Tovább egy új vonalon
Bútor Robiék második rövidtávfutásuk után
2012-06-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
525704778
Napi oldal:
26914
Jelenleg:
1433
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
az ötödik futam,
a Zala Rally után
1.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
373
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
339
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
339
4. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
330
5. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
299
6.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
286
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
223
8. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
209
9. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
203
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a negyedik futam,
Rally Estonia után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
79
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
70
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
66
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
55
5.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
34
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
30
8. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
Rally Liepaja után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
70
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
66
3. Craig Breen
Hyundai i20 R5
40
4.
G. Basso
Volkswagen Polo GTi R5
32
5. G. Munster
Hyundai i20 R5
28
6. Emil Lindholm
Skoda Fabia R5 Evo
27
7. E. Llarena
Citroen C3 R5
26
8. E. Pietarinen
Volkswagen Polo GTi R5
24
9. S. Tempestini
Skoda Fabia R5 Evo
19
teljes táblázat
World Rallycross Championship
4 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
111
2. M.Ekström
Audi S1
94
3. Niclas Grönholm
Hyundai i20
76
4. Timmy Hansen
Peugeot 208
70
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
64
6. Robin Larsson
Audi S1
59
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
57
8. A.Bakkerud
Renault Megane RS
53
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
46
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
71
2. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
56
3.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
47
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
41
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
22
6. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
22
7.
Petr Semerad
Skoda Fabia R5
21
8. Német László
Skoda Fabia R5
19
9.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
17
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
72
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
58
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
4. Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
25
5. Tajmel Tibor
BMW
25
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
25
7. Kocsomba Károly
BMW
21
8.
Berta László
Citroen C2R2
19
9. Szilágyi Patrik
BMW
19
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
29
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
16
3.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
4.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
13
5.. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
6
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

tovabb_egy_uj_vonalon_1

Bútor Robiék sajnos ezúttal sem jutottak messzire, a bajnokság második futamán egy műszaki probléma miatt kényszerültek kiállásra már az első gyorsasági szakaszt követően. Egyrészt óriási a csalódottság a párosban, másrészt nem adják fel a terveiket, ha a bajnokságban túl jó eredményre már nem is számítanak, az évet mindenképp végig szeretnék versenyezni.

Mesélj, milyen volt?
Sajnos ez a verseny is nagyon rövidre sikerült, és így már tényleg azt mondhatom, hogy nagyon peches évkezdés ez számunkra, és igazából meg is tört ez egy kicsit, hiszen ilyen még nem volt az életemben, hogy az év első két futama ennyire negatívan végződjön. A 2005-ös WRC-s próbálkozásom volt valami hasonló, de ettől még az is jobban sült el, pedig ott is folyamatosan ellenünk dolgozott a sors. Most viszont a pechsorozat már felfoghatatlan szintre süllyedt. Gyakorlatilag ezen a versenyen sem sikerült egyetlen gyorsasági szakaszt sem teljesíteni, mivel már az első gyors közepétől – a remeteréti elágtól – lekapcsolt ALS-szel és 130 fokos vízzel gurultunk le a célba. Nem sikerült megtudnunk most sem, hogy mennyire vagyunk gyorsak…

tovabb_egy_uj_vonalon_8

A teszten pedig még minden rendben volt...
Valóban, ott az autó tökéletesen működött! 95 km-t mentünk vele, és éppen azért ilyen sokat, hogy az előző sérülést „kimozogja’ a kocsi, minden hiba előjöjjön, aminek elő kell jönnie, de gyakorlatilag semmiféle gond nem volt, egyetlen csavart kellett csupán meghúzni, és ezt leszámítva az autó gyönyörűen üzemelt. Szuperek voltak a beállításaink, melyeket még év elején találtunk meg, jól működtek és én is elég bátran mentem az autóval. Egyszerűen úgy éreztem, hogy nincs semmi gond, erre az első gyors felénél mégis véget ért számunkra a verseny.

Mit éreztél akkor ott, abban a pillanatban?
Amikor megláttam, hogy minden pirosan világít és villog, jelezvén a pilótának, hogy „állj meg! állj meg!”, akkor abban a pillanatban úgy összedőltem, hogy azt sem tudom, hogyan értünk le a pálya végéig, nem emlékszem a kanyarokra, a tempónkra… Nem akartam elhinni, hogy ilyen létezik, hogy kétszer egymás után ilyen balszerencse érjen.

tovabb_egy_uj_vonalon_3

Imi hogyan viseli ezt a „rövidtávfutást”?
Ő azt mondja, hogy neki voltak már ilyen évei, tehát ő nem lepődött meg annyira. Engem jobban megvisel, nyilván azért is, mert én többet készülök egy-egy futamra, hisz mi (TBR Racing) készítjük fel az autót, a feladatok túlnyomó része rajtam van. Hárman – a két szerelő és én – dolgozunk a legtöbbet fizikailag ezen az ügyön, és most is nagyon fárasztó volt, hogy a bükfürdői baleset után két és fél hét alatt kellett elkészíteni a kocsit. Gyakorlatilag az utolsó napra végeztünk vele úgy, hogy a fiúk 3-4 éjszakát is végignyomtak az ügy érdekében. Figyelni kell az alkatrész beszerzésekre, a szállításokra, és a pénzügyi háttér is kell hozzá… nagyon nagy feladat volt, hogy Pécsen ott tudjunk lenni, és ennek ellenére iszonyatosan gyorsan véget ért. Imádom a mecseki pályákat, mindig is itt tudtam a legjobban menni, nem estem ki Mecsek Rallye-n 20 éve egyetlen egyszer sem, mindig is a legsikeresebb versenyeim közé tartozott, de most először ez nem sikerült.

