HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
R007
Herczeg Áron
2015-01-22 11:27:41
utolsó bejelentkezése
R007

59 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
681242613
Napi oldal:
92726
Jelenleg:
1052
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
R007 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 59 hozzászólás • 3 oldal
2015-01-22 11:26:47
Fékl nap alatt több mint ezren kedvelték a Ferjáncz Attilát a Nemzet Sportolójának oldalt a facebook-on:
www.facebook.com/ferjanczattilatanemzetsportolojanak.hu
Kérlek benneteket, osszátok meg és nyomjatok egy LIKE-ot!!

Kedves Barátaim,Sporttársaim az autósportot szerető Mindenki!

Szeretném az egész autósport társadalom nevében mély részvétünket kifejezni Buzánszky Jenő halála alkalmából.
Jenő bácsi az Aranycsapat tagjaként követendő példát állított minden Magyar sportoló elé. Ezért is kapta meg számos kitüntetése mellé a Nemzet Sportolója címet.

Előre is elnézést kérek minden érintettől különösen a gyászoló hozzátartozóktól, hogy az utódlás témáját feszegetem, nem tenném, ha nem a hétvégén lenne a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) közgyűlése és ez a legalkalmasabb fórum ahol a témában dönteni lehet.

Felhívással fordulok az MNASZ tagjai, tisztségviselői és szurkolói felé:

Javaslom Ferjáncz Attilát a Nemzet Sportolójának, ehhez kérem a támogatásotokat. Ferjáncz Attila Örökös Magyar Bajnok hosszú pályafutása alatt számtalan hazai és nemzetközi eredménnyel büszkélkedhet:

 23 Rally Európa Bajnoki futamgyőzelem
 Éves abszolút Európa Bajnokság bronz érem
 32 OB győzelem (ebből 29 rali, 3 hegyi bajnokság).
 Az év magyar autóversenyzője: 1972, 1974-1982, 1986, 1987.
 Az Autósport Örökös Magyar Bajnoka.

Eredményeivel magasra tette a mércét követői előtt. Csak kivételes tehetségű sportolóknak adatik meg 35 éves versenyzői pályafutás, ez idő alatt az ellenfelek több nemzedéke nőt fel, akik példaképként, etalonként tisztelik Attilát. Eredményeit, rekordjait nehéz lesz megdönteni, de szerintem ő lenne a legboldogabb, ha valakinek sikerülne, hiszen ezért dolgozott közel ötven éven keresztül.
Még aktív versenyzőként tárgyalt, kilincselt az MNASZ megalakításáért, melynek ő volt az első anyagi támogatója.
Az aktív versenyzés befejeztével az MNASZ elnökeként is az autósport maradt a No 1. az életében. Elévülhetetlen érdemeket szerzett a magyar autósport elfogadtatásában és a szövetség megalakításában, valamint a sportág fejlesztésében. Sportvezetői munkája elismeréseképpen beválasztották a Nemzeti Sporttanácsba majd a Magyar Olimpiai Bizottságba, éveken át lobbizott sikerrel az MNASZ felvételéért a Magyar Olimpiai Bizottságba.

Elmerései, díjai:
 Az év magyar autóversenyzője (1972, 1974-1982, 1986, 1987)
 Az Autósport Örökös Magyar Bajnoka
 Sportérdemérem arany fokozat (1981)
 Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje kitüntetés 2000
 A Nemzeti Sportszövetség Különdíja (2011)

Mint tudjátok, Attila most újra versenyben van sajnos egy számára kevésbé ismert pályán, tele bukkanóval, J5, B5 erősségű kanyarral, extra rövid fékútakkal, de ahogy ismerem, ismerjük ezt is megnyeri, mint az tette az autósportban eltöltött fél évszázadban már annyiszor.

Drukkoljunk neki! Gyerünk Ati!

A fentiek alapján kérném, hogy támogassátok Ferjáncz Attila felvételét a Nemzet Sportolói közé!
Továbbá kérem a Szövetség vezetőit a hivatalos javaslat megtételére.

Üdvözlettel
Herczeg Áron „Roni”

Létrehoztunk egy „Ferjáncz Attilát a Nemzet Sportolójának!” Facebook oldalt.
Kérünk egy Like-ot és egy megosztást!
2014-09-07 13:46:39
A számok tükrében?

A szavazatra jogosultak (59) kevesebb, mint fele szavazott (28érvényes) és durván egyharmada (21) szavazott Pénzes sporttársra!!
Ez nem azt jelenti, hogy magas a támogatottsága, nem, inkább azt,hogy tele a tagság hógumija az egésszel.

Vajon mi ujjat tud tenni a szakágért, amihez nyúlt nem jött be, amit kellett volna íziben, azt nem tette, pl. RTE konszolidációja, rendszerbe tagozása.
Visszaengedte a WRC-t, engedte az űrhajókat, eredmény :
még kevesebb induló a kiskategóriák eltűnése.
És nem utolsó sorban, elköltött, felélt minden anyagi tartalékot, lásd júliusi díjkiosztó az idei 2015 decemberében lesz?

Miről kellene egyeztetni, nos lenne miről, ha felkészült a jelölt biztos

Akut problémák kezelése:
 bajnokság további futamai
 utánpótlás bajnokság,
 miért akarja kiszervezni a MARB-ot a Sporttanács az RSB körüli bizonytalan helyzetre hivatkozással?

Helyzetértékelés:
 ORB I-II. - Historic - MARB
 Néző szám alakulása
 Jelenlegi marketing- média érték
 Szakág gazdasági helyzete
 Szponzorációs lehetőségek
 Versenyzők - szakágvezetés - rendezők kapcsolata
 Készült e felmérés a szakág belföldi turisztikai hatásaival (ez MNASZ szinten sem lenne hátrányos)
 Készült e tanulmány, felmérés a hazai autósport járulékos gazdasági hatásaival (háttéripar, vállalkozások, munkahelyek száma…) ez MNASZ szinten sem lenne hátrányos.

Jövőkép:
 Készült e egy tervezett a bajnokságok struktúrájának meghatározására, 3-5 éves intervallumra, hogy tervezhető legyen, a fenti vélhetően létező felmérések alapján?
 Készült a koncepció az utánpótlás, problémáinak kezelésére, esetleg egy új bajnoki struktúra kialakítása, versenyző szám növelésére.
 Készült e valamilyen számítás (üzleti terv) a 2015 szezon működtetésével kapcsolatban?
 Készült e egy tervezett az RSB működésének megújítására?
 Mi módon kívánják a szakág média megjelenését növelni, média kapcsolatait megújítani (mellesleg a szövetségnek sem ártana).
 Gondolkodtak e az ORB futamainak rendezési jogának pályáztatásán, esetleg növelni a közösen rendezett versenyek számát szomszédos országokkal (közös bajnokság kiírása).

