Válasz Büki Ernő levelére
A Maximmun Racing Team válasza
2013-07-25
levél • Grátz Ferenc
h i r d e t é s
Összes oldal:
763330148
Napi oldal:
67605
Jelenleg:
1061
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Válasz!

Kedves Ernő!

Elöljáróban megjegyezném, hogy nem tartom a legalkalmasabb felületnek a legjobb és legolvasottabb magyar ralioldalt arra, hogy ezt a kérdést megvitassuk, de itt írtál, hát itt válaszolok.

Úgy gondolom attól, hogy nem értünk egyet bizonyos dolgokban még nem ülök háttal a moziban, nincs "rózsaszínpuleszem", sőt fényképes igazolványom is csak állami kiadású lapul a zsebemben, kézilabda meccsen pedig veled voltam utoljára.

A Maximmun Racing Team által beadott Felülvizsgálati Kérelmet nem óvásnak és főleg nem vitaindítónak szántuk. Legjobb tudomásom szerint a csapat senkinek nem adott felhatalmazást arra vonatkozóan, hogy ezt a Felülvizsgálati Kérelmet nyilvánosságra hozza, főleg nem úgy, hogy bizonyos mondatait kiemeled a saját szövegkörnyezetéből. Megbeszélhettük volna ezt egy kávé mellett is, ahogy az eddig is szokás volt! Nem igazán értem, hogy mire volt ez jó!

Mivel részleteiben Te már nyilvánosságra hoztad, így felteszem teljes egészében ide, hogy mindenki lássa, miről beszélünk!  >> klikk <<

thumb_valasz_buki_erno_levelere_1Azt írod csúsztatok! Feltettél egy ábrát - és többször hivatkozol is rá - ami szerinted az IE0 állomást és annak megközelítését ábrázolja! Szerintem meg nem! Ez az ábra valóban a 66. oldalon van, mindössze azzal az "apró" hibával, hogy mellé a következő van írva: IE/TC 1B.
Ez nem csúsztatás?

Az "itinerben megadott irány"-ról beszélsz az, IE0 állomásra! Az itinerben nincs megadott érkezési irány az IE0 állomásra, sőt az itinerben nincs IE0 állomás sem! Az itinerben az IE1B állomásra van megadva az érkezési irány, ergo az IE0 állomásra senki nem érkezhetett rossz irányból, hacsak nem a feloldó tábla felöl próbálkozott!

Azt írod, hogy még 3-4 páros érkezett ugyanabból az irányból mint Herczig. Azok miért nem mentek be saját idejük előtt az állomásra?

Az általunk kifogásolt esetben az IE0 állomásról beszélünk, aminek megközelítését - ezen a versenyen - semmi nem szabta meg és mivel nem szabályozta semmi, így bárhonnan érkezhettek a versenyzők az állomás bejáratához, mivel az a verseny kezdete, onnan indult az útvonal, az IE0 az origo! (RVSZ 16. oldal 2.16)
Mindketten tudjuk, hogy rossz volt az itiner, és a hozzád eljutott hírekkel ellentétben nem volt kijavítva, vagyis pontosítok nehogy csúsztatással vádolhass: nem volt kijavítva azoknak a versenyzőknek az itinerében a 66. oldalon szereplő 1. számú ábra, vagy annak szöveges része, akikkel ez ügyben a verseny óta beszéltem és persze az általunk használt 2 db itiner sem a javított fajtából való volt! Várom azok jelentkezését, akiknek van hivatalosan javított itinere a 20. Veszprém Rally-ról.

Azt írod: "Néhány kérdés felmerült bennem:
Miért nem volt arról jelentés, hogy a Herczig - Bacigál páros az "új" állomás miatt rossz irányból érkezett?"

Nagyon egyszerű a magyarázata! Azért, mert a szabály szerint nem érkezett rossz irányból úgy, ahogy a többiek sem (lásd feljebb). Az már más kérdés, hogy miért volt logikus egy jól láthatóan szalagokkal lezárt területen átvágva megérkezni az állomásra!

