Skoda Rally Team Hungaria - 2011-ben is
Herczig Norbi beszél az új felállásról
2011-02-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763284882
Napi oldal:
22339
Jelenleg:
881
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_1

Herczig Norbiék idei éve is összeállt. A 2009-es évad bajnokát kérdeztem, mit várhatunk az idén.

Tavaly kicsit talán fényesebb eredményt vártatok, de nem hiszem, hogy szégyenkezni kellett volna.
2010-ben egy dolog hiányzott a csapatunk mellől: a szerencse.
Az autósporthoz - ha tetszik, ha nem – tényleg kell szerencse. Túl azon, hogy tavaly nagyon becsületesen készültünk és mindent megtettünk a jó eredményekért, de egyszerűen szerencsétlenek voltunk.
Az látszott, hogy tudunk gyorsan menni, látszott, hogy tudunk gyorsasági szakaszokat megnyerni. Amikor bajnokok voltunk, akkor ez sem hiányzott. Nem lehet mindig a jó oldalon állni amikor szerencsét osztják.

Idén kicsit nehezebben tudtuk összerakni az évünket. Nem tudom, hogy a többi csapatnál mit hallottál, de én azt látom, hogy igen csak fáradtságos munkával tudtuk összerakni. Az is lehet, hogy a tavalyi évben, években ebben szerencsésebbek voltunk.
A lényeg, hogy sikerült összeraknunk az idei évünket és a magyar bajnokságban teljes erőbedobással ott tudunk lenni.

Sajnos van olyan támogatónk, akiket elvesztettünk. De nem azért mert nem volt jó az eredmény, vagy mert nem hoztuk azokat a megjelenéseket, amiket elvártak tőlünk, hanem sajnos a gazdasági környezet hatására nem maradt pénz a további együttműködésre. Hála Istennek vannak új belépők is, akiket az egri futam előtti sajtótájékoztatón szeretnénk majd bemutatni.

skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_6

Továbbra is élvezzük a Porsche Hungária, a Skoda importőrének teljes bizalmát és a Skoda Rally Team Italia szállítja idén is a Skoda Fabia S2000 autót, ahogy azt tette a tavalyi évben is.

Ez az az autó, amivel tavaly év végén már mentetek néhány futamot, ugye?
Igen, ez a Skoda Fabia S2000 Evo2, amivel tavaly a kazincbarcikai és a pécsi futamon indultunk. Azóta a Skoda, ahogy a többi gyártó is, fejlesztget a boszorkány konyhájában és ha jól tudom még februárban is homologizáltak az autóhoz és ezeket a fejlesztéseket a Skoda Rally Team Italia márciusban beépít az autóba.
Biztos vagyok benne, hogy a legutolsó fejlesztésű autóval fogunk tudni rajthoz állni a szezonnyitón.

Változott valami az autón belül is?
Laci élete egyik legnehezebb döntését hozta meg, amikor úgy érezte, hogy nem tud maximálisan támogatni abban, amit már két éve együtt csinálunk. Úgy döntött, hogy egyet hátralépve, a háttérből, koordinátorként fogja a munkánkat segíteni.
Nagyon szoros emberi kapcsolatom van a Lacival és nem tudtam volna elképzelni, hogy elszakadjon tőlünk teljesen. A versenyeken ott lesz velünk.
Lacit nagyon jó embernek tartom, 14 éve a versenynaptárhoz igazítja az életét.
Szerencsére ez idén sem lesz máshogy és mivel a támogatóinkat szeretnénk maximálisan kiszolgálni, vannak új feladatok, amikben a háttérből tud segíteni.

Tehát új navigátor ül majd Melletted?
Igen. 2011-ben egy régi barátom, akivel már legalább 6-7 éve ismerjük egymást. Rengeteg közös élményünk van már a közös rally VB látogatásoktól kezdve a családi programokon keresztül a közös síeléseken át számtalan ponton találkozott az életünk.

