KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
R007
Herczeg Áron
2015-01-22 11:27:41
utolsó bejelentkezése
R007

59 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
685506202
Napi oldal:
66242
Jelenleg:
1939
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
R007 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 59 hozzászólás • 3 oldal
2013-07-28 22:10:33
Még valami kedves Ortodox! A Magyar Rallysport jövőjét csak abban befolyásolja a sokat rágott story, hogy ez megtörténhet.
Ha szebb jövőt akarunk akkor azzal kellene foglalkozni amit leírtam. Az érintettek a jelen szereplő,i de nem meghatározói a hazai autósport történetének. Jövőt kellene építeni!!
2013-07-28 21:56:39
Konkrétan kóstolgathatsz, mivel nem láttam a konkrét esetet amúgy meg mindenki jól értesült, én meg nem!
Ezért általánosságban írtam le a véleményem: "Az időellenőrzővel kapcsolatban már mindenki elmondta amit akart, az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának. Azonban 35-éves autósportos múltamban nem nagyon emlékszem, hogy a rendezőt meszelték volna el hasonló esetben" mit akarsz még?
Vicces, hogy olyan kér számon sportszerűséget aki előző évben mindent megtesz egy gyors kivételéért.
Nem vicces, hogy vannak akik minden szabálysértést megúsznak. Meg kellene újulni, szerkezetileg, személyileg!
2013-07-28 21:56:39
Konkrétan kóstolgathatsz, mivel nem láttam a konkrét esetet amúgy meg mindenki jól értesült, én meg nem!
Ezért általánosságban írtam le a véleményem: "Az időellenőrzővel kapcsolatban már mindenki elmondta amit akart, az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának. Azonban 35-éves autósportos múltamban nem nagyon emlékszem, hogy a rendezőt meszelték volna el hasonló esetben" mit akarsz még?
Vicces, hogy olyan kér számon sportszerűséget aki előző évben mindent megtesz egy gyors kivételéért.
Nem vicces, hogy vannak akik minden szabálysértést megúsznak. Meg kellene újulni, szerkezetileg, személyileg!
2013-07-27 21:51:47
Mielőtt valaki megfogja a lényeget természetesen cm3-re godoltam.
2013-07-27 21:51:47
Mielőtt valaki megfogja a lényeget természetesen cm3-re godoltam.
2013-07-27 21:45:28
Valóban komoly problémát okoz az RTE jelen szerkezetében!!
Az eredeti szándék az volt annak idején, hogy az utánpótlás szervezett autósportoltatására létre kell hozni egy alacsony költségvetésű sorozatot, akkoriban a rendezők el voltak kényeztetve az ORB I. II.-ben indult 150 autó
versenyenként, a rendezők pezsegtek, volt szponzor, nem akartak foglalkozni a "harmadik" vonallal, így azt az RSB és az MNASZ szépen lepasszolta.
Jó ötlet volt, hogy bontó szökevényekből ügyes srácok, olcsó sportolásra alkalmas verdákat szögeljenek össze, de ez kontroll nélkül nem kívánt eredményt hozott, felügyelet nélkül elburjánzott, kis túlzással mindennel lehet menni aminek négy kereke van, WRC-től a több ezer köbcentis,
förmedvényekig. Jelenleg az a gyakorlat, ha nincs eredmény nincs mivel csajozni a discoban, akkor faragunk bé egy nagyobb motort vagy bérelünk akár egy WRC-t, hol itt a fokozatosság, hol a vezetői tudás ismérve, minek alapján válaszuk ki a tehetségeket, tehát hol a sportszakma.

Tehát az RTE-ben maximálni kell a motor űrtartalmát 2000cm-ben, turbóval 1600cm-ben, hajtás 2WD, ki kell írni egy junior kupát max. 1600cm szívó motoros autókra "kereklámpás" műszaki változtatások lehetőségeivel. Az RTE-ben csak normál kereskedelemben (benzinkúton) kapható
üzemanyagot és széria utcai gumit lehessen használni. Akinek van pénze 4WD autóra vagy nagy motoros szörnyre az menjen az ORB-be.

Kérdem van e egyáltalán szerződés az MNASZ és az RTE együttműködéséről és az mit tartalmaz ?
A szerződésben rögzíteni kell a szabályzókat, melyeknek szervesen illeszkedi az MNASZ sportszakmai stratégiába és az utánpótlás nevelési tervezetébe, ha van ilyen. De ha nincs el kell készíteni amúgy is a szövetség feladatai közé tartozik.

Ha az RTE nem vállalja fel az annak idején vállalt, feladatok ellátást, akkor nem kell engedélyezni a sorozatot mert felborítja a sportszakmai rendszert, erre van jogi lehetőség, persze nem ez a cél, az RTE-nek hely e van a hazai autósportban, de ott kell kezelni.

Az ORB-ben vissza kell térni az FIA kompatibilis rendszerbe, a 2WD bajnokságban résztvevőket, bonusz pontrendszerrel helyzetbe kell hozni az abszolút bajnokságban. Ki Kell írni egy Junior kupát, felső korhatár 24-év, 1600cm3 szívó motor egyéb paramétereket lásd az RTE-nél. A WRC-k és az E-85
menjenek a P-be, ki kell írni egy Nemzeti Prototípus kupát (WRC-k, lejárt homológ autók és a „P” csoportba homológ autók ).

Minden szakágban van költséghatékony junior bajnokság vagy kupa, csak nálunk szabályozatlan!
Gondoljatok bele, lenne ma egy Michelisz Norbink ha nincsenek márka kupák (Suzuki,Renault, Seat).
A mai piaci helyzetben nehéz létrehozni egy márkakupát, de limitált LE/cm2 határokkal létre lehetne hozni egy Junior Kupát és talán az importőröket is megmozgatná a lehetőség.

