LCH Tavaszi LADA találkozó
Quad - Kazár Miki négykeréken
mint egy 850LE WRC...
2005-01-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685187170
Napi oldal:
30173
Jelenleg:
1187
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Quad.
Aki még nem látott ilyet közlekedni, az a Szilveszter Rallye-n ízelítõt kaphatott belõle. Kazár Miki bemutatója magáért beszélt, abszolút idõvel,
messze a legjobb autó elõtt ért célba...
Miki rutinos navigátor, most mégis errõl a négykerekû hóbortról kérdeztem:

Gratulálok!
Szép eredményt értél el a négykerekû Quad-al a Szilveszter Rallye-n...
Látszott, hogy nem az elsõ versenyed.
Igen. Már sok versenyen indultam ezzel a"jármûvel".
Így rallys berkekben elõször a nyírádi Autósport Gálán mutatkoztam be quaddal, és azt gondolom elég jó eredményt értem el ott is.

Egyre népszerûbb a quadozás, de Nálad ezt nem a mostani divatõrület hozta... Mióta is quadozol?
1997 óta van ilyenem, ez a hatodik motorom, amit tönkre fogok tenni :)
Ez már egy teljesen felhúzott gép, nem lehet már költeni rá többet.

Milyen az alap és Te mit "javítottál" még rajta?
Az alap egy 50 lóerõs, ez most körülbelül 80-at tud és le van könnyítve.
Amit lehet még jövõre szeretnék rajta fejleszteni, az a köbcenti, azon még lehet emelni és még 20 kilót tudunk rajta faragni...
Kap egy titánvázat, nem lesz rajta önindító.
Ki lehet számolni...
125 kilóra jut majd 85 lóerõ... Azt hiszem ez elég jól hangzik súly-lóerõ arányban.
Képzeld azt, mintha egy 850 lóerõs WRC lenne...

Ami csak hátul hajt...
Igen, hátul hajtós, no szervo...

Mihez lehet ezt leginkább hasonlítani?
Nekem egy agyig feltuningolt hegesztett difis Lada jut róla az eszembe...
Nem lehet Ladához hasonlítani, teljesen más.
Bár igazából úgy kell vezetni, mint egy Ladát, csak sokkal jobb indulatú.
Nem lehet autóként elképzelni, mert annyira rövid féktávokat lehet venni abból adódóan, hogy nincs súlya, ami bármely autóhoz képest is összehasonlíthatatlanná teszi.
És ugyanilyen elképzelhetetlenül gyorsul is, amit autóval nem tudsz produkálni.

Tivadar barátom egy gyorsulási verseny alkalmából a Quadjával megverte Herczig Norbi nem gyenge Skoda Octavia WRCjét...

Hát itt úgy mentél... Konkrétan sehol sem láttalak egyenesen közlekedni.
A lassító leküzdése külön élmény volt...
:)
A lassítót egy gázelvétellel oldottam meg, 30 méterrel hamarabb. Különben negyedikben át lehet menni ezzel a quaddal!
Elveszem egy picit a gázt, hogy utána a lassító közepén csapódjon vissza. Ott szépen átfordítottam és az utána lévõ balos is elfért egy gázon és onnan már csak 10 méter volt a következõ visszafordítóig, ahol két méteres féktávval sikerült befordulni és onnan már gáááz!
Nagyon élveztem én is, elhiheted! :)

A Te quadod négyütemû, ugye?
Négyütemû, a 450 köbcentis Yamaha YZF-450 motorja van benne, ötsebességes váltóval.

Széria váltó van benne, mert a váltások is elég gyorsra sikeredtek vele...
Széria, de az én váltási stílusom különleges, talán azt hallhattad.
Ezekkel már lehet kuplung nélkül váltani. Viszont az enyém még egy picit át van alakítva, nem kell elvennem a gázt, egy picit belekuplungolok és ennyi a váltás.
És talán még annyi, hogy a kigyorsítása olyan a motornak, hogy két váltás között két másodperc telik el, mert ennyi idõ alatt eléri a következõ sebességi fokozat végét és leszabályoz...

Talán ez is az oka, hogy majdnem két percet adtál az utánad következõnek...
Ezeken a keskeny pályákon akármilyen autó ellen fel lehet venni ezzel a versenyt.
Egy 1200-1400 kilós autóval soha nem fogsz tudni olyan féktávot venni, mint a quaddal.
Szerintem ilyen szûk pályákon, mint ez a törökbálinti volt, nagyon komoly meglepetéseket lehet okozni még akár WRCk ellen is.
Nekem a kedvencem az olyan aszfaltos pálya, ami csúszik, mint ez volt. Ez nagyon tetszett.
Már 30-40 méterrel hamarabb el lehet kezdeni a kanyarokat...

Mivel áll meg ez a szörnyeteg?
Ahogy láttam, tárcsafékek vannak elöl hátul...
Igen. Elöl kettõ, hátul egy.
De nem nagyon használom a hátsót, inkább csak az elsõket. A MotoGP-n sem használják hátul a fékeket, amikor hirtelen berántod, a súly úgyis majdnem teljesen elõre kerül.

Egy gyári Quad-on a kormány alatt egy kis kar segítségével (nekem legjobban a fõnyíróra emlékeztetõ módon) lehet adagolni a gázt.
A Tiéden is így van ez?
Már rendes gázkar van, nekem ez jobban bejön, mint a jet-ski-ken használatos kis gázkar.
Az egy védelmi dolog, ha felborulsz vele, akkor ne forogjon a kerék, de mi ezt átszereltük.