A kérdésfeltevésed egyébként pontatlan! Az állomásra nem a Herczig - Bacigál páros érkezett, hanem Herczig Norbert és az autó, ugyanis ekkor Bacigál Igor már bent ácsorgott az állomás területén (kezében a menetlevéllel, rajta az IE0, látótávolságban az IE0 feliratú sárga táblától), hiszen Ő is előrement gyalog, hogy megnézze hol is kell bemenni!
Kérlek ne hidd el nekem, hívd fel inkább azokat, akik mindezt látták! Mondjuk a versenyzőket, akik ott álltak szépen sorban...persze csak azért mert nem tudta senki, hogy hol van az állomás!

Néhány szó a "Dél-Afrikai srác" teljesítményéről: zseniális keze van, őstehetség, ráadásul fiatal és végtelenül közvetlen, szimpatikus srác, övé lehet a jövő!  
Abban a körben mikor megnyerte a szőci gyorsaságit, Pirelli K6-os gumikkal ment ki a szervizparkból. Ez a gumi ezen a versenyen, az adott körülmények között kizárólag arra az egy pályára volt jó, de arra nagyon! Olyan hőmérsékleten és olyan talajon tipikusan "egy gyorsaságis" gumi! És a másik két gyorsaságin mi történt? Leírom, ha valaki nem tudná: Szőc előtt Kislődön egy 4. hely és a kör befejező gyorsaságiján egy 9. hely a teljesen elrongyolódott gumikon. A két gyorsaságin kapott 11,8 és 15,6 másodpercet az elsőtől (kifújták az orrát?), míg Szőcön adott 4,1-et (szerinted kifújta az orrukat!) a másodiknak, azaz abban a körben kapott 23,3 másodpercet. Megérte? Marketing szempontból biztosan! Úgy gondolom, hogy aki azért küzd, hogy a versenyen a lehető legjobb eredményt érje el, annak ez a gumiválasztás taktikai hiba lett volna!

No de visszatérve a "sportszakmára"... Mint, ahogy Te is láttad nem óvást adtunk be, hanem egy Felülvizsgálati Kérelmet. Amennyiben óvni akartunk volna, akkor azt megtesszük ott a helyszínen és hidd el tudom hogyan kell szabályos óvást beadni! A verseny után döntött úgy a csapat (tudatában annak, hogy nem szabályszerű a beadványunk) hogy kérünk egy felülvizsgálatot az MNASZ-től. Nem a nézőktől, nem a duen.hu olvasóitól, nem a nagy nyilvánosságtól, hanem a hazai ASN-től, annak is egy olyan sportszakmailag elismert vezetőjétől, mint Faluvégi Péter Főtitkár úr! Szeretnénk látni a sportszakmai indokokat pontról-pontra leírva. Természetesen azt is tudni szeretnénk, hogy amennyiben nem a versenyző hibázott, akkor ki, vagy kik hibáztak és ezért a hibáért nekik mi a büntetésük! Ugye jól tudom, hogy az MNASZ nem csak a versenyzőket büntetheti? Biztosan nagyon tanulságos lesz számunkra!
A Felülvizsgálati Kérelem utolsó mondatát is vállalom, szakmailag továbbra is megalapozatlannak és etikátlannak tartom az FT határozatát!

Szuper Rallye témakörben írt soraidra inkább nem reagálnék, nem ér annyit az egész.

Hogy melyik versenyen vettünk részt?
Azon amelyiknek az itinerében a 66. oldalon nincs jelölve, sem lerajzolva az IE0 állomás! Még akkor sem, ha ezt többször is leírod. Ébren vagyok!
Azon a versenyen, ahol az óra hátrébb volt, mint ahogy én állítottam, de még jobb is volt így legalább mindenki látta...kivéve egy valakit.
Azon a versenyen, ahol mindenki tudta hol van az IE0 állomás, kivéve egy valakit.
Azon a versenyen, ahol a pályaellenőrző funkciót is betöltő záró autó, előfutó autók, stb. egyike sem jelezte, hogy rossz helyen és rosszul van felépítve az IE0  állomás.

Hopp...és még volt egy tévedésem, amit voltál szíves kijavítani - kösz -: korai érkezéseket írtam, és ez nem igaz! Valójában csak egy versenyző ment be korán az IE0 állomásra! Tévedtem!(?)

A Maximmun Racing Team részéről a téma lezárva!


2013-07-24

Baráti üdvözlettel Grátz Ferenc

 

Ez a hír most jelenik meg 6334. alkalommal
Share |
2013.07.12-14.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Veszprém Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k