Visszatérve a külföldi kis-srácok eredményére, az eredményük azt bizonyítja, hogy az ORB mezőnyének 50 százaléka tudást meghaladó autóban ül, mert ez a rajos.
2013-07-27 21:45:28
Valóban komoly problémát okoz az RTE jelen szerkezetében!!
Az eredeti szándék az volt annak idején, hogy az utánpótlás szervezett autósportoltatására létre kell hozni egy alacsony költségvetésű sorozatot, akkoriban a rendezők el voltak kényeztetve az ORB I. II.-ben indult 150 autó
versenyenként, a rendezők pezsegtek, volt szponzor, nem akartak foglalkozni a "harmadik" vonallal, így azt az RSB és az MNASZ szépen lepasszolta.
Jó ötlet volt, hogy bontó szökevényekből ügyes srácok, olcsó sportolásra alkalmas verdákat szögeljenek össze, de ez kontroll nélkül nem kívánt eredményt hozott, felügyelet nélkül elburjánzott, kis túlzással mindennel lehet menni aminek négy kereke van, WRC-től a több ezer köbcentis,
förmedvényekig. Jelenleg az a gyakorlat, ha nincs eredmény nincs mivel csajozni a discoban, akkor faragunk bé egy nagyobb motort vagy bérelünk akár egy WRC-t, hol itt a fokozatosság, hol a vezetői tudás ismérve, minek alapján válaszuk ki a tehetségeket, tehát hol a sportszakma.

Tehát az RTE-ben maximálni kell a motor űrtartalmát 2000cm-ben, turbóval 1600cm-ben, hajtás 2WD, ki kell írni egy junior kupát max. 1600cm szívó motoros autókra "kereklámpás" műszaki változtatások lehetőségeivel. Az RTE-ben csak normál kereskedelemben (benzinkúton) kapható
üzemanyagot és széria utcai gumit lehessen használni. Akinek van pénze 4WD autóra vagy nagy motoros szörnyre az menjen az ORB-be.

Kérdem van e egyáltalán szerződés az MNASZ és az RTE együttműködéséről és az mit tartalmaz ?
A szerződésben rögzíteni kell a szabályzókat, melyeknek szervesen illeszkedi az MNASZ sportszakmai stratégiába és az utánpótlás nevelési tervezetébe, ha van ilyen. De ha nincs el kell készíteni amúgy is a szövetség feladatai közé tartozik.

Ha az RTE nem vállalja fel az annak idején vállalt, feladatok ellátást, akkor nem kell engedélyezni a sorozatot mert felborítja a sportszakmai rendszert, erre van jogi lehetőség, persze nem ez a cél, az RTE-nek hely e van a hazai autósportban, de ott kell kezelni.

Az ORB-ben vissza kell térni az FIA kompatibilis rendszerbe, a 2WD bajnokságban résztvevőket, bonusz pontrendszerrel helyzetbe kell hozni az abszolút bajnokságban. Ki Kell írni egy Junior kupát, felső korhatár 24-év, 1600cm3 szívó motor egyéb paramétereket lásd az RTE-nél. A WRC-k és az E-85
menjenek a P-be, ki kell írni egy Nemzeti Prototípus kupát (WRC-k, lejárt homológ autók és a „P” csoportba homológ autók ).

Minden szakágban van költséghatékony junior bajnokság vagy kupa, csak nálunk szabályozatlan!
Gondoljatok bele, lenne ma egy Michelisz Norbink ha nincsenek márka kupák (Suzuki,Renault, Seat).
A mai piaci helyzetben nehéz létrehozni egy márkakupát, de limitált LE/cm2 határokkal létre lehetne hozni egy Junior Kupát és talán az importőröket is megmozgatná a lehetőség.

Visszatérve a külföldi kis-srácok eredményére, az eredményük azt bizonyítja, hogy az ORB mezőnyének 50 százaléka tudást meghaladó autóban ül, mert ez a rajos.
2013-07-27 21:45:28
Valóban komoly problémát okoz az RTE jelen szerkezetében!!
Az eredeti szándék az volt annak idején, hogy az utánpótlás szervezett autósportoltatására létre kell hozni egy alacsony költségvetésű sorozatot, akkoriban a rendezők el voltak kényeztetve az ORB I. II.-ben indult 150 autó
versenyenként, a rendezők pezsegtek, volt szponzor, nem akartak foglalkozni a "harmadik" vonallal, így azt az RSB és az MNASZ szépen lepasszolta.
Jó ötlet volt, hogy bontó szökevényekből ügyes srácok, olcsó sportolásra alkalmas verdákat szögeljenek össze, de ez kontroll nélkül nem kívánt eredményt hozott, felügyelet nélkül elburjánzott, kis túlzással mindennel lehet menni aminek négy kereke van, WRC-től a több ezer köbcentis,
förmedvényekig. Jelenleg az a gyakorlat, ha nincs eredmény nincs mivel csajozni a discoban, akkor faragunk bé egy nagyobb motort vagy bérelünk akár egy WRC-t, hol itt a fokozatosság, hol a vezetői tudás ismérve, minek alapján válaszuk ki a tehetségeket, tehát hol a sportszakma.

Tehát az RTE-ben maximálni kell a motor űrtartalmát 2000cm-ben, turbóval 1600cm-ben, hajtás 2WD, ki kell írni egy junior kupát max. 1600cm szívó motoros autókra "kereklámpás" műszaki változtatások lehetőségeivel. Az RTE-ben csak normál kereskedelemben (benzinkúton) kapható
üzemanyagot és széria utcai gumit lehessen használni. Akinek van pénze 4WD autóra vagy nagy motoros szörnyre az menjen az ORB-be.

Kérdem van e egyáltalán szerződés az MNASZ és az RTE együttműködéséről és az mit tartalmaz ?
A szerződésben rögzíteni kell a szabályzókat, melyeknek szervesen illeszkedi az MNASZ sportszakmai stratégiába és az utánpótlás nevelési tervezetébe, ha van ilyen. De ha nincs el kell készíteni amúgy is a szövetség feladatai közé tartozik.

Ha az RTE nem vállalja fel az annak idején vállalt, feladatok ellátást, akkor nem kell engedélyezni a sorozatot mert felborítja a sportszakmai rendszert, erre van jogi lehetőség, persze nem ez a cél, az RTE-nek hely e van a hazai autósportban, de ott kell kezelni.

Az ORB-ben vissza kell térni az FIA kompatibilis rendszerbe, a 2WD bajnokságban résztvevőket, bonusz pontrendszerrel helyzetbe kell hozni az abszolút bajnokságban. Ki Kell írni egy Junior kupát, felső korhatár 24-év, 1600cm3 szívó motor egyéb paramétereket lásd az RTE-nél. A WRC-k és az E-85
menjenek a P-be, ki kell írni egy Nemzeti Prototípus kupát (WRC-k, lejárt homológ autók és a „P” csoportba homológ autók ).