Szerintem a 2014-es bajnokság lezajlik, ki kellene írni egy pályázatott a szakágvezető posztra, majd a megfelelő programmal rendelkező alkalmas személy, kinevezése után ( 5év) az elnökség és a tagság hathatós támogatásával baromira el kellene dolgozni az új koncepció alapján és újra felépíteni a szakágat.

Üdv Herczeg Áron Roni
2014-09-02 09:06:18
Hillman!

Akor pontosan:

Ez mindent elmond a sportágban jelenleg uralkodó morálról!!!!!!!!!!!



2014-08-30 10:01:13
Úraim!

Elment egy sporttárs és ti ennek a sajnálatos eseménynek kapcsán megint egymást fikázzátok.

Ez mindent elmond a sportág moráljáról!!!!!!!!!!!
2014-08-30 09:56:02
R.I.P.
2014-03-21 09:02:57
Én a müszaki és sportszakmai szabályrendszert kéreztem, mint szellemi tuljdont.
A homolog lap valamint a nemzeti homologízáció kiállítása is ha jól tudom az FIA és az FIA tag ASN jogosultsága.
A homologizációt az FIA müszaki szabályrendszere alapján állítja ki az FIA vagy az ASN.
Mint ahogy az autósortban érvényes licenc kiadása is az FIA és az ASN privilégiuma. Tényleg, milyen licencel indul egy másik FIA tagország versenyén egy nem MNASZ tag.
2014-03-21 08:24:36
Olvasom de nem értem, lehet nálam a hiba.
Az N-es és A-s besorolás nem az FIA szabályrendszerében használatos?
A homológlapot és kiterjesztéseit nem az FIA vagy annak honos tagszervezete, jelen esetben az MNASZ állíthat ki, az AMTOSZ tagja az említett szervezeteknek?
Az AMTOSZ, hogyan használhatja az FIA formuláit, melyek az FIA ás az érintet ASN szellemi tulajdonát képezik.
Az AMTOSZ egy önálló sportágat talált fel, hogy van e önálló szabályrendszere és jogosult e homolglapot kiállítani azt nem tudom.
De felvetődik egy tulajdonjogi és etikai kérdés, az AMTOSZ hogyan használhatja egy más sportág nemzetközi szövetségének szabályrendszerét bármilyen közösen elfogadott szerződés nélkül.
A jogtulajdonos hozzájárulása nélkül, hogyan hivatkozhat az általuk kiadott dokumentumokra valamint az általuk kidolgozott műszaki szabályrendszerre, egy hatósági szemle és dokumentumok kiadásához elengedhetetlen gépkönyv kiadásakor az érintet jogtulajdonos hozzájárulása nélkül.
Valaki homályosítson fel legyen szíves, számomra ez nem teljesen jogszerű, de én nem vagyok jogtudós.

Üdv Herczeg Áron Roni
2014-01-21 08:45:24
Te Gyurma!

Ha kifogysz az érvekből jön a csúcs a csúsztatásod, a mások zsebében való kotorászás és a a talicska és pénz kapcsolt emlegetése!

Nem tudhatom és nem is tudom, hogy te mennyi pénzt vettél ki az autósportból nem turkálok a zsebedben, ezért te sem tedd az enyémmel.

Az egyetlen időszak az életemben mikor az autósportból éltem mikor szakmai tudásom alapján külföldön dolgoztam.

Ha a díjkiosztók szervezése kapcsán felmerült, bevételekre gondolsz tévedsz, csak az utolsó három eseményen mínusz 1 millió volt a veszteségem a be nem folyt szponzor pénzek miatt, jut eszembe fél éve nagy arccal írtad, hogy kifizeted a felét, tehát jössz 5 kilóval(ezerben). Nem kell magyarázkodnom a pénzért szolgáltattam jó hangulatú eseményeket rendeztünk teljes vendéglátással. Megjegyezném, hogy azóta sem volt ilyen jó hangulatú és színvonalú díjkiosztó és ezt a tagok mondták nem én.

Ird már le miért érvénytelen szerinted külföldön az SP rendszám, van érvényes biztosításuk, hol áll a rendeletben, hogy nem érvényes, ha igazad van miért itt savazol, miért nem írod meg az arra illetékeseknek miben kell módosítani szerinted.

Hasonlítsd össze tételesen a régi és új alapszabályban meghatározott egyes jogköröket és nekem lesz igazam, de ezt te is tudod csak csúsztatsz.

A kérdéses ajánlattal kapcsolatban, valószínűleg nem ismered az ajánlat tartalmát ( 5 évre kizárólagosságot kaptak volna, PR-média ügyekben azzal a kitétellel, hogy ha nekik szponzoruk az XY alkatrész áruház akkor nem lehet a rendező szponzora a START Autó). Arról nem beszélve, hogy az ajánlat tevő cégnek semmilyen referenciája nem volt a vállalt feladatok tárgyában, majd ha jól tudom ré két évre komoly adósságai is kerekedtek vagy tán fel is számolták.

A Média Bizottság munkáját évek óta akadályozza, hogy nincs érvényes média szabályzata. Így az éves akkreditáció kiadására korlátozódik a munka más felhatalmazás hiányában. legutóbb Móczár Péter megválasztásakor beszéltem személyesen a problémáról átadtam a javaslatainkat majd nem jött válasz, ha nem kell nem erőltetem, erőltetjük bizottsági társaimmal.

Az elmúlt években a háttérből lobbiztatók, hol Cs.B. valamely bizottságban vagy Pénzesen keresztül, ne nézd hülyének a tagságot!

Örülök, hogy csak te tudsz mindent és én csak böfögök mint írtad, talán ragadt rám valami az elmúlt 35 évben, nem hiszem hogy csak te értesz itt mindenhez, vegyél be egy szerényítő tablettát is.

Felvetésedre, ültem én éppen eleget az RSB ülésein, dolgoztam önzetlenül a Ferdi mellet, mint szakértő nem újszerű nekem, szerintem tudnék segíteni és bármikor segítek szívesen, ha felkértek, persze nem elvtelenül.

