LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Tovább egy új vonalon
Bútor Robiék második rövidtávfutásuk után
2012-06-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
770064041
Napi oldal:
11432
Jelenleg:
1396
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

tovabb_egy_uj_vonalon_1

Bútor Robiék sajnos ezúttal sem jutottak messzire, a bajnokság második futamán egy műszaki probléma miatt kényszerültek kiállásra már az első gyorsasági szakaszt követően. Egyrészt óriási a csalódottság a párosban, másrészt nem adják fel a terveiket, ha a bajnokságban túl jó eredményre már nem is számítanak, az évet mindenképp végig szeretnék versenyezni.

Mesélj, milyen volt?
Sajnos ez a verseny is nagyon rövidre sikerült, és így már tényleg azt mondhatom, hogy nagyon peches évkezdés ez számunkra, és igazából meg is tört ez egy kicsit, hiszen ilyen még nem volt az életemben, hogy az év első két futama ennyire negatívan végződjön. A 2005-ös WRC-s próbálkozásom volt valami hasonló, de ettől még az is jobban sült el, pedig ott is folyamatosan ellenünk dolgozott a sors. Most viszont a pechsorozat már felfoghatatlan szintre süllyedt. Gyakorlatilag ezen a versenyen sem sikerült egyetlen gyorsasági szakaszt sem teljesíteni, mivel már az első gyors közepétől – a remeteréti elágtól – lekapcsolt ALS-szel és 130 fokos vízzel gurultunk le a célba. Nem sikerült megtudnunk most sem, hogy mennyire vagyunk gyorsak…

tovabb_egy_uj_vonalon_8

A teszten pedig még minden rendben volt...
Valóban, ott az autó tökéletesen működött! 95 km-t mentünk vele, és éppen azért ilyen sokat, hogy az előző sérülést „kimozogja’ a kocsi, minden hiba előjöjjön, aminek elő kell jönnie, de gyakorlatilag semmiféle gond nem volt, egyetlen csavart kellett csupán meghúzni, és ezt leszámítva az autó gyönyörűen üzemelt. Szuperek voltak a beállításaink, melyeket még év elején találtunk meg, jól működtek és én is elég bátran mentem az autóval. Egyszerűen úgy éreztem, hogy nincs semmi gond, erre az első gyors felénél mégis véget ért számunkra a verseny.

Mit éreztél akkor ott, abban a pillanatban?
Amikor megláttam, hogy minden pirosan világít és villog, jelezvén a pilótának, hogy „állj meg! állj meg!”, akkor abban a pillanatban úgy összedőltem, hogy azt sem tudom, hogyan értünk le a pálya végéig, nem emlékszem a kanyarokra, a tempónkra… Nem akartam elhinni, hogy ilyen létezik, hogy kétszer egymás után ilyen balszerencse érjen.

tovabb_egy_uj_vonalon_3

Imi hogyan viseli ezt a „rövidtávfutást”?
Ő azt mondja, hogy neki voltak már ilyen évei, tehát ő nem lepődött meg annyira. Engem jobban megvisel, nyilván azért is, mert én többet készülök egy-egy futamra, hisz mi (TBR Racing) készítjük fel az autót, a feladatok túlnyomó része rajtam van. Hárman – a két szerelő és én – dolgozunk a legtöbbet fizikailag ezen az ügyön, és most is nagyon fárasztó volt, hogy a bükfürdői baleset után két és fél hét alatt kellett elkészíteni a kocsit. Gyakorlatilag az utolsó napra végeztünk vele úgy, hogy a fiúk 3-4 éjszakát is végignyomtak az ügy érdekében. Figyelni kell az alkatrész beszerzésekre, a szállításokra, és a pénzügyi háttér is kell hozzá… nagyon nagy feladat volt, hogy Pécsen ott tudjunk lenni, és ennek ellenére iszonyatosan gyorsan véget ért. Imádom a mecseki pályákat, mindig is itt tudtam a legjobban menni, nem estem ki Mecsek Rallye-n 20 éve egyetlen egyszer sem, mindig is a legsikeresebb versenyeim közé tartozott, de most először ez nem sikerült.