tovabb_egy_uj_vonalon_4

Hogyan tovább?
Mi is ezt a kérdést tettük fel, és igazából azt gondolom, át kell értékelni ezt az egészet, és ki kell találni a koncepciót a folytatásra. Azt gondolom, hogy nem adom fel! Bár én is hasonlítottam a WRC-s évünkhöz, mégsem érzem ugyanazt, hogy egy szélmalomharc lenne az egész, inkább úgy látom, hogy most a sors nem igazán támogat bennünket, de ki kell jönni ebből a gödörből! Az év hátralévő részét is szeretném versenyzéssel tölteni, a soron következő 4 bajnoki futamon is ott leszünk, de most már szinte biztos, hogy egy-két külföldi futamon is rajthoz kell állnunk, mert nem szereztem kellő tapasztalatot az autóval, és nem szeretnék ekkora hátrányba kerülni a többiekkel szemben. A fő célunk, hogy üzembiztossá tegyük a kocsit, és a következő 4-5-6 versenynek pedig arról kell szólnia, hogy folyamatosan beérjünk a célba, megbízható legyen az autó és nekem is meg kell szereznem a kellő tapasztalatot, ami ehhez az autóhoz kell, mind murván, mind pedig aszfalton. Jövőre pedig újra kell kezdeni ezt, mert ez az év a bajnokság szempontjából már nagy valószínűséggel elúszott.

tovabb_egy_uj_vonalon_2

Visszatérve még a mostani műszaki problémára, mi lehetett a hiba oka? Többen úgy vélték, hogy a bükfürdői baleset következménye…
Véleményem szerint semmi összefüggés nincs a két eset között, hiszen a balesetnél a motor egyáltalán nem sérült. Kivettük, megcsináltuk a karosszériát és visszatettük a motort. Lecseréltük a turbót – amire talán nem is lett volna szükség -, az olajat, a gyertyákat… minden olyan dolgot, ami összefügghetett azzal, hogy melegen állt meg a motor. És ami miatt teljesen kizártnak érzem az összefüggést, hogy a verseny előtti napon 95 km-t teszteltünk, ahol gyönyörűen működött a Mitsubishi. Talán ami furcsa, hogy jelentősen kisebb volt a motorteljesítményünk, mint amilyennek lennie kellett volna, de ez már Bükfürdőn is így volt. Valamiféle előjele volt ennek a történetnek, de úgy gondolom, hogy egy nagy hibát viszont én követtem el. Év elején úgy döntöttem, hogy nem fogok bioetanollal menni, mert sok autóról hallottam, hogy hengerfejes lett tőle, így mi eddig versenybenzint használtunk. Bükfürdőn jóval kisebb volt a motorteljesítményünk, mint a többieké, ezért hoztam egy döntést, mert úgy gondoltam, hogy nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy 20-30 lóerővel gyengébb autóval menjek mint a többiek, és átálltunk bioetanolra. Azt hiszem, hogy ez volt az a döntés, amit nem szabadott volna meghoznom, mert továbbra is úgy vélem, hogy a bioetanol miatt lett hengerfejes.

tovabb_egy_uj_vonalon_5

Tehát akkor most ismét visszaálltok a versenybenzinre?
Igen, most úgy döntöttünk, hogy megcsináltatom a motort és visszaállunk az eredeti elképzelésre. Ha gyengébb lesz, ha nem lesz gyengébb, én most már szeretnék versenyezni, szeretnék célba érni, és maximum nem leszek harmadik, hanem csak ötödik… de akkor meg majd jobban fogom nyomni a gázt, és rövidebb fékutakat veszek! Nekem kell gyorsulni, nem kell a 330 lóerős autó, inkább legyen stabil, megbízható, mint amilyenek az eddigi autóim is voltak. Nem szabad, hogy az üzembiztonság rovására menjen az erő, vissza kell venni a teljesítményből és mi most ebbe az irányba indulunk el. A következő versenyre visszaállítok mindent az eredeti állapotra, ahogyan az a fejemben év elején megszületett, és megpróbálunk egy új vonalon elindulni, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság vonalán!

csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 4635. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0708 09 10 111213
1415 16 17 181920
2122 23 24252627
28 29 30 01020304
05 06 07 08 091011
2020.09.19.

részletes infóink

2020.09.18-20.

részletes infóink

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.09.26-27.

részletes infóink

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.10.01-04.

részletes infóink

2020.10.10-11.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k