Üdv. Herczeg Áron "Roni"
2014-01-20 19:21:31
Tisztelt Dr. Tóth István ex elnökségi tag!

Valóban mint regnáló tag erkölcsi kötelezettséged volt anno a kritikákat elfogadni!
Azonban felhívnám figyelmedet, hogy mindennemű kritikát mely az akkori elnökség tagjaival és az általuk előterjesztett javaslatok, projectek, szerződés tervezetekkel kapcsolatban megfogalmaztam , az akkori MNASZ Elnökének Ferjáncz Attilának valamint a Rally szakág vezetője Dudás Gyula „Koko” személyes felkérése alapján készítettem, fogalmaztam meg!
Az észrevételeimet a sportágban eltöltött, akkor 30 éves múltam, a PR-marketing kommunikációban megszerzett közel húsz éves szakmai tapasztalatom, valamint az Elnök úr és a Szakágvezető úr személyes felkérése alapján tetettem, tehát nem tagi kritikaként, sem nem személyes indulattól fűtve.
Soha nem vetemedtem volna a becsületes munkával szerzet jogi szakmai jó hírneved besározására, a kérdéses eset egy merőben más szakmai hozzáértést igényelt, ezen a téren azonban nem tudsz olyan szakmai reputációt felmutatni, mint jómagam.
Az általad javasolt szerződés tervezettel kapcsolatban, kétségeimet megosztottam az akkori elnökség tagjaival, köztük veled is, tehát a mostani hozzászólásomban az MNASZ akkori Elnökének felkérésére készült szakmai véleményemből idéztem, melyet te is megismerhettél anno, én úgy érzem, hogy a tagságnak jogában áll megismerni az akkor történteket. Sajnálatos módon az ajánlatevő gazdasági tevékenységével kapcsolatos tények, a később megismert információk az én kételyeimet igazolták.
Nem kételkedve szándékod pozitív voltában, el kell ismerned, hogy az ajánlat a későbbiek ismeretében előnytelen sőt tarthatatlan volt, kivált kép rendezői szemszögből.
Szakmai téren (PR-Marketing-Sport) soha nem az ellenszenv, kiváltképp nem a hangulatkeltés, hanem a színtiszta tények motiváltak-motiválnak, ezért veled szemben sem teszek kivételt.

Sporttársi üdvözlettel

Herczeg Áron „Roni”
2014-01-20 11:11:53
Te Gyurma!

Te a csúsztatás többszörös világbajnoka vagy!
Ha már káoszról beszélsz, hova lett az ATB nyilvántartása a Cselényi érából, mert úgy tudom a Balázs a mai napig nem adta le a szövetségnek bár kötelessége lett volna. Tehát az utánatok érkező csapatnak kellet a káoszt felszámolni.
Miért ekézed a sportrendszámot, most van, esetleg van mit javítani rajta, de működik, sok versenyzőnek, megkönnyítve az életét, hosszútávon csökkenti költségeit.
Ha van valami építő javaslatod írd le, de ne savazzál, becsüld már a másik segítőszándékát és
a projectbe beletet munkáját, szabadidejét. Ti miért nem áltatok neki, még CS.B. volt a sportszakmai alelnök, kértük, hogy adjon engedélyt, hogy megtegyük a kellő lépéseket a sportrendszám ügyben, nem adott, vállalta majd ő elintézi, nem tett semmit sem akkor sem most.
Éveken keresztül voltál a Rally 2 vezetője, CS.Balázs az ATB vezető majd sportszakmai alelnök és IB vezető egyben (hagyjuk a stróman RSB vezetőt), emlékszem bármi újítás szóba került Cs.B. azt mondta most nem aktuális majd jövőre, perszere jövőre sem történt semmi.
Regnálásotok alatt készült legalább egy átfogó tanulmány az utánpótlás bajnokság és a tehetséggondozásról, vagy egy a szakágat átfogó új bajnoki struktúra kialakítására.
Napi aktualitású döntéseket hoztatok, pillanatnyi (a kis csoportotok) érdekei alapján.
Nyoma sem lelhető a koszú távú koncepciónak.
Bábáskodtatok az RTE létrehozásakor, hozzájárultatok a szabályalkotás (sportszakmai, technikai) licenc és gépkönyvkiadás kiszervezéshez (jogtalanul), nem kis bevételkiesést okozva az MNASZ-nek.
Természetesen fusiban dolgoztatok az RTE-ben is, sőt a febr.01.-ig regnáló RSB vezetőjét
P.Zs.-t anyagi érdekek kötötték (-tik) az RTE-hez.
Az RTE egy utánpótlás sorozat lett volna, mely alacsony költségvetés mellet a tehetségek kiválasztását és felsőbb osztályba jutás lehetőségét szolgálta volna, ahol a vezetői tudás és nem a technika dominál. Ehelyett teljesen más irányt vett a sorozat, a sportszakmai felügyelet nélkül ( pedig fusiban ott voltatok) szinte korlátlan technikai lehetőségeket biztosítva (V8 block, több ezer cm3), a pénz a technika dominál. Kihaltak a kis kategóriák mindenki űrhajóval akart versenyezni. A biztonsági előírások minimálisak az RTE-ben, a technika határ a csillagos ég, vezetői tudás még kívánni valókat hagy maga után, tehát borítékolható a baleset és csak az égieknek köszönhető, hogy még nem történt óriási botrány. Még ellenzékből is ti lobbiztátok ki a cm3 határ emelését a „P” csoportban két éve.
Az alacsony nevezési díj és rendezési költség a nemzetközi és az MNASZ előírások megkövetelésének hiányának köszönhetően elszívták a Rally 2 indulóit majd a már az ORB indulóit is. Mindehhez ti asszisztáltatok testközelből akkor nem beszéltetek szakmaiságról, szabályokról jogszabályokról!!
Ellenzékből, Pénzes Zsolt kinevezésével visszahoztátok a WRC-t, beengedtétek az űrhajókat
a Rally2-be, de nem történt semmi, sőt a WRC érkezésével, még tovább csökkent a mezőny.
Most, hogy már aki tehetné sem akar WRC-vel menni ti még ragaszkodtok hozzá, mutatva
a sportszakmai affinitásotokat.
Most, hogy az ORB lassan kihal, persze nekimentek az RTE.-nek, csökkentettétek a sprintek számát, mert érdekeitek úgy kívánja, (megjegyzem az RTE-t már rég regulázni kellett volna).