Minden szakágban van költséghatékony junior bajnokság vagy kupa, csak nálunk szabályozatlan!
Gondoljatok bele, lenne ma egy Michelisz Norbink ha nincsenek márka kupák (Suzuki,Renault, Seat).
A mai piaci helyzetben nehéz létrehozni egy márkakupát, de limitált LE/cm2 határokkal létre lehetne hozni egy Junior Kupát és talán az importőröket is megmozgatná a lehetőség.

Visszatérve a külföldi kis-srácok eredményére, az eredményük azt bizonyítja, hogy az ORB mezőnyének 50 százaléka tudást meghaladó autóban ül, mert ez a rajos.
2013-07-26 11:32:51
Ortodx & 530d Nem Fogalmaztam pontosan kis-hazánkon kívül nem találkoztam hasonló esettel. Ez a Henk gyerek nem egyet villant, hanem konstans ott volt az elejében, olyan pályákon ahol ahol a hazai mezőny becsukot szemmel eltalál (absz.: 10, 9, 4, 1, 9, 4, 2). A Chriss Brugger élete első vagy második versenyén friss jogsival (15, 13, 15, 13, 14, 12, 7, 14, 7, 5) időt ment! Írtam, hogy vannak hál-istennek szabályt erősítő kivételek de el kell fogadni, hogy a hazai élmezőny belterjes és lemaradt a nemzetközi szinttől. Minek mankó (WRC) egy hazai bajnokságba, miért nincs olcsó 1600 junior kupa ahol nem a lóerő, nem a technika dominál, hanem a tudás. Nézzétek meg a kerek lámpás Zsiguli időszakból nevelődőt ki a hazai rallysport meghatározó generációja - Ranga Laci, Hideg Jani, Kis Koko, Gál Baba, Szuhanyik Laci, Simor Gyuszi - elnézést ha kihagytam valakit. A nézők megnézték az elejét- Ferdi, Tóth Jani, Gál Baba, Antalffy Gyuri, Borka aztán várták az örülteket a Zsigulikkal. A nézők imádták mert volt mit összehasonlítani, az autók között volt max. 5-10LE különbség, utcai gumikkal hatoltak agyament módon és legjobb és legbátrabb nyert. Ma ha nem ér el eredményt akkor farag egy nagyobb motort az autóba (RTE) v. feljebb megy egy kategóriát, ha az is kevés bérel egy S 2000-t vagy egy WRC-t, minek? És ehhez az idei szabály módosítások teret adnak, ettől nem lesz új nemzetközileg ütőképes generáció! Nézzétek meg honnan jött egy Loeb vagy egy Ogier, a Citroen kupából. Még egyszer vannak üdítő kivételek de, ma ott tartunk, hogy ha valaki rallystának áll minimum egy N-es Mitsuban gondolkodik. Közben gondjai vannak az alapokkal is.
2013-07-25 17:08:28
Kedves Mindenki!

Az időellenőrzővel kapcsolatban már mindenki elmondta amit akart, az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának. Azonban 35-éves autósportos múltamban nem nagyon emlékszem, hogy a rendezőt meszelték volna el hasonló esetben.
De nem ez a fő gond, hanem:
Jelen állás szerint nálunk az nyer akinek a legtöbb pénze van, jó ez nem kirívó eset a technikai sportokban de ez inkább a F1, WRC, WTCC szinten gyakori. A nemzeti autósportolásban ezt próbálják elkerülni normális országokban. Tényleg el kellene gondolkodni, hogy minek kell nekünk WRC, miért nem találjuk meg a kis kategóriák helyzetbe hozásának a megoldását, szerintem lenne rá mód.

Tényleg elgondolkodtató, hogy idejön a világ másik feléről egy 19 éves "kölyök" élete második versenyén megy itinerből, tök idegen pályákon, valamint ide jön a sógoréktól egy friss jogosítvánnyal rendelkező talán élete első versenyét teljesítő kinder ( jó ment ezer teszt kilométert), és benne vannak a tízben!!! A "Dél-afrikai srác" pediglen konstans ott van az elejében, gyorsaságit nyer!!!!!!!!!!!!!! Lehet ezt jó gumiválasztással magyarázni, de ez csak önámítás, elment a Magyar élmezőny mellet a világ, szerencsére vannak szabályt erősítő kivételek mint ez a Lukács Csúcsú "gyerek", mert amit Korzikán csinált az párját ritkítja, én megnéztem volna a titánjainkat egyenlő körülmények (tréning, teszt lehetőségek és technika) közepette lett volna egy két érdekes meglepi! Urak nem attól gyors és gépkocsi versenyző valaki, hogy ő ül a legdrágább technikában.
2013-07-25 17:08:28
Kedves Mindenki!

Az időellenőrzővel kapcsolatban már mindenki elmondta amit akart, az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának. Azonban 35-éves autósportos múltamban nem nagyon emlékszem, hogy a rendezőt meszelték volna el hasonló esetben.
De nem ez a fő gond, hanem:
Jelen állás szerint nálunk az nyer akinek a legtöbb pénze van, jó ez nem kirívó eset a technikai sportokban de ez inkább a F1, WRC, WTCC szinten gyakori. A nemzeti autósportolásban ezt próbálják elkerülni normális országokban. Tényleg el kellene gondolkodni, hogy minek kell nekünk WRC, miért nem találjuk meg a kis kategóriák helyzetbe hozásának a megoldását, szerintem lenne rá mód.

