Herczig Norbert Igor Bacigállal az oldalán megnyerte a 2015-ös szezonnyitó futamot. A páros a jól bevált ŠKODA Fabia S2000 autóval versenyzett és a magyar értékelésben másfél perc előnnyel tudott győzni.
Először is enged meg hadd gratuláljak, mert úgy gondolom a versenyből kihoztátok mindazt, amit ki lehetett! Még korábban szó volt róla, hogy idén már R5-tel versenyeztek, de az még várat magára. Majd hirtelen nagyon sok R5-ös autó lett, nem ijedtél meg ugye?
Tavalyról már kaptunk visszajelzést, volt összehasonlítási alapunk az R5 kontra S2000-el, hiszen nem is egy ment már korábban ilyen a mezőnyben. Kezdetben nem tudtuk magunkat hova tenni, de bíztunk a tudásunkban. Szent meggyőződésem az, hogy nincs akkora különbség a mezőnyben, mint amit most az időeredmény mutat, ehhez most kellettek a többiek problémái is, mind vezetéstechnikai, mind a műszaki hibáik.
Hol léptetek el?
Már szombaton sikerült kis előnyre szert tennünk, és az ezzel kapcsolatos érzésem is beigazolódott, hogy ez a verseny az első napon fog eldőlni.
Nagyon készültünk a mátrai gyorsasági szakaszokra, alapvetően az autónk is oda volt jó, oda talán nem kellett akkora végsebesség. Nagyon szeretjük ezeket a pályákat, és már nagyon sok kilométert autóztam a Mátrában. De az sem mellékes, hogy Igorral már a negyedik éve megyünk együtt, így tökéletes az összhang köztünk, és nagyon jól ismerjük az autónkat. Most már elmondhatom, hogy nincs olyan időjárás körülmény, amiben nem mentünk volna ezzel a kocsival. Korábban autóztunk már száraz időben, mentünk vizes úton slick abroncsokkal, nedves pályán is vezettünk már intermédia gumikkal, mindenféle szituáció megfordult már mióta ezzel a kocsival versenyzünk.
Az első nap egy igazi munkaverseny volt nekünk, hiszen minden egyes gyorsasági után Igorral állítanunk kellett az autón, és azt gondolom ez is közrejátszott abban, hogy jól tudtunk menni. Muszáj megemlítenem (ez most nem a reklám helye), de a Michelin új mintája frenetikus volt, nagyon bejött nekünk, és azt gondolom nagyon sok múlt azon, hogy ezzel az abronccsal a saras, nedves részeken is bátran lehet közlekedni, nagyon jó tapadása volt.
Azt mondod, hogy az első napon szereztétek meg a győzelmet, miközben a másnapi hat gyorsból ötöt megnyertetek, egyedül a power stage-et nem sikerült behúzni. Így azt gondolom az sem volt rossz, hiszen a terpesi pályán nagyon gyorsan is lehet menni, amire ez az autó nem képes.
Bevallom őszintén a második nap úgy rajtoltunk el, hogy nem foglalkoztunk az eredménnyel egészen az utolsó gyorsasági szakaszig. Ott a hatodik gyors előtt álltunk majdnem fél órát, kihűltek az abroncsok, és akkor ott éreztem magamon először, hogy nem úgy megyek, ahogyan az elmúlt tizenhárom szakaszon. Ott az olyan szituációkban, ahol az előző körben közelebb engedtem a lassítóhoz az autót féktávon, most picivel előbb fékeztem, a neccesebb részt elspóroltam, főleg az első pár kilométerben, mert hidegek voltak a gumik, és úgy éreztem ezt most már nem szabad elhibáznom.
Kint van a miskolci kiírás, átnézted már, hogy milyen pályák vannak? Mi jut eszedbe róluk?
Átnéztem, és becsukott szemmel már végigmentem azokon a szakaszokon, amiket ismertem. Fejben már összeraktam, hogy milyen váltóval kell majd mennünk, készülünk! :)
Eddig tizennyolc éves pályafutásom alatt nem sikerült még Egerben nyerni, csak Igornak, hiszen neki ez már a második győzelme volt ott. Nyilván most fel vagyunk villanyozva, de alapvetően ugyanakkora elszántsággal, ugyanazzal a maximalizmussal, ugyanannyi alázattal készülünk a következő futamra is.