Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Skoda Rally Team Hungaria - 2011-ben is
Herczig Norbi beszél az új felállásról
2011-02-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684393824
Napi oldal:
53823
Jelenleg:
842
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_1

Herczig Norbiék idei éve is összeállt. A 2009-es évad bajnokát kérdeztem, mit várhatunk az idén.

Tavaly kicsit talán fényesebb eredményt vártatok, de nem hiszem, hogy szégyenkezni kellett volna.
2010-ben egy dolog hiányzott a csapatunk mellől: a szerencse.
Az autósporthoz - ha tetszik, ha nem – tényleg kell szerencse. Túl azon, hogy tavaly nagyon becsületesen készültünk és mindent megtettünk a jó eredményekért, de egyszerűen szerencsétlenek voltunk.
Az látszott, hogy tudunk gyorsan menni, látszott, hogy tudunk gyorsasági szakaszokat megnyerni. Amikor bajnokok voltunk, akkor ez sem hiányzott. Nem lehet mindig a jó oldalon állni amikor szerencsét osztják.

Idén kicsit nehezebben tudtuk összerakni az évünket. Nem tudom, hogy a többi csapatnál mit hallottál, de én azt látom, hogy igen csak fáradtságos munkával tudtuk összerakni. Az is lehet, hogy a tavalyi évben, években ebben szerencsésebbek voltunk.
A lényeg, hogy sikerült összeraknunk az idei évünket és a magyar bajnokságban teljes erőbedobással ott tudunk lenni.

Sajnos van olyan támogatónk, akiket elvesztettünk. De nem azért mert nem volt jó az eredmény, vagy mert nem hoztuk azokat a megjelenéseket, amiket elvártak tőlünk, hanem sajnos a gazdasági környezet hatására nem maradt pénz a további együttműködésre. Hála Istennek vannak új belépők is, akiket az egri futam előtti sajtótájékoztatón szeretnénk majd bemutatni.

skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_6

Továbbra is élvezzük a Porsche Hungária, a Skoda importőrének teljes bizalmát és a Skoda Rally Team Italia szállítja idén is a Skoda Fabia S2000 autót, ahogy azt tette a tavalyi évben is.

Ez az az autó, amivel tavaly év végén már mentetek néhány futamot, ugye?
Igen, ez a Skoda Fabia S2000 Evo2, amivel tavaly a kazincbarcikai és a pécsi futamon indultunk. Azóta a Skoda, ahogy a többi gyártó is, fejlesztget a boszorkány konyhájában és ha jól tudom még februárban is homologizáltak az autóhoz és ezeket a fejlesztéseket a Skoda Rally Team Italia márciusban beépít az autóba.
Biztos vagyok benne, hogy a legutolsó fejlesztésű autóval fogunk tudni rajthoz állni a szezonnyitón.

Változott valami az autón belül is?
Laci élete egyik legnehezebb döntését hozta meg, amikor úgy érezte, hogy nem tud maximálisan támogatni abban, amit már két éve együtt csinálunk. Úgy döntött, hogy egyet hátralépve, a háttérből, koordinátorként fogja a munkánkat segíteni.
Nagyon szoros emberi kapcsolatom van a Lacival és nem tudtam volna elképzelni, hogy elszakadjon tőlünk teljesen. A versenyeken ott lesz velünk.
Lacit nagyon jó embernek tartom, 14 éve a versenynaptárhoz igazítja az életét.
Szerencsére ez idén sem lesz máshogy és mivel a támogatóinkat szeretnénk maximálisan kiszolgálni, vannak új feladatok, amikben a háttérből tud segíteni.

Tehát új navigátor ül majd Melletted?
Igen. 2011-ben egy régi barátom, akivel már legalább 6-7 éve ismerjük egymást. Rengeteg közös élményünk van már a közös rally VB látogatásoktól kezdve a családi programokon keresztül a közös síeléseken át számtalan ponton találkozott az életünk.