Tényleg elgondolkodtató, hogy idejön a világ másik feléről egy 19 éves "kölyök" élete második versenyén megy itinerből, tök idegen pályákon, valamint ide jön a sógoréktól egy friss jogosítvánnyal rendelkező talán élete első versenyét teljesítő kinder ( jó ment ezer teszt kilométert), és benne vannak a tízben!!! A "Dél-afrikai srác" pediglen konstans ott van az elejében, gyorsaságit nyer!!!!!!!!!!!!!! Lehet ezt jó gumiválasztással magyarázni, de ez csak önámítás, elment a Magyar élmezőny mellet a világ, szerencsére vannak szabályt erősítő kivételek mint ez a Lukács Csúcsú "gyerek", mert amit Korzikán csinált az párját ritkítja, én megnéztem volna a titánjainkat egyenlő körülmények (tréning, teszt lehetőségek és technika) közepette lett volna egy két érdekes meglepi! Urak nem attól gyors és gépkocsi versenyző valaki, hogy ő ül a legdrágább technikában.
2013-02-09 19:20:17
Csak a pontosság kedvéért, az anyagi ellenszolgáltatásnál nélkül-t a Csepelára értettem, a Móczi pedig ment, hegyen a GR1-ben, mert akkor még akinek nem volt esetleg pénze, vagy csak éppen ismerkedett az autósporttal az a hegyen próbálkozott. Például a Ranga Laci Simor Gyula mellett navigált és közben hegyen ment Gr1-ben és azt hiszem bajnok is lett.
2013-02-09 15:05:32
Gyurma!

Olvasom az irományaidat, egyszerűen nem értelek, hozzáértésről és alkalmatlanságról írsz, heroikus munkáról az RVSZ elkészítéseivel kapcsolatban. A 2013-as RVSZ nem más mint az általad készített 2011-es RVSZ leporolása és szabálytalanul visszaállított (by Cs.B.) WRC-k valamint a hatályos hazai és FIA technikai szabályok semmibe vevése. Ha már eltérünk a nemzetközi trendtől, akkor annak legyen valami pozitív hatása versenyzési költségek csökkentése, olcsó egyenlő feltételeket biztosító szerethető (nézők) kategória kialakítása a fiatalok részére. Ez az RVSZ nem az, semmibe vettétek az MNASZ és az FIA szabályait útmutatásait, visszaengedtétek a WRC-t, a Rally 2-ben egekig emeltétek a cm3 határt mindenféle szűkítő nélkül, egy már megszüntetett csoportot (F) tovább engedtek (bár ezt
a szabályoknak megfelelően kihirdették és az érintettek tudomásul vették). Vannak IB által elfogadott technikai szabályaink (A, N, P csoport) minek még egy abszolút ellenőrizhetetlen F csoport.
Ez a jövő, ez az utánpótlás nevelés hosszú távú koncepciója. A jelen állás szerint jön Pistike, rendelkezik egyéves jogosítvánnyal, papától kér egy kis lóvét kibérel egy WRC-t vagy egy űr űrtartalmú BMW-t és indul egy sprinten vagy RTE futamon, holott még a parkolással is gondja lehet. Vagy Gipsz Jakab tavaly nem nyert a 2500cm3 autóval nem baj belefűrészelünk, egy három literest, ha az is kevés, akkor még nagyobbat. Ez a jövő kép, ez szolgálja a
tehetséggondozást, az utánpótlás nevelést, az autósport költségeinek ésszerűsítését, szerintem nem! Arról nem is beszélve, ha baleset történik és megvizsgálják ki adott versenyzési lehetőséget mindenféle gyors és gépkocsi versenyzői előélet nélkül Pistikének.
Elviekben rászabadítjuk az amúgy is gyérülő nézőinkre a potenciális "tömeggyilkosokat".
És itt nem a versenyző a felelős, ő értelemszerűen és azon túl is megtesz mindent azért, hogy nyerjen, a mai versenyzők (R1-Sprint) közel 50% -a így is tudását meghaladó technikában ül, nézd meg mit eredményezett a Cseheknél a nagy szabadság. Ne következzen be de ha baleset történik meg fogják vizsgálni a felelősségét a sportvezetőknek, szabályt alkotóknak, akik minden kontroll nélkül szabadjára engedték a lehetőségeket.
Miért nem egy, pénztárca kímélő a köznapi autókhoz jobban hasonlító ezáltal a nézők által jobban befogadható sorozatot irtatok ki, vagy legalább afelé kellet volna elindulni. Egy olyan sorozatot ahol egy gyártó gátlóit, gumijait használhatják, széria motorokkal versenyezhetnének, közel egyforma teljesítményű autókkal, hogy a tudás és
ne a pénztárca vastagsága domináljon. A korodnál fogva nem emlékezhetsz, de a hazai autósport meghatározó személyiségei nőttek fel egy GR1-es kerek-lámpás Zsiguli kategóriában, mert akkor még nem Ladának hívták! Nem hiszem, hogy bárki is megkérdőjelezné Ranga László, Hideg János, Gál Baba, Kis Koko, Szuhanyik László, Moczár Péter (elnézést ha valakit kihagytam) versenyzői kvalitásait. A nézők megnézték az elején a nagy autókat és alig várták, hogy jöjjenek az örültek, akik egyforma autókkal babszemes Barum vagy Y mintás Stomil gumikon, baromi gyorsan autó-sportoltak, mivel a tudás domborodott ki és nem a lóerő.
És ezek a versenyzők később megmutatták, hogy tudnak kezelni több száz lóerőt is.
Nézd az elmúlt tíz évben ott voltatok az autósport és főleg a Rally közelében, CS.B. és te is a kialakult helyzetér ti is felelősök vagytok, mert az utolsó két évben nem sok történt RSB szinten. Tehát ideje lenne önvizsgálatot tartanotok, hogy amit az elmúlt két évben hirdettetek, mármint az együtt gondolkodást, fogjuk össze az autósportért, stb. az csak lózung volt, az óhajtott „hatalom” megszerzésének eszköze, vagy tényleg komolyan gondoltátok.
A P- csoport szabályait fikáztad -fikázod, én olvastam annak idején a véleményeteket, mert megküldte a CS.B. Voltak jogos észrevételek, amiket a szabályalkotók, befogadtak ez a normális, de ahogy ezt mostanában írtad, hogy résen voltatok és nélkületek nem lett volna szabály az barokkos túlzás. Ha több probléma volt szerinted miért nem tettétek szóvá.
A szabad véleménynyilvánítás alapjog, de azért van egy erkölcsi oldala is én közel negyven évnyi autósport múlt után sem venném a bátorságot, hogy önjelölt, hozzá nem értőnek nevezzek egy Csepelát vagy téged. Nem akarok a csattogó fa lepkével példálózni, de azért a Tamás faragott pár működő versenyjárművet mire te versenypályát láttál.
Kicsit kockafejű de érvekkel meggyőzhető, ennek is köszönhetően és a szabadideje terhére, anyagi ellenszolgáltatás nélkül, csak kijártak a Kasza Péterrel egy sportrendszámot. Bár ezt is savaztad, savazod, hetekig foglalkoztál a biztosítással, telekürtölted az összes fórumot, hogy több százezres biztosítás lesz, most hogy 40e Ft. alatt van még azt se írtad, hogy na ez nem rossz. Most a homológ lapon és a P rendszámon lovagolsz, pedig egyszerű a válasz a P rendszámot nem erre találták ki. Miért gond a homologizációval nem rendelkező vagy a lejárt homológizációjú sporteszközöknél, melyek részt vesznek a közúti közlekedésben homológ lap megkövetelése.
Mi alapján adna ki az ATB gépkönyvet, szakvéleményt a sportrendszámhoz? Abban a pillanatban, hogy műszaki okból balesetet okoz a versenyautó ezt fogják vizsgálni, megnézik megfelelt e az autó a közúti közlekedés szabályainak vagy sem. Ha nem felelt meg, megvizsgálják ki adta ki a papírokat mely alapján rendszámot kapott a jármű. Az nem megoldás, hogy a jármű tulajdonosa felelősséget vállal a gépkocsi műszaki állapotáért, mi alapján teszi (mi van ha a tulaj cukrász vagy nőgyógyász) ki az aki ezt a felelősség vállalást befogadja, tulajdon képpen minek az ATB. Te láttál olyan nemzeti rally bajnokságot, ahol nem kértek homológ lapot, én nem, pedig megfordultam pár ország futamain. A homológ lap normálisan egy hét alatt elkészíthető, ha volt valamikor homológ lapja a típusnak, ki kell kérni az eredeti ár 50%-ért megkapod, a változtatásokat 12500Ftért bevezeted. Egyedi homológ lap 80 000Ft. Persze az egyedi alkatrészek gyártóitól kell egy nyilatkozat, hogy azt ők gyártották. Ezt egyszer kell elkészíteni.

