Ventillátorok lábánál
46. Catalunya Rally
2010-10-20
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
753209735
Napi oldal:
125300
Jelenleg:
1276
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Pályabejárás második napja.

Ma okosabb voltam, mint eddig, hamarabb elkezdem írni a blogot (unom már a lobbyban a recepciósok arcát és hogy azt higgye minden vendég, hogy része vagyok a szállodának…)
Szóval már kint a 'prérin', szabadidőben nekifogok.
Amikor elővettem a notebookot a csomagtartóból, Imi megkérdezte: Na, van WiFi? - Nincs… Szabadidő van.

ventillatorok_labanal_5

Ma 5 gyorsaságit, az öt tiszta aszfaltos szakaszt írták fel a fiúk. Szombaton 3, vasárnap két különböző gyorson kell majd kocsizniuk.

Írtam, hogy tegnap rosszul voltam hazafelé etapon. Most nem hazafelé. Már sokkal hamarabb. Kanyar-kanyar hátán. Jó minőségű aszfalt mindenhol. Lehet gyorsan közlekedni, de jobb oldalról kevésbé élvezetes. Ha anyósoddal ki akarsz tolni, hozd el Magaddal erre a környékre. Előtte fóliázd le a műszerfalat! Többet nem akar az anyós ülésre ülni…
A bérautó megúszta, magamban tartottam a felgyülemlett gondolataimat…

ventillatorok_labanal_12

A vasárnapi 42 kilométeres szakasszal kezdtünk. Mi csak az első negyedén mentünk végig. Egy visszafordítónál már fent voltak a nevek. De nem Loeb és Sordo. A Vuelta menői… De szerintem hétvégére lefestik még feketére a mostaniakat és felkerülnek Rallysta Pisták nevei.
A vasárnapi másik szakasz pont tizede az elsőnek. Meglepő, hogy miért raknak be egy ilyen nyúlfarknyit a leghosszabb szakasz után. Végigmentünk rajta. Már minden értünk! Kanyarból kanyarba, mégis minden kombináció más és más. Talán ez a legkevésbé sima szakasz, van néhány féktáv, ahol épp akkor dobja el az autó elejét, amikor a pilóta arra számít, hogy már el fog tudni fordulni. És a környéket is szépen megrajzolták a programozók.

Ahogy eddig is, most is kétszer lehetett mindenhol menni. Voltak, akik három szakaszt összefűzve köröztek, a mi srácaink egyben lenyomták a vasárnapot és utána jöhettek a szombati szakaszok.

Be kell vallanom, nem emlékszem az etapra. Hátradöntöttem az ülést, néztem, hogy milyen szép a felhőmentes spanyol ég. Mikor odaértünk, Frici ébresztett. Kérdezte, hogy átmegyünk velük a szakaszon. Perszeee, átmentünk. Utólag azt mondom, meghagyhattuk volna nekik ezt az élményt. Más egy jó kagylóba beülve, jól lekötve, itinert olvasva jobbról osztani az észt, mint amikor egy utcai autóban próbálod kitámasztani Magad.

A kagylóról jut eszembe: annyi tengeri herkentyű konzervet ettünk Imivel az utóbbi két napban, hogy nem csodálkoznék, ha felhívnának valamelyik telefonos cégtől és kagyló-tesztet töltetnének ki velünk…

A szombati második szakaszt kihagytuk. Jobb a békesség :)

Most itt állunk az utolsó szakasz rajtjában. Friciék már egyszer elmentek, most várjuk, hogy visszaérjenek.

Indulj egy el úton…
Szenzációs úthálózatuk van... Mindenfelé nagyon jó minőségű utak, szalagkorlátjuk annyi, hogy a Holdig fel lehetne mászni rajta.
Nem csoda, hogy a baszkok sokat robbantottak. Szerintem a hegyek felét kirobbantják az utak miatt, néha hihetetlen 'réseket' vágnak az utak egy egy sziklában. Gondolom az útrobbantók is emberek, csak hazavittek néha egy kis 'felnemrobbant maradékot'…

ventillatorok_labanal_1

Itt egy út, ami az örökkévalóságba vezet. Vagy a jó ég tudja mi volt a tervben, de hogy fogalmunk sincs, az biztos. Pedig nekem még papírom is van úttervezésről, de majd visszaszólok az Ybl-re, hogy ezt a részt töröljék a diplomámból (a többit már korábban kihúzták… :)
Szóval ez az út csak úgy van és a képen is látszik, ahol vége van, ott egy 50 méteres szakadék alatt keresztben van egy négysávos. De ha ezt meghosszabbítjuk, akkor a két kilométerre lévő hegyorom felé mutat. És ekkora viaduktot csak mi tudunk építeni, ezt jól tudják a katalánok is, abba is hagyták ezt a projektet… Továbbmentünk, nem csak egy ilyen van itt…

ventillatorok_labanal_6

Ventillátorok
Már tegnap is akartam írni: ezek a népek itt nem hülyék. Sok mindenük nincs, de azt jól használják: sziklák, nap, víz, szél. A sziklákat robbantgatják, a napból áramot csinálnak, a vizet duzzasztják, abból is áramot csinálnak, a szelet fújják. Ventillátorokkal. Ezért is fúj mindig, hiszen a ventillátorok mindig forognak. A hegygerinceken, véges végig. Lassan, gyorsan, mindenhogy. Szépek.