Tavaly elég sok rallysta próbálta ki ezt a quadozást és elég sok baleset is származott belõle, gondolok itt Spicinek a kihagyott versenyére és legfõképp Módos Zoli szerencsétlen balesetére, akit emiatt egész évben nem láthattunk...
Veszélyes sport ez, ugye?
Igen! Nagyon!!
Én minden egyes védelmi felszerelésbõl kettõt veszek fel és mindenkinek ezt ajánlom.
Nagyon sajnálom ami Módos Zolival történt, szegény lebénult deréktól lefelé.

Már korábban is mondtad, hogy ezt a sportágat meg kell tisztelni...
Nagyon!
Minden más sportágat is, hiszen a rallyzásban is nagyon fontosak a biztonsági felszerelések, de ennél talán még jobban oda kell figyelni arra, hogy igenis veszélyes dolog védelmi berendezések nélkül felülni egy quadra.
Nagyon gyorsan lehet vele közlekedni, nagy sebességet elérni, és ugye tudjuk, nagy sebesség mellett elég egy kis hiba és gyorsan tudnak történni az események...

Be kell tartani a folyamatosság elvét, amit a rallyban is nagyon sokat elfelejtenek.
Ezek a problémák könnyen elõjönnek, egy gyors helyzetben nincs megfelelõ rutin a korrigálásra, a helyes döntésekre.

A Szilveszter Rallyn, amikor az árokban, kétkeréken csúsztál, érezhetõ volt a rutin, hiszen ugyanúgy húztad a gázt és egy pillanatra sem lehetett érezni, hogy nem lennél ura a helyzetnek...
Ezek már rutinfeladatok.
Ott csak azt néztem, hogy mikor tudom minél hamarabb rátenni a levegõben lévõ kereket az aszfaltra, hogy minél hamarabb ki tudjak gyorsítani onnan... csak azzal foglalkoztam.

Neked vannak motoros alapjaid is ehhez a sporthoz?
Próbálkoztam cross motorral, de azt én nem szeretem...

Mert az eldõl?
Nem, nem. Ez valahogy más.
Ennek van köze a rallyhoz!
Spicivel együtt imádjuk ezt, mert ennek tényleg sok köze van az autózáshoz, tényleg olyan, mint egy nagyon erõs Lada, ahogy mondtad, csak eszméletlen féktávokkal...

Hóban is lehet vele?
Hát persze!
Ott még hihetetlenebb!
Egyetlen métert nem tudsz (és talán nem is akarsz) vele egyenesen menni.
Az egyik kanyartól a másik kanyarig is egyenesben mész.

Mesélj még egy kicsit a vezetésérõl!
Nekem leginkább a játéktermi motorszimulációtor gépekre emlékeztet, ahol nem is a kormánnyal, hanem a súlypontod áthelyezésével tudsz irányítani...
Nem.
Ha megkérdezel jól menõ Ladásokat, Balatonyit, Maticsot, Balázs Öcsit, akkor õk is azt mondják és igazából a WRCket is így kell kormányozni:
Nem kormánnyal, hanem gázzal!
A kormány arra való, hogy elindítsd keresztbe.

Én megpróbálok egyenes kormánnyal menni.
Nyírádon is a legtöbb kép úgy készült, hogy egyenes kormánnyal ülök a gépen, mert közben húzom a gázt, elindul a hátulja és egyenes kormánnyal tartva lehet a leggyorsabban bevenni a kanyart, pici ellenkormányzással.

Vannak versenyzõi ambícióid, hogy megmérettesd magad quad versenyeken is?
Mentem 2004-ben. A debreceni Simararingen volt egy bajnokság, azt sikerült megnyernem.
Az a baj, hogy a rally miatt majdnem mindig ütközik a Quad bajnokság.
Ha nincs rally, akkor mindenképp elindulok én is a SuperMoto viadalokon, ahol csapattársam egy teljes évet végig fog versenyezni.

Milyen partnerek segítik a csapatot?
A Mammut Bevásárló és Szórakoztató Központ és az Euro-Norp Harcon Rt. a reklámozó partnerünk.

Õk egy olyan quadcsapatot segítenek, amilyen még rajtunk kívül nincs Magyarországon.
Pacotti színekben megyünk.
Kunkli Tivadar, aki korábban utcai harcosként 350 nyert meccsel a háta mögött átpártolt a technikai sportokra és egy nagyon erõs, épített quadja van, valamint a legnagyobb riválisunkból és belõlem áll a csapat.

Hol lesznek 2005-ben versenyek?
Indul egy úgynevezett Short Track bajnokság. A salakmotoros bajnokság betétfutamaként.
Egyszerre négy quad fog elrajtolni egyszerre, azt hiszem elég látványos lesz. Ugyanebben a bajnokságban még crossmotorokkal is indulhatnak, azokból egyszerre 8-an küzdenek majd.
Jacsó Tibi szárnyai alatt fog mûködni, azt gondolom üde színfoltja lesz az amúgy sem unalmas salakmotor versenyeknek.

Ha összeakad két quad... azért az veszélyes, nem?
Miért??
Szerinted amikor Árpádtetõn lefelé 6.-ban egyszer váltunk csak vissza a Lapistól?
Az normális? :):):)

Meggyõztél...
Azért maradsz a navigátorszékben is, ugye?
A rally a mindenem, ez csak kiegészítõ tevékenység!

Ez a hír most jelenik meg 3493. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k