Ha van homológ lapod, van sportrendszámod, legális az autód, van forgalmi engedélye bármikor eladható akár külföldre is, mindjárt minimum 500eFt-tal többet ér.
Egyéb hasznok:
Nincs súly és regadó.
Nincs áfa.
Eladásnál nincs átírási illeték.

Ezek után nem értelek mi a probléma a sportrendszámmal, ha tényleg segíteni akarsz miért nem segítesz a srácoknak, hogy mimnél előbb, neki is lehessen SP. rendszámuk.

Ha tényleg szíveden viseled az autósport érdekeit, akkor dolgoz ahol engednek, írj építő jellegű kritikát, esetleg tegyél javaslatot hogy miként lehetne jobban csinálni, de az idei RVSZ nem a jövőt építi inkább utazás a múltba.

Üdv
Herczeg Áron "Roni"

Ui:
Gyurma ezt ne személyes támadásnak vedd, nem ellened, hanem az autósportért írtam

2013-02-09 15:05:32
Gyurma!

Olvasom az irományaidat, egyszerűen nem értelek, hozzáértésről és alkalmatlanságról írsz, heroikus munkáról az RVSZ elkészítéseivel kapcsolatban. A 2013-as RVSZ nem más mint az általad készített 2011-es RVSZ leporolása és szabálytalanul visszaállított (by Cs.B.) WRC-k valamint a hatályos hazai és FIA technikai szabályok semmibe vevése. Ha már eltérünk a nemzetközi trendtől, akkor annak legyen valami pozitív hatása versenyzési költségek csökkentése, olcsó egyenlő feltételeket biztosító szerethető (nézők) kategória kialakítása a fiatalok részére. Ez az RVSZ nem az, semmibe vettétek az MNASZ és az FIA szabályait útmutatásait, visszaengedtétek a WRC-t, a Rally 2-ben egekig emeltétek a cm3 határt mindenféle szűkítő nélkül, egy már megszüntetett csoportot (F) tovább engedtek (bár ezt
a szabályoknak megfelelően kihirdették és az érintettek tudomásul vették). Vannak IB által elfogadott technikai szabályaink (A, N, P csoport) minek még egy abszolút ellenőrizhetetlen F csoport.
Ez a jövő, ez az utánpótlás nevelés hosszú távú koncepciója. A jelen állás szerint jön Pistike, rendelkezik egyéves jogosítvánnyal, papától kér egy kis lóvét kibérel egy WRC-t vagy egy űr űrtartalmú BMW-t és indul egy sprinten vagy RTE futamon, holott még a parkolással is gondja lehet. Vagy Gipsz Jakab tavaly nem nyert a 2500cm3 autóval nem baj belefűrészelünk, egy három literest, ha az is kevés, akkor még nagyobbat. Ez a jövő kép, ez szolgálja a
tehetséggondozást, az utánpótlás nevelést, az autósport költségeinek ésszerűsítését, szerintem nem! Arról nem is beszélve, ha baleset történik és megvizsgálják ki adott versenyzési lehetőséget mindenféle gyors és gépkocsi versenyzői előélet nélkül Pistikének.
Elviekben rászabadítjuk az amúgy is gyérülő nézőinkre a potenciális "tömeggyilkosokat".
És itt nem a versenyző a felelős, ő értelemszerűen és azon túl is megtesz mindent azért, hogy nyerjen, a mai versenyzők (R1-Sprint) közel 50% -a így is tudását meghaladó technikában ül, nézd meg mit eredményezett a Cseheknél a nagy szabadság. Ne következzen be de ha baleset történik meg fogják vizsgálni a felelősségét a sportvezetőknek, szabályt alkotóknak, akik minden kontroll nélkül szabadjára engedték a lehetőségeket.
Miért nem egy, pénztárca kímélő a köznapi autókhoz jobban hasonlító ezáltal a nézők által jobban befogadható sorozatot irtatok ki, vagy legalább afelé kellet volna elindulni. Egy olyan sorozatot ahol egy gyártó gátlóit, gumijait használhatják, széria motorokkal versenyezhetnének, közel egyforma teljesítményű autókkal, hogy a tudás és
ne a pénztárca vastagsága domináljon. A korodnál fogva nem emlékezhetsz, de a hazai autósport meghatározó személyiségei nőttek fel egy GR1-es kerek-lámpás Zsiguli kategóriában, mert akkor még nem Ladának hívták! Nem hiszem, hogy bárki is megkérdőjelezné Ranga László, Hideg János, Gál Baba, Kis Koko, Szuhanyik László, Moczár Péter (elnézést ha valakit kihagytam) versenyzői kvalitásait. A nézők megnézték az elején a nagy autókat és alig várták, hogy jöjjenek az örültek, akik egyforma autókkal babszemes Barum vagy Y mintás Stomil gumikon, baromi gyorsan autó-sportoltak, mivel a tudás domborodott ki és nem a lóerő.
És ezek a versenyzők később megmutatták, hogy tudnak kezelni több száz lóerőt is.
