This is the rallye. No problem!
Herczig Norbi töréstesztet hajtott végre Bükfürdõn
2011-06-09
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
735738630
Napi oldal:
66142
Jelenleg:
1329
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Nagy valószínûség szerint nem a gyár kérte fel Herczig Norbiékat a Skoda törésteszt végrehajtására, õk mégis megvalósították ezt, annak ellenére, hogy Norbitól nem megszokott mutatvány a borulás. Szokás szerint nem keseregnek, továbbra is a jövõre és a bajnokságra koncentrálnak, de hogy mi is történt pontosan, arról a legilletékesebbet, Herczig Norbit kérdeztem.

this_is_the_rallye_no_problem_6

Mit csináltál Bükfürdõn?
Felborítottam Kálmit! :-) Nem mondom, hogy örült neki, de volt már korábban is olyan pilótája, akivel az ilyet már többször átélte, szóval nem lepõdött meg.

Én viszont annál inkább!
Egy picit én is! Nem úgy mentünk ide sem - mint máshová sem - hogy majd itt felborulunk. Valóban nem megszokott dolog ez tõlem, szoktam kisebb hibákat véteni, de ilyen látványos mutatványok azért tõlem távol állnak.

this_is_the_rallye_no_problem_8

Mi történt?
Sokszor végigelemeztem már azóta, mind fejben, mind a felvételek alapján, sõt a helyszínen is, hiszen végigvártuk az ORB mezõnyét és a rallye2-t is, így volt idõm gondolkozni, mire elvittek minket az erdõbõl. Szombathely és Bükfürdõ Rallye-hoz méltóan megint nagyon extrém lett az idõjárás, hol sütött a nap, hol szakadt az esõ, hol már elment az esõ, hol visszaelõztük az esõt... mindig volt egy pici extrém dolog.

this_is_the_rallye_no_problem_4

Ezen a gyorsasági szakaszon, egy - fényes, kikopott - aszfaltos részen, ötödik sebességi fokozatban ráléptem a fékre, és még csak nem is volt ez egy erõs, drasztikus fékezés, ennek ellenére leblokkoltak a kerekek, nem volt semmi tapadás és leállt a motor. És ez volt a legnagyobb baj, hogy lefulladt a motor, és nem tudtam újraindítani rögtön. Próbáltam tapadást találni az úton, amennyire egy ilyen négy kerékkel csúszó autóval lehet és már nagyon-nagyon a végén, mikor odaértünk a kanyar bejáratához akkor indult újra a motor. Hiába szálltam le a fékrõl, hiába váltottam vissza, egyszerûen nem történt semmi. Nagyon keveset tudtunk lassulni erre a bal3-as kanyarra és amikor már láttam, hogy elkerülhetetlen a becsapódás, akkor még annyit csináltam, hogy visszaváltottam, húztam egy kéziféket és visszaálltam a gázra. Nem tudom, hogy mit reméltem ettõl a gáztól... de úgy gondoltam, hogy itt már úgyis mindegy, ezt még megcsinálom, "hátha"! Ha nem csinálom, akkor is beesünk, ha meg csinálom, akkor hátha csoda történik... Nem történt.

this_is_the_rallye_no_problem_3

Rögtön tudtátok, hogy vége?
Azonnal éreztük, igen. Több mint 10 éve volt Colin McRae-nek egy olyan autótörése a Forddal, amikor körbetörte az autót, nagyon megrendezte, de a futómûve, meg minden rendben volt. Ennél a sérülésnél mi is ezt láttuk, hogy nagyon-nagyon körbetört az autó, de a bukócsõ nem sérült, a futómû a helyén maradt... az egyik felnirõl lefordult a gumi, ezért mozgatni is nagyon nehéz volt az autót. Éreztük, hogy ezzel nem fogunk tudni tovább menni! Végül lábon nem is tudtunk eljönni a kocsival, trélerrel jöttek értünk.

Nem nézett ki szépen az autó kívülrõl, ez biztos.

Laikus szemmel nézve mindenképp így van, de mivel nem állt meg állóra az autó, hanem kiforogta magát és eleve a megázott talajba csapódtunk nem annyira vészes, mint elsõ ránézésre tûnik. Én is azt hittem, hogy - mivel felborultunk - nagyobb lesz a sérülés, de miután jobban szemügyre vettük, már látszott, hogy persze a karosszériaelemek körbetörtek, de "belül" nem akkora nagy a kár... Ettõl függetlenül van rá esély, hogy az olasz csapat ki fogja cserélni a karosszériát, hiszen egy hibátlan, makulátlan autót hoztak ide nekünk, és hááát... egy kicsit fénysérültet vitték haza. :-)

this_is_the_rallye_no_problem_1

Hogyan érintett téged ez az eset?
El tudok egy kicsit keseredni, de nem vagyok az a nagyon-nagyon magamba dõlõs típus, vagy ha igen, akkor viszonylag gyorsan fel tudok állni ezekbõl a dolgokból. Persze, ott a helyszínen nagyon rossz volt, de mire beértünk a szervizbe már jobb volt...

