LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Quad - Kazár Miki négykeréken
mint egy 850LE WRC...
2005-01-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
769985750
Napi oldal:
135888
Jelenleg:
1239
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Quad.
Aki még nem látott ilyet közlekedni, az a Szilveszter Rallye-n ízelítõt kaphatott belõle. Kazár Miki bemutatója magáért beszélt, abszolút idõvel,
messze a legjobb autó elõtt ért célba...
Miki rutinos navigátor, most mégis errõl a négykerekû hóbortról kérdeztem:

Gratulálok!
Szép eredményt értél el a négykerekû Quad-al a Szilveszter Rallye-n...
Látszott, hogy nem az elsõ versenyed.
Igen. Már sok versenyen indultam ezzel a"jármûvel".
Így rallys berkekben elõször a nyírádi Autósport Gálán mutatkoztam be quaddal, és azt gondolom elég jó eredményt értem el ott is.

Egyre népszerûbb a quadozás, de Nálad ezt nem a mostani divatõrület hozta... Mióta is quadozol?
1997 óta van ilyenem, ez a hatodik motorom, amit tönkre fogok tenni :)
Ez már egy teljesen felhúzott gép, nem lehet már költeni rá többet.

Milyen az alap és Te mit "javítottál" még rajta?
Az alap egy 50 lóerõs, ez most körülbelül 80-at tud és le van könnyítve.
Amit lehet még jövõre szeretnék rajta fejleszteni, az a köbcenti, azon még lehet emelni és még 20 kilót tudunk rajta faragni...
Kap egy titánvázat, nem lesz rajta önindító.
Ki lehet számolni...
125 kilóra jut majd 85 lóerõ... Azt hiszem ez elég jól hangzik súly-lóerõ arányban.
Képzeld azt, mintha egy 850 lóerõs WRC lenne...

Ami csak hátul hajt...
Igen, hátul hajtós, no szervo...

Mihez lehet ezt leginkább hasonlítani?
Nekem egy agyig feltuningolt hegesztett difis Lada jut róla az eszembe...
Nem lehet Ladához hasonlítani, teljesen más.
Bár igazából úgy kell vezetni, mint egy Ladát, csak sokkal jobb indulatú.
Nem lehet autóként elképzelni, mert annyira rövid féktávokat lehet venni abból adódóan, hogy nincs súlya, ami bármely autóhoz képest is összehasonlíthatatlanná teszi.
És ugyanilyen elképzelhetetlenül gyorsul is, amit autóval nem tudsz produkálni.

Tivadar barátom egy gyorsulási verseny alkalmából a Quadjával megverte Herczig Norbi nem gyenge Skoda Octavia WRCjét...

Hát itt úgy mentél... Konkrétan sehol sem láttalak egyenesen közlekedni.
A lassító leküzdése külön élmény volt...
:)
A lassítót egy gázelvétellel oldottam meg, 30 méterrel hamarabb. Különben negyedikben át lehet menni ezzel a quaddal!
Elveszem egy picit a gázt, hogy utána a lassító közepén csapódjon vissza. Ott szépen átfordítottam és az utána lévõ balos is elfért egy gázon és onnan már csak 10 méter volt a következõ visszafordítóig, ahol két méteres féktávval sikerült befordulni és onnan már gáááz!
Nagyon élveztem én is, elhiheted! :)

A Te quadod négyütemû, ugye?
Négyütemû, a 450 köbcentis Yamaha YZF-450 motorja van benne, ötsebességes váltóval.

Széria váltó van benne, mert a váltások is elég gyorsra sikeredtek vele...
Széria, de az én váltási stílusom különleges, talán azt hallhattad.
Ezekkel már lehet kuplung nélkül váltani. Viszont az enyém még egy picit át van alakítva, nem kell elvennem a gázt, egy picit belekuplungolok és ennyi a váltás.
És talán még annyi, hogy a kigyorsítása olyan a motornak, hogy két váltás között két másodperc telik el, mert ennyi idõ alatt eléri a következõ sebességi fokozat végét és leszabályoz...

Talán ez is az oka, hogy majdnem két percet adtál az utánad következõnek...
Ezeken a keskeny pályákon akármilyen autó ellen fel lehet venni ezzel a versenyt.
Egy 1200-1400 kilós autóval soha nem fogsz tudni olyan féktávot venni, mint a quaddal.
Szerintem ilyen szûk pályákon, mint ez a törökbálinti volt, nagyon komoly meglepetéseket lehet okozni még akár WRCk ellen is.
Nekem a kedvencem az olyan aszfaltos pálya, ami csúszik, mint ez volt. Ez nagyon tetszett.
Már 30-40 méterrel hamarabb el lehet kezdeni a kanyarokat...

Mivel áll meg ez a szörnyeteg?
Ahogy láttam, tárcsafékek vannak elöl hátul...
Igen. Elöl kettõ, hátul egy.
De nem nagyon használom a hátsót, inkább csak az elsõket. A MotoGP-n sem használják hátul a fékeket, amikor hirtelen berántod, a súly úgyis majdnem teljesen elõre kerül.

Egy gyári Quad-on a kormány alatt egy kis kar segítségével (nekem legjobban a fõnyíróra emlékeztetõ módon) lehet adagolni a gázt.
A Tiéden is így van ez?
Már rendes gázkar van, nekem ez jobban bejön, mint a jet-ski-ken használatos kis gázkar.
Az egy védelmi dolog, ha felborulsz vele, akkor ne forogjon a kerék, de mi ezt átszereltük.

