WRC saga I.
Az időmérés és GPS nyomkövetés már biztos, de a TV...
2012-01-09
információ • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
772569007
Napi oldal:
62631
Jelenleg:
892
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Magyar Bence írása:

wrc_saga_1

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Vladimir Antonov nevű orosz üzletember. Ennek az Antonov bácsinak sok-sok cége volt és ő is azok közé az üzletemberek közé tartozik, akiknél sosem tudni, hogy honnan szerezte az első millióját. Sejtései sokaknak vannak, de rábizonyítani nem sikerült semmit. A sport és az orosz üzletemberek kapcsolata persze lehet gyümölcsöző is, látjuk mit sikerült kihoznia egy angol középcsapatból bizonyos Abramovics bácsinak, de térjünk vissza a rali világbajnoksághoz. Antonov bácsi megvásárolta a világbajnokság közvetítési jogait birtokló North One nevű céget, nem puszta sportszeretetből, hanem mert az üzletemberek gondolkozásmódja alapján jó vételnek tűnt. Nem olyan nagyon sokkal később ez az Antonov bácsi egy litván bácsival és egy litván bankkal közösen azt a látszatot igyekeztek kelteni, hogy több befektetni való pénzük van annál, mint amennyi valójában a rendelkezésükre áll. Az ilyesmit az Óperenciás Tengeren innen és túl sem nézik jó szemmel a rendőrbácsik, ha rájönnek. Most rájöttek és Antonov bácsit Londonban elkapták, tömlöcbe vetették és a cégei ellen azon nyomban csődeljárást indítottak. A North One vezetői tüstént nekiláttak új befektető bácsikat keresni, több-kevesebb eredménnyel. Eddig tudjuk a történetet, innentől jöjjön az amit a verebek csiripelnek.

Egyszer csak felreppent egy pletyka, mely szerint a North One nem talál magának olyan befektetőt, amely megfelelne az FIA illetékeseinek, így veszélybe került a Monte Carlo Rallye közvetítése. Az ilyesmit nem engedheti meg magának a nemzetközi szövetség, mert a csapatok rengeteg pénzt fizetnek be a szövetség kasszájába nevezési díj címén, ezért a pénzért cserébe jogosan várják el, hogy megmutassák őket a televízióban. Ne felejtsük el, hogy január elején járunk, a verseny pedig január közepén elkezdődik. Ez bizony nagyon rövid idő, rengeteg embert és gépet kell a helyszínre juttatnia annak, aki majd a közvetítésért felel.

Január első hetében újabb pletyka látott napvilágot, mely szerint az FIA két céggel tárgyal a folytatásról. Az egyik továbbra is a North One, amely mégiscsak talált egy katari befektető csoportot és egy szintén katari befektetési bankot, akik hajlandóak lennének beszállni az üzletbe. A másik az Eurosport Events, amely az IRC közvetítésekkel már bizonyította, hogy munkatársai tudják, hogyan is kell ralit közvetíteni. Ráadásul az Eurosport már együtt dolgozik az FIA egyik világbajnokságával, hiszen a WTCC-t is már hosszú évek óta kiváló minőségben viszik a nézők otthonába. Ezek nem hivatalos információk, de tudjuk: nem zörög a haraszt…

Január hatodikán, a délutáni órákban, a North One több alkalmazottja is beszámolt róla, hogy kaptak egy e-mail-t a vezetőségtől, melyben megköszönik az eddigi munkájukat és sok sikert kívánnak nekik a továbbiakban. Igen, kirúgták őket, péntek délután, e-mail-ben. A North One nem sokkal később közleményt adott ki, amelyben tudatják a nagyvilággal, hogy ők mindent megtettek a további együtműködésért, de az FIA-nál senkit nem tudtak telefonon elérni és senki nem válaszolt a leveleikre. Védelmükben meg kell említenem, hogy az elmúlt években egyáltalán nem végeztek rossz munkát, rendszerint színvonalas anyagokat gyártottak, így érthetően vették zokon, hogy nem törődtek velük. Fontos tudni, hogy az FIA elnöke, bizonyos Jean Todt, egykori csapatvilágbajnok navigátor éppen Balin nyaral és nem tud foglalkozni a rali apró-cseprő ügyeivel. Kíváncsi lennék, ha Forma 1-ről lenne szó, hány órán belül lett volna az irodájában.

Vasárnap (!) kiderült, hogy azért az elnök távollétében sem állt meg az élet az FIA-nál, mert ők is kiadtak egy közleményt, hogy a North One hiába kapott megfelelő mennyiségű időt, mégsem tudta időben felmutatni a szükséges pénzügyi garanciákat, így a két fél közötti szerződés hatálya megszűnt és keresik a North One utódját a promóteri feladatokra.

Mai (január 9.) információ, hogy az időmérésért és a GPS rendszer működéséért felelős cég kedden reggel útnak indítja Valence felé a teherautóit, amelyek a szükséges felszerelést szállítják. Ez azért fontos, mert ez a cég a North One-nal állt szerződésben, a „fővállalkozó” csődje az ő munkájukat is veszélyeztette. Ezek szerint azonban sikerült megállapodniuk a folytatásról, hogy kivel az jelenleg még rejtély.

Eddig a sztori, amennyiben újabb fejlemény adódik, természetesen azonnal megírjuk.

Ez a hír most jelenik meg 3925. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2012
80e Rallye Automobile Monte Carlo 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k