Versenyezni mentem és nyerni akartam
Elek Pisti képes kétszer is felborulni egy versenyen
2013-12-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
579454342
Napi oldal:
17122
Jelenleg:
819
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 10. futam,
az Rally Finland után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
190
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
166
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
52
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
a 6. futam,
az Rally Fafe után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
176
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
105
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
83
6. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
7. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
46
8. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
9. Dani Sordo
Hyundai I20 R5
40
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 5.futam,
a RabócsiRing után
1. Benyó Máté
Ford Focus
123
2. Luigi
Ford Fiesta
112
3. Kárai Tamás
Audi S1
111
4. Vass Zoltán
Audi A1
94
5. Mózer Márk
Peugeot 208
75
6. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
63
8. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
61
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
51
teljes táblázat

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_1

Idén keveset láthattuk Elek Pistit versenyezni. Két futam volt csak a neve mellett, most a Mikulás Rallye-n esett egy kicsit aztán egy nagyot. A verseny után kérdeztem a táncban is otthonos pilótát:

Idén mikor is láthattunk versenyezni?
A magyar bajnokság ezekkel az új szabályokkal nem volt nekem szimpatikus, így csak Veszprémben indultunk először Földi Nikivel. Aztán pár hete voltunk a Waldviertel Rallye-n, ami az elmúlt három évben már állandó verseny a naptáramban, és most indultunk a Mikulás Rallye-n.

Elmondhatjuk, hogy a murván érzed otthon Magad...
Imádom! Az aszfalton ahhoz, hogy csúszkálni tudjál, ahhoz nagyon erős autó kell! Ráadásul ha csúszkálsz, akkor nem is vagy gyors. 

Murván más. Sodródik az autó... És ne azért sodródjon, mert keresztbe teszed, hanem azért, mert gyorsan mész.

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_4

Menjünk végig ezen a három futamon!
Veszprémben mi történt?
Egy fél év után ültem újra autóba, a tavalyi Mikulás Rallye-n mentem utoljára. Munkából jövet-menet tudtuk le a futamot. Péntek reggel lerohantunk, felírtuk a pályákat. Szombaton megjöttek a fiúk az autóval, gépátvétel, egyebek. Mentem egy kört az autóval egy félreeső helyen és már délután el is rajtoltunk.

Elsőre egy negyedik idővel kezdtünk, Frici nyerte a szakaszt. A kategóriatársaktól 1 másodpercet kaptunk. Bemelegítésnek nem volt rossz.

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_5

Aztán a következő szakasz háromszáz méterénél defektet kaptunk, félreálltunk, szép komótosan kicseréltük a kereket. Igazából sietni akartunk, de kínlódtunk a kerékanyákkal, a srácok túlzottan ráhúzták és a kis kézi szerszám nem akart segíteni... A versenynek annyi volt.

Másnap teszteltünk az első körben Hankook gumit, a második körbe visszaraktuk a kopott gumijainkat. Aztán már csak a magunk szórakoztatására mentünk.
 
Milyen volt az osztrák futam? Mivel egy időben került megrendezésre a magyar szezonzáróval, egy kicsit kevesebb információnk volt most róla. Én magam is több, mint tíz éve ott vagyok ezen, de most kimaradt...
A Waldviertel Rallye idén is elköltözött. Eddig Horn városa körül volt megrendezve, most átvitték a központot egy Grafenegg nevű helyre, egy gyönyörű Habsburg kastélyba. A pályák nagy része megmaradt, de természetesen osztrák szokás szerint megkavarták őket. Voltak hasonlóak, mint tavaly, de teljesen ugyanazokon a pályákon sosem megyünk. Murva kerekekkel lehetett menni, néhol aszfalton.
 