Magamon is meglepõdtem, hogy vasárnap már nem voltam annyira elkenõdve, mint mondjuk pár évvel ezelõtt egy-egy bakit követõen. Ez egy ilyen sport, pici dolgokon múlik, hogy az ember be tud fejezni egy versenyt jó eredménnyel, vagy kiesik és csinál egy ekkora kárt. Aki erre a sportágra adja a fejét, annak ezzel számolnia kell. Így kell látni racionálisan ezt, de persze ettõl függetlenül nem jó átélni.

Jó emberekkel vagyok körülvéve, és nem csak a családomra és barátaimra gondolok, de a csapatra is. A Skoda Rallye Teami Italiánál is annyira jól állnak hozzá, õk mondták is, hogy "This is the rallye. No problem!"
Büszkék arra, hogy jól tudunk menni, ha tudunk gyorsaságit nyerni, amikor tudjuk vezetni a versenyt, szeretnek itt lenni, nagyon jó a kapcsolat és a bajban ismerszik meg az ember. Nem volt letargikus ez az egész, hazamegyünk, ha kell akkor bódét cserélünk, összerakjuk az autót és jövünk a következõ versenyre. Lehetne itt keseregni, de azok az idõk már elmúltak.
Egy tapasztalattal gazdagabbak lettünk, visszaestünk egy hellyel a bajnokságban... nem olyan vészes a helyzet, nem veszett még el semmi! Jönnek a murvás versenyek, jó helyekre megyünk versenyezni…

 

Lényeg, hogy nektek nem lett bajotok!
Hallottam egy-két olyan visszhangot a HANS kötelezõvé tételekor, hogy "jaj, minek ez, meg milyen drága", de én egy dolgot tudok: a nyakunk sem húzódott meg! A biztonságtechnikai felszerelések elég jól vizsgáztak! A nézõkrõl nem is beszélve! Ennyi jó embert én még nem láttam egyben! 20-an odajöttek és az õ segítségükkel a veszélyes helyrõl kirángattuk az autót, és még a rallye2-es mezõny megérkezése elõtt a külsõ ívrõl át tudtuk tenni a belsõ ívre egy farönk mögé.

this_is_the_rallye_no_problem_2

A neten megjelent egy írás, miszerint a helyszínen lévõ nézõk a sportbírói utasítás ellenére - a verseny közben még - kitették az autót az út közepére. Akkor ez mégsem így volt?
A helyszínen lévõ sportbíró egy nagyon rendes srác volt. A nézõk pedig egy olyan csapat, akik nagyon régóta járnak rallye-ra. Õk erõsen kapacitálták a sportbírót, hogy állítsák le a versenyt, mert veszélyes helyen van a kocsink. Ez nekem azért volt szimpatikus, mert nem a vérre gyûltek, nem az volt a céljuk, hogy hogyan tudnak majd minél nagyobb eséseket látni, hanem az, hogy elkerüljük a további baleseteket. A sportbíró a tömeg nyomásának hatására megpróbálta leállíttatni a gyorsaságit, de a rádión keresztül olyan információt kapott, hogy nem állítják le, mehet tovább a verseny, mivel az autó nincs az úton, csak a hátulja lóg be egy kicsit. Nem volt jó helyen a kocsink, mi próbáltuk is lassítani a mezõnyt, három autó viszont ugyanúgy megúszott a féktávon, csak nem akkora sebességgel értek már oda, mint mi, õk meg tudták fogni, de egy pici választotta el õket attól, hogy ránk essenek. Veszélyes volt ez így! Amibõl a probléma lett, hogy az S csoport elõtti 5 perces szünetben a nézõk megpróbálták kiszedni. Kirángatták valameddig, már fenn volt az úton és az már veszélyes volt valóban, hiszen csak akkor sikerült behúznunk a belsõ ívre miközben már elrajtolt az S csoport. Senki nem akart rosszat, a sportbíró az õ biztonságuk érdekében fütyült, ordibált, hogy menjenek onnét, de én megvédeném a nézõket, mert õk tényleg azt tartották szem elõtt, hogy ne legyen baleset. Nem csak azt, hogy a mi autónk ne törjön tovább, hanem azt, hogyha ebbe valaki belerongyol, az rosszul jár, hiszen míg mi puhára estünk és kiforogtuk magunkat, addig az autónknak csapódó egy álló fémdarabnak ütközik. Én is próbáltam a sportbíróra hatni, Kálmi a mezõnyt lassította, ez egy nagyon veszélyes helyzet volt, el kellett volna vinni onnét a kocsit.

this_is_the_rallye_no_problem_7

Veszprém Rallye?
Ennyi, így ahogy mondod: Veszprém Rallye! :-) Egy ilyen csapatnál, mint a Skoda Rallye Team Italia nem ülhetek úgy az autóba, hogy nincs meg a biztosítás rá. Van persze egy borsos önrésze ennek, de a kárhoz képest azért elenyészõ ez az összeg. Ezt kell most elõteremtenünk, és szerencsére nem vagyunk annyira rossz helyzetben. Szûkösebb az idei év, mint korábban, de azért ki tudjuk majd ezt fizetni, és itt jön elõ a profizmus, hogy nem kérdés, hogy ott leszünk-e a következõ versenyen! Ha ez a verseny most 2 hét múlva lenne, akkor is tudnánk autót kapni és ez az amiben egy ilyen komoly, nemzetközi csapatnak az ereje rejlik!

this_is_the_rallye_no_problem_9

Ez a hír most jelenik meg 9971. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdõ Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.10.25-29.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k