LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Ventillátorok lábánál
46. Catalunya Rally
2010-10-20
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770030980
Napi oldal:
181118
Jelenleg:
1724
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Pályabejárás második napja.

Ma okosabb voltam, mint eddig, hamarabb elkezdem írni a blogot (unom már a lobbyban a recepciósok arcát és hogy azt higgye minden vendég, hogy része vagyok a szállodának…)
Szóval már kint a 'prérin', szabadidőben nekifogok.
Amikor elővettem a notebookot a csomagtartóból, Imi megkérdezte: Na, van WiFi? - Nincs… Szabadidő van.

ventillatorok_labanal_5

Ma 5 gyorsaságit, az öt tiszta aszfaltos szakaszt írták fel a fiúk. Szombaton 3, vasárnap két különböző gyorson kell majd kocsizniuk.

Írtam, hogy tegnap rosszul voltam hazafelé etapon. Most nem hazafelé. Már sokkal hamarabb. Kanyar-kanyar hátán. Jó minőségű aszfalt mindenhol. Lehet gyorsan közlekedni, de jobb oldalról kevésbé élvezetes. Ha anyósoddal ki akarsz tolni, hozd el Magaddal erre a környékre. Előtte fóliázd le a műszerfalat! Többet nem akar az anyós ülésre ülni…
A bérautó megúszta, magamban tartottam a felgyülemlett gondolataimat…

ventillatorok_labanal_12

A vasárnapi 42 kilométeres szakasszal kezdtünk. Mi csak az első negyedén mentünk végig. Egy visszafordítónál már fent voltak a nevek. De nem Loeb és Sordo. A Vuelta menői… De szerintem hétvégére lefestik még feketére a mostaniakat és felkerülnek Rallysta Pisták nevei.
A vasárnapi másik szakasz pont tizede az elsőnek. Meglepő, hogy miért raknak be egy ilyen nyúlfarknyit a leghosszabb szakasz után. Végigmentünk rajta. Már minden értünk! Kanyarból kanyarba, mégis minden kombináció más és más. Talán ez a legkevésbé sima szakasz, van néhány féktáv, ahol épp akkor dobja el az autó elejét, amikor a pilóta arra számít, hogy már el fog tudni fordulni. És a környéket is szépen megrajzolták a programozók.

Ahogy eddig is, most is kétszer lehetett mindenhol menni. Voltak, akik három szakaszt összefűzve köröztek, a mi srácaink egyben lenyomták a vasárnapot és utána jöhettek a szombati szakaszok.

Be kell vallanom, nem emlékszem az etapra. Hátradöntöttem az ülést, néztem, hogy milyen szép a felhőmentes spanyol ég. Mikor odaértünk, Frici ébresztett. Kérdezte, hogy átmegyünk velük a szakaszon. Perszeee, átmentünk. Utólag azt mondom, meghagyhattuk volna nekik ezt az élményt. Más egy jó kagylóba beülve, jól lekötve, itinert olvasva jobbról osztani az észt, mint amikor egy utcai autóban próbálod kitámasztani Magad.

A kagylóról jut eszembe: annyi tengeri herkentyű konzervet ettünk Imivel az utóbbi két napban, hogy nem csodálkoznék, ha felhívnának valamelyik telefonos cégtől és kagyló-tesztet töltetnének ki velünk…

A szombati második szakaszt kihagytuk. Jobb a békesség :)

Most itt állunk az utolsó szakasz rajtjában. Friciék már egyszer elmentek, most várjuk, hogy visszaérjenek.

Indulj egy el úton…
Szenzációs úthálózatuk van... Mindenfelé nagyon jó minőségű utak, szalagkorlátjuk annyi, hogy a Holdig fel lehetne mászni rajta.
Nem csoda, hogy a baszkok sokat robbantottak. Szerintem a hegyek felét kirobbantják az utak miatt, néha hihetetlen 'réseket' vágnak az utak egy egy sziklában. Gondolom az útrobbantók is emberek, csak hazavittek néha egy kis 'felnemrobbant maradékot'…

ventillatorok_labanal_1

Itt egy út, ami az örökkévalóságba vezet. Vagy a jó ég tudja mi volt a tervben, de hogy fogalmunk sincs, az biztos. Pedig nekem még papírom is van úttervezésről, de majd visszaszólok az Ybl-re, hogy ezt a részt töröljék a diplomámból (a többit már korábban kihúzták… :)
Szóval ez az út csak úgy van és a képen is látszik, ahol vége van, ott egy 50 méteres szakadék alatt keresztben van egy négysávos. De ha ezt meghosszabbítjuk, akkor a két kilométerre lévő hegyorom felé mutat. És ekkora viaduktot csak mi tudunk építeni, ezt jól tudják a katalánok is, abba is hagyták ezt a projektet… Továbbmentünk, nem csak egy ilyen van itt…

ventillatorok_labanal_6

Ventillátorok
Már tegnap is akartam írni: ezek a népek itt nem hülyék. Sok mindenük nincs, de azt jól használják: sziklák, nap, víz, szél. A sziklákat robbantgatják, a napból áramot csinálnak, a vizet duzzasztják, abból is áramot csinálnak, a szelet fújják. Ventillátorokkal. Ezért is fúj mindig, hiszen a ventillátorok mindig forognak. A hegygerinceken, véges végig. Lassan, gyorsan, mindenhogy. Szépek.