Nézd az elmúlt tíz évben ott voltatok az autósport és főleg a Rally közelében, CS.B. és te is a kialakult helyzetér ti is felelősök vagytok, mert az utolsó két évben nem sok történt RSB szinten. Tehát ideje lenne önvizsgálatot tartanotok, hogy amit az elmúlt két évben hirdettetek, mármint az együtt gondolkodást, fogjuk össze az autósportért, stb. az csak lózung volt, az óhajtott „hatalom” megszerzésének eszköze, vagy tényleg komolyan gondoltátok.
A P- csoport szabályait fikáztad -fikázod, én olvastam annak idején a véleményeteket, mert megküldte a CS.B. Voltak jogos észrevételek, amiket a szabályalkotók, befogadtak ez a normális, de ahogy ezt mostanában írtad, hogy résen voltatok és nélkületek nem lett volna szabály az barokkos túlzás. Ha több probléma volt szerinted miért nem tettétek szóvá.
A szabad véleménynyilvánítás alapjog, de azért van egy erkölcsi oldala is én közel negyven évnyi autósport múlt után sem venném a bátorságot, hogy önjelölt, hozzá nem értőnek nevezzek egy Csepelát vagy téged. Nem akarok a csattogó fa lepkével példálózni, de azért a Tamás faragott pár működő versenyjárművet mire te versenypályát láttál.
Kicsit kockafejű de érvekkel meggyőzhető, ennek is köszönhetően és a szabadideje terhére, anyagi ellenszolgáltatás nélkül, csak kijártak a Kasza Péterrel egy sportrendszámot. Bár ezt is savaztad, savazod, hetekig foglalkoztál a biztosítással, telekürtölted az összes fórumot, hogy több százezres biztosítás lesz, most hogy 40e Ft. alatt van még azt se írtad, hogy na ez nem rossz. Most a homológ lapon és a P rendszámon lovagolsz, pedig egyszerű a válasz a P rendszámot nem erre találták ki. Miért gond a homologizációval nem rendelkező vagy a lejárt homológizációjú sporteszközöknél, melyek részt vesznek a közúti közlekedésben homológ lap megkövetelése.
Mi alapján adna ki az ATB gépkönyvet, szakvéleményt a sportrendszámhoz? Abban a pillanatban, hogy műszaki okból balesetet okoz a versenyautó ezt fogják vizsgálni, megnézik megfelelt e az autó a közúti közlekedés szabályainak vagy sem. Ha nem felelt meg, megvizsgálják ki adta ki a papírokat mely alapján rendszámot kapott a jármű. Az nem megoldás, hogy a jármű tulajdonosa felelősséget vállal a gépkocsi műszaki állapotáért, mi alapján teszi (mi van ha a tulaj cukrász vagy nőgyógyász) ki az aki ezt a felelősség vállalást befogadja, tulajdon képpen minek az ATB. Te láttál olyan nemzeti rally bajnokságot, ahol nem kértek homológ lapot, én nem, pedig megfordultam pár ország futamain. A homológ lap normálisan egy hét alatt elkészíthető, ha volt valamikor homológ lapja a típusnak, ki kell kérni az eredeti ár 50%-ért megkapod, a változtatásokat 12500Ftért bevezeted. Egyedi homológ lap 80 000Ft. Persze az egyedi alkatrészek gyártóitól kell egy nyilatkozat, hogy azt ők gyártották. Ezt egyszer kell elkészíteni.

Ha van homológ lapod, van sportrendszámod, legális az autód, van forgalmi engedélye bármikor eladható akár külföldre is, mindjárt minimum 500eFt-tal többet ér.
Egyéb hasznok:
Nincs súly és regadó.
Nincs áfa.
Eladásnál nincs átírási illeték.

Ezek után nem értelek mi a probléma a sportrendszámmal, ha tényleg segíteni akarsz miért nem segítesz a srácoknak, hogy mimnél előbb, neki is lehessen SP. rendszámuk.

Ha tényleg szíveden viseled az autósport érdekeit, akkor dolgoz ahol engednek, írj építő jellegű kritikát, esetleg tegyél javaslatot hogy miként lehetne jobban csinálni, de az idei RVSZ nem a jövőt építi inkább utazás a múltba.

Üdv
Herczeg Áron "Roni"

Ui:
Gyurma ezt ne személyes támadásnak vedd, nem ellened, hanem az autósportért írtam

2013-01-03 16:33:19
Doki!
Menj már nézni sem tudod!!!!!
2012-12-08 15:50:35
Ha ez a"DokY" a volt MNASZ elnökségi tagot, Dr. T. I. autóssportból felmentet illetőt takarja, akkor a jó isten mentse meg az autósport jövőképét ha bármi pozícióba kerül újra. Ö az aki sem csinálni, sem okítani, sem vezetni nem tudja ezt a sportágat!!!!!!!!!!!!

Herczeg Áron "Roni"
2012-12-04 22:19:52
Ez egy annyira titkos megbeszélés, hogy még én se tudom, hol volt, ha volt!
2012-12-02 14:36:15
A pénteki verbális karate után és a fórumon olvasottak alapján lenne pár észrevételem, amit megosztanék veletek.Előre bocsájtom, hogy nem személyek ellen, hanem a Rally jövőjéért ültem gép elé. Azok a célok amit Pénzes Zsolt a programjában leírt, támogathatóak a WRC-n kívül, bár a célokat több úton lehet elérni, ezért is írom le gondolataimat.