Tavaly elég sok rallysta próbálta ki ezt a quadozást és elég sok baleset is származott belõle, gondolok itt Spicinek a kihagyott versenyére és legfõképp Módos Zoli szerencsétlen balesetére, akit emiatt egész évben nem láthattunk...
Veszélyes sport ez, ugye?
Igen! Nagyon!!
Én minden egyes védelmi felszerelésbõl kettõt veszek fel és mindenkinek ezt ajánlom.
Nagyon sajnálom ami Módos Zolival történt, szegény lebénult deréktól lefelé.

Már korábban is mondtad, hogy ezt a sportágat meg kell tisztelni...
Nagyon!
Minden más sportágat is, hiszen a rallyzásban is nagyon fontosak a biztonsági felszerelések, de ennél talán még jobban oda kell figyelni arra, hogy igenis veszélyes dolog védelmi berendezések nélkül felülni egy quadra.
Nagyon gyorsan lehet vele közlekedni, nagy sebességet elérni, és ugye tudjuk, nagy sebesség mellett elég egy kis hiba és gyorsan tudnak történni az események...

Be kell tartani a folyamatosság elvét, amit a rallyban is nagyon sokat elfelejtenek.
Ezek a problémák könnyen elõjönnek, egy gyors helyzetben nincs megfelelõ rutin a korrigálásra, a helyes döntésekre.

A Szilveszter Rallyn, amikor az árokban, kétkeréken csúsztál, érezhetõ volt a rutin, hiszen ugyanúgy húztad a gázt és egy pillanatra sem lehetett érezni, hogy nem lennél ura a helyzetnek...
Ezek már rutinfeladatok.
Ott csak azt néztem, hogy mikor tudom minél hamarabb rátenni a levegõben lévõ kereket az aszfaltra, hogy minél hamarabb ki tudjak gyorsítani onnan... csak azzal foglalkoztam.

Neked vannak motoros alapjaid is ehhez a sporthoz?
Próbálkoztam cross motorral, de azt én nem szeretem...

Mert az eldõl?
Nem, nem. Ez valahogy más.
Ennek van köze a rallyhoz!
Spicivel együtt imádjuk ezt, mert ennek tényleg sok köze van az autózáshoz, tényleg olyan, mint egy nagyon erõs Lada, ahogy mondtad, csak eszméletlen féktávokkal...

Hóban is lehet vele?
Hát persze!
Ott még hihetetlenebb!
Egyetlen métert nem tudsz (és talán nem is akarsz) vele egyenesen menni.
Az egyik kanyartól a másik kanyarig is egyenesben mész.

Mesélj még egy kicsit a vezetésérõl!
Nekem leginkább a játéktermi motorszimulációtor gépekre emlékeztet, ahol nem is a kormánnyal, hanem a súlypontod áthelyezésével tudsz irányítani...
Nem.
Ha megkérdezel jól menõ Ladásokat, Balatonyit, Maticsot, Balázs Öcsit, akkor õk is azt mondják és igazából a WRCket is így kell kormányozni:
Nem kormánnyal, hanem gázzal!
A kormány arra való, hogy elindítsd keresztbe.

Én megpróbálok egyenes kormánnyal menni.
Nyírádon is a legtöbb kép úgy készült, hogy egyenes kormánnyal ülök a gépen, mert közben húzom a gázt, elindul a hátulja és egyenes kormánnyal tartva lehet a leggyorsabban bevenni a kanyart, pici ellenkormányzással.

Vannak versenyzõi ambícióid, hogy megmérettesd magad quad versenyeken is?
Mentem 2004-ben. A debreceni Simararingen volt egy bajnokság, azt sikerült megnyernem.
Az a baj, hogy a rally miatt majdnem mindig ütközik a Quad bajnokság.
Ha nincs rally, akkor mindenképp elindulok én is a SuperMoto viadalokon, ahol csapattársam egy teljes évet végig fog versenyezni.

Milyen partnerek segítik a csapatot?
A Mammut Bevásárló és Szórakoztató Központ és az Euro-Norp Harcon Rt. a reklámozó partnerünk.

Õk egy olyan quadcsapatot segítenek, amilyen még rajtunk kívül nincs Magyarországon.
Pacotti színekben megyünk.
Kunkli Tivadar, aki korábban utcai harcosként 350 nyert meccsel a háta mögött átpártolt a technikai sportokra és egy nagyon erõs, épített quadja van, valamint a legnagyobb riválisunkból és belõlem áll a csapat.

Hol lesznek 2005-ben versenyek?
Indul egy úgynevezett Short Track bajnokság. A salakmotoros bajnokság betétfutamaként.
Egyszerre négy quad fog elrajtolni egyszerre, azt hiszem elég látványos lesz. Ugyanebben a bajnokságban még crossmotorokkal is indulhatnak, azokból egyszerre 8-an küzdenek majd.
Jacsó Tibi szárnyai alatt fog mûködni, azt gondolom üde színfoltja lesz az amúgy sem unalmas salakmotor versenyeknek.

Ha összeakad két quad... azért az veszélyes, nem?
Miért??
Szerinted amikor Árpádtetõn lefelé 6.-ban egyszer váltunk csak vissza a Lapistól?
Az normális? :):):)

Meggyõztél...
Azért maradsz a navigátorszékben is, ugye?
A rally a mindenem, ez csak kiegészítõ tevékenység!

Ez a hír most jelenik meg 3661. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k