Újra Somogyországban a rali!
Rhinos Energy Drink Kupa
2010-11-17
ajánló riport • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
763354994
Napi oldal:
92451
Jelenleg:
818
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Közel két évtizedes szünet után 2005-ben tért vissza a rallye Somogyba. Az újkori verseny olyan jól sikerült, hogy egy évvel később, 2006-ban még egy követte. Négy újabb rali-mentes évet követően 2010. november 20-21-én ismét raliautóktól lesz hangos Kaposvár és Bárdudvarnok. A kihagyott évekről, a Marco Bridge-ről és az előttünk álló hétvégéről kérdeztem Markó Tibor rendezőt.

Hosszú évek után élesztettétek újra a Kapos Rallye-t 2005-ben.
A hazai rali "arany-korában" Kaposvár, (az Elastic) jó pár sikeres versenyzőt, sportvezetőt, bajnokot, sőt! Abszolút bajnokot is adott a sportnak. Aztán változott a rendszer, és nem csak a politikában, a sportban is. Egy-két éves előkészítő munka után sikerült 2005-re újra összehoznunk a Kapos Rallye-t. Nem titkolt célom volt, hogy a R2-es és Historic Ob futamokat követően ismét R1-es viadalt vigyünk Kaposvárra, ahol napjainkban is többen sikeresen űzik ezt a sportot. Ennek a tudatosan felépített folyamatnak voltak első lépcsői a 2005-ös, és 2006-os versenyek. A csapat lelkesedésével és jó pár helyi sportszerető ember segítségével sikerült színvonalas versenyeket elkövetnünk. Már az első újkori verseny után megkerestem a helyi vezetőket a nagyobb, grandiózusabb folytatás ötletével, de sajnos igazán komoly érdeklődést nem sikerült keltenünk bennük. Hátba veregetésből már akkor is jól álltunk, de a valós támogatási szándék, a szükséges lobbi hiányzott, így erről a tervemről ideiglenesen le kellett mondanom, és a lámpafényes belvárosi prológ és a szenzációs erdőgazdasági utakra tervezett gyorsasági szakaszok víziói az íróasztalom fiókjában landoltak, és ma is ott vannak.

Ezért következett az újabb pár éves szünet?
Igen, ez volt a fő kiváltó ok. Elvesztettem a szükséges motivációt, és legyünk őszinték, egy ilyen szintű rendezvényhez kevés a rendezői gárda tenni akarása, elszántsága, ha helyi szinten nem talál megfelelő támogatókat. Pedig nagyon komoly terveket eszeltünk ki Büki Ernővel. Már 2003-ban bolyongtunk az erdei utakon - többek között, ahol Ranga László felborította a Camel-es Audit 88-ban - és hüledeztünk, hogy milyen fantasztikus lehetőségek várnak itt a ralira és ránk.

ujra_somogyorszagban_a_rali_1

Hogyan született a Marco Bridge?
A kényszer szülte. Budai Bélával - aki meghatározó alakja volt a verseny újjáélesztésének - kerestünk újabb és újabb pályákat, és így bukkanunk rá a Szenna - Bárdudvarnok - Zsippó közel 10km-es szakaszra, ami amellett, hogy izgalmas, festői környezetben kínálkozott lehetőségként. Ezen a szakaszon van egy fa szerkezetű és burkolatú híd. A 2005-ös verseny szombati napjának végén, már túl voltunk az átvételeken, pályabejáráson és a rajtceremónián is, amikor a szakasz vezetőbírója hívott, hogy van egy kis baj a híddal. Egyszerűen kilyukadt. Azt hittem viccel, ötször visszakérdeztem, de sajnos valóban oda lett. Ahogy mondtam, szombat este kilenc óra körül járt az idő. Kezdődött hát a fejvakarás, hogy ezt miként oldjuk meg. A híd nélkül sem rövidebb gyorsasági, sem áthaladás a további etap útvonalra nincs. Talán nem meglepő, hogy ismét a sporton belülről jött a segítség! Hideg Krisztián közbenjárására, édesapja, az abszolút magyar bajnok Hideg Jani bácsi sietett a segítségünkre, jó pár köbméter faanyaggal, és két áccsal. Csatlakoztunk hozzájuk négyen, és 4-5 órás, autóval világítós, nagyon kalapálós és fázós munkával hajnali 3-ra megszületett a felújított híd…. Bezzeg a Margit! : Az érintett Polgármester másnap értesült a történtekről és elnevezte a hidat Marco Bridge-nek. Persze a versenyt tökéletesen bírta, zokszó nélkül.