Alapszabály javaslatotokkal kapcsolatban, pár észrevétel, eddig te hangoztattad a szakágak autonómiájának fontosságát, most te illetve, ti akarjátok, visszavágni a kompetenciájukat, további jogokat elvonva az elnökségtől és a titkárságtól(főtitkártól), létrehozva egy háromfős sportok tanácsát, mint egy über hatalmú testületet.
Másik eddig nem tudtátok átverni, hogy a rendezők képviselője közületek legyen, a versenyzői liga nem él, simán beleírtátok az új alapszabályba, hogy a sporttanács munkájában részt vehet mind két képviselet, ha bizonyítja, hogy a tagság 30%-a támogatja őket, miért nem 50% + egy, mert annyi nem lenne meg. Persze bizottsági tagnak csak saját magatokat
tudjátok elképzelni ( Cselényi Balázs, Nattán György, Dr. Tóth István) tartalék (Tóth Imre, Büki Ernő) tehát hol van a többi szakág képviselete. Tóth doki is elnökségi tagként ráerőltetett volna egy szerződést anno a szövire a Fabinyi úrral, egy a szövetség és a rendezők részéről valamint az ajánlat tevő szakmai háttere alapján is vállalhatatlan szerződést.
A szerződés alapja évi pár mill. forintért, ha jól emlékszem 7mill/év a teljes média és marketing jogok eladása lett volna versenyenként.
Tehát minden hatalmat meg akartatok szerezni, mindezt úgy, hogy naponta tanúbizonyságot teszel, arról, hogy úgy érzitek nálatok a bölcsek köve, senki más véleményére nem adtok, érdekeiket nem képviselitek. Az elmúlt évtizedekben végzett szakmai munka hiányosságai pedig nem adnak erre a nagy önhittségre alapot.

Most lesz egy közgyűlés, meg kell választani a képviselőket, az alapszabályt pedig tényleg
széleskörű egyeztetés után közzétenni elektronikusan megszavaztatni , amint 2/3 közeli a támogatottság kiírni egy rendkívüli közgyűlést, megszavazni egy korrekt tartható átállási határidővel így a következő szezonnak már elfogadott új alapszabállyal és struktúrával indulhatnánk.

Üdv Herczeg Áron „Roni”


2014-01-15 22:43:53
Te Gyurma!
Arcodon van még bőr, elmondta az Elnök, nem szeretnének most alapszabály módosítást, mert nem értenek egyet a javaslatoddal (mely szerintem csorbítja a szakágak autonómiáját, jelentősen több jogot vindikál a három tagú sporttanácsnak mint volt eddig az IB-nek) ti szembe mentetek, majd leszavaztátok a Sportszakmai Alelnök, az Ellenőrző Bizottság elnöke listára való felvételét, mi ez ha nem háború. Ezek után barom módon még meg is tapsoljátok, hogy ez sikerült, na ez az arcul köpése a tagságnak, hogy a szavazattal rendelkezők egy harmada ellehetetlenítse a szövetség működését. Aláássa a szakágak bajnoki kiírását, a szerződések sponzor szerződések megkötését, szövetségi, szakági és versenyzői szinten. Mi a tagság a sportág érdeke egy működő MNASZ, politikailag potentát elnökséggel és egy toldozott foldozott alapszabállyal, vagy egy teljesen működésképtelen szövetség vezető tisztségviselők nélkül, arról nem is beszélve, hogy ki fog szerinted beülni a megüresedő székekbe ezek után, senki aki jelen helyzetben tudna segíteni. Az elnökségben valószínűleg megunták a csatát az ilyen kis p***ökkel való végtelen csatározást, és lemondtak mert nincs rá szükségük, sem politikailag sem anyagilag tehát a megint előrángatott lopás sztori már k....ra unalmas és nem igaz! Évek ota hatalomra akartok jutni és most sikerült kibaltázni az egész autósport társadalommal, remélem azok is levonják a konzekvenciát, nem hiszem hogy erre adták nektek a megbízásokat. Tehát akiknek nem fontos a versenyzők érdekei azok pont ti vagytok, és most másokat akarsz besározni! Remélem a tagság meghálálja neked amikor már zsebben érzett szerződéseket mondanak vissza mert nincs működő szövetség, kiírt bajnokság stb. gratulálok Űdv Roni
2013-11-25 15:49:05
Ajánlom figyelmedbe ezt írtamkb két hete a FB-n.:

Ezen levelem megírását nem egy lehetőség megtorpedózása, hanem a Rallysport iránti aggódás motiválja, megpróbáltam összefoglalni a Hankook ajánlat hatásait és az RSB feladatait a témában, valamint a megoldásra javaslatot tenni.

1. Rally OB névadó szponzor:
a.) Kell a pénz : IGEN.
b.) Miért kell: Több mint tíz éve nem sikerült főszponzort találni a Rallybajnokságnak, hogy miért az szintén megérne egy dolgozatot de vegyük a jelent:
 Pillanatnyilag az ORB média értéke, hogy finoman fogalmazzak igen alacsony.
 Nem sokat hoztak az újítások, sőt pont az ellenkezője következett be még kevesebb induló, az Eger Rallyt kivéve csökkenő nézőszám.
 Így a bajnokság vége felé kimondhatjuk hibás döntés volt a WRC visszaengedése, megemelte a költségeket egy N-es autóval már a dobogóra kerülés is fényévekre került.
 a dobogóra kerülést 100mill évi budget alatt lehetetlen.
 A rendezők nehéz helyzetbe kerültek, az alacsony induló szám miatt kisebb nevezői díjbevételből kell gazdálkodniuk, a kevés induló és a csökkenő nézőszám negatívan befolyásolja a szponzorációt.
 A nézők autósportra szánt költségkerete szűkült, nem sikerült az autósport eseményeket kiegészíteni egyéb helyi vagy térségbeli eseményekkel, rendezők pénz energia hiányában nem is törekedtek erre. Ha nem tudjuk családi programmá szélesíteni a Rallyt és az események egynaposra szűkülnek az önkormányzati és turisztikai támogatások lehetőségei is megszűnnek.
 A szövetségnek nincs anyagi eszköze (szándéka) a Rally támogatására, örvendetes, hogy a Hungaroringen már van/lesz A F1-en kívül is több esemény (WTCC, DTM, Truck EB), ezek rendezési licencei sem pár filléres mutatványok, azért lehetne pár morzsát csepegtetni a Rallyba is.
 Közben egy új szakág került az MNASZ-hez mely komoly konkurenciát jelent a nézettségben.
Tehát ha valaki a jelenlegi állapotában a Rally OB nevéért tízmilliót vagy ennél többet akar fizetni az vagy hülye, vagy olyan előnyökhöz akar jutni és minél előbb vissza akarja kapni a pénzét, mint jelen esetben az ajánlattevő. Persze kérdéses, hogy a mai induló szám mellett ez egyáltalán lehetséges e.