Amikor Laci előállt az ötletével, akkor nem sokat gondolkoztam és felhívtam Benics Kálmit. Hozzátartozik a történethez, hogy jópár évvel ezelőtt felvetődött, hogy mi lenne, ha együtt tudnánk menni, akkor ez nem valósult meg. Most viszont ez megvalósulni látszik.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Kálmi már navigált nekem, ezt az exkluzív képet tudom az Olvasóidnak bizonyítékként mellékelni :)

thumb_skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_3 thumb_skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_4

Kálmi nagyon komoly sportember. Nagyon komolyan veszi mindig azt a sportot, amit éppen csinál. Jó pár éve a kerékpársport felé vette az irányt és ebben is fanatikus. Ugyanígy fog a mi közös rallys pályafutásunknak is neki állni, ebben biztos vagyok és ez már tisztán látszik abban is, ahogy elkezdtük a közös munkát.

Benics Kálmán

Újra nyeregbe szállsz… Mondj pár szót a korábbi navigátorkodásaidról!
Igen. Két évet nem mentem. Elõtte Fricivel mentem két évadot. Korábban Szabó Gergõ mellett ültem, Fülöp Rajmival, Ollé Sasával versenyeztem.

thumb_skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_5Az elmúlt két évben nagyon komolyan belevetetted Magad a kerékpározásba...
Nekem nagyon régi szerelmem a kerékpársport és most végre olyan odaadással tudtam csinálni, amennyire szerettem volna és amennyire a korábbi évek munkája mellett nem volt lehetõségem.

Most újra visszanyergelsz?
Biztos, hogy nagyon sok idõmet el fogja venni újra a rallysport, ezzel természetesen számolok is, de azért szeretném, ha a kerékpársport ennek nem szenvedné kárát, hiszen nagyon sok energiát öltem bele az elmúlt években és szeretném, ha ez nem veszne kárba.
Errõl természetesen beszéltünk is Norbival, mielõtt végleges választ adtam a megkeresésére, és szerencsére azt hiszem sikerült alaposan átbeszélnünk ezt és nagyon konstruktívan állt hozzá.
Vannak még félelmeim, hogy hogyan tudjuk ezt kivitelezni, de sikerülni fog.

Várod már az évadot? Milyen érzésekkel vágsz neki az idénynek?
Nagyon szerencsésnek vallhatom magam, hogy milyen autókkal és milyen pilótákkal versenyezhettem eddig. Viszont Super2000-es autóban még sosem ültem, tehát nagyon kíváncsi vagyok. Azt sejtem, hogy valahol a Super1600-osokhoz lesz hasonlatos, ugyanakkor WRC-s érzések is elõjönnek majd.
Ugyanakkor a szó jó értelmében izgatott is vagyok. Várom már az elsõ kilométereket.

Norbi! Mik a Te elvárásaid és mik a csapat elvárásai Felétek?
Tavaly úgy indultunk neki, hogy egy bajnoki cím után nem lehet más cél, mint megvédeni a bajnoki trófeát.
Én most annyival fogalmaznék szerényebben, hogy persze nagyon jó lenne oda felállni újra, hiszen mindenki ezért csinálja. Én ettől függetlenül a jóérzést várom. Hogy az autóban megjelenjen az az érzés, amikor lejövünk egy gyorsasági szakaszról, hogy ’igen, ez rendben volt’. Ha ez megjelenik, akkor ezzel az eredmény is meg fog jönni.

És ez elég a támogatóknak is?
Abszolút! Eddig sem volt presszió, nem volt olyan nyomás rajtunk, hogy mindenképp meg kell nyernünk a bajnoki címet. A megjelenésekkel szemben voltak elvárások felénk, amiket azt gondolom, tudtunk teljesíteni, mint ahogy az előző években is. Azt tudják, látják, hogy a képességeink meg vannak arra, hogy tudjunk az első helyért harcolni. Az más kérdés, hogy technikai sportról van szó és nagyon sok tényezőnek össze kell állnia ahhoz, hogy meglegyen a hőn áhított siker.

skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_2

Ez a hír most jelenik meg 8791. alkalommal
címkék: DuEn, Skoda, Herczig, Fabia, RS, S2000
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k