SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Új WRC szabályok 2010-től
2008-01-02
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
774064433
Napi oldal:
115093
Jelenleg:
919
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

2009-ben az FIA átalakítja a WRC-ékre vonatkozó szabályokat, és egy újabb átmeneti év után végleg eltemeti az autókat.

Bár elviekben 2011-ig nem várható nagy változás a szabályokban, Morris Chandler, a Rally Bizottság elnöke, és pár támogatója már hamarabb átalakítaná a dolgokat. 2009-től egy új szabályrendszernek kellene életbe lépnie, amely kitalálói szerint jelentősen csökkentené a költségvetést, és újabb gyári csapatokat vonzana a világbajnokságba. De egy új kategóriához, legkésőbb tavaly októberben jóvá kellett volna hagyni az alapokat.

Most egy kicsit trükközni szeretnének az illetékesek, és elérni, hogy 2010-ben a régi és az új autók egyszerre versenyezhessenek. 2011-től pedig már csak az új N-es vagy S2000-res alapokra épült WRC-ék mehetnének. Az FIA technikai zsenije Jacques Berger ki szeretné egyenlíteni a két csoport közti különbséget, méghozzá egy egyen turbóval és nyomásszabályozóval. "A mérnökök nyavajognak, de azoknak mindig van valami baja. Most úgyis mindenki Garrett-feltöltőt használ."

A világbajnokságban most is résztvevő gyáriak között elég vegyes a fogadtatás. "Nagyon óvatosnak kell lennünk" - mondja Malcolm Wilson. A Ford csapatfőnök abból él, hogy WRC-éket indít versenyeken és ad el. "Ha a következő évben új szabályok lépnének életbe, akkor minden egyes 500.000 fontos autóm hirtelen már csak 150.000-ret érne."

A többi gyári csapat hasonló problémákkal küzd. A Citroën épp most fejlesztett egy új WRC-ét, a jelenlegi program pedig 2009-ig érvényes. A Subarunál is hasonló a helyzet, hiszen ott most dolgoznak az új Impreza WRC-én, és semmi kedvük jövőre egy teljesen más koncepciót alkotni.
Paul Howarth csapatfőnök amúgy sem barátja a szabálymódosításoknak. Szerinte az is csak mese, hogy az S2000-resek fele olyan drágák mint a WRC-ék. "Tök mindegy, hogy milyen szabályokat alkotsz, mindig lesz legalább egy gyártó, aki hajlandó egy halom pénzt kiadni."

Az FIA-nál is, és a kevesebb pénzzel rendelkező újoncoknál, mint a Suzuki azon a véleményen vannak, hogy a WRC-ék a körülményes motorvezérlésükkel, a még körülményesebb összekerékhajtással túl drágák, és viszonylag egyszerűen helyettesíthetők egy KitCar szabállyal. Erre szemelték ki az S2000-res autókat, melyeket eredetileg helyi és nemzeti bajnokságokba szántak.

Super 2000 Plus néven Berger egy mostani 2 literes szívómotoros, standard összkerekes autót fejlesztene tovább a világbajnokságba úgy, hogy kapna egy turbót. Így a teljesítmény 300 lóerő körül lehetne. A Fiat állítólag már rajtra kész. Az olaszok augusztusban egy ülésen, ahol jelen volt az FIA, a marketingesek, a rendezők és a gyártók, már jelezték érdeklődésüket. A világszövetségnek azért is tetszik az ötlet, mert úgy gondolják, így vissza tudnák csalogatni a Mitsubishit a világbajnokságba, egy átalakított N csoportos autóval. "Másik hajtással, egy átalakított futóművel ez nem lenne nehéz dolog" - mondta Berger. Isao Torii, a Mitsubishi Sport főnöke már jelezte, hogy ilyen feltételek mellett a márka visszatérne.

Egyesek azonban kételkednek, hogy a felspécizett S2000-resek új csapatokat csalogatnának a rally világbajnokságba. "Nézd meg a Fiatot. A Puntoval már ebben az évben részt vehetnének a PWRC-ben, de csak elvétve látni egy-egy autót" - mondta Howarth. A biztonság miatt is kételkednek az új kategóriában. Nem hiába köti ez ebet a karóhoz az FIA, és követeli, hogy egy WRC legalább 4 méter hosszú legyen. Hiszen a pici autók komoly balesetnél nem adnak elég teret az utasaiknak.

2008 márciusában újabb részleteket hoz majd nyilvánosságra az FIA, az új szabályokkal kapcsolatban. Párizsban bejelentették, hogy elég szabad teret engednek majd a technikusoknak és a mérnököknek, hogy a WRC-ék a jövőben is látványosak legyenek.

Forrás: www.rallye-magazin.de

Ez a hír most jelenik meg 6263. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k