h i r d e t é s
Összes oldal:
765643870
Napi oldal:
92761
Jelenleg:
1150
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
2009-ben az FIA átalakítja a WRC-ékre vonatkozó szabályokat, és egy újabb átmeneti év után végleg eltemeti az autókat.
Bár elviekben 2011-ig nem várható nagy változás a szabályokban, Morris Chandler, a Rally Bizottság elnöke, és pár támogatója már hamarabb átalakítaná a dolgokat. 2009-től egy új szabályrendszernek kellene életbe lépnie, amely kitalálói szerint jelentősen csökkentené a költségvetést, és újabb gyári csapatokat vonzana a világbajnokságba. De egy új kategóriához, legkésőbb tavaly októberben jóvá kellett volna hagyni az alapokat.
Most egy kicsit trükközni szeretnének az illetékesek, és elérni, hogy 2010-ben a régi és az új autók egyszerre versenyezhessenek. 2011-től pedig már csak az új N-es vagy S2000-res alapokra épült WRC-ék mehetnének. Az FIA technikai zsenije Jacques Berger ki szeretné egyenlíteni a két csoport közti különbséget, méghozzá egy egyen turbóval és nyomásszabályozóval. "A mérnökök nyavajognak, de azoknak mindig van valami baja. Most úgyis mindenki Garrett-feltöltőt használ."
A világbajnokságban most is résztvevő gyáriak között elég vegyes a fogadtatás. "Nagyon óvatosnak kell lennünk" - mondja Malcolm Wilson. A Ford csapatfőnök abból él, hogy WRC-éket indít versenyeken és ad el. "Ha a következő évben új szabályok lépnének életbe, akkor minden egyes 500.000 fontos autóm hirtelen már csak 150.000-ret érne."
A többi gyári csapat hasonló problémákkal küzd. A Citroën épp most fejlesztett egy új WRC-ét, a jelenlegi program pedig 2009-ig érvényes. A Subarunál is hasonló a helyzet, hiszen ott most dolgoznak az új Impreza WRC-én, és semmi kedvük jövőre egy teljesen más koncepciót alkotni. Paul Howarth csapatfőnök amúgy sem barátja a szabálymódosításoknak. Szerinte az is csak mese, hogy az S2000-resek fele olyan drágák mint a WRC-ék. "Tök mindegy, hogy milyen szabályokat alkotsz, mindig lesz legalább egy gyártó, aki hajlandó egy halom pénzt kiadni."
Az FIA-nál is, és a kevesebb pénzzel rendelkező újoncoknál, mint a Suzuki azon a véleményen vannak, hogy a WRC-ék a körülményes motorvezérlésükkel, a még körülményesebb összekerékhajtással túl drágák, és viszonylag egyszerűen helyettesíthetők egy KitCar szabállyal. Erre szemelték ki az S2000-res autókat, melyeket eredetileg helyi és nemzeti bajnokságokba szántak.
Super 2000 Plus néven Berger egy mostani 2 literes szívómotoros, standard összkerekes autót fejlesztene tovább a világbajnokságba úgy, hogy kapna egy turbót. Így a teljesítmény 300 lóerő körül lehetne. A Fiat állítólag már rajtra kész. Az olaszok augusztusban egy ülésen, ahol jelen volt az FIA, a marketingesek, a rendezők és a gyártók, már jelezték érdeklődésüket. A világszövetségnek azért is tetszik az ötlet, mert úgy gondolják, így vissza tudnák csalogatni a Mitsubishit a világbajnokságba, egy átalakított N csoportos autóval. "Másik hajtással, egy átalakított futóművel ez nem lenne nehéz dolog" - mondta Berger. Isao Torii, a Mitsubishi Sport főnöke már jelezte, hogy ilyen feltételek mellett a márka visszatérne.
Egyesek azonban kételkednek, hogy a felspécizett S2000-resek új csapatokat csalogatnának a rally világbajnokságba. "Nézd meg a Fiatot. A Puntoval már ebben az évben részt vehetnének a PWRC-ben, de csak elvétve látni egy-egy autót" - mondta Howarth. A biztonság miatt is kételkednek az új kategóriában. Nem hiába köti ez ebet a karóhoz az FIA, és követeli, hogy egy WRC legalább 4 méter hosszú legyen. Hiszen a pici autók komoly balesetnél nem adnak elég teret az utasaiknak.
2008 márciusában újabb részleteket hoz majd nyilvánosságra az FIA, az új szabályokkal kapcsolatban. Párizsban bejelentették, hogy elég szabad teret engednek majd a technikusoknak és a mérnököknek, hogy a WRC-ék a jövőben is látványosak legyenek.
Forrás: www.rallye-magazin.de
Ez a hír most jelenik meg 6259. alkalommal
|