Adta azt a jó érzést, amit vártál tőle?
Maximálisan! A verseny előtt szétáztak a pályák. Egyik pillanatról a másikra változott az idő. Elől zárt, hátul nyitott mintás gumival kezdtünk. Hiba volt. Végigkínlódtuk az első napot. Még így is az abszolút ötödik helyen voltunk.
Igazából az volt a gond, hogy mi bioetanollal neveztünk és ezért nem engedtek elöl rajtolni. A negyvenedik hely környékén indultunk. Kaptunk 3 percet a benzines mezőnyhöz képest, majd később négyet, de így is folyamatosan utolértünk versenyzőtársakat. Volt aki flottul elengedett, volt aki kevésbé volt figyelmes. 6x kellett előznünk. Jó erős percet hagytunk bent a pályán. Ha ez nincs, akkor az abszolút 3. helyen tudtunk volna fordulni.
Én sem voltam teljesen megelégedve magammal. Ezek a kihagyások, ez a ritka versenyzés érződik rajtam. Sokan mondják, hogy kellene gyűjteni a kilométereket. És most már én is így éreztem.
Másnap már jó volt, átsoroltak, tudtunk problémamentesen autózni. Az első kör után feljöttünk a harmadik helyre, de sajnos egy tíz forintos elektromos csatlakozó megállított bennünket.

Amíg mentünk, nagyon élveztük.

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_2

Most újra Mikulás Rallye és nagyon keményen bekezdtél.

Tavaly is úgy kezdtem, hogy ami kifér a csövön. Most is hasonló volt a terv, de próbáltam kicsit ésszel menni. Most is behúztuk az első szakaszt, mint tavaly, csak most nem nagy előnnyel, csak egy-két másodperccel. A lényeg, hogy meg tudtuk nyerni a gyorsot, de szerettem volna nagyobb előnnyel lejönni. Új taktikám az, hogy az elsőn bekezdeni, ami kifér a csövön úgy menni.

Olvastam az interneten, hogy meglepte az egyik blog cikkíróját, hogy az első gyorsot mi nyertük. Ilyenkor elgondolkodok, hogy már régóta csinálják az oldalukat, és nem értettem, hogy mi volt nekik furcsa ebben... Úgy látszik valakinek még mindig meglepetés, ha gyorsan megyek a murván...

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_3

A második szakaszon egy kicsit sok volt és felborultatok. A fórumok zengnek a történésekről...

Nagyon csúszott már az elején is, alig tudtam a rajt után befordulni az aszfaltról. Megállapítottam, hogy csúszik, de hát szinte normális, hogy a murva gumi csúszik az aszfalton. Nyomtam ahogy tudtam, és amikor ehhez a bizonyos kanyarhoz értünk, ott is odaengedtem az autót rendesen a fékúton, az emelkedőn jól lassul az autó, de nem akart megállni. Olyan volt, mintha inkább gyorsulna. Húztam egy kézit, gondoltam azért befordítom. Dugtam egy egyest, de az autó már átcsúszott a túloldalra. Óóóó, mondom itt baj van. Előre nem ment az autó, szépen az oldalára borult. És az EvoIX-es ha már az oldalán van, akkor tetőre is borul segítség nélkül... Leáramtalanítottam, vártam, hogy a sok nézőből majd csak jönnek oda és visszaborítanak. Lógtunk a kocsiban egy jó darabig. Az én oldalamon alig volt mozgás, azt nem láttam, hogy Nikinél már gyülekeznek a nézők. Kiabáltunk, hogy borítsatok vissza. Ő sem érzékelte, hogy az Ő oldalán már dolgoznak a srácok, megkérdeztem mi legyen, mondta, hogy szálljunk ki. Kicsatoltuk magunkat, fejre estünk. Niki oldala felé próbáltunk kimenni, de pont akkor kezdték meg mozgatni az autót. Kiabáltunk, hogy várjatok, már kiszállunk! Gondolom az adrenalin ott is dolgozott, átborították az autót.
El tudod képzelni, ahogy Niki és én a plafonon térdeltünk és a visszaborításnál mint egy dobozban a dobókockák, csapódtunk mindenfelé. 
Persze dühös voltam, elsősorban magamra, hogy elrontottam a dolgot.
Aztán nem igazán értettem, hogy ha ennyi néző van, például Miskolcon már borulás közben ott vannak és visszabillentik. Csüngtünk egy darabig és azt gondoltuk, már ki kell másznunk.
Amikor kiszálltam, mérges voltam.
Aztán ezzel kapcsolatban kapom a kritikákat.

