Új WRC szabályok 2010-től
2008-01-02
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976339
Napi oldal:
59388
Jelenleg:
811
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

2009-ben az FIA átalakítja a WRC-ékre vonatkozó szabályokat, és egy újabb átmeneti év után végleg eltemeti az autókat.

Bár elviekben 2011-ig nem várható nagy változás a szabályokban, Morris Chandler, a Rally Bizottság elnöke, és pár támogatója már hamarabb átalakítaná a dolgokat. 2009-től egy új szabályrendszernek kellene életbe lépnie, amely kitalálói szerint jelentősen csökkentené a költségvetést, és újabb gyári csapatokat vonzana a világbajnokságba. De egy új kategóriához, legkésőbb tavaly októberben jóvá kellett volna hagyni az alapokat.

Most egy kicsit trükközni szeretnének az illetékesek, és elérni, hogy 2010-ben a régi és az új autók egyszerre versenyezhessenek. 2011-től pedig már csak az új N-es vagy S2000-res alapokra épült WRC-ék mehetnének. Az FIA technikai zsenije Jacques Berger ki szeretné egyenlíteni a két csoport közti különbséget, méghozzá egy egyen turbóval és nyomásszabályozóval. "A mérnökök nyavajognak, de azoknak mindig van valami baja. Most úgyis mindenki Garrett-feltöltőt használ."

A világbajnokságban most is résztvevő gyáriak között elég vegyes a fogadtatás. "Nagyon óvatosnak kell lennünk" - mondja Malcolm Wilson. A Ford csapatfőnök abból él, hogy WRC-éket indít versenyeken és ad el. "Ha a következő évben új szabályok lépnének életbe, akkor minden egyes 500.000 fontos autóm hirtelen már csak 150.000-ret érne."

A többi gyári csapat hasonló problémákkal küzd. A Citroën épp most fejlesztett egy új WRC-ét, a jelenlegi program pedig 2009-ig érvényes. A Subarunál is hasonló a helyzet, hiszen ott most dolgoznak az új Impreza WRC-én, és semmi kedvük jövőre egy teljesen más koncepciót alkotni.
Paul Howarth csapatfőnök amúgy sem barátja a szabálymódosításoknak. Szerinte az is csak mese, hogy az S2000-resek fele olyan drágák mint a WRC-ék. "Tök mindegy, hogy milyen szabályokat alkotsz, mindig lesz legalább egy gyártó, aki hajlandó egy halom pénzt kiadni."

Az FIA-nál is, és a kevesebb pénzzel rendelkező újoncoknál, mint a Suzuki azon a véleményen vannak, hogy a WRC-ék a körülményes motorvezérlésükkel, a még körülményesebb összekerékhajtással túl drágák, és viszonylag egyszerűen helyettesíthetők egy KitCar szabállyal. Erre szemelték ki az S2000-res autókat, melyeket eredetileg helyi és nemzeti bajnokságokba szántak.

Super 2000 Plus néven Berger egy mostani 2 literes szívómotoros, standard összkerekes autót fejlesztene tovább a világbajnokságba úgy, hogy kapna egy turbót. Így a teljesítmény 300 lóerő körül lehetne. A Fiat állítólag már rajtra kész. Az olaszok augusztusban egy ülésen, ahol jelen volt az FIA, a marketingesek, a rendezők és a gyártók, már jelezték érdeklődésüket. A világszövetségnek azért is tetszik az ötlet, mert úgy gondolják, így vissza tudnák csalogatni a Mitsubishit a világbajnokságba, egy átalakított N csoportos autóval. "Másik hajtással, egy átalakított futóművel ez nem lenne nehéz dolog" - mondta Berger. Isao Torii, a Mitsubishi Sport főnöke már jelezte, hogy ilyen feltételek mellett a márka visszatérne.

Egyesek azonban kételkednek, hogy a felspécizett S2000-resek új csapatokat csalogatnának a rally világbajnokságba. "Nézd meg a Fiatot. A Puntoval már ebben az évben részt vehetnének a PWRC-ben, de csak elvétve látni egy-egy autót" - mondta Howarth. A biztonság miatt is kételkednek az új kategóriában. Nem hiába köti ez ebet a karóhoz az FIA, és követeli, hogy egy WRC legalább 4 méter hosszú legyen. Hiszen a pici autók komoly balesetnél nem adnak elég teret az utasaiknak.

2008 márciusában újabb részleteket hoz majd nyilvánosságra az FIA, az új szabályokkal kapcsolatban. Párizsban bejelentették, hogy elég szabad teret engednek majd a technikusoknak és a mérnököknek, hogy a WRC-ék a jövőben is látványosak legyenek.

Forrás: www.rallye-magazin.de

Ez a hír most jelenik meg 6271. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k