Nem hiszem, hogy önzéssel a haladás, előrelépés elutasításának vádjával kellene illetni azokat, aki a WRC-k helyzetét a jelenlegi formában képzelik el. Milyen haladás a visszalépés, arról nem is beszélve, hogy decemberben módosítani a várhatóan a jövő áprilisában kezdődő ORB szabályait, szabálytalan. Emlékezzetek vissza hány évbe telet a WRC kivezetése. Körülbelül annyi WRC volt itthon magánkézben, mint most S2000. Mindenki az akkori tulajdonosokat védte nulla importőri hátországgal, most ugyan az helyzet, csak azzal a különbséggel, hogy van pár importőr, aki a jelen gazdasági helyzetben is kitart a Rally mellett. Miért akarjuk őket elriasztani, becsüljük meg és vonjuk be őket egy Junior Bajnokság létrehozásában, de erről majd később. Arra számítani, hogy a cseh rallysprint bajnokságból eltanácsolt WRC-k majd idejönnek, utazva retúr 700-1000Km-t hiú ábránd.

Ha szeretnénk fejlődést elérni, teljesen meg kellene reformálni a Rally bajnokság, és sprintek, kupák elhelyezkedését a sportág szerkezeti felépítésében, ha létezik ilyen.
Szerintem nincs sportszakmailag egymásra épülő bajnoki rendszerünk.
Nincs lehetőség a kiválasztásra, a tehetségek előrelépésére, nincsenek olyan verseny sorozatok, ahol a versenyzői kvalitások érvényesülhetnének, egyenlő technikai feltételek mellet.
Példaként említeném hazai viszonylatban, anno a kereklámás Zsiguli Gr1 kategóriát, olyan nevek kerültek ki belőle a teljesség igénye nélkül, mint: Ranga Laci +, Hideg Jani, Szuhanyik Laci, Kis Koko…
A Rally 2 –ben induló csak nálunk N-es Mitsubishi-k az RTE űrhajói nem a fentieket segíti elő, nem a Rally fejlődését szolgálják.

Pár ötlet, javaslat a fejlődés elősegítésére:

Az ORB - t az FIA előírásai szerint kellene kiírni - beleértve üzemanyagot is.
Ez nem jelenti azt, hogy a versenyekről kizárnánk a lejár homológ és nemzeti homologizációjú autókat, megjegyzem az FIA is nyit (nemzeti homologizáció) ebbe az irányba, lás EB tervezet.

Az ORB abszolút bajnoka csak az FIA előírásainak mindenben megfelelő versenyautóval induló lehessen.
A nemzeti és lejárt homologizációjú autók, mint eddig is saját osztályaikban legyenek értékelve és az abszolút értékelésre ki kell írni egy „ Magyar Rally kupát” ( lehet a neve más is).

Az R1, R2, R3 részére ki kell írni 2WD bajnokságot.

Junior Bajnokság:
Az utánpótlás nevelés érdekében, ki kellene írni az importőröket bevonásával egy junior bajnokságot, nemzeti homologizációjú 1600 cm3, abszolút széria autókra, melyben a max. módosítások csak a következők lehetnek:
bukókeret, ülés, biztonsági öv, védőlemez, lökésgátló.
Széria gumik, üzemanyag. Megfelelő induló esetén, szerződni az importőrökkel a verseny helyszínén az alkatrészellátásról.
Az importőrökkel egyeztetni az egyes támogatott típusokat illetően, (piaci érdekek).
Az ATB dolgozza ki a résztvevő típusokhoz a nemzeti homológ lapot. Egy korrekt áron lehessen megvenni a nemzeti homologizácíós dokumentációt.
Mivel sporteszköz, az ÁFA visszaigényelhető, ha most nem, meg kell keresni a lehetőséget, mivel sport rendszámot kap. A nulla százalék regadó az evidens. Kedvezményes új autó és alkatrész árak, a bajnokságban indulok részére.
Speciális alkatrész szállítók a piacon jelenlevő, könnyen elérhető márkák. Egységes szállítókkal alacsonyabb költségek érhetők el.
A fentiek alapján egy alacsony költségvetésű junior bajnokság hozható létre, az egyforma feltételek biztosítanák a vezetői képességek dominanciáját, és garantálható a fokozott nézői érdeklődés.


Tehát az ORB:
Magyar Abszolút bajnok: FIA kompatibilis (2-10)
Magyar 2WD bajnok: FIA kompatibilis (5-10)
Junior bajnokság: nemzeti homológ 1600cm3
Magyar Rally Kupa győztese: az ORB osztályaiba sorolt autók (2-17)
Osztályok bajnokai.

Átmenetileg meg kellene gondolni az egy helyszín két nap, két futam megoldást.
Ausztriában a kilencvenes évek elején hasonló volt a helyzet, ott bejött.
Ha valaki első nap kiesik, másnap egy új versenyben újra indulhat, nem vész kárba a tréning, szállás, útiköltség.

A nyílt bajnokság eddig is megvolt, nem újdonság (legalább is két éve volt rá lehetőség), de ameddig nem egyformák a feltételek (szabályok) ne várjunk ugrásszerű fejlődést a külföldi indulók számában.

Ami fejlődést hozhat, egy közös nyílt bajnokság, ahol minden ország ORB futamaiból egy előre kijelölt futam tartozik a bajnokságba. Lehetőleg úgy hogy ne ütközzön a többi résztvevő ország bajnoki futamaival. Ez lehetne az élmezőnynek, fejlődési továbblépési lehetőség, a nézőknek évi egyszeri, kiemelkedő hazai esemény, ha már az IRC megszűnt, EB futam rendezésére, pedig jelenleg reális esélyünk nincs.

Mint általában minden sportban, „alacsonyabb” osztályban ne indulhasson licences versenyző egy ugyanazon évben, előfutónak elmehet rajtszám nélkül.

Rally 2.:
max. 2000 cm3, 2WD autókkal lehessen pontot szerezni az abszolútban
F. csoport kivezetése, helyébe lépne a 11-17 csoport.
Junior Kupa.


RTE:
Lebonyolítás hasonló formában, mint a Rally 2.

