volt. A nézők pedig egy olyan csapat, akik nagyon régóta járnak rallye-ra. Ők erősen kapacitálták a sportbírót, hogy állítsák le a versenyt, mert veszélyes helyen van a kocsink. Ez nekem azért volt szimpatikus, mert nem a vérre gyűltek, nem az volt a céljuk, hogy hogyan tudnak majd minél nagyobb eséseket látni, hanem az, hogy elkerüljük a további baleseteket. A sportbíró a tömeg nyomásának hatására megpróbálta leállíttatni a gyorsaságit, de a rádión keresztül olyan információt kapott, hogy nem állítják le, mehet tovább a verseny, mivel az autó nincs az úton, csak a hátulja lóg be egy kicsit. Nem volt jó helyen a kocsink, mi próbáltuk is lassítani a mezőnyt, három autó viszont ugyanúgy megúszott a féktávon, csak nem akkora sebességgel értek már oda, mint mi, ők meg tudták fogni, de egy pici választotta el őket attól, hogy ránk essenek. Veszélyes volt ez így! Amiből a probléma lett, hogy az S csoport előtti 5 perces szünetben a nézők megpróbálták kiszedni. Kirángatták valameddig, már fenn volt az úton és az már veszélyes volt valóban, hiszen csak akkor sikerült behúznunk a belső ívre miközben már elrajtolt az S csoport. Senki nem akart rosszat, a sportbíró az ő biztonságuk érdekében fütyült, ordibált, hogy menjenek onnét, de én megvédeném a nézőket, mert ők tényleg azt tartották szem előtt, hogy ne legyen baleset. Nem csak azt, hogy a mi autónk ne törjön tovább, hanem azt, hogyha ebbe valaki belerongyol, az rosszul jár, hiszen míg mi puhára estünk és kiforogtuk magunkat, addig az autónknak csapódó egy álló fémdarabnak ütközik. Én is próbáltam a sportbíróra hatni, Kálmi a mezőnyt lassította, ez egy nagyon veszélyes helyzet volt, el kellett volna vinni onnét a kocsit.

this_is_the_rallye_no_problem_7

Veszprém Rallye?
Ennyi, így ahogy mondod: Veszprém Rallye! :-) Egy ilyen csapatnál, mint a Skoda Rallye Team Italia nem ülhetek úgy az autóba, hogy nincs meg a biztosítás rá. Van persze egy borsos önrésze ennek, de a kárhoz képest azért elenyésző ez az összeg. Ezt kell most előteremtenünk, és szerencsére nem vagyunk annyira rossz helyzetben. Szűkösebb az idei év, mint korábban, de azért ki tudjuk majd ezt fizetni, és itt jön elő a profizmus, hogy nem kérdés, hogy ott leszünk-e a következő versenyen! Ha ez a verseny most 2 hét múlva lenne, akkor is tudnánk autót kapni és ez az amiben egy ilyen komoly, nemzetközi csapatnak az ereje rejlik!

this_is_the_rallye_no_problem_9

Ez a hír most jelenik meg 9917. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdő Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k