|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Mi is az a Tündér Családi Rally Bajnokság, ki nevezhet, hogy lesz szurkolóból versenyrendező…
A verseny szakmai szervezőit, Ignácz Tibort és Kalász Istvánt kérdeztük… Mi az a Tündér Családi Rally Bajnokság? Kalász István: Kettébontanám a kérdést.
Hogy mi is ez a verseny, arra a kérdésre a versenykiírásunk 1. pontját idézve válaszolnék: „A verseny célja, hogy lehetőséget biztosítson tájékozódási autóversenyzésre az autózást, motorozást, túrázást, autóversenyzést kedvelő amatőröknek, profiknak. Célja, hogy szervezett formában megismertesse hazánk nevezetességeit, látnivalóit. A verseny tájékozódási rali, ahol a KRESZ szabályai – különös tekintettel a sebességhatárokra és korlátozásokra – mindenkor betartandóak, ezek betartásáért a versenyzők felelnek. A verseny sikeres teljesítésének előfeltétele az útvonal helyes megválasztása. A futamokon valamennyi GPS-pont teljesítése a KRESZ betartásával lehetetlen, ezért a csapatoknak ki kell választaniuk, mely pontokat keresik fel, és melyeket hagyják ki. A távot természetszerűleg rövidíthetik a csapatok. A futam célja a futam időtartama alatt minél több pontszám gyűjtése. A futam időtartama a versenykiírásban szereplő szintidő, mely a rajtidőtől a célba érkezés, illetve a menetlevél sportbírónak történő átadása között eltelt idő. A szintidő kikésése büntetést von maga után.”
Röviden annyi a történet, hogy GPS koordináták alapján egy időintervallum alatt el kell jutni A-ból B-be rengeteg élményt, látnivalót és kalandot szerezve. Ignácz Tibor: Arra a kérdésre pedig, hogy miért Tündér Családi Rally a név, a válasz nagyon egyszerű:
Az idei évben egy 3 futamos bajnokságot szervezünk, mégpedig a Tündérkör Alapítvánnyal való együttműködésben. Ezt kiemelten fontosnak tartjuk, ugyanis mindamellett, hogy szórakozást és új élményeket nyújtsunk a versenyen indulóknak, a Tündérkör Alapítvánnyal együttműködve a halmozottan hátrányos helyzetű családok megsegítése a célunk. Itt emelném ki, hogy mindegyik versenyünk helyszínen lesz egy kihelyezett gyűjtőpont, ahol tartósélelmiszer gyűjtése zajlik majd a rászoruló családok részére, valamint folyamatos adománygyűjtés zajlik, melynek részleteiről a versenysorozat alapkiírásában nyújtunk részletes tájékoztatást. Fontosnak tartom még megemlíteni főtámogatónkat, a Meligen Hungary Zrt-t, az ő támogatásuk nélkül biztosan nem jöhetett volna létre ez a versenysorozat. Honnan van a RALLY szeretet?
Kalász István: Már általános iskolában elkezdődött, amikor mindig azokat a tv műsorokat kerestem ahol ebből a technikás, improvizatív sportból láthattam képkockákat. A forma 1-et és a pályaversenyzést is csak azért követtem, mert ezekről sokkal többet lehetett látni és hallani a 80-as 90-es években a médiában.
Nem kerülte el a figyelmem semmilyen technikai sportág, de az igazán érdekes és szép mindig a rally volt számomra.
A RANGA LÁSZLÓ, IFJ. TÓTH JÁNOS, FERJÁNCZ ATTILA, ÉRDI TIBOR korszakban volt szerencsém először a pálya mellett állva beletekinteni a rallyba, amely egy igazán szép korszak valóban nagy nevekkel. A lakóhelyemhez közel eső Kassa Rally 1994 volt az első verseny ahol megcsodálhattam először testközelből a „vasakat”.
A 2003-2007-es időszakban az összes magyar bajnoki futamon ott voltunk. WRC áradat és rengeteg Mitsubishi Evo jellemezte ezt a magyar rally fénykorának is nevezhető korszakot, amelyet már egy csapat web-design szerkesztőjeként csináltam végig. Nagy lelkesedéssel szerkesztettem sajtóanyagokat, terveztem készítettem frissítettem a rally.tothesfiai.hu weboldalt a Tóth Tibor – Szabó József párosról szóló információkat, multimédia anyagokat. Mindezek mellett természetesen szurkoltam nekik, akik a Mitsubishi Lancer EVO VI, majd később EVO VIII versenyautóval harcoltak a nívós N csoport bajnoki címért.”