Tömegsport, rallysprint, amatőr kupa:
A rallysprintek, amatőr kupák számát csökkenteni kell, főleg azokon a területeken ahol, a tradicionális ORB futamok vannak.
Az RSB-nek autósport népszerűsítése érdekében, azon régiókban rendezett eseményeket kellene támogatni, (szakmailag, anyagiak, díjak elengedése, média), ahol nem vagy alig rendeznek versenyt. Mindenhol található üres laktanya, lerobbant gyártelep (sajnos).
Ki kellene írni a Régiós és Országos Amatőr és Rallysprint bajnokságot.
Az országos döntőn a régiós bajnokságok helyezettjei indulhatnak, ez egy végi nagy dzsembori, megfelelő média felhajtással.
Az RSB-nek képviselni kellene az utánpótlás versenyek rendezőinek érdekeit a sporttörvény alapján, ehhez meg kellene szerezni az elnökség hathatós támogatását.
A magánterületes és egyéb kiskapukat bé kell zárni!!

ORB versenyrendezés:
A rendezőkkel együttműködve, meg kellene keresni a járulékos rendezési költségek,
csökkentésének lehetőségét, egységes beszállítók, szövetségi kapcsolatok révén.
Szponzorálható központi beszerzésű csomagokat kellene összeállítani.

Változtatni kellene, a rendezői tradíciók, jogok területén. Pályáztatni kellene az ORB futamok rendezői pozícióit. És ez nem a „régi” rendezők ellen (tudásuk, helyi kapcsolataik, tapasztalatuk alapján amúgy is hendikeppel indulnak), hanem azért, hogy legyen mihez nyúlni egy esetleges vis major esetén, lásd 2012 Eger Rally. Nem decemberben kellene alkudozni a következő szezon rendezőivel, most már a 2014-es szezont kellene előkészíteni. Több éves korrekt szerződésekkel, együttműködéssel.

Érzékelhetővé kellene tenni azon elnökségi ígéreteket, hogy a politikai kapcsolatok előnyére válnak az autósporton belül a Rally-nak is.

A Rally gazdasági hatásai:
El kell készíteni egy-egy futam a rendező helyszín és környékére ható gazdasági tanulmányt mely tartalmazza a rendezők és versenyzők által generált helyi bevételek mértékét, különböző rendezéssel kapcsolatos (illetékek, szolgáltatások útvonalak, területek) díját, a vendéglátásból-turizmusból adódó helyi be véltelek, (vendég éjszakák, étkezés), az egyéb szolgáltatások, üzemanyag, kommunikáció stb.
Véleményem szerint kevés sportág létezik ma Magyarországon mely ilyen nagymértékben befolyásolná a hazai turizmus bevételeit.
Megvizsgálni, mint önálló iparág, munkahelyteremtő képesség és ezt tudatni a politikai vezetőkkel.

Média:
Rendet kell teremteni, korrekt média hátteret kel, biztosítani versenyzőknek rendezőknek, saját és elnökségi források, kapcsolatok felhasználásával.
Szerződést kell kötni valamelyik hiteles médiafigyelő vállalkozással pl. Observer.

Marketing:
Az RSB-nek saját marketing csapatot kell létrehoznia.

Érdekképviselet az MNASZ-en belül:
Az RSB-nek az IB-ben erőteljesebben képviselni kell a szakág érdekit (versenyzők, rendezők), az egyenlő teherviselés elvét előtérbe helyezve.
Szerintem elfogadhatatlan, hogy olyan szakágak, ahol elfogadott a belépőjegy szedése, és az esemény lebonyolítása, helyszíne, különösebb extra költség nélkül lehetővé is teszi, alacsonyabb díjtételeket fizessen az MNASZ kaszájába, mint a Rally (licenc, bejelentés, rendezői licenc…).
A bevételek megosztását szakág-szövetség meg kell reformálni.
A szakági titkárság kialakítását, hasonlóan kell megoldani.
Az RSB munkáját is modernizálni kellene, a tagoknak saját területükön nagyobb önállóságot, hatásköröket kell
biztosítani.
A bizottságon belül, kommunikációt elektronikus útra kell terelni, az akut problémákat melyek meghaladják a témában érintett bizottsági tag hatáskörét,konferencia vagy video kapcsolat útján kell kezelni, növelve a reagáló képességet, fölösleges, időrabló, költséges utazgatások helyett.
A szezonban a bizottsági értekezleteket az ORB futam helyszinén kell megejteni.


Van mit tenni



2012-10-27 13:07:42
Az alapvető probléma, hogy nincs szakmai vezetése a szövetségnek, a szakágak önállóan nulla elképzelés nélkül ballagnak a megsemmisülés felé, több szakágban alkalmatlan egyének vannak vezető pozícióban. Az elnökség által készített alapszabály javaslattal, korlátozzák a versenyzői beleszólás lehetőségét a szövetség munkájába, ezt gyakorlatilag az évi egyszeri közgyűlésre akarják korlátozni. Igenis a sportolói érdekképviseletnek a legfelsőbb szinteken, szavazati joggal helye van az MNASZ szervezetén belül. További hiányosság és mondhatni felelőtlenség az alapszabály módosításban, a sportág létét elsődlegesen befolyásoló marketing és média kapcsolatok,
szakkollégiumok, bizottságok szükségességének elhagyása. Az MNASZ-nek nincs média szabályzata immáron két éve, a benyújtott tervezetet két éve nem véleményezte az elnökség. Ma anarchia van az autósporttal kapcsolatos médiában, meg is látszik a média megjelenéseken. A marketing kommunikáció esetleges főleg a Formula 1-re korlátozódik, se tervezete se szakembergárdája nincs a szövetségnek marketing vonalon.
A rendezői érdekképviselet az MNASZ-en belüli, szakági szintre visszavágása védhető, de akkor a rendezést sportszakmai alapok figyelembe vételével üzleti alapokra kell helyezni, maximálni kell a éves szinten és szakágakon belül a versenyek számát, osztály és helyszínek (régiók) alapján. A szerződéseket be kell tartatni, tartani. A jól produkálókat meg kell védeni, támogatni kell, a problémásakat el kell hajtani. A szakágak élére manager típusú vezetőket, pályázat útján kell kiválasztani. Ez a választósdi nagyon demokratikus de nem vezet sehova.

Üdv Herczeg Áron "Roni"

2012-09-03 17:03:31
Ez a Magyar Narancs effektus! Használati utasítás MNASZ alapszabály.

Üdv

Roni
R007 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 59 hozzászólás • 3 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k