tovabb_egy_uj_vonalon_4

Hogyan tovább?
Mi is ezt a kérdést tettük fel, és igazából azt gondolom, át kell értékelni ezt az egészet, és ki kell találni a koncepciót a folytatásra. Azt gondolom, hogy nem adom fel! Bár én is hasonlítottam a WRC-s évünkhöz, mégsem érzem ugyanazt, hogy egy szélmalomharc lenne az egész, inkább úgy látom, hogy most a sors nem igazán támogat bennünket, de ki kell jönni ebből a gödörből! Az év hátralévő részét is szeretném versenyzéssel tölteni, a soron következő 4 bajnoki futamon is ott leszünk, de most már szinte biztos, hogy egy-két külföldi futamon is rajthoz kell állnunk, mert nem szereztem kellő tapasztalatot az autóval, és nem szeretnék ekkora hátrányba kerülni a többiekkel szemben. A fő célunk, hogy üzembiztossá tegyük a kocsit, és a következő 4-5-6 versenynek pedig arról kell szólnia, hogy folyamatosan beérjünk a célba, megbízható legyen az autó és nekem is meg kell szereznem a kellő tapasztalatot, ami ehhez az autóhoz kell, mind murván, mind pedig aszfalton. Jövőre pedig újra kell kezdeni ezt, mert ez az év a bajnokság szempontjából már nagy valószínűséggel elúszott.

tovabb_egy_uj_vonalon_2

Visszatérve még a mostani műszaki problémára, mi lehetett a hiba oka? Többen úgy vélték, hogy a bükfürdői baleset következménye…
Véleményem szerint semmi összefüggés nincs a két eset között, hiszen a balesetnél a motor egyáltalán nem sérült. Kivettük, megcsináltuk a karosszériát és visszatettük a motort. Lecseréltük a turbót – amire talán nem is lett volna szükség -, az olajat, a gyertyákat… minden olyan dolgot, ami összefügghetett azzal, hogy melegen állt meg a motor. És ami miatt teljesen kizártnak érzem az összefüggést, hogy a verseny előtti napon 95 km-t teszteltünk, ahol gyönyörűen működött a Mitsubishi. Talán ami furcsa, hogy jelentősen kisebb volt a motorteljesítményünk, mint amilyennek lennie kellett volna, de ez már Bükfürdőn is így volt. Valamiféle előjele volt ennek a történetnek, de úgy gondolom, hogy egy nagy hibát viszont én követtem el. Év elején úgy döntöttem, hogy nem fogok bioetanollal menni, mert sok autóról hallottam, hogy hengerfejes lett tőle, így mi eddig versenybenzint használtunk. Bükfürdőn jóval kisebb volt a motorteljesítményünk, mint a többieké, ezért hoztam egy döntést, mert úgy gondoltam, hogy nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy 20-30 lóerővel gyengébb autóval menjek mint a többiek, és átálltunk bioetanolra. Azt hiszem, hogy ez volt az a döntés, amit nem szabadott volna meghoznom, mert továbbra is úgy vélem, hogy a bioetanol miatt lett hengerfejes.

tovabb_egy_uj_vonalon_5

Tehát akkor most ismét visszaálltok a versenybenzinre?
Igen, most úgy döntöttünk, hogy megcsináltatom a motort és visszaállunk az eredeti elképzelésre. Ha gyengébb lesz, ha nem lesz gyengébb, én most már szeretnék versenyezni, szeretnék célba érni, és maximum nem leszek harmadik, hanem csak ötödik… de akkor meg majd jobban fogom nyomni a gázt, és rövidebb fékutakat veszek! Nekem kell gyorsulni, nem kell a 330 lóerős autó, inkább legyen stabil, megbízható, mint amilyenek az eddigi autóim is voltak. Nem szabad, hogy az üzembiztonság rovására menjen az erő, vissza kell venni a teljesítményből és mi most ebbe az irányba indulunk el. A következő versenyre visszaállítok mindent az eredeti állapotra, ahogyan az a fejemben év elején megszületett, és megpróbálunk egy új vonalon elindulni, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság vonalán!

csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 5431. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k