Ignácz Tibor: Csatlakoznék Istvánhoz, annyi eltéréssel, hogy a köztünk lévő minimális korkülönbség miatt nekem a 80-as évek kimaradtak, a 90-es évek elején pedig még csak a Matchboxokat tologattam. Külön öröm számomra viszont az a tény, hogy az idei évben, hosszú kihagyás után európabajnoki futamot rendez Magyarország, így azok közül is többen kerülhetnek közel egy nagyon színvonalas futamhoz, akik anyagi vagy egyéb okokból nem engedhetik meg maguknak, hogy külföldi versenyekre látogassanak el.
Ami viszont magát a versenyünket is érinti, elmondhatom, hogy nem csak nézőként, és résztvevőként, de szervezőként is nagy szerelmünk minden, ami autó, ezért is csináljuk már sokadik alkalommal. Ki nevezhet a bajnokságra? Kiknek ajánljátok a versenyt?
Ignácz Tibor, Kalász István: Mindenkinek, aki szeretné izgalmas formában megismerni hazánk nevezetességeit, új barátokra szert tenni, és egy jót autókázni. Természetesen fontos, hogy a sofőrnek legyen érvényes jogosítványa, a járműnek pedig érvényes forgalmi engedélye. Ketten együttesen az idei három futammal már tizenkét verseny szervezésén leszünk túl. Bízunk benne, hogy a nevezői létszám az eddigi tendenciának megfelelően bővülni fog, hiszen van egy kialakult keménymag, akikhez társultak tavaly navigátorok, akik pilótaként versenyeznek a túrán. Versenyeinkről motorosok is érdeklődnek, és a nevezők között a profik is jelen vannak, akik Ázsia Túrát is megjárt versenyzők. Ennek ellenére a verseny élményéért érkezőknek sincs okuk az aggodalomra, ugyanis míg előbbi egy terepen zajló verseny, mi minden GPS pontot úgy tervezünk meg, hogy közúton – esetlegesen pár perces sétával – megközelíthetőek legyenek bármilyen gépjárművel.
Visszatérő versenyzőink például családanyák, barátok, barátnők, házaspárok, párok akik nem a rally szeretetéért, hanem az együtt töltött idő, a vezetés és a kaland élményért jönnek a versenyre már évek óta. Mindig törekszünk rá, hogy az ilyen céllal érkezők is jólérezzék magukat, így nem csak azoknak ajánljuk a futamokat, akik a győzelem reményében vágnak neki, egy kellemes hétvégi kirándulásnak is tökéletesen beillik majd mindegyik versenyünk.
Végezetül szót ejtenénk az idei helyszínekről:
Pest megyében zajlik majd az I. Felfedező Rally, melyre 2019. június 22-23 között kerül sor. Ez a verseny lesz a Tündér Családi Rally első állomása, remélhetőleg nagyszámú indulóval a kedvező földrajzi elhelyezkedésnek köszönhetően.
Következő futamunk a IX. Meligen Rally, ez 2019. szeptember 21-22 között kerül megrendezésre, központja pedig Hidasnémeti lesz. Ez a verseny - már bátran kijelenthetjük, hagyományosan – a Zemplén térségét járja végig, és ismerteti meg az indulókat a környék nevezetességeivel.
Idei utolsó versenyünk az I. Hajdú Rally, amire csak 1 hónapot kell várni, ugyanis 2019. október 19-20 között kerül megrendezésre, Debreceni központtal, azonban Hajdú-Bihar megye mellett Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe is ellátogat.
Reméljük, minél több olvasóval, fanatikussal találkozunk minden helyszínen!
Ez a hír most jelenik meg 4294. alkalommal
![]() ![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.07.04-08.
![]() részletes infóink ![]() 2025.07.04-07.
![]() részletes infóink ![]() 2025.07.06.
![]() részletes infóink ![]() 2025.07.12-13.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |