LCH Tavaszi LADA találkozó
Tovább egy új vonalon
Bútor Robiék második rövidtávfutásuk után
2012-06-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684722340
Napi oldal:
61193
Jelenleg:
716
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

tovabb_egy_uj_vonalon_1

Bútor Robiék sajnos ezúttal sem jutottak messzire, a bajnokság második futamán egy műszaki probléma miatt kényszerültek kiállásra már az első gyorsasági szakaszt követően. Egyrészt óriási a csalódottság a párosban, másrészt nem adják fel a terveiket, ha a bajnokságban túl jó eredményre már nem is számítanak, az évet mindenképp végig szeretnék versenyezni.

Mesélj, milyen volt?
Sajnos ez a verseny is nagyon rövidre sikerült, és így már tényleg azt mondhatom, hogy nagyon peches évkezdés ez számunkra, és igazából meg is tört ez egy kicsit, hiszen ilyen még nem volt az életemben, hogy az év első két futama ennyire negatívan végződjön. A 2005-ös WRC-s próbálkozásom volt valami hasonló, de ettől még az is jobban sült el, pedig ott is folyamatosan ellenünk dolgozott a sors. Most viszont a pechsorozat már felfoghatatlan szintre süllyedt. Gyakorlatilag ezen a versenyen sem sikerült egyetlen gyorsasági szakaszt sem teljesíteni, mivel már az első gyors közepétől – a remeteréti elágtól – lekapcsolt ALS-szel és 130 fokos vízzel gurultunk le a célba. Nem sikerült megtudnunk most sem, hogy mennyire vagyunk gyorsak…

tovabb_egy_uj_vonalon_8

A teszten pedig még minden rendben volt...
Valóban, ott az autó tökéletesen működött! 95 km-t mentünk vele, és éppen azért ilyen sokat, hogy az előző sérülést „kimozogja’ a kocsi, minden hiba előjöjjön, aminek elő kell jönnie, de gyakorlatilag semmiféle gond nem volt, egyetlen csavart kellett csupán meghúzni, és ezt leszámítva az autó gyönyörűen üzemelt. Szuperek voltak a beállításaink, melyeket még év elején találtunk meg, jól működtek és én is elég bátran mentem az autóval. Egyszerűen úgy éreztem, hogy nincs semmi gond, erre az első gyors felénél mégis véget ért számunkra a verseny.

Mit éreztél akkor ott, abban a pillanatban?
Amikor megláttam, hogy minden pirosan világít és villog, jelezvén a pilótának, hogy „állj meg! állj meg!”, akkor abban a pillanatban úgy összedőltem, hogy azt sem tudom, hogyan értünk le a pálya végéig, nem emlékszem a kanyarokra, a tempónkra… Nem akartam elhinni, hogy ilyen létezik, hogy kétszer egymás után ilyen balszerencse érjen.

tovabb_egy_uj_vonalon_3

Imi hogyan viseli ezt a „rövidtávfutást”?
Ő azt mondja, hogy neki voltak már ilyen évei, tehát ő nem lepődött meg annyira. Engem jobban megvisel, nyilván azért is, mert én többet készülök egy-egy futamra, hisz mi (TBR Racing) készítjük fel az autót, a feladatok túlnyomó része rajtam van. Hárman – a két szerelő és én – dolgozunk a legtöbbet fizikailag ezen az ügyön, és most is nagyon fárasztó volt, hogy a bükfürdői baleset után két és fél hét alatt kellett elkészíteni a kocsit. Gyakorlatilag az utolsó napra végeztünk vele úgy, hogy a fiúk 3-4 éjszakát is végignyomtak az ügy érdekében. Figyelni kell az alkatrész beszerzésekre, a szállításokra, és a pénzügyi háttér is kell hozzá… nagyon nagy feladat volt, hogy Pécsen ott tudjunk lenni, és ennek ellenére iszonyatosan gyorsan véget ért. Imádom a mecseki pályákat, mindig is itt tudtam a legjobban menni, nem estem ki Mecsek Rallye-n 20 éve egyetlen egyszer sem, mindig is a legsikeresebb versenyeim közé tartozott, de most először ez nem sikerült.