2. Minden esetre mielőtt döntés születik, felvetődik pár kérdés:
 Készült egy felmérés, hogy a csapatok, honnan szerzik be a gumikat (új, használt)- NEM (megjegyzem az indulók számát ismerve egy óra alatt feldolgozható lenne egy kör e-mailra adott válasz.)
 Készült e tanulmány az ajánlat előnyeiről, hátrányairól – nem tudhatjuk, eléggé ad-hoc- nak tűnik a dolog, ha igen miért nem tájékoztatták a tagságot már a tárgyalások megkezdésekor?
 Készült e tervezett, hogy mire költenék ezt a bevételt (menyit kap belőle a szakág (!!) és mennyi megy a központi kalapba – NEM tudhatjuk.
 Megvizsgálta e valaki, hogy az ajánlatban szereplő árak valóban alacsonyabbak e piacon beszerezhető egyéb márkáknál.
 Kik döntenek ebben, mi köze van a gyorsasági szakágnak a Rally sportszakmai döntéséhez, miért kellene ezt véleményeztetni velük a gyorsaság bajnokság néveladásról is szó van? Kikérte fordított esetben az elnökség az RSB véleményét egy ilyen horderejű döntésben a gyorsasági szakág esetében.

3. Összefoglalva a megjelent sajtóközleményből ismert ajánlat hatásai:
a.) Ami pozitívum lehet:
 Végre lenne fő szponzor talán nagyobb mozgástere lenne az RSB-nek.
 Egyenlő feltételek, egyenlő darabszám – ez akár jó is lehet, de azért van mit cizellálni a dolgon. Az ORB-ben nagyobb a műszaki szórás mint WRC-ben és a WTCC-ben, példaként nem egy ugyanaz a keveréket használ egy 4wd mint egy 2wd(itt még tengelyenként is más a keverék).

b.) Negatívumok-sajnos ez a több:
 Az élcsapatok (3-4 autó) elbukhatják gumiszállítójukat, így nem hogy csökkennének, hanem növekednek a költségeik (bár értük aggódom a legkevésbé), megoldják, ha WRC-re futja.
 Középmezőny (10-autó), nekik talán jól jön, realizálódhat a költségcsökkenés.
 A többiek (20-30 autó) szinte sosem vesznek új gumit őket jelentős költségemelkedéssel sújtaná ez a konstrukció.
 A műszaki problémáról már nem is beszélve, egy bizonyos versenyző jelentős tapasztalati előnyhöz jut míg a többieknek hozzá kell hangolni a futóművet az új gumikhoz, az extra teszt többletköltség de az autósport már ilyen.

4. Javaslat:
 Először is el kellene végezni az RSB-nek a fent említett felméréseket, esetleg össze lehetne kötni egy közvélemény kutatással. A felmérés alapján el kellene készíteni egy elemzést a hatásairól és azt közzé kellene tenni. Tájékoztatni kellene a tagságot, hogy milyen alternatívák vannak, részükre milyen előnyökkel járhat a szerződés.

 Ha tényleg komolyan gondolja a szponzorjelölt a támogatást, legyen névadó szponzor. Az ajánlatban szereplő szolgáltatásaival, áraival hozzon létre versenyhelyzetet, hogy megérje neki a támogatás és profitálhassanak a versenyzők is a kedvezőbb műszaki háttérből. Bár normálisan ezt a támogatást úgy is csak a széria gumik piacán tudja kitermelni.

 A többi gyártónak (importőrnek) szállítói licencet kelljen vásárolni az RSB-nél, csak licenccel rendelkező márkákkal lehessen indulni a bajnokságban. (Megjegyezném, volt már erre példa anno több szállító is fizetett jelentős összeget az RSB-nek, majd elindultak a mutyizások és az egész elhalt. Érdekes most azok a szállítók, akik eddig nem akartak fizetni vagy zsebbe megoldották a dolgot, azzal az indokkal hogy ez nem üzlet, most önként fizetnének)

 A sportszakmai és költséghatékonyság az utánpótlás versenyeken lehetne érezhetően megvalósítani, csak utcai gumival lehessen menni itt, adjanak jelentős kedvezményt a gumikból az MNASZ licenccel rendelkezők, évi X darab erejéig ez hozhat eredményt és segíthet az utánpótlás kinevelésben.

Nem olyan ördöngös dolog ez, ha tényleg komolyan gondolja az ajánlattevő, akkor tegye de nem úgy hogy többletköltségre kényszerítse a mezőny nagy részét. Tudvalevő, hogy a hazai Rallysportban közvetlen nem lehet kitermelni a szponzorációs összeget, így az autóspotban elért referenciát kell átültetni az utcai autók piacán.
2013-11-14 10:26:51
Talán azon is el kellene gondolkodni, jó e szakadás ki fogja a Magyar Rally bjnokságot kiírni, megrendezni, ki lesz Magyarország Rally Bajnoka 2014-ben, ki állítja ki a licenceket (hazai, nemzetközi), ki a tagja az FIA-nak ?!

Jelen állás szerint mindehhez az MNASZ-nek van jogosultsága, jelen pillanatban az MNASZ:
Tagja az FIA-nak
A nemzetközi licencek kibocsájtása is a szövi jogosultsága.
Bármilyen FIA sorozaton (CEZ, EB, VB ..) csak az FIA által elfogadott tagszervezet által kiadott licenccel lehet indulni.
Delegálja a különböző bizottságokba a képviselőket
Kizárolagos joga van a Nemzeti bajnokság megrendezésre
Tagja a MOB-nak
A MOB jogosultsága az állami sportcélú támogatások elosztása

Akkor minek kell létrehozni valamit, ami csak lebeg a semmiben, nulla jogosultsággal, nemzetközi elismertséggel, kapcsolattal?
A többi szakág működik a lehetőségekhez képest fejlődik, vannak kiemelkedő nemzetközi eredményei, akkor a rally miért nem.

Az RTE ha nem volt idén szerződése a szövivel, normálisan illegitim sorozat volt. A gyöztest nem lehet bajnoknak nevezni. Miért kell ezt a helyzetett még fokozni.

Normális a szakágat jól ismerő, tenni karó emberekre kell bizni az irányítást, össze kellene fogni, fel kellene építeni a Rally-t, létre kellene hozni egy eladható árúcikett a szponzorok és a média felé. A jelenlegi vezetés megbukott döntéseik hátrányosan befolyásolták a szakág működését, csökkentették az indulók számát, csökkent a futamok és a nézők száma. Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek, az összefogás elmeradt, egy nagyon szük kör érdekeit képviselték. Most egy csak a hiradásokból megismert és aközöltek alapján vállalhatatlannak tünő szerződést akarnak ráerőltetni a szakágra.

Nem egy sújtalan valamit kell létrehozni, hanem a megfelelő, jogosultságokkal rendelkező szövetségen belül a szakág vezetést kell hozáértőkre bizni, az Elnőkségnek talán több figyelemet kellene szentelni a szakág gondjaira, szép-szép a Hring fejlődése, de a hazai autósport nem csak Mógyorodon a kerítésen belül zajlik. Össze kellene állítani egy hosszútávú tervezetett, benne meghatárózni a főbb irányokat, ki kellen dolgozni egy korrekt követhető bajnoki rendszert az ARK-tól az ORB-n át a nemzetközi szintig. Különös hangsúlyt kellene kapnia az utánpótlás nevelésnek a tehetséggondozásnak, fontos a tervezhetőség és a költségtakarékosság.

Kvázi dolgozni kellene már és nem agyament adhoc döntéskkel még jobban zilálni a szakágat.

Üdv Herczeg Áron "Roni"
2013-11-14 10:26:51
Talán azon is el kellene gondolkodni, jó e szakadás ki fogja a Magyar Rally bjnokságot kiírni, megrendezni, ki lesz Magyarország Rally Bajnoka 2014-ben, ki állítja ki a licenceket (hazai, nemzetközi), ki a tagja az FIA-nak ?!

Jelen állás szerint mindehhez az MNASZ-nek van jogosultsága, jelen pillanatban az MNASZ:
Tagja az FIA-nak
A nemzetközi licencek kibocsájtása is a szövi jogosultsága.
Bármilyen FIA sorozaton (CEZ, EB, VB ..) csak az FIA által elfogadott tagszervezet által kiadott licenccel lehet indulni.
Delegálja a különböző bizottságokba a képviselőket
Kizárolagos joga van a Nemzeti bajnokság megrendezésre
Tagja a MOB-nak
A MOB jogosultsága az állami sportcélú támogatások elosztása

Akkor minek kell létrehozni valamit, ami csak lebeg a semmiben, nulla jogosultsággal, nemzetközi elismertséggel, kapcsolattal?
A többi szakág működik a lehetőségekhez képest fejlődik, vannak kiemelkedő nemzetközi eredményei, akkor a rally miért nem.

Az RTE ha nem volt idén szerződése a szövivel, normálisan illegitim sorozat volt. A gyöztest nem lehet bajnoknak nevezni. Miért kell ezt a helyzetett még fokozni.

Normális a szakágat jól ismerő, tenni karó emberekre kell bizni az irányítást, össze kellene fogni, fel kellene építeni a Rally-t, létre kellene hozni egy eladható árúcikett a szponzorok és a média felé. A jelenlegi vezetés megbukott döntéseik hátrányosan befolyásolták a szakág működését, csökkentették az indulók számát, csökkent a futamok és a nézők száma. Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek, az összefogás elmeradt, egy nagyon szük kör érdekeit képviselték. Most egy csak a hiradásokból megismert és aközöltek alapján vállalhatatlannak tünő szerződést akarnak ráerőltetni a szakágra.

Nem egy sújtalan valamit kell létrehozni, hanem a megfelelő, jogosultságokkal rendelkező szövetségen belül a szakág vezetést kell hozáértőkre bizni, az Elnőkségnek talán több figyelemet kellene szentelni a szakág gondjaira, szép-szép a Hring fejlődése, de a hazai autósport nem csak Mógyorodon a kerítésen belül zajlik. Össze kellene állítani egy hosszútávú tervezetett, benne meghatárózni a főbb irányokat, ki kellen dolgozni egy korrekt követhető bajnoki rendszert az ARK-tól az ORB-n át a nemzetközi szintig. Különös hangsúlyt kellene kapnia az utánpótlás nevelésnek a tehetséggondozásnak, fontos a tervezhetőség és a költségtakarékosság.

Kvázi dolgozni kellene már és nem agyament adhoc döntéskkel még jobban zilálni a szakágat.

Üdv Herczeg Áron "Roni"
2013-11-14 10:26:51
Talán azon is el kellene gondolkodni, jó e szakadás ki fogja a Magyar Rally bjnokságot kiírni, megrendezni, ki lesz Magyarország Rally Bajnoka 2014-ben, ki állítja ki a licenceket (hazai, nemzetközi), ki a tagja az FIA-nak ?!

Jelen állás szerint mindehhez az MNASZ-nek van jogosultsága, jelen pillanatban az MNASZ:
Tagja az FIA-nak
A nemzetközi licencek kibocsájtása is a szövi jogosultsága.
Bármilyen FIA sorozaton (CEZ, EB, VB ..) csak az FIA által elfogadott tagszervezet által kiadott licenccel lehet indulni.
Delegálja a különböző bizottságokba a képviselőket
Kizárolagos joga van a Nemzeti bajnokság megrendezésre
Tagja a MOB-nak
A MOB jogosultsága az állami sportcélú támogatások elosztása

Akkor minek kell létrehozni valamit, ami csak lebeg a semmiben, nulla jogosultsággal, nemzetközi elismertséggel, kapcsolattal?
A többi szakág működik a lehetőségekhez képest fejlődik, vannak kiemelkedő nemzetközi eredményei, akkor a rally miért nem.

Az RTE ha nem volt idén szerződése a szövivel, normálisan illegitim sorozat volt. A gyöztest nem lehet bajnoknak nevezni. Miért kell ezt a helyzetett még fokozni.

Normális a szakágat jól ismerő, tenni karó emberekre kell bizni az irányítást, össze kellene fogni, fel kellene építeni a Rally-t, létre kellene hozni egy eladható árúcikett a szponzorok és a média felé. A jelenlegi vezetés megbukott döntéseik hátrányosan befolyásolták a szakág működését, csökkentették az indulók számát, csökkent a futamok és a nézők száma. Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek, az összefogás elmeradt, egy nagyon szük kör érdekeit képviselték. Most egy csak a hiradásokból megismert és aközöltek alapján vállalhatatlannak tünő szerződést akarnak ráerőltetni a szakágra.