Amikor Laci előállt az ötletével, akkor nem sokat gondolkoztam és felhívtam Benics Kálmit. Hozzátartozik a történethez, hogy jópár évvel ezelőtt felvetődött, hogy mi lenne, ha együtt tudnánk menni, akkor ez nem valósult meg. Most viszont ez megvalósulni látszik.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Kálmi már navigált nekem, ezt az exkluzív képet tudom az Olvasóidnak bizonyítékként mellékelni :)

thumb_skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_3 thumb_skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_4

Kálmi nagyon komoly sportember. Nagyon komolyan veszi mindig azt a sportot, amit éppen csinál. Jó pár éve a kerékpársport felé vette az irányt és ebben is fanatikus. Ugyanígy fog a mi közös rallys pályafutásunknak is neki állni, ebben biztos vagyok és ez már tisztán látszik abban is, ahogy elkezdtük a közös munkát.

Benics Kálmán

Újra nyeregbe szállsz… Mondj pár szót a korábbi navigátorkodásaidról!
Igen. Két évet nem mentem. Elõtte Fricivel mentem két évadot. Korábban Szabó Gergõ mellett ültem, Fülöp Rajmival, Ollé Sasával versenyeztem.

thumb_skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_5Az elmúlt két évben nagyon komolyan belevetetted Magad a kerékpározásba...
Nekem nagyon régi szerelmem a kerékpársport és most végre olyan odaadással tudtam csinálni, amennyire szerettem volna és amennyire a korábbi évek munkája mellett nem volt lehetõségem.

Most újra visszanyergelsz?
Biztos, hogy nagyon sok idõmet el fogja venni újra a rallysport, ezzel természetesen számolok is, de azért szeretném, ha a kerékpársport ennek nem szenvedné kárát, hiszen nagyon sok energiát öltem bele az elmúlt években és szeretném, ha ez nem veszne kárba.
Errõl természetesen beszéltünk is Norbival, mielõtt végleges választ adtam a megkeresésére, és szerencsére azt hiszem sikerült alaposan átbeszélnünk ezt és nagyon konstruktívan állt hozzá.
Vannak még félelmeim, hogy hogyan tudjuk ezt kivitelezni, de sikerülni fog.

Várod már az évadot? Milyen érzésekkel vágsz neki az idénynek?
Nagyon szerencsésnek vallhatom magam, hogy milyen autókkal és milyen pilótákkal versenyezhettem eddig. Viszont Super2000-es autóban még sosem ültem, tehát nagyon kíváncsi vagyok. Azt sejtem, hogy valahol a Super1600-osokhoz lesz hasonlatos, ugyanakkor WRC-s érzések is elõjönnek majd.
Ugyanakkor a szó jó értelmében izgatott is vagyok. Várom már az elsõ kilométereket.

Norbi! Mik a Te elvárásaid és mik a csapat elvárásai Felétek?
Tavaly úgy indultunk neki, hogy egy bajnoki cím után nem lehet más cél, mint megvédeni a bajnoki trófeát.
Én most annyival fogalmaznék szerényebben, hogy persze nagyon jó lenne oda felállni újra, hiszen mindenki ezért csinálja. Én ettől függetlenül a jóérzést várom. Hogy az autóban megjelenjen az az érzés, amikor lejövünk egy gyorsasági szakaszról, hogy ’igen, ez rendben volt’. Ha ez megjelenik, akkor ezzel az eredmény is meg fog jönni.

És ez elég a támogatóknak is?
Abszolút! Eddig sem volt presszió, nem volt olyan nyomás rajtunk, hogy mindenképp meg kell nyernünk a bajnoki címet. A megjelenésekkel szemben voltak elvárások felénk, amiket azt gondolom, tudtunk teljesíteni, mint ahogy az előző években is. Azt tudják, látják, hogy a képességeink meg vannak arra, hogy tudjunk az első helyért harcolni. Az más kérdés, hogy technikai sportról van szó és nagyon sok tényezőnek össze kell állnia ahhoz, hogy meglegyen a hőn áhított siker.

skoda_rally_team_hungaria_-_2011-ben_is_2

Ez a hír most jelenik meg 8966. alkalommal
címkék: DuEn, Skoda, Herczig, Fabia, RS, S2000
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k