ventillatorok_labanal_7


Most megérkeztek az embereink, akik beszélni magyar és szépen lekövetjük őket a szervizparkig. A többit majd a lobbyból, lehet szedek kapupénzt a ki-be járkálóktól…

------------------------------------------------------------

Folytatás a megszokott helyről, a szálloda halljából:
Ma megnyílt a MÉDIA Center. Hurrá! Azonnal nekiszaladtam a hétfői videók feltöltésének. A net sebessége ugyanaz, mint itt… Szerintem holnap, mikor megjönnek a valódi újságírók és a valódi fotósok, akkor lesz nagy prüszkölés. Nem ehhez vannak szokva ők sem. Videók majd egyszer, otthonról. Kár, pedig nekem tetszenek. Majd megnézem újra, helyetted!

thumb_ventillatorok_labanal_9Közben jött a hír, hogy a Ford csapatnál buli van és ott a helyünk.
A francia futamon volt szerencsénk már részt venni egy hasonló megmozduláson, aminek a lényege: gyertek újságírók, kaptok egy kis ingyen-kaját, ingyen-piát és ott bandázhattok a versenyzőkkel.

Ott voltunk, bandáztunk, fotózgattuk akit lehetett. Ken Block próbál maradandót alkotni, 3 helyi látványosság elég hozzá. Vén kecske is megnyalja a show-t: Martin Holmes is beállt a lányok közé. (engem is belökdöstek, hagytam magam, hamarabb végzünk… :) )

ventillatorok_labanal_2

Itt volt Carlos Sainz, közvetlen és jó arc. Mellesleg most ünnepelte az M-Sport a 200. világbajnoki futamát. A tortát csak nézte a nép, nem merte senki megbontani…
ventillatorok_labanal_8

Friciéknek is volt dolguk: kipróbálták a magukkal hozott üléseket, megtanították nekik, hogyan kell kibányászni a Focus hátsó lökhárítója mögül a pótkereket. Átbeszéltek mindent a mérnökkel, ami ahhoz kell, hogy egy Ford Focus WRC-t technikailag el tudjon vezetni az ember fia.

ventillatorok_labanal_3

Megjött Henning Solberg, aki örömmel ismerte fel a sárga színt az autón. Megkérdezte a mérnöktől, hogy milyen beállításokkal megy majd Frici, tetszett neki és azt mondta, bármi, de tényleg bármi kérdése van a mi srácunknak az autóval kapcsolatban, azt ne restellje megkérdezni, szívesen segít mindenben. Jó fejek ezek…

ventillatorok_labanal_10

Holnap: reggel 8-tól délig shakedown, ahol Frici végre kipróbálhatja az autót. Első körben a versenyautóval fogja mindenki felírni a pályát, mert a múlt héten egy vihar szétverte a szakasz murvás részét és az időtervben keddre beprogramozott shakedown felírást el kellett halasztani. Friciék szeretnének minél többet menni, három körönként vissza a szervizbe, ott új kuplung, hogy a vadi új cuccok bekophassanak. Amikor megkérdeztük, hogy mennyi időbe telik a kuplung cseréje, a mérnök azt válaszolta: 5 perc, de ha sietni kell, megvan kettő alatt is…

Shakedown után este rajtceremónia a tengerparti sétányon.
Kezdődhet a tippelés!
Ki fog nyerni Dani Sordo a saloui gokartos, aki eddig még nem tudott egy futamot sem nyerni (vagyis inkább nem 'akarták', hogy nyerjen), szóval megveri-e Sebet, valamelyiket, vagyis mindkettőt egyszerre?
Mert ha Loeb visszavonul, nem kell lecserélni a Seb feliratokat jó lesz Ogiernek is. Tényleg megérdemelné Sordo az első győzelmét...
Ott van még Petter aki nagyon jó pozícióban indul az első napi murván, de ha Daninak sem hagyták, akkor majd neki fogják???
Ja és még jönnek a Fordok… M.H.,  J.ML. , T.F.
Jó lesz! Izgultok már? Mi is! :)

Ez a hír most jelenik meg 7715. alkalommal
címkék: DuEn, Catalunya
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06 070809
10 11 12 13141516
171819 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
03 04 05 06 07 0809
2025.02.14-18.

részletes infóink

2025.02.13-16.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k