Azt gondolom ezzel nem is nagyon kell foglalkoznom, de azt hozzáteszem, hogy ezek a nagy rali szurkolók és hozzáértők közül a legnagyobb hangúaknak fogalma sincs, hogy mi zajlik egy pilóta fejében ilyenkor. Volt aki azt mondta, hogy volt már ő is hasonló helyzetben. Hát nem tudom ki az a pilóta, aki nyugodt tud maradni hasonló szituációban.

Egyszer elmondtam őszintén anno a véleményemet, amikor nézők százai várták, hogy ki megy rá a hatalmas sziklára és ezen ki voltam akadva, mert ezzel tönkretették más versenyét, ahelyett, hogy segítettek volna és eldobják a sziklát... Úgy látszik ez már le fog követni a pályafutásom végéig...


Biztos jobb azokat a cikkeket olvasni, ahol megy az ömlengés és a nyálaskodás. Én mindig el fogom mondani őszintén a véleményemet. Akinek nem tetszik, nem tetszik. Akinek meg tetszik, az elfogadja.
 
Maradjunk egy kicsit a versenynél és maradjunk még egy kicsit a fórumoknál is:
Azt kérdezik sokan, akik nem ismernek Téged, ha valaki felborul egy versenyen, az miért borul fel másodszor is??
Mosolyogva kérdezel, mert ennél jobban ismersz engem...
Egyszerű. Versenyezni mentem!
Mondták, hogy miért voltam ennyire túlfűtve, hiszen ez csak egy himihumi verseny volt.
Ha az volt, akkor miért jöttek el nézni??
Nekem teljesen mindegy, hogy ezt Mikulás Rallye-nak hívják, vagy egy magyar bajnoki futamnak. Úgy mentem oda, hogy tavaly megnyertük és most is meg akartam nyerni.
Amikor először felborultunk, akkor azt mondtam: oké, rendben, így jártunk.
Az autó kicsit fénysérült volt, pókhálós volt az üveg, de megpróbáltam a leggyorsabb lenni a maradék szakaszokon. Idén már ettem itt Veszprémben a kefét, amikor a defekt miatt már nem is volt kedvem tovább élesen menni, de most azt mondtam, hogy meg akarom mutatni. A hátralévő négy szakaszból minél többet meg akartunk nyerni. Nem foglalkoztunk azzal, hogy hányadikok vagyunk. Úgy mentünk, mintha a győzelemért mennénk.
 
A második bukás sokkal komolyabb volt...
Hívtam a verseny rendezőjét a verseny után, hogy az előfutók jelezték, hogy azon a szakaszon az egyik kanyar nagyon veszélyes, egy nagy jégfolt van ott. De ezt a versenyzők felé már nem továbbították, csak később értesültünk róla...
Jól mentünk a szakaszon, jók voltak a féktávok. Aztán odaértünk ebbe a bizonyos kanyarba, Jutaspuszta előtt még a fehér murván. Niki még szólt is, hogy jegesnek tűnik. Lassabban is kezdtem a kanyart, mint ahogy korábban ezt elterveztem, de a kanyar közepén egy nagy jégfolt volt és úgy leszálltunk az útról, mint annak a rendje.

A külső íven egy nagy fenyőfa volt, annak nem akartam nekimenni. Egy-két bokrot lecsaptunk, és nagyjából úgy jártunk, mint anno Asi: egy nagy bombatölcsér kidobott és repültünk egy nagyot. Így utólag azt mondhatom, hogy örülök, hogy most beszélgetni tudunk egymással, annyira durva volt a szituáció.

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_6

Megsérültetek?
Nikinek sajnos az egyik fogából lepattant egy kis darab. El volt keseredve. Nekem is fáj mindenem, de semmi extra. Remélem Niki is minél hamarabb rendbe jön.

 
Az autó nem nézett ki túl jól azokon a képeken, amit a verseny után mutattatok...
Egyszerűsítsük le: bódécserés. A fő dolgok megmaradtak, a motor, a futómű és a váltó használható...

