Üdv a szurkolóknak
Elek István a pécsi futam után
2012-06-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763323245
Napi oldal:
60702
Jelenleg:
1045
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

udv_a_szurkoloknak_1

A sötétben még remekül teljesítettek a problémák ellenére is, ám a másnapi első gyorson már nem túl messzire jutottak. Elek Istvánék ezúttal idő előtt fejezték be a versenyt, de a terveik mit sem változtak, Veszprémben újra támadnak, addig pedig üdvözli a szurkolókat!

Hogy tetszett az éjszakai kalandozás a Mecsekben?

Az éjszakázás már csütörtökön megkezdődött, hiszen éjjel fél kettőkor érkezett meg az autónk, ekkor próbáltunk egy tesztet is lebonyolítani, de az nagyon rövidre sikerült, mert ilyen későn már nem volt sok kedvem autókázni. Igazából azt lehet mondani, hogy fordultam kettőt az autóval és végeztem is. A lámpákat viszont leellenőriztük, állítottunk rajta és jól sikerült.

udv_a_szurkoloknak_2

Úgy készültünk neki a versenynek, hogy nem is kellett azt éreznünk, hogy a koromsötétben versenyzünk, mert tökéletes volt a lámpánk. Pénteken következett a programban a prológ, és bár én nagyon nem szeretem a prológokat, most jól jött, hogy itt kezdtünk autózni, ugyanis a prológ legelején a bal első féltengelyünk megadta magát, de így legalább megelőzte azt, hogy a versenyen jöjjön ki ez a gond. Ilyen szempontból jól jártunk.

udv_a_szurkoloknak_3

Jött az éjszaka, gondoltuk megyünk a saját tempónkban, nem vállalunk felesleges kockázatot, annak ellenére, akár kevés lámpával is jól érzem magam a sötétben, de ez a kiszámíthatatlan időjárás a gumiválasztást megnehezítette kissé. Én a puha slick mellett tettem volna le a voksom, de mivel az nem volt, egy átmeneti megoldást találtunk ki. Elől közepes vágott slickünk volt, hátul pedig intermédiánk, mivel az én vezetési stílusommal nagyon nehezen tudom hátul megmelegíteni a gumit, inkább az első gumikat terhelem, így működött ez a vegyes dolog. Az első gyors közepénél egy kanyarból kifelé jövet jobban leúszott az autónk, nem is éreztem ezt problémának, úgy tűnt, hogy egy picikét rálógunk a fűre, csak épp azt nem tudtam, hogy a fű benőtte a betonszegélyt, és így nekicsaptuk a bal első futóművünket. Rögtön be is villant, hogy na, itt van újra a szokásos mecseki történet, első-második gyorson lerendezem a dolgokat és mehetünk haza. A kocsi ezt követően rázott, vibrált, szerencsére defektet nem kaptunk, de a futóművünk elállítódott. Ez előtt egy kicsivel történt velünk a másik sztori, amikor a nagyon szuperül beállított lámpánk hirtelen nem olyan szuper lett. Egyszer csak stroboszkópszerűen elkezdett villódzni előttünk a fény, és amikor lejöttünk a gyorsról, akkor tudtuk megnézni, hogy a lámpasornak a kocsi elejére szerelt stabilizáló rúdja kiszakadt tőből és innét - finoman szólva is - vibráló fényt kaptunk a kocsi elé. Megpróbáltunk ezután egy visszafogott tempót diktáltni. A második gyorson arra koncentráltunk, hogy baj ne legyen, látni láttam, csak zavaróan vibrált, a kocsi rezonált, a futómű másként állt, mint kellett volna... de nem volt életveszélyes, lehetett vele haladni. Meglepődve láttuk, hogy a történtek ellenére is az abszolút ötödik helyen állunk, és az "ex-N-csoportban" az élen vagyunk. Nem voltunk elkeseredve, hogy ilyen sztorik történtek velünk, abszolút pozitívan tértünk nyugovóra, teljesen jó behatások értek minket, úgy vártuk a másnapot, hogy tudtam: nem kell kapaszkodnom a mezőny után, mint Bükfürdőn!

udv_a_szurkoloknak_4

Viszont másnap nem mentetek messzire...
Pedig elég jól elindultunk, annak ellenére, hogy nem az én stílusom jól kezdeni a nap első szakaszán! De itt most el kell mondjam, hogy kivételesen, erre a versenyre egy elég érdekes felkészülésünk volt. Csak egy napunk volt a tréningezésre, és mi szorgalmasan neki is kezdtünk, hogy felírjuk a dolgokat, és a tavalyi itinerek alapján - melyeket Ramóntól megkaptunk - egy pálya kivételével megvolt az összes, és ezeket csak át kellett írni. Volt olyan pálya, ahol ötöt is mentem, ami tőlem egy iszonyatosan nagy dolog! Én önmagammal szemben a tükörben, szégyelltem is magam, hogy én is átálltam erre a pályaversenyzői stílusra, hogy belövöm a pályát az utolsó fűszálig. Én a rallye-t a rallye-ért szeretem, amikor ketten csináljuk a navigátorral. Valamiért úgy adta ki, hogy némely pályán a szabad közúti részen többször is áthaladtunk. Volt persze olyan is, ahol csak kettőt, vagy egyet mentünk... Nagyon vegyeskereskedés volt a felkészülésünk, de pont ez a hetvehelyi pálya - eleje - volt, ahol ötöt is mentünk. Gondoltam, hogy akkor ez nagyon jó lesz reggel, bár nem ismerem különösebben a mecseki pályákat, de ez tényleg jól megvan fejben is. Hát messzire nem jutottunk, a váltónk egyszer csak megakadt és egy pillanat alatt véget ért a versenyünk. A pálya szélén találtuk magunkat, és innét már csak az maradt szórakozásnak, hogy az OK táblát mutogattuk a többieknek, ill. megnézhettük a mezőnyt, hogyan fordulnak el abban a kanyarkombinációban.