ventillatorok_labanal_7


Most megérkeztek az embereink, akik beszélni magyar és szépen lekövetjük őket a szervizparkig. A többit majd a lobbyból, lehet szedek kapupénzt a ki-be járkálóktól…

------------------------------------------------------------

Folytatás a megszokott helyről, a szálloda halljából:
Ma megnyílt a MÉDIA Center. Hurrá! Azonnal nekiszaladtam a hétfői videók feltöltésének. A net sebessége ugyanaz, mint itt… Szerintem holnap, mikor megjönnek a valódi újságírók és a valódi fotósok, akkor lesz nagy prüszkölés. Nem ehhez vannak szokva ők sem. Videók majd egyszer, otthonról. Kár, pedig nekem tetszenek. Majd megnézem újra, helyetted!

thumb_ventillatorok_labanal_9Közben jött a hír, hogy a Ford csapatnál buli van és ott a helyünk.
A francia futamon volt szerencsénk már részt venni egy hasonló megmozduláson, aminek a lényege: gyertek újságírók, kaptok egy kis ingyen-kaját, ingyen-piát és ott bandázhattok a versenyzőkkel.

Ott voltunk, bandáztunk, fotózgattuk akit lehetett. Ken Block próbál maradandót alkotni, 3 helyi látványosság elég hozzá. Vén kecske is megnyalja a show-t: Martin Holmes is beállt a lányok közé. (engem is belökdöstek, hagytam magam, hamarabb végzünk… :) )

ventillatorok_labanal_2

Itt volt Carlos Sainz, közvetlen és jó arc. Mellesleg most ünnepelte az M-Sport a 200. világbajnoki futamát. A tortát csak nézte a nép, nem merte senki megbontani…
ventillatorok_labanal_8

Friciéknek is volt dolguk: kipróbálták a magukkal hozott üléseket, megtanították nekik, hogyan kell kibányászni a Focus hátsó lökhárítója mögül a pótkereket. Átbeszéltek mindent a mérnökkel, ami ahhoz kell, hogy egy Ford Focus WRC-t technikailag el tudjon vezetni az ember fia.

ventillatorok_labanal_3

Megjött Henning Solberg, aki örömmel ismerte fel a sárga színt az autón. Megkérdezte a mérnöktől, hogy milyen beállításokkal megy majd Frici, tetszett neki és azt mondta, bármi, de tényleg bármi kérdése van a mi srácunknak az autóval kapcsolatban, azt ne restellje megkérdezni, szívesen segít mindenben. Jó fejek ezek…

ventillatorok_labanal_10

Holnap: reggel 8-tól délig shakedown, ahol Frici végre kipróbálhatja az autót. Első körben a versenyautóval fogja mindenki felírni a pályát, mert a múlt héten egy vihar szétverte a szakasz murvás részét és az időtervben keddre beprogramozott shakedown felírást el kellett halasztani. Friciék szeretnének minél többet menni, három körönként vissza a szervizbe, ott új kuplung, hogy a vadi új cuccok bekophassanak. Amikor megkérdeztük, hogy mennyi időbe telik a kuplung cseréje, a mérnök azt válaszolta: 5 perc, de ha sietni kell, megvan kettő alatt is…

Shakedown után este rajtceremónia a tengerparti sétányon.
Kezdődhet a tippelés!
Ki fog nyerni Dani Sordo a saloui gokartos, aki eddig még nem tudott egy futamot sem nyerni (vagyis inkább nem 'akarták', hogy nyerjen), szóval megveri-e Sebet, valamelyiket, vagyis mindkettőt egyszerre?
Mert ha Loeb visszavonul, nem kell lecserélni a Seb feliratokat jó lesz Ogiernek is. Tényleg megérdemelné Sordo az első győzelmét...
Ott van még Petter aki nagyon jó pozícióban indul az első napi murván, de ha Daninak sem hagyták, akkor majd neki fogják???
Ja és még jönnek a Fordok… M.H.,  J.ML. , T.F.
Jó lesz! Izgultok már? Mi is! :)

Ez a hír most jelenik meg 7759. alkalommal
címkék: DuEn, Catalunya
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k