LCH Tavaszi LADA találkozó
A helikopter kizökkentette
Bujdos Miki részletes élménybeszámolója
2012-07-11
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685128595
Napi oldal:
92748
Jelenleg:
927
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Bujdos Miki Benkő Andrással a 40. San Marino Rallyról kupákkal tért haza. A pilóta részletes élménybeszámolója:

Még tavasszal kinéztem magamnak ezt a San Marinoban rendezendő IRC murvás versenyt, milyen jó lenne indulni rajta... Utána ezt félre is tettem magamban, mert nem volt biztos az indulás lehetősége.
Két héttel ezelőtt beszélgettem Benkő Andrissal, mikor is megvitattuk, hogy már többször beszéltünk róla, egyszer kellene együtt menni, ekkor eszembe jutott, hogy itt a lehetőség. Innen már felpörögtek az események...

a_helikopter_kizokkentette_1

Egyeztettünk a többi magyar indulóval, és feladtuk a nevezést, amihez ezúton is köszönjük Maurizionak a segítséget!
Az autó fel volt készítve Baranyai Attila által a Veszprém rallyra, így az készen állt a rajtra, csak át kellett programozni az IRC-n használható versenybenzinre, amitől kicsit gyengébb lett az autó.

a_helikopter_kizokkentette_5

Kiutaztunk a versenyre. A nagy izgalomban elsőként toporogtunk a pályabejáráshoz szükséges papírok átvételéért. Szerdai napon elindultunk, hogy felírjuk a pályákat. Az első gyorsaságin döbbentünk rá, hogy ezek teljesen más pályák, mint amikhez szoktunk és még nem mentünk ilyenen. Az első pályák 20-25 kilométeresek voltak, ami talán nem is lett volna különleges, de az éles, és visszafordító kanyarok között szinte nem is volt méter. Ha esetleg tudtál egy kis lendületet szerezni egy pár Jobb2 sima Bal-ból, akkor tuti, hogy a végén volt egy szakadékos Jobb5, amit mi halálfejesnek neveztünk el az itinerben.:) Tényleg az volt, a "szigorú" már kevésnek bizonyult volna...!
A pályák feldolgozása után a következő nap jött a gépátvétel, és a kötelező Shakedown. Már itt éreztük, hogy nagyon meleg lesz, mert ezen a rövid szakaszon is folyt rólunk a víz.

a_helikopter_kizokkentette_4

Eljött az első versenynap:
Az első etap-ot normális tempóban teljesítve megálltunk a rajt előtt párszáz méterrel guminyomást ellenőrizni. Az utolsó keréknél tartottam, mikor szólt Andris, hogy siessünk mert "idő van". Elindultunk, de egy erdei elágnál megálltunk egy pillanatra, hogy melyik földúton kell továbbmenni, ugyanis nem működött jól a frissen beszerelt méterszámláló.
Ez épp elég volt ahhoz, hogy kikéssünk pár másodpercet az első időellenőrzőből. Nem tett jót a kedvünknek, hogy egyből így kezdtünk, de másnak rosszabbul sikerült, mert elestek a gyorson, így ez nekünk etap lett. Hozzátartozik, hogy a gyorsok annyira szűkek voltak, nem lehetett még félreállni sem. Etapként végiggurulva ellenőriztük az itinert, ami kellett is, mert elsőre lehet, hogy okozott volna meglepetéseket... Ezen a következő gyors előtt mosolyogtunk is a többi versenyzővel.
Sajnos kérésünk ellenére 1 percre indítottak bennünket, ami ezt jelentette, hogy nagyon nagy volt a por a szakaszon. Mi többször is közel kerültünk az előttünk rajtolóhoz, és egyszer meg is előztük bent a gyorson. Ez sokszor jelentett gondot, így összeszedtünk egy perc hátrányt a kategóriában előttünk állótól. A 30-35 fokos hőség sokat kivett belőlünk és a hosszú gyorsok nagyon fárasztóak voltak.
Ezután jött egy 3 órás szünet, mert az 5. gyorsaságit fordított sorrendben, éjszaka kellett teljesíteni. "Természetesen" lámpasor nem volt nálunk, így ráhuztam a refit, "Mehetünk!". Azért próbáltunk ésszel menni, de így is sikerült abszolút 11. időt elérni. Nagyon nagy élmény volt a történelmi városrészen, a Várba vezető úton versenyezni, amit úgy tudok, idén először engedélyezett a városvezetés.
Az első napon kategória 3., az abszolút 14. helyen zártunk.

a_helikopter_kizokkentette_2

A második nap:
Mindjárt az első gyorson "kommunikációs probléma" miatt:) megforogtunk, és időbe telt, mire a szűk úton megtaláltuk a helyes irányt. Innen viszont elkezdtük ledolgozni a hátrányunkat a kategóriát vezető olasz versenyzővel szemben. Voltak gyorsok, amelyet elég jól teljesítettünk, a 12. gyorson abszolút 6. időt autóztunk. Jött az utolsó gyorsasági, ahol 0.4 másodpercre voltak előttünk a Puskádiék. Próbáltunk egy biztonsági tempót menni, mert a két első guminkon már nem volt minta, és elkezdett kopogni valami a futóműben is.
A célkanyarban vettük észre, hogy Puskádiék sajnos becsúsztak, nem bírnak kijönni.
 
Az egész verseny alatt próbáltunk összeszedetten versenyezni, de volt olyan is, amikor a szemem sarkából láttam, hogy az Eurosport-os helikopter követ minket, és ilyenkor azért hajlamosabb az ember kizökkenni a ritmusból...:) A kategóriában vezetővel szembeni 1 perces hátrányunkat sikerült ledolgozni 15 másodpercre.
 
Karcmentesen, technikai probléma nélkül értünk célba, az abszolút 9. és kategória 2 helyezéssel teljesítettük a 2012-es San Marino-i IRC futamot.

a_helikopter_kizokkentette_6

Gratulálunk minden induló magyar párosnak! Köszönjük támogatóinknak, a csapatnak, és mindazoknak a szurkolóknak, akik itthon, vagy a helyszínen követték az eseményeket!

 

a csapat partnerei:

 mindenkepp_versenyzunk_1

mindenkepp_versenyzunk_2

mindenkepp_versenyzunk_3

mindenkepp_versenyzunk_4

mindenkepp_versenyzunk_5

 

mindenkepp_versenyzunk_7

mindenkepp_versenyzunk_8



mindenkepp_versenyzunk_16

Ez a hír most jelenik meg 3701. alkalommal
Share |
2012.07.06-07.
Intercontinental Rally Challenge 2012
Rally San Marino 2012
San Marino
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k