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_7

Semmiképp sem szeretnélek sem Téged, sem a szervizcsapatot megbántani, amikor azt mondom: az autótok eleve nem egy top autó. Mi a terv vele? 

Az autó újra lesz építve. A csapat minden lehetőséget megad, az autónk mindig jól fel van készítve. Nem egy R4-es és az N4-esek között sem a legerősebb...
 
A nézők azt sem tudják, hogy mi történik például egy ilyen Mikulás Rallye-n...
A tavalyi futam után felhívott Mátrai Gábor, aki a magyar Mitsubishiknek nagy részét programozza és ő mondta, hogy István, ez egy őrület... Olyan autóval nyerted meg a versenyt, amit még nyárra programoztak, melegre és a 33-as szűkítővel mentem, miközben az ellenfeleknek újra lett programozva az autó a hidegre és a nagy szűkítőre.
 
Most is ugyanúgy mentem, ahogy tavaly és ahogy nyáron: azóta nem lett újraprogramozva. Fel lett készítve, ahogy kell. Nagyon jó volt vele menni, fantasztikus volt vezetni.
Három éve nem nagyon karcoltam meg az autót, tavaly kitörtem egyszer a futóművét. Most lerendeztem rendesen.
 
Tudunk beszélni a jövőről?
Az interjú elején beszéltünk arról, hogy idén is kevés versenyen mentem. Ez köszönhető annak is, hogy otthon van már négy gyerek és ők az elsők! És ezen kívül erősen kiveszem a részemet a magyar táncsportból, a nagyobbik lányom táncol és talán sokan tudják, hogy a Magyar TáncSport Szövetségnek az alelnöke vagyok. Az energiáimat erre fordítom. Ezért sem tudtam annyira a ralival foglalkozni.
Ettől függetlenül próbálok többet menni jövőre. Jövőre megpróbálunk valami külföldi, ERC programot összehozni, de csak murva futamokon. Még semmi konkrétat nem tudok mondani ezzel kapcsolatban, de ebbe az irányba gondolkodok.
 
Nem értettem, hogy miért ágálnak a magyar versenyzők az aradi futam ellen, hiszen az tényleg kemény, embert próbáló verseny volt. Azt sem értem, hogy miért nem tud egy Waltviertel Rallye bekerülni a magyar bajnokságba. 
 
Én keresem az újat, keresem a mást.
És ezek a külföldi futamok kedveznek nekem, hiszen aki ismer, tudja, én szigorúan csak kettőt megyek a pályákon. Ha négyet, ötöt lehet is menni, és akkor hármat megyek, az már nagy csoda.
Szombat reggel odamegyünk, kényelmes ebéd és 3-4 körül már megyünk haza. Felírjuk, lepontosítjuk, viszlát!
A rali az nem pályaversenyzés, felírjuk, lepontosítjuk és majd amit hallok a jobb oldalról, abból megyek. Itt ami megy, az pályaversenyzés, de azt a Hungaroringen kell csinálni, ahhoz nem kellenek az erdei utak.
 
Azoknak, akik szeretik, ahogy megyek és azoknak, akik biztatnak, és minden versenyzőtársamnak kellemes Ünnepeket kívánok! Örülök, hogy senkinek sem esett baja ezen a változatos Mikulás Rallye-n és ugyanezt kívánom azoknak is, akik a Szilveszter Rallye-n indulnak!

Támogatóban, pénzben, rengeteg alkatrészben és jó autóban gazdag új esztendőt kívánok az összes ralisnak! A nézőknek pedig élményekben gazdag versenyeket!

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_8

 


a csapat partnerei:

versenyezni_mentem_es_nyerni_akartam_9

 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_5

 



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

 

Ez a hír most jelenik meg 5672. alkalommal
Share |
2013-12-06
Veszprém • amatőr
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04 05 06 07080910
1112 13 14151617
18 19 20 21 222324
25 26 27 28 29 30 31
01 02 03 04 05 06 07
2021.10.14-17.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k