Nem kérem, hogy akkor most egyesével értékeld a mutatványokat! :-)
Nem-nem, ezt nem is tenném meg! De láttam érdekes dolgokat! :-)

udv_a_szurkoloknak_5

Hogyan tovább?
Nem változott semmi, végigcsináljuk a bajnokságot és remélem, hogy több technikai problémánk már nem lesz az idén. Egyértelműen látszik, hogy a kategóriánkban az első pár versenyzőpáros között mi is ott tudunk lenni, és az is, hogy az abszolút ötbe is be tudunk férkőzni. Azt gondolom, hogy murvás versenyen talán nincs akkor hátrányunk az R4-es, S2000-es autókkal szemben, mint mondjuk aszfalton lett volna. Úgy gondolom, hogy murván még a bükfürdői második napinál is durvábban fogunk menni! Most még egy-két apróbb finomítást kap az autó, amit még Mecsekre nem kapott meg. Van még 6 hetünk, hogy felkészítsük Veszprémre, a srácok pedig meg is tesznek mindent érte. Folyamatosan, mindig egy kicsit javul-javul az autó, remélem így még jobbak lehetünk, még jobban szorongathatjuk az élmezőnyt.

Mi újság a szurkolókkal?
Nagyon jófejek voltak!

Tényleg???
Tényleg! Ahol kiálltunk, visszafelébe (rajt irányába) csak le kellett gurulnunk, de azért volt egy kis emelkedő benne, és a helyszínen volt pár nagyon kedves szurkoló, és segítettek feltolni az autónkat. Olyan tempóban haladtunk így, hogy mondtam, ha ezt előbb tudom, a célig tolhattak volna inkább! :-) Nagyon jó fejek voltak, nagyon köszönöm nekik!

A múltkori nyilatkozatom után nagyon sokan elkezdtek kóstolgatni a neten, amin persze nagyon jókat mosolyogtam, mert ugye én azt mondtam, hogy „akinek inge, az vegye magára, akinek nem inge...”, és úgy látom, volt egy-két értelmes szurkoló, aki felöltözött! Egyébként nagyon sok telefont kaptam! Rengeteget! Ismerősök, barátok hívtak, akik körberöhögték a témát. Az egyik legjobb az volt, amikor mondta a barátom, hogy megszólítottak a fórumon, hogy béna voltam, nem bírtam kikerülni a követ… De ha már valaki ennyire nem ért a rallye-hoz, hogy konkrétan azon a bizonyos Mikulás Rallye-n nem én vezettem, én csupán buliból navigáltam Ramónnak, akkor legalább arra venné a fáradtságot, hogy figyelmesen olvassa el a rólam szóló anyagot. Ez volt az egyik, amin nagyon jót nevettünk, ezúton is gratulálok a figyelmes olvasónak!

A másik nagyon jópofa dolog, amire egy ózdi barátom hívta fel a figyelmemet, hogy készüljek a Zagyvaróna-Ceredi gyorsra, azt jól gyakoroljam be, mert valószínűleg nem nagyon megy... Valamelyik fórumozó írta, hogy ott nekem az orromat kifújják a rimóci - vagy nem tudom, hová valósi - legények. A barátom meg visszanézte az elmúlt nem tudom hány évre a zagyvaróna-ceredi gyors eredményeit, és kiderült, hogy N-es Mitsubishivel még ember nem volt, aki olyan jó időt futott ott, mint én! A legjobb idő tavalyelőtt született ott, amit én mentem, attól jobbat csak S2000-essel mentek rajta akkor. Ez jópofa volt! Úgyhogy üdvözlöm a szurkolókat, az ellenszurkolóimat, és remélem, hogy ezzel most újra szolgáltattam témát nekik.

Vettem a lapot! Nem vagyok egy fórumozós típus, de időnként elolvasom, és jókat mosolygok rajta. Ha lehet, akkor továbbra is tartsuk életben a fórumot, hajrá, éljenek a szurkolók!

Továbbra is várok minden versenyzőtársat a Veszprém Rallye-ra, és a Rimóc környéki embereket is és persze mindenkit! :)

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 3266. alkalommal
Share |
Pécs • rally ob
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k