WRC saga I.
Az időmérés és GPS nyomkövetés már biztos, de a TV...
2012-01-09
információ • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
801581167
Napi oldal:
30947
Jelenleg:
1402
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Magyar Bence írása:

wrc_saga_1

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Vladimir Antonov nevű orosz üzletember. Ennek az Antonov bácsinak sok-sok cége volt és ő is azok közé az üzletemberek közé tartozik, akiknél sosem tudni, hogy honnan szerezte az első millióját. Sejtései sokaknak vannak, de rábizonyítani nem sikerült semmit. A sport és az orosz üzletemberek kapcsolata persze lehet gyümölcsöző is, látjuk mit sikerült kihoznia egy angol középcsapatból bizonyos Abramovics bácsinak, de térjünk vissza a rali világbajnoksághoz. Antonov bácsi megvásárolta a világbajnokság közvetítési jogait birtokló North One nevű céget, nem puszta sportszeretetből, hanem mert az üzletemberek gondolkozásmódja alapján jó vételnek tűnt. Nem olyan nagyon sokkal később ez az Antonov bácsi egy litván bácsival és egy litván bankkal közösen azt a látszatot igyekeztek kelteni, hogy több befektetni való pénzük van annál, mint amennyi valójában a rendelkezésükre áll. Az ilyesmit az Óperenciás Tengeren innen és túl sem nézik jó szemmel a rendőrbácsik, ha rájönnek. Most rájöttek és Antonov bácsit Londonban elkapták, tömlöcbe vetették és a cégei ellen azon nyomban csődeljárást indítottak. A North One vezetői tüstént nekiláttak új befektető bácsikat keresni, több-kevesebb eredménnyel. Eddig tudjuk a történetet, innentől jöjjön az amit a verebek csiripelnek.

Egyszer csak felreppent egy pletyka, mely szerint a North One nem talál magának olyan befektetőt, amely megfelelne az FIA illetékeseinek, így veszélybe került a Monte Carlo Rallye közvetítése. Az ilyesmit nem engedheti meg magának a nemzetközi szövetség, mert a csapatok rengeteg pénzt fizetnek be a szövetség kasszájába nevezési díj címén, ezért a pénzért cserébe jogosan várják el, hogy megmutassák őket a televízióban. Ne felejtsük el, hogy január elején járunk, a verseny pedig január közepén elkezdődik. Ez bizony nagyon rövid idő, rengeteg embert és gépet kell a helyszínre juttatnia annak, aki majd a közvetítésért felel.

Január első hetében újabb pletyka látott napvilágot, mely szerint az FIA két céggel tárgyal a folytatásról. Az egyik továbbra is a North One, amely mégiscsak talált egy katari befektető csoportot és egy szintén katari befektetési bankot, akik hajlandóak lennének beszállni az üzletbe. A másik az Eurosport Events, amely az IRC közvetítésekkel már bizonyította, hogy munkatársai tudják, hogyan is kell ralit közvetíteni. Ráadásul az Eurosport már együtt dolgozik az FIA egyik világbajnokságával, hiszen a WTCC-t is már hosszú évek óta kiváló minőségben viszik a nézők otthonába. Ezek nem hivatalos információk, de tudjuk: nem zörög a haraszt…

Január hatodikán, a délutáni órákban, a North One több alkalmazottja is beszámolt róla, hogy kaptak egy e-mail-t a vezetőségtől, melyben megköszönik az eddigi munkájukat és sok sikert kívánnak nekik a továbbiakban. Igen, kirúgták őket, péntek délután, e-mail-ben. A North One nem sokkal később közleményt adott ki, amelyben tudatják a nagyvilággal, hogy ők mindent megtettek a további együtműködésért, de az FIA-nál senkit nem tudtak telefonon elérni és senki nem válaszolt a leveleikre. Védelmükben meg kell említenem, hogy az elmúlt években egyáltalán nem végeztek rossz munkát, rendszerint színvonalas anyagokat gyártottak, így érthetően vették zokon, hogy nem törődtek velük. Fontos tudni, hogy az FIA elnöke, bizonyos Jean Todt, egykori csapatvilágbajnok navigátor éppen Balin nyaral és nem tud foglalkozni a rali apró-cseprő ügyeivel. Kíváncsi lennék, ha Forma 1-ről lenne szó, hány órán belül lett volna az irodájában.

Vasárnap (!) kiderült, hogy azért az elnök távollétében sem állt meg az élet az FIA-nál, mert ők is kiadtak egy közleményt, hogy a North One hiába kapott megfelelő mennyiségű időt, mégsem tudta időben felmutatni a szükséges pénzügyi garanciákat, így a két fél közötti szerződés hatálya megszűnt és keresik a North One utódját a promóteri feladatokra.

Mai (január 9.) információ, hogy az időmérésért és a GPS rendszer működéséért felelős cég kedden reggel útnak indítja Valence felé a teherautóit, amelyek a szükséges felszerelést szállítják. Ez azért fontos, mert ez a cég a North One-nal állt szerződésben, a „fővállalkozó” csődje az ő munkájukat is veszélyeztette. Ezek szerint azonban sikerült megállapodniuk a folytatásról, hogy kivel az jelenleg még rejtély.

Eddig a sztori, amennyiben újabb fejlemény adódik, természetesen azonnal megírjuk.

Ez a hír most jelenik meg 3975. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2012
80e Rallye Automobile Monte Carlo 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k