Nem egy sújtalan valamit kell létrehozni, hanem a megfelelő, jogosultságokkal rendelkező szövetségen belül a szakág vezetést kell hozáértőkre bizni, az Elnőkségnek talán több figyelemet kellene szentelni a szakág gondjaira, szép-szép a Hring fejlődése, de a hazai autósport nem csak Mógyorodon a kerítésen belül zajlik. Össze kellene állítani egy hosszútávú tervezetett, benne meghatárózni a főbb irányokat, ki kellen dolgozni egy korrekt követhető bajnoki rendszert az ARK-tól az ORB-n át a nemzetközi szintig. Különös hangsúlyt kellene kapnia az utánpótlás nevelésnek a tehetséggondozásnak, fontos a tervezhetőség és a költségtakarékosság.

Kvázi dolgozni kellene már és nem agyament adhoc döntéskkel még jobban zilálni a szakágat.

Üdv Herczeg Áron "Roni"
2013-11-14 10:26:51
Talán azon is el kellene gondolkodni, jó e szakadás ki fogja a Magyar Rally bjnokságot kiírni, megrendezni, ki lesz Magyarország Rally Bajnoka 2014-ben, ki állítja ki a licenceket (hazai, nemzetközi), ki a tagja az FIA-nak ?!

Jelen állás szerint mindehhez az MNASZ-nek van jogosultsága, jelen pillanatban az MNASZ:
Tagja az FIA-nak
A nemzetközi licencek kibocsájtása is a szövi jogosultsága.
Bármilyen FIA sorozaton (CEZ, EB, VB ..) csak az FIA által elfogadott tagszervezet által kiadott licenccel lehet indulni.
Delegálja a különböző bizottságokba a képviselőket
Kizárolagos joga van a Nemzeti bajnokság megrendezésre
Tagja a MOB-nak
A MOB jogosultsága az állami sportcélú támogatások elosztása

Akkor minek kell létrehozni valamit, ami csak lebeg a semmiben, nulla jogosultsággal, nemzetközi elismertséggel, kapcsolattal?
A többi szakág működik a lehetőségekhez képest fejlődik, vannak kiemelkedő nemzetközi eredményei, akkor a rally miért nem.

Az RTE ha nem volt idén szerződése a szövivel, normálisan illegitim sorozat volt. A gyöztest nem lehet bajnoknak nevezni. Miért kell ezt a helyzetett még fokozni.

Normális a szakágat jól ismerő, tenni karó emberekre kell bizni az irányítást, össze kellene fogni, fel kellene építeni a Rally-t, létre kellene hozni egy eladható árúcikett a szponzorok és a média felé. A jelenlegi vezetés megbukott döntéseik hátrányosan befolyásolták a szakág működését, csökkentették az indulók számát, csökkent a futamok és a nézők száma. Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek, az összefogás elmeradt, egy nagyon szük kör érdekeit képviselték. Most egy csak a hiradásokból megismert és aközöltek alapján vállalhatatlannak tünő szerződést akarnak ráerőltetni a szakágra.

Nem egy sújtalan valamit kell létrehozni, hanem a megfelelő, jogosultságokkal rendelkező szövetségen belül a szakág vezetést kell hozáértőkre bizni, az Elnőkségnek talán több figyelemet kellene szentelni a szakág gondjaira, szép-szép a Hring fejlődése, de a hazai autósport nem csak Mógyorodon a kerítésen belül zajlik. Össze kellene állítani egy hosszútávú tervezetett, benne meghatárózni a főbb irányokat, ki kellen dolgozni egy korrekt követhető bajnoki rendszert az ARK-tól az ORB-n át a nemzetközi szintig. Különös hangsúlyt kellene kapnia az utánpótlás nevelésnek a tehetséggondozásnak, fontos a tervezhetőség és a költségtakarékosság.

Kvázi dolgozni kellene már és nem agyament adhoc döntéskkel még jobban zilálni a szakágat.

Üdv Herczeg Áron "Roni"
2013-11-01 19:34:29
Haló, megint megy a vagdalkozás!!!
Hol vannak a konkrétumok?
Bármennyire szüksége van a hazai rallynak egy főszponzorra, meg kell vizsgálni milyen áron, hozz e valami előnyt a csapatoknak versenyzők részére! Nekem szimpatikus lenne az egyenlő feltétel ( versenyenként két használható keverek, limitált darabszám) de mindez per autóra lebontva mibe kerül az eddigi gyakorlathoz képest?! Úgy képezünk bevételt az RSB részére - és tételezzük fel, hogy minden fillér bevétel a sportág és versenyek jobbítására kerül felhasználásra- hogy közben a csapatok és a versenyzők nagy részének költségei megnőnek!? Előző bejegyzésemben már leírtam, hogyan lehetne rendezni a helyzetet, neki kell állni és ha kiderül, hogy a versenyzők minimum 60-70 százalékának ez költségcsökkenést eredményez és elkészült egy megnyugtató vállalható tervezet a bevételek felhasználásáról, akkor nosza. De ha ez így nem igaz akkor arra is van megoldás, erre is tettem javaslatot - névadó főszponzor annak előnyeivel, szállítói licenc a többieknek- megmarad a piaci verseny és senkit nem kényszerítünk anyagi lehetőségeit meghaladó költségekbe ( gondolok itt a többségre akik használt gumikkal versenyeztek eddig is).
Nem személyeskedni kell, névtelenül, hanem dolgozni!!
Üdv Herczeg Áron "Roni"
2013-11-01 12:19:19
Olvasom a hozzászólásokat, nagyon vegyes a kép, található zsigerből jött köpködéstől a
realitásokat figyelembe vevő bejegyzésig.

