Még a hivatalos teszt előtt, a PIRELLI-seknek tartott szponzorautóztatáson beszélgettünk Janikával.
A szombathelyi futam előtt azt mondtad, hogy a tempós részeken még kicsit ideges az autó… Sikerült ezen javítani a futam alatt?
Javult a helyzet, hiszen olyan nagyon megijesztős hátsó kitörése már nem volt az autónak, mint korábban
Milyen volt az első nap? Sokat változott a pálya, gondolok itt a söptei füves részre.
Ott kicsúsztunk. Megállt a motor, újra kellett indítani. Nem gondoltam, hogy ott olyan nehezen fog megállni az autó. Ahogy visszagondolok, annyit láttam, hogy középen fű van, két oldalon pedig földút. Egészen olyan, mint amilyen addig is volt… Benéztem… Ennyi.
Azt lehetett sejteni előzetesen, hogy folyamatosan tisztulni fognak a pályák. A katlanban mindig körről körre tisztul a nyom. Amíg nem csúsztunk ki, tök jó tapadása volt az autónak, ott azon a részen valamiért nem.
Mennyi időt vesztettetek ott?
Hát azt nem tudom… Talán 10 másodpercet. De talán mindegy is.
Hogy álltál oda vasárnap?
Nagyon nehéz volt ott... Nem lehetett tudni és nem is tudtuk. Azt gondoltam, hogy az első kör nem lesz tiszta, viszont az öt gyorsaságin, ha van tiszta nyomunk, olyan, amin egy másik gumi működik. Sajnos nem volt nagy tapasztalatom ezzel a zárt gumival, sosem használtuk korábban versenykörülmények között. Csak egy feltevés volt, hogy ez működhet. Éppen úgy, ahogy nem jött be, akár be is jöhetett volna. Sokat tisztult a pálya, de ehhez a gumihoz nem eleget. Féktávokon jól működött, de a kanyarokban nem. Az utolsó két szakasz mindegyikén volt kalandunk, ahol időt vesztettem. Próbáltam egy kicsit gyorsabban menni ezzel az abronccsal, de nem lehetett, megbosszulta magát.

Az utolsó gyors nagyon izgalmasra sikeredett. Tizedmásodpercek döntöttek a végén.
Nagyon jó volt! Volt verseny, volt harc. volt nyomás a pilótákon. Mindenki próbálta kihozni magából a legtöbbet. Most nekünk ez nem annyira sült, lehet, hogy a következő versenyen majd jobban sikerült.
Teszttel készültetek a Veszprémre.
Igen. Sokat javult az autó, de még most is csináltunk ezen a teszten pár olyan dolgot, amitől egy picit még jobb lett. Szombathelyen sosem tudtam jól teljesíteni, a Veszprém talán jobban fekszik. Nyilván fogunk az ISEUM Rallye hibáiból tanulni, azokat nem elkövetni újra és készülünk.