2010. november 20-21, azaz az előttünk álló hétvégén újra Somogy megye!
Az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság pontszerző versenyeinek sorát Somogyban, a fent említett Szenna - Zsippó szakaszon rendezett Rhino's Kupával zárjuk most hétvégén. A pálya közel 9,5km hosszal, és valóban összetett kihívással várja a versenyzőket. A bajnokságban is maradtak még nyitott meccsek bajnoki cím és dobogós helyezések tekintetében, és különben is! A pálya egyszerűen jó és élvezhető! Aki még nem döntötte el, hogy résztvegyen-e a versenyen versenyzőként, jöjjön bátran, hiszen a helyszínen is lehet nevezni! Szombaton 08:00 és 12:00 óra között, Kaposváron, a Peugeot Kaposvár (Budai Autóház) ad helyet az átvételeknek, és ide várjuk a helyszíni nevezőket is.

ujra_Somogyorszagban_a_rali_2

Mitől lesz érdekes ez a verseny a versenyzők számára?
Nem lesz kolbászból a kerítés, de ahogy eddig is, úgy most is komolyan előkészített versennyel várjuk az amatőr és a licence-s versenyzőket is. Szombaton átvételek és pályabejárás, vasárnap pedig egész napos verseny várja az érdeklődőket. A pálya támasztotta lehetőségeken túl, vicces lehet az időjárás, különösen a reggeli órák talaj menti fagy közeli hőmérsékletével, a párás, csúszós aszfalttal és végén a sötétben kocsikázással. Úgy gondolom, színvonalas zárása lesz az idei bajnoki sorozatunknak.

És az extrák?
Azok a 2-es lemez végén.

2 lemezes verseny lesz ugye?
Értelek! A hétvégi verseny különlegességei közé tartozik - jaj! most jutott eszembe, hogy WRC is lesz a versenyen - és még az sem minden napi, hogy azonos pályán, azonos feltételekkel lesz látható az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság mezőnye mellett a Tamási Motorsport mezőnye is.

Közös értékeléssel?
Nem! Két önálló bajnoki futamként bonyolítjuk a versenyt, a két mezőny külön-külön egységet képez majd a versenyen. Érdekes lehet persze az idők összevetése. Kicsit sajnálom, hogy a "mieink" közül az abszolút első 10 párosból talán csak 2-3 páros tud rajthoz állni. Azért gondoltunk a "Grande" abszolútra is, így különdíjként a "nagyon első három" párost is díjazzuk.

Egyre jobban hangzik! És ha ezen is túl vagytok, újabb négy év szünet következik?
Nem tudom, mit hoz a jövő. A Kapos Rallye-s terveimet még nem dobtam ki. De ahhoz, hogy egyáltalán tervezgetni tudjunk, más is kell. Ki tudja, hogy a hazai futamok rendezői - legyen az amatőr, vagy R1-es - mit fognak, mit tudnak csinálni a jövőben. A zuhanyhíradó most is sugároz… Tudjuk, ez nem egy BBC, de nem zörög a haraszt… Szeretném, és remélem, hogy rövid időn belül tisztulni fog a kép, és mi rendezők is megtudjuk, hogy rendezünk-e, rendezhetünk-e akármilyen rali versenyt is a jövőben kis hazánkban. Úgy gondolom, hogy a honi rali rendezők már írtak a Jézuskának, és csupán rendezett és nem egyoldalú körülményeket kértek a fa alá.  De addig is, ami biztos: hétvégén Rhino's Kupa Rallye Sprint bajnoki Somogyban!

Ez a hír most jelenik meg 6870. alkalommal
Share |
2010.11.20-21.
Rallye Sprint Bajnokság 2010
Rhinos Energy Drink Kupa
Szenna - Zsippó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k