Megpróbáltam összefoglalni a Hankook ajánlat hatásait és az RSB feladatait a témában:

1. Rally OB névadó szponzor:
a.) Kell a pénz : IGEN.
b.) Miért kell: Több mint tíz éve nem sikerült eladni, hogy miért az szintén megérne egy dolgozatot de vegyük a jelent, pillanatnyilag az ORB média értéke, hogy finoman fogalmazzak igen alacsony. Nem sokat hozott a WRC visszaengedése, nem nőt a nézettség, csökkent a mezőny megközelíthetetlené tették a dobogóra kerülést 100mill évi budget alatt. Mivel az induló szám alacsony nehéz előteremteni a rendezési költségeket a szövetségnek nincs anyagi eszköze (szándéka) a Rally támogatására. A nézők autósportra szánt költségkerete szűkült, nem sikerült az autósport eseményeket kiegészíteni egyéb helyi vagy térségbeli eseményekkel, rendezők pénz energia hiányában nem is törekedtek erre. Közben egy új szakág került az MNASZ-hez mely komoly konkurenciát jelent a nézettségben.
Tehát ha valaki ezért tízmilliót vagy ennél többet akar fizetni az vagy hülye, vagy olyan előnyökhöz akar jutni és minél előbb vissza akarja kapni a pénzét, mint jelen esetben az ajánlattevő. Persze kérdéses, hogy a mai induló szám mellett ez egyáltalán lehetséges e.

2. Minden esetre mielőtt döntés születik, felvetődik pár kérdés:
a.) Készült egy felmérés, hogy a csapatok, honnan szerzik be a gumikat (új, használt)- NEM
(megjegyzem az indulók számát ismerve egy óra alatt feldolgozható lenne egy kör
e-mailra adott válasz.)
b.) Készült e tanulmány az ajánlat előnyeiről, hátrányairól – nem tudhatjuk eléggé
ad-hoc-nak tűnik a dolog.
c.) Készült e tervezett, hogy mire költenék ezt a bevételt (menyit kap belőle a szakág (!!) és mennyi megy a központi kalapba – NEM tudhatjuk.
Ha igen publikálták, megosztották a tagsággal - NEM .

3. A megjelent sajtóközleményből ismert ajánlat hatásai:
a.) Egyenlő feltételek, egyenlő darabszám – ez akár jó is lehet, de azért van mit cizellálni a dolgon. Az ORB-ben nagyobb a műszaki szórás mint WRC-ben és a WTCC-ben, példaként nem egy ugyanaz a keveréket használ egy 4wd mint egy 2wd(itt még tengelyenként is más a keverék).
b.) Az élcsapatok (3-4 autó) elbukhatják gumiszállítójukat, nem csökkennek, hanem növekednek a költségeik (bár értük aggódom a legkevésbé), megoldják, ha WRC-re futja.
c.) Középmezőny (10-autó), nekik talán jól jön, realizálódhat a költségcsökkenés.
d.) A többiek (20-30 autó) szinte sosem vesznek új gumit őket jelentős költségemelkedéssel sújtaná ez a konstrukció.
e.) A műszaki problémával ne foglalkozzunk, hogy egy bizonyos versenyző jelentős tapasztalati előnyhöz jut míg a többieknek hozzá kell hangolni a futóművet az új gumikhoz, az extra teszt többletköltség de az autósport már ilyen.

4. Javaslat:
a.) Először is el kellene végezni az RSB-nek a fent említett felméréseket, esetleg össze lehetne kötni egy közvélemény kutatással. A felmérés alapján el kellene készíteni egy elemzést a hatásairól és azt közzé kellene tenni. Tájékoztatni kellene a tagságot, hogy milyen alternatívák vannak, részükre milyen előnyökkel járhat a szerződés.

b.) Ha tényleg komolyan gondolja a szponzorjelölt a támogatást, legyen névadó szponzor. Az ajánlatban szereplő szolgáltatásaival, áraival hozzon létre versenyhelyzetet, hogy megérje neki a támogatás és profitáljanak a versenyzők is a kedvezőbb műszaki háttérből. Bár normálisan ezt a támogatást úgy is csak a széria gumik piacán tudja kitermelni.

c.) A többi gyártónak (importőrnek) szállítói licencet kelljen vásárolni az RSB-nél, csak licenccel rendelkező márkákkal lehessen indulni a bajnokságban. (Megjegyezném, volt már erre példa anno több szállító is fizetett jelentős összeget az RSB-nek, majd elindultak a mutyizások és az egész elhalt. Érdekes most azok a szállítók, akik eddig nem akartak fizetni vagy zsebbe megoldották a dolgot, azzal , hogy ez nem üzlet, most önként fizetnének)

d.) A sportszakmai és költséghatékonyság az utánpótlás versenyeken érhető el, csak utcai gumival lehessen menni itt, adjanak jelentős kedvezményt a gumikból az MNASZ licenccel rendelkezők, évi X darab erejéig ez hozhat eredményt és segíthet az utánpótlás
kinevelésben.
2013-08-01 14:18:43
Ortodox!
Idézem önmagam:
"az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának"
"A felügyelők egy zárt kaszt, szinte "megközelíthetetlen" esély sincs a személyi frissítésre, a társulatból csak kihalni lehet, függetlenségük megkérdőjelezhető.
Csak az elmúlt pár éveben hány szabálysértés maradt megtorlatlan (súly, üzemanyag, tankolózóna, IE behajtás, gyorsasági blokád, felügyelők fenyegetése)
Megújulást: személyekben szabályalkotásban, alkalmazásban!! Konkrét szabályok, korrekt alkalmazás, hosszútávú koncepció kidolgozása, ez lehet a jövő!"
Elég egyértelmű a megoldás nem?!

Üdv Roni
2013-07-30 11:59:04
Ortodox!

Nem voltam ott, másodkezes információk alapján nehéz megállapítani ki a hunyó. Ma a Rally-ban sajnos nem mindenkire vonatkoznak egyformán, ugyanazon szabályok. A felügyelők egy zárt kaszt szinte "megközelíthetetlen", esély sincs a személyi frissítésre, a társulatból csak kihalni lehet, függetlenségük megkérdőjelezhető. Cak az elmúlt pár éveben hány szabálysértés maradt megtorlatlan (súly, üzemanyag, tankolózóna, IE behajtás, gyorsasági blokád, felügyelők fenyegetése). Megújulást: személyekben szabályalkotásban, alkalmazásban!! Konkrét szabályok, korrekt alkalmazás, hosszútávú koncepció kidolgozása, ez lehet a jövő! De ma ott tartunk, hogy az élmezőnyben mindenkinek volt már valami stiklije ami el lett meszelve (persze) vannak kivételek de ők nincsenek jóban a tisztségviselőkkel), a csapatvezetők manapság többet vannak a felügyelők körül mint a szerívparkban. Más, a mai morál tragikus, ma egy rallystának azt mondod fair play, azt hiszi anyázol vagy azonnal a Wikipédiát bújja. Az idealizmus szép dolog, de egy idő után átgondolandó és talán nem ártana tenni is valamit.
R007 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 59 hozzászólás • 3 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k