tovabb_egy_uj_vonalon_4

Hogyan tovább?
Mi is ezt a kérdést tettük fel, és igazából azt gondolom, át kell értékelni ezt az egészet, és ki kell találni a koncepciót a folytatásra. Azt gondolom, hogy nem adom fel! Bár én is hasonlítottam a WRC-s évünkhöz, mégsem érzem ugyanazt, hogy egy szélmalomharc lenne az egész, inkább úgy látom, hogy most a sors nem igazán támogat bennünket, de ki kell jönni ebből a gödörből! Az év hátralévő részét is szeretném versenyzéssel tölteni, a soron következő 4 bajnoki futamon is ott leszünk, de most már szinte biztos, hogy egy-két külföldi futamon is rajthoz kell állnunk, mert nem szereztem kellő tapasztalatot az autóval, és nem szeretnék ekkora hátrányba kerülni a többiekkel szemben. A fő célunk, hogy üzembiztossá tegyük a kocsit, és a következő 4-5-6 versenynek pedig arról kell szólnia, hogy folyamatosan beérjünk a célba, megbízható legyen az autó és nekem is meg kell szereznem a kellő tapasztalatot, ami ehhez az autóhoz kell, mind murván, mind pedig aszfalton. Jövőre pedig újra kell kezdeni ezt, mert ez az év a bajnokság szempontjából már nagy valószínűséggel elúszott.

tovabb_egy_uj_vonalon_2

Visszatérve még a mostani műszaki problémára, mi lehetett a hiba oka? Többen úgy vélték, hogy a bükfürdői baleset következménye…
Véleményem szerint semmi összefüggés nincs a két eset között, hiszen a balesetnél a motor egyáltalán nem sérült. Kivettük, megcsináltuk a karosszériát és visszatettük a motort. Lecseréltük a turbót – amire talán nem is lett volna szükség -, az olajat, a gyertyákat… minden olyan dolgot, ami összefügghetett azzal, hogy melegen állt meg a motor. És ami miatt teljesen kizártnak érzem az összefüggést, hogy a verseny előtti napon 95 km-t teszteltünk, ahol gyönyörűen működött a Mitsubishi. Talán ami furcsa, hogy jelentősen kisebb volt a motorteljesítményünk, mint amilyennek lennie kellett volna, de ez már Bükfürdőn is így volt. Valamiféle előjele volt ennek a történetnek, de úgy gondolom, hogy egy nagy hibát viszont én követtem el. Év elején úgy döntöttem, hogy nem fogok bioetanollal menni, mert sok autóról hallottam, hogy hengerfejes lett tőle, így mi eddig versenybenzint használtunk. Bükfürdőn jóval kisebb volt a motorteljesítményünk, mint a többieké, ezért hoztam egy döntést, mert úgy gondoltam, hogy nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy 20-30 lóerővel gyengébb autóval menjek mint a többiek, és átálltunk bioetanolra. Azt hiszem, hogy ez volt az a döntés, amit nem szabadott volna meghoznom, mert továbbra is úgy vélem, hogy a bioetanol miatt lett hengerfejes.

tovabb_egy_uj_vonalon_5

Tehát akkor most ismét visszaálltok a versenybenzinre?
Igen, most úgy döntöttünk, hogy megcsináltatom a motort és visszaállunk az eredeti elképzelésre. Ha gyengébb lesz, ha nem lesz gyengébb, én most már szeretnék versenyezni, szeretnék célba érni, és maximum nem leszek harmadik, hanem csak ötödik… de akkor meg majd jobban fogom nyomni a gázt, és rövidebb fékutakat veszek! Nekem kell gyorsulni, nem kell a 330 lóerős autó, inkább legyen stabil, megbízható, mint amilyenek az eddigi autóim is voltak. Nem szabad, hogy az üzembiztonság rovására menjen az erő, vissza kell venni a teljesítményből és mi most ebbe az irányba indulunk el. A következő versenyre visszaállítok mindent az eredeti állapotra, ahogyan az a fejemben év elején megszületett, és megpróbálunk egy új vonalon elindulni, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság vonalán!

csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 
a_valtozasok_ideje_7

Ez a